Scudo Sports

Nereden başlasam acaba...

Kayıt
16 Temmuz 2014
Mesaj
193
Tepki
125
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar merhaba;
Uzun zamandır bisikletten uzak kalmış bir bisiklet sever olarak içimi kemiren bisiklete binme isteğime daha fazla direnemedim. Eniştemin garajında sabırla sırasını bekleyen arkadaşın hatrını sormak istedim. Yanına giderken aklımdan geçen "belki kısa bir tur atarım" idi ama maalesef beklemekten bitap düşmüş, arka tekeri patlak, bir çok yerinde paslanmalar mevcut, arka göbek mili eğilmiş, fren ve vites kabloları deforme olmuş, aynakol büyük dişlide kırık dişler var gidondaki dik sürüş tutma terlerinden biri kırık, vs vs

Teker patlağı basit iş ama malesef öyle basit çözülecek gibi durmuyor, dış lastikler de fazlasıyla aşınmış ve değiştirilmesi gerekiyor.

Hazır değiştirmek gerekiyorken daha şehir bisikleti havasına bürünsün istedim, yuvarlanma direnci daha düşük, yüzeyi daha az pürüzlü ve biraz daha ince bir lastik almaya karar verdim.

Hem madem bu kadar düzeltilmesi gereken problem var, neden bisikleti komple elden geçirmeyeyim ki dedim ve Evdeki kullanım dışı alan olan (büyük oranda kiler ve çamaşır odası vazifesini gören) odayı, bir bisiklet ameliyathanesine dönüştürmeye karar vererek başladım işe :) .
https://i.hizliresim.com/Vy1OGr.jpg

Adım adım parçaları sökmeye başladım.

https://i.hizliresim.com/nG3dal.jpg

Ve gördüm ki zaman ve nem bir araya gelince metalin amansız düşmanı ortaya çıkmakta hiç gecikmiyor.

https://i.hizliresim.com/vovGl6.jpg

Şimdi karşıma çıkan problem ruble ve aynakol sökümü, onlar için gerekli ekipmana sağip olmadığım için verdiğim uğraş beni sonuca götürmedi.

https://i.hizliresim.com/1nlb3p.jpg

Not: Fotoğraflar ve hikaye çok bağlantılı gibi görünmeyebilir. zamanla eklenecek yeni fotoğraflarla konu renklendirilecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: phoenix48
Scudo
Aynı kadrodan bir tanede bende mevcut. Ama benim iş daha meşakkatli olacak gibi. Öncelikle Dropbara dönüşecek. Önümdeki en büyük sıkıntı vites sistemi. Diğer parçalar sağda solda bulunur. Sabır isteyen bir iş. Şimdiden kolay gelsin.
 
@osmankitay

Açıkçası dropbar benim de aklımdan geçmedi değil, ancak bütün donanımı değiştirmeyi göze alamadım. belki sabit bir maşa, lastik değişimleri, fren ve vites kablo değişimleri ve kadro boyası ile bitirmek istiyorum.

Ama tabi ki zaman neyi getirir bilinmez :)
 
Ufak bir tadilatla çıkarım işin içinden dediğim iş, başlı başına restorasyona döndü. Kurtarın beniiii :)
 
Bir süre önce başladığım yenileme işinde kadro ile alakalı bir hayli yol katettim.

kadro üzerindeki parçaları söktükten sonra önce boya çözücü ile bir miktar boya kaldırma yaptım, sonrasında tel fırça ile metal yüzeyindeki bütün boya ve pas katmanını fırçaladım.

Son hali ile sanırım nikelaja girmeye hazır bir yüzey elde ettim.

Bu noktada daha önce bu işi yapan arkadaşlardan dikkat etmem gereken özel hususlar hakkında bilgi rica ediyorum.

https://i.hizliresim.com/5RZlQq.jpg

https://i.hizliresim.com/AY9MkX.jpg

https://i.hizliresim.com/02Y6BW.jpg

https://i.hizliresim.com/4REoMQ.jpg

https://i.hizliresim.com/JE0JlB.jpg

https://i.hizliresim.com/OdG6L5.jpg

https://i.hizliresim.com/zE6kBD.jpg

https://i.hizliresim.com/G1dA07.jpg

teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
Simdiye kadar iyi olmus, ama bence cok pürüzlü. Tam düz ve iyi bir yüzey elde etmek istiyorsaniz kumlamaya verin. (Bu boya sökücülerle ugrasana kadar direk kumlamaya verilse hic ugrasmadan en iyi sonuc elde edilir)

