Arkadaşlar bazı konuları açmakta fayda var..
1- Tüm firmalar (bunlar Trek, Scott, Giant, Merida, Specialized vs.. vs..) kataloglarında yazar.:Burada gördüğünüz ürünler farklı olabilir. Bunun nedeni şudur:Yani fotonun çekildiği tarihte bir kullanılan bir donanım ileride üretimi durmuş olabilir, bir hata çıkmış olabilir. Veya o rengin üretimi bitmiştir de başk a renk çıkıyordur. O donanım bir daha o bisiklette kullanılmaz, benzeri kullanılabilir.Firma bunu yapmak zorundadır. Siz de bisikleti zaten görüp alıyorsunuz. Ama hiç bir firma XT gösterip de Acera vermez.Ayrıca kataloglar çok önceden hazırlanır. O sırada o bisiklette kullanılacak donanım belki o sırada üretilmememiştir, ya da üretimi gecikmiştir..Ya da piyasa koşulları değişmiştir. Ufak tefek değişiklikler olabilir. Bunu büyütmeye gerek yoktur.
2- Bu bazı markalar veya ürünler için son zamanlarda yapılan ''pislik'' atmalar ''çamur at izi kalsın'' olayıdır. Şu veya bu marka için '' zaten onlar çakma; Bulgaristan'da yapılıyor'' gibi tuhaf laflar.. (kaldı ki orada yapılsa ne olur?? )Ya da dünyaya bisiklet satan koskoca batılı bir firma için, onlar beş para etmez, zaten çin malı , bizim marka iyi diyip aslında müşterilerini kaçıranlar çok gördüm..Bu ''dandik Ritchey'' konusu da aynı kapsamda.. ''Kedi ulaşamadığı ciğere mundar der'' hesabının ta kendisi..Tom Rictchey'nin kulakları çınlıyordur herhalde bu saçmalıklar yüzünden. Bunları çıkartanlara iyi bir donanım dersi vermek lazım bence.. (''Bakın Ritchey'nin de farklı kategorileri vardır.En düşüğü bile başka ürünlerle karşılaştırınca yanında top model kalır ve oldukça pahalıdır'' diye bir ders mesela..)
3- Kadro konusu: Salcano veya Avrupaya bisiklet ihrac eden başka firmanın bir ürünü Avrupa Birliği normlarına uymuyorsa o bisikleti ağzıyla kuş tutsa Avrupa'da satamaz..Rengini vs. beğenmeyebilirsiniz. O ayrı konu. Macera yarışlarında (Turkcell Freechallenge mesela) yüzlerce Salcano alu kadrolu bisiklet kullanıldı.. Millet bu bisikletleri o kadar hor kullandığı halde kırılanı, çatlayanı görmedim..Kaldı ki kırılabilir de.. Sınırları dışına taşınan her malzemenin başına bir şey gelir.. Ama normal kullanım sırasında çatlayan aynı marka bir çok kadro gördüm. (Marka yazmayayım) Ama o markanın tüm kadroları kırılıyor diye bir çıkarım yapmak doğru olmaz.O parti mallar arızalı çıktı.Her hafif kadroya güvenmemeyi belki bu olaydan sonra öğrenmiştir bisiklet camiamız..Hafif ama sağlam olmanın da bir bedeli vardır.Sadece donanım parasına bisiklet alırken de '' iş yok kadrosu ağır'' demek de büyük haksızlık olur.. Kaldı ki ağır değildir. (Tabii kendi fiyat kategorisinden bahsediyorum)
Dikkat edin Trek,Scott vb. firmalar belli bir fiyat kategorisi altında hiç biri hafiflik iddiasında değildir.
Bu hurafelere inanan (varsa) genç arkadaşlara biraz daha yardımcı olabildim umarım..Ben burada şu veya bu markayı savunmadığımı bir çoğunuz bilir belki.. Ama gerçekleri yazmadan da duramıyorum..Haksızlığa da hiç dayanamıyorum..
