Scudo Sports

Normal jantı tubelesse çevirme

kaan

Forum Demirbaşı
Kayıt
3 Ekim 2006
Mesaj
561
Tepki
44
arkadaşlar normal jantları tubelesse çevirme kitleri var.bu kitler ne kadar faydalı acaba.yani sağlam mı?,kullanışlı mı, takılan jantı ağırlaştırıyormu? vs vs... bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZaRaKi
Scudo
Takılan jantı nispeten ağırlaştırıyor. Sonuçta ayrı bir jant bandı, sibop takımı ve özel solüsyon kullanıyorsun.
Yanlış hatırlamıyorsam tek bir tekerler için fiyatı 80 veya 40 $'dı. Bunu firmaların sitelerinden öğrenebilirsin.
Hava kaçırma olayı çook az da olsa yaşanıyor diyorlar. Yani 3-5 günde bir lastiğine hava takviyesi yapman gerekebilir.
Ben de elim bollaştığında satın almayı düşünüyorum açıkçası...
 
Ona o kadar para verileceğine sıfırdan tubeless lastik seti alsak daha iyi olmaz mı?
 
@baymineral

Sıfırdan alırsanız elbette mantıklı, bu setler ellerindekini az bir masrafla çevirmek isteyenler için, işlem genelde başarılı gibi ama %100 tubeless cant gibi olmadığını belirtmek gerekir.
 
@Hakan Yazmanpeki lastiği janttan atma gibi bi durum varmı?yarış ortasında lastik fırlarsa olmaz yani...
 
Kaan atsa zaten iç lastikle de atar...
Tubeless jantların yanaklarının daha sıkı tutmasının nedeni lastik atmasın değil, hava kaçırmasın. Ancak zaten kitleri mecburen patlak önleyici sıvılar ile kullanıyorsun. Bu sayede de hava kaçırma olayı ortadan kalkıyor ;).
 
@HaliliOzturka aahaaa.bişey daha öğrencez:eek: neden mecburen slime lı kullanıyoz?
 
Tubeless çevirme kitlerinin tamamından Slime benzeri bir sıvı çıkar.
Bu sıvı, senin janta çektiğin bantın etrafında bulunan minik delikleri kapar. Ayrıca bu kitler normal lastikleri de, yine bu sıvı sayesinde tubeless olarak kullanma olanağı sunuyor.
Yani en azından ilk sefer için, kitin içinden çıkan sıvıyı kullanmak zorundasın. Daha sonraki lastik değişimlerinde sıvı kullanmak gerekmeyebilir, ancak kullanılması fayda sağlayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scott Speedster 20
@HaliliOzturkhalil abi hiç durmayam alam bi çift:) + rap:winkenlux
bilgiler için saol.lastik parasındanda yırtacaz:D
 
Arkadaşlar
Çok fazla üyeden "Bunu bilmiyordum" "Bunu da öğrendik" şeklinde mesaj geldi. Ben de biraz vakit ayırıp tubeless kitler hakkında bildiklerimi bir konu halinde, resimli ve videolu şekilde anlattım. Umarım yardımcı olabilirim.
KONU BURADA
 
hoooooooooooooooooooooort!



şu olayı deneyen var mı gerçekten işe yarıyor mu ?
tubeless olmayan jant ve lastiği sealant ile biraz uğraşarak da olsa yapabilen varsa yazsın lütfen
ayrıca tubeless jant şeridi fiyatları malum :D
ona altarnatif ucuz yolla bant var mı videoda 5$larlık bant diyor o bandın tr karsılıgı nedir ?
 
Selam @Hasankaran ; ben bi ara epey bi arastirdim, kafa yordum fakat isin erbaplari pek tavsiye etmedi, zira olsa bile viraj alirken veya hoplayip ziplarken hava kacirabiliyor veya lastik janttan cikabiliyormus, o yuzden cok basini agritir dediler. Bu arada ben enduro tarzi biniyorum, dagin ortasinda risk alipta ugrasmak istemedim, mevcut jantlarin iyice yipranana kadar sivili ic lastik kullanmaya devam edecegim, sonrasinda da profili tubeless'a uygun bir jant alip tubeless'a gecmeyi planliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
hoooooooooooooooooooooort!



şu olayı deneyen var mı gerçekten işe yarıyor mu ?
tubeless olmayan jant ve lastiği sealant ile biraz uğraşarak da olsa yapabilen varsa yazsın lütfen
ayrıca tubeless jant şeridi fiyatları malum :D
ona altarnatif ucuz yolla bant var mı videoda 5$larlık bant diyor o bandın tr karsılıgı nedir ?

Bant olayını denemedim ama eski iç lastiği kesip sibop yapma olayını denedim. İşe yarıyor, yalnız, ben mtb de kullandım, lastik havasını çıkış ve inişlerde indirip şişirdiğim için olsa gerek, en son indikten sonra hava basmaya çalıştığımda birden hava kaçırmaya başlamıştı ve bir türlü durduramadım. Eğer sürekli lastik havalarıyla oynamayacaksanız bence kesinlikle iş görür.
Yalnız bantı seçerken sıradan elektrikçi bantı değil de biraz daha sert, esnemeyen bir bant seçilmeli bence. Normalde elektrik bantları bayağa esniyor. Denemedim bilmiyorum tabii belki elektrikçi bantı da işe yarıyordur. Deneyip sonucu buradan yazabilirsiniz
 
tubeless jant olmadıgı ıcın tırnak kısımlar ıllakı derın olmayacak ve sıkıntı cıkartabılır mı dıye dusuncem var, dıyelım tum montaj oldugunda dahı
ben cok extrem kullanmayacagı enduro vs gıbı mtb ıste arada off bozuk satıh vs denemek ıstıyorum

kendı soruma soyle cevap buldum bant konusunda gorılla tape duck tape kullananlar vıdeolarda olumlu sonuclar almıslar denemeye deger
arkadasın dedıgı gıbı eskı presta sıbop ıse yarıyormus zaten bakalım net cevapla yapan varsa forumdan duymak ısterım
 
tubeless jant olmadıgı ıcın tırnak kısımlar ıllakı derın olmayacak ve sıkıntı cıkartabılır mı dıye dusuncem var, dıyelım tum montaj oldugunda dahı
ben cok extrem kullanmayacagı enduro vs gıbı mtb ıste arada off bozuk satıh vs denemek ıstıyorum

Ben tubeless olmayan bir jantta kullanıyorum, lastikler tabii ki tubeless ready veya easy denilen tipten. Kullandığım sibop Schrader kalın sibop. Kullandığım parkurlar da enduro diyebiliriz , ama şimdiye kadar söylediğiniz şekilde sorun yaşamadım. Lastiklerin havasına dikkat etmek gerekiyor bence, o önemli bir konu, lastikleri indirirken ben basınç ölçer kullanıyorum, daha garanti oluyor
 
Bende pazartesi kron XC 500 MTB me Michelin 2.25 wild race tubeless Lastik aldım
Bant duck bant alacağım veya çift taraflı kalın bant ile iç lastiğin sibobunu yuvasına takıp yarıp yapıştıracağım. Tek problem ilk etapta kaçırma sıvım olmayacak bir deneme yapacağım kaçırmazsa kullanmaya devam sıvısı temin ettiğimde eklerim. Eğer olmazsa da iç lastik ile kullanacağım tubeless tekeri... yada bana dönüşüm kiti önerebilirsiniz
 
Geri