Nickelaja gelince, önce kadronun komple polisaj yapilarak parlatilmasi gerekiyor, sadece bu sekilde nikelajin parlakligini elde edebilirsiniz. Aksi taktir de parlamaz mat olur. (Krom yaptirmak istediginiz yer de size bunu zaten söyler)

Evet biliyorum bu isler okadar kolay degil ama orjinal,kaliteli ve iyi bir sey istiyorsaniz bunlara katlanmaniz gerekiyor. Yok ben katlanamam derseniz, ya sprey boya yada sanayide firin boya atilmasi gerekiyor. (Sprey boya isi zaten bence bos is ama firin boya iyi olabilir eger zemine gercekten cokislem yapildiysa)

Basarilar dilerim.... :in:
 
İş nedeni ile hafta içi ve mesai saatlerinde bu konu ile pek ilgilenemiyorum Murat Bey. Ancak akşamları ve hafta sonları vakit ayırabiliyorum. Bu nedenle gayet yavaş ilerliyor işlemler.

Tanıdığım çevrede kumlama işi yapan bir işletme yok. İstanbul Anadolu yakasında bu işlem için bir yer önerebilecek arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

Polisaj işi de aklımda, sadece tel fırça ile ulaşamadığım sıkıntılı bölgeler için dremmel temin etmeye çalışacağım. Sonrasında ciddi bir polisaj düşünüyorum. kromaj yaptırabileceğim bir tanıdık var. polisaj sonrası sıkıntı yaşamayacağımı umuyorum.

Sprey boyayı hiç almadım alternatifler arasına, Çok kaliteli bir kardo olmadığının farkındayım ama en azından üzerine benim yapacağım çalışmanın kaliteli olmasını istiyorum.

Teşekkürler.
 
@Murat Cömez Tavsiyeniz üzerine pürüzlü olan yüzey üzerinde hummalı bir zımpara işlemine girdim. Dün itibarı ile sonladım bu işlemi. (daha doğrusu sonlamak zorunda kaldım, hanım kızıyor artık, yeter bisikletle zaman geçirdiğin diye :krktm::krktm:)

Biraz da çok yıpranmış olan aynakol, gidon, sele borusu, maşa ve maşa üzerindeki fren pivotu üzerinde çalışma yaptım.

Resimleri öncesi-sonrası şeklinde yapamadım kusuruma bakmayın.

IMG_2972.JPG IMG_2973.JPG IMG_2974.JPG IMG_2976.JPG IMG_2977.JPG IMG_2978.JPG IMG_2980.JPG IMG_2981.JPG IMG_2982.JPG IMG_2983.JPG IMG_2984.JPG IMG_2985.JPG IMG_2986.JPG IMG_2987.JPG IMG_2988.JPG IMG_2989.JPG

Sırada nikelaj var, arkadaşla konuştum. hafta sonu daha rahat oluyoruz getirirsin hallederiz dedi.

Hadi bakalım hayırlısı.
 

Dosyalar

  • IMG_2975.JPG
    IMG_2975.JPG
    70,6 KB · Okunma: 14
Çok güzel olmuş elinize sağlık bende düşünüyorum böle bi yenileme işlemide eski yol bisikletlerinden lazım :)
 
Devamını bekliyoruz kadronun fırça girmeyen yerlerini be pek temizleyemeden boyaya verdim inşallah iyi olur.Bence başlamışken gidonu ve maşayıda değiştirin sabit maşa ve yol bisikleti gidonu süper olur.
 
elinize sağlık çok güzel görünüyor son hali yokmu...
 
@krizagold , @ERDİNÇ DURAN İşlerim sebebi ile uzun bir süredir projeyle ilgilenemedim. Bu süre içerisinde sabit maşa ve iki yapraklı aynakol aradım ama hem ekonomik, hem klasik görünümlü bir alternatif çıkmadı karşıma. Ayrıca kumlama işi için de alternatif firmalarla görüştüm. sanırım en yakın olan yere götüreceğim.

Bir de önceki kullanım sırasında uygulanan bilinçsiz müdahaleler nedeni ile oluşan derin izler için macun dışında bir dolgu araştırması yapıyorum.
 
Geri