Selamlar, bol pedallı
1- Tüm firmalar (bunlar Trek, Scott, Giant, Merida, Specialized vs.. vs..) kataloglarında yazar.:Burada gördüğünüz ürünler farklı olabilir. Bunun nedeni şudur:Yani fotonun çekildiği tarihte bir kullanılan bir donanım ileride üretimi durmuş olabilir, bir hata çıkmış olabilir. Veya o rengin üretimi bitmiştir de başk a renk çıkıyordur. O donanım bir daha o bisiklette kullanılmaz, benzeri kullanılabilir.Firma bunu yapmak zorundadır. Siz de bisikleti zaten görüp alıyorsunuz. Ama hiç bir firma XT gösterip de Acera vermez.Ayrıca kataloglar çok önceden hazırlanır. O sırada o bisiklette kullanılacak donanım belki o sırada üretilmememiştir, ya da üretimi gecikmiştir..Ya da piyasa koşulları değişmiştir. Ufak tefek değişiklikler olabilir. Bunu büyütmeye gerek yoktur.
2- Bu bazı markalar veya ürünler için son zamanlarda yapılan ''pislik'' atmalar ''çamur at izi kalsın'' olayıdır. Şu veya bu marka için '' zaten onlar çakma; Bulgaristan'da yapılıyor'' gibi tuhaf laflar.. (kaldı ki orada yapılsa ne olur?? )Ya da dünyaya bisiklet satan koskoca batılı bir firma için, onlar beş para etmez, zaten çin malı , bizim marka iyi diyip aslında müşterilerini kaçıranlar çok gördüm..Bu ''dandik Ritchey'' konusu da aynı kapsamda.. ''Kedi ulaşamadığı ciğere mundar der'' hesabının ta kendisi..Tom Rictchey'nin kulakları çınlıyordur herhalde bu saçmalıklar yüzünden. Bunları çıkartanlara iyi bir donanım dersi vermek lazım bence.. (''Bakın Ritchey'nin de farklı kategorileri vardır.En düşüğü bile başka ürünlerle karşılaştırınca yanında top model kalır ve oldukça pahalıdır'' diye bir ders mesela..)
3- Kadro konusu: Salcano veya Avrupaya bisiklet ihrac eden başka firmanın bir ürünü Avrupa Birliği normlarına uymuyorsa o bisikleti ağzıyla kuş tutsa Avrupa'da satamaz..Rengini vs. beğenmeyebilirsiniz. O ayrı konu. Macera yarışlarında (Turkcell Freechallenge mesela) yüzlerce Salcano alu kadrolu bisiklet kullanıldı.. Millet bu bisikletleri o kadar hor kullandığı halde kırılanı, çatlayanı görmedim..Kaldı ki kırılabilir de.. Sınırları dışına taşınan her malzemenin başına bir şey gelir.. Ama normal kullanım sırasında çatlayan aynı marka bir çok kadro gördüm. (Marka yazmayayım) Ama o markanın tüm kadroları kırılıyor diye bir çıkarım yapmak doğru olmaz.O parti mallar arızalı çıktı.Her hafif kadroya güvenmemeyi belki bu olaydan sonra öğrenmiştir bisiklet camiamız..Hafif ama sağlam olmanın da bir bedeli vardır.Sadece donanım parasına bisiklet alırken de '' iş yok kadrosu ağır'' demek de büyük haksızlık olur.. Kaldı ki ağır değildir. (Tabii kendi fiyat kategorisinden bahsediyorum)
Dikkat edin Trek,Scott vb. firmalar belli bir fiyat kategorisi altında hiç biri hafiflik iddiasında değildir.
Bu hurafelere inanan (varsa) genç arkadaşlara biraz daha yardımcı olabildim umarım..Ben burada şu veya bu markayı savunmadığımı bir çoğunuz bilir belki.. Ama gerçekleri yazmadan da duramıyorum..Haksızlığa da hiç dayanamıyorum..
Selamlar, bol pedallı