Marka olayını hemen dışlayamayız. Tüketicinin bilinci markalar arasındaki farkıda oluşturuyor, fakat pazarlama teknikleri ve yatırım bazı markaları öne çıkarabilir. Bu onların kötü ama iyi pazarlandıklarını , ve kaliteli imajını uyandırdıkları anlamına gelmez. Bir örnek TREK; 1990 larda vasat bir marka idi, 2000 lerde Tour de France de Colnagolarla yarışırken görüyoruz.
Bir diğer örnek KLEIN mtb's, 1990 larda amerikada en iyi MTB ler arasındaydı, 2000 lerde bu markayı Avrupada pek göremiyoruz, Türkiyede ise kesinlikle yok, ama KLEİN ( veya MERLİN, KONA, SALSA, Airborne etc.) hala marka ve üretimleri devam ediyor..
Benim çocukluğumda PİNARELLO, Colnago,De ROSA, Cinelli, CİÖCC, GİOS, GUERCİOTTİ ,etc. en iddalı yol bisikletleriydi, bu markalar hala devam ediyor, hatta Colnago ve Pinarello lar 1990 larda yaptıkları akıllı stratejik atılımlarla pazarlamada diğer markaları geride bırakıp 2000 lerde yarış bisikletinin eş- anlamı oldular, ve halen en iyi kadroları üreten firmalardan sayılabilirler.
Üretimlerinin arkasında duran markalar, MARKA fenomeninin sadece imaj değil bir gerçek de olduğunu gösteriyor bize.
Buna rağmen;
Eğer biz bilinçli bir tüketici isek markaların yarattığı rüzgara pek kapılmaz, aralarından cebimize uygun markayı ve modeli bulup keyfimize bakabiliriz..
Mustafa İçdağ