Scudo Sports

neden tahtalı köy kapısından döndüm?

Murat BAYRAKTAR

Aktif Üye
Kayıt
22 Haziran 2011
Mesaj
117
Tepki
26
Şehir
İzmir
Arkadaşlar merhaba;

Sedona 711v'den yeni scott sportster 60'a geçiş yaptım. Bisikletim henüz 140km'de. İki gün önce kuşadasında devlet hastanesi önünden marina önüne kadar yaklaşık 3km kadar %30 luk yokuşu hız yapma amacına yönelik indim. Yani seleden arkaya sarkarak bisiklet üzerine kapandım. Yolun yarısında sola doğru 30 derecelik dönüş var tam bu noktaya yaklaşırken hızım 63km idi ve çift kol asıldım frenlere, hızım 42kmye düştü parmaklarım fren kollarında sıkışmasına rağmen maksimum kuvvet uygulamama rağmen bisiklet yavaşlamadı ve yoldan çıkmaktan sağdaki araçlara çarpmaktan 10 yıldan fazla motorsiklet kullanmamın verdiği deneyimle kontra dediğimiz taktikle kurtuldum (bisikletten sola sarkarak gidonu sağa çevirerek çıktım) şimdi sorularım;

bisikletim: (link)

1- Lastiklerim daha kaliteli olsa?
2- lastiklerim + jantlarım daha kaliteli olsa?
3- fren sistemim v olsa ama daha kaliteli olsa (lastiklerle frenleri değiştirsem)
4- hidrolik disk frenlerim olsa (lastiklerim jantlarım aynı kalsa)
5- hepsi lazım hem hidrolik disk hem lastik hem jant lazım...

amacım minimum bütçe ile en doğru kararı vermek neye yönelmem lazım ?

Saygılar.
 
Scudo
Abi iki frene de asıldım demişsin. Öne de asıldıysan ve takla atmadıysan o zaman sonrasında da frenlerin az çalışır halde kalmış olmalı ki frenlerin bırakmış diyeyim. Yada ön teker kaydı mı kaymadı mı?

Onun dışında frenlerin çeşidi ile alakalı bir durum değil bu, jantlarınla da alakalı değil, lastiklerin yol lastiğidir zaten onunla da alakalı değildir. Bir yerde düzeltilmesi gereken basit birşey var. Jantlarına yağ gelmiş olması çok düşük ihtimal....

Bence harcama yapma sadece frenlerini ve ayarlarını kontrol et en ucuz ve etkili yöntem bu. Yazdığın şıklarla uzaktan yakından alakası yok çünkü

Bu arada Mehmet arkadaşım son derece haklı kontrollü ortam yoksa bisiklet için 50 km bile hayatınızın hatası bir sürat olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Genar Batur
tunckuyel arkadaşın da yazdığı gibi saydıklarınla hiç alakası yok bence de. Fren telini biraz daha kasarsan yeterli performansı alırsın.
Ayrıca dikkatimi çeken bir nokta frenlere asılınca parmaklarım sıkışmasına rağmen maksimum kuvvet uyguladım demişsin. Parmakların gidon ile fren kolu arasında kalmışsa asıl gücün uygulanacağı noktaya parmağını sokmuşsun derim. Motorsikletlerde balata veya hidrolik disk sistemler aracın süratine bağlı olarak bisiklete göre daha hassas olabilir.
 
Scott bisikletlerin üzerinde gelen fren pabuçları çok çok kötü en başta fren pabuçlarını baradine gibi güzel bi setle değiştirmenizi tavsiye ederim. Ayrıca ben bisikleti ilk monte ettirdiğimde fren ayarları çok çok kötü idi ve fren kolu mesafesi inanılmaz kısa olduğundan dolayı hem tutmuyor hem de ses yapıyordu. İlk önce frenin tel vidasını açıp teli biraz daha salarak ve ardından da fren yay gerilimlerini ikiside eşit olacak şekilde ayarlayarak çok daha etkili ve düzgün çalışan bir fren sistemine sahip olabilirsiniz. Üzerindeki dandik pabuçlarla bile ben şu ana kadar ani duruşlarda fren problemi yaşamadım henüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
sele arkasına yatma ön freni iyice sıktığında arkanın kalkmaması için yapılır hız için değil iyiki bi yeriniz lastiğe felan sürtmemiş :D
 
@Yavuz Çetin
"İhtiyar" arkadaşımızın da belirttiği gibi:Boş yollardaki yarışlar(Fransa bisiklet turu ve benzeri turlar) haricinde,Bu iş yapılacaksa şekli bu değildir...Dik yokuşlardan inerken kendimizi selenin arkasına doğru konumlandırmanız lazım.Bisikletin ağırlık noktasını arkaya vermemiz,kollarımızı germemiz ve pedalları da yere paralel tutmamız gerekir.
 
@Yavuz Çetin

buradaki pozisyonda yarışçı hızlanıyor ama yukarda arkadaşın anlattığı downhill de yapılan seleden arkaya sarkıp aşırı hızlanmamaya yarayan hareket ;)
 
Aşağıdaki Video'yu izleyiverin.

.

Not:Arkadaş Şehir-tur bisikleti kullanırken bu video'dakine benzer şekilde,kendisini sele üzerinde geriye çekip,bisikletin üzerine yatmış...Doğrusunu yapmış.
 
63km hızla giderken 5metrede durmayı mı bekliyordunuz ? İsterseniz 700tllik fren kullanın fiziken mümkün değil böyle birsey. Viraja gelmeden önce hızınızı 30a kadar düşürmeliydiniz.
 
Cevap verenlere teşekkürlerimi sunarım;

Bisikletin üzerine kapanmak rüzgar direncini azaltacağından öne yada arkaya yatmak iki türlüde hızın artmasına etkendir diye düşünüyorum, ayrıca şunuda belirtmek isterim 1.92 boyunda 130 kiloyum. ağırlık merkezini arkaya vermek takla atmamam içindi... Benim boyumda ve kilomda birisinin öne yatarak hızlanacağına inanmak istemiyorum asıl tehlike bu olur bence.

Tehlikeli bir girişim olduğunu düşünenlere gece saat 2 civarı trafik sıfır ve aydınlatması olan bir yolda üzerimdeki bütün belirtici ekipmanlarla flaşörler, fosforlu yelek vb. malzemelerle böyle bir girişimde bulundum. Evet tehlikeliydi ama bisikletin duracağını düşünerek böyle bir girişimde bulundum. Hatasızım demiyorum.

Fren tellerim yeteri gerginlikte. Bugün yaptığım testlerde 30km hızla bisiklet düz yolda frenlere asılınca kaymıyor yavaşlayarak duruyor. pabuçlarım jantı kilitlemiyor.
 
@N. Burak Önder

"Yolun yarısında sola doğru 30 derecelik dönüş var tam bu noktaya yaklaşırken hızım 63km idi ve çift kol asıldım frenlere" tam olarak nereyi yanlış yazdığımı anlamadım amacım zaten viraja gelmeden hızımı düşürmekti ama duramadım ayrıca 5 metre kala değil bisikletin durabileceği yeterlilikte bir mesafeden yaklaşık 70 metre öncesinden yavaşlamaya çalıştım.
 
kuşadasında yapılan triathlon yarışlarında bahsettiğiniz iniş her sene kullanılıyor . Ben 6-7 defa yarışma fırsatı buldum . Yarış 8 tur üzerinden yapılıyor . İniş hızımız 70-90 km arası değişkenlik gösteriyor . Bahsettiğiniz viraj çok keskin bir viraj değil . 70 - 80 km arası rahatlıkla dönülebilen bir viraj . Yalnız o hızlarda frenleme yaptığınızda çabuk durmak büyük bir hayal . Duramazsınız . Bisikletinizin frenleme gücünün eksik olması çok düşük ihtimal . Fren yapmakta geç kalmışsınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat BAYRAKTAR
@Oksal Özdöl

Önecelikle cevabınız için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz gibi yarışlarda, Cumhurbaşkanlığı yarışlarında finişe gelmeden son iniş olduğu için çok yüksek sprintler yapılıyor marina önünde bende defalarca tanık oldum bu süratlere ulaşıldığına ancak bende profosyonel bir sürücü değilim. Hibrit bir bisiklet kullanan sürücününde o hızlarda viraj dönebilcek cesareti göstermemesi gerekir diye düşünüyorum.
 
@Murat BAYRAKTAR

Benimde demek istediğim orda çıkılacak maksimum hızlar bu şekilde . Siz zaten altınızdaki bisiklete göre hızlı gidiyormuşsunuz . Frenlerinizde bir problem olmadığını dile getirmek istedim . Daha erken frenaj yapmanız gerekirdi diye düşnüyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat BAYRAKTAR
@Oksal Özdöl

Anladım, peki ben hatayı dağ bisikleti ile kıyasladığım için yapıyor olabilirmiyim.
 
@Murat BAYRAKTAR


Bence fren telleri yeteri gerginlikte değil.Fren manetleri çok sıkıldığında tekerleklerin kilitlenmesi lazım.
 
@volkert

volkert'n de söylediği gibi. Yeteri gerginlikte olsalar kesinlikle kilitlemeleri gerekir kilonuz 130 olsa da hi. yeteri gerginlik oldugundan eminseniz ve bunu iddia ediyorsanız sorun kullandığın fren papuçları'nda. frenlere o derece basmanıza rağmen jantınız papuçlardan yağ gibi kayıyorsa o papuçlardan pek hayır beklemeyin. MTB ile kıyaslamanıza gelirsek. Zemine basan yüzey'n 1.30-1.50 olması'yla 2.0-.2.2 olması arasında da fark olur.( mtb de oluşan bu özgüven yol lastikleri'yle size kaza yaptırmış. ) ( yol lastiğinin fren esnasında zemine tutunması'yla mtb lastiğin tutunması da fark ettirir ama çok büyük fark olur mu denemek gerekir. )
 
"Kontra" motorsiklet kullanmayanlar tarafından da bilinir. Tek farkı bisikleti yatırmak için gidonu viraj aksine itirmeye gerek yoktur. Viraj tarafina bisikleti yatırmak basittir. Göreceli olarak çok hafif oldugundan bisikleti yatirmak icin gereken yenilmesi gereken jiroskobik kuvvet çok azdır.
 
Geri