İsmail Selçuk
Founder Pelokon Cycling Team on Strava
- Kayıt
- 11 Temmuz 2017
- Mesaj
- 1.144
- Tepki
- 2.481
- Şehir
- KONYA
- İsim
- İsmail SELÇUK
- Başlangıç
- 1997—98
- Bisiklet
- Salcano
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Herkese merhaba. Yazım, bisikleti almadan önce neler yaptığımı, nasıl karar verdiğimi, bisiklet elime ulaştığında neler gördüğümü ve ne gibi değişiklikler yaptığımı, sonuç olarak da izlenimlerimi içeriyor. En sonunda fotoğraflarda bulunuyor. Sıkılmadan, sabırla ve sıcak bir çay eşliğinde bir çırpıda okumanız dileğiyle.
İlk yol bisikletim olan 2018 yılında Aybike’tan aldığım Mosso tca735 105 set olan bisikletimi (alüminyum kadro, karbon maşa) tam olarak 1 yıl ve 4400 km ye yakın kullandıktan sonra sattım. Performans kullanıcısı olarak kadronun ve jantların bana yeterli gelmediğini kendimce bastığım yüksek wattlarda esnediğini bisikletin az da olsa yaylanmasından ve gelen seslerden anlayabiliyordum.
Bisikleti satmadan yaklaşık 5 ay önce 2. el kadrolara, sıfır bisikletlere, set ve donanımlara bakındım durdum. Araştırmalarımda Aybike'ın sahipleri Aziz ve Emre Ay ile istişarelerde bulunuyor en uygun seçenek ne olabilir diye her defasında ilanlarda gördüğüm ve olabilir mi acaba dediğim bisikletler için konuşuyorduk.
Daha sonra Çin’den kadro getirtsem nasıl olur? Ne kadara mal olur? Sağlamlıkları nasıldır? gibi sorularla birkaç satıcı ile ciddi derecede irtibata geçtik ve pinarello f10, canyon ultimate/aeroad, willier, s Works gibi herkesin malumu olan replika kadroları ve renklerini inceledik.
İlk başlarda Aziz abi ile istişarelerde bulunurken orta göbeği alüminyum yivli olan kadrolar değil, pressfit teknolojisine uygun alüminyum içermeyen ve yivsiz olan orta göbekli karbon kadrolarda karar kıldık.
1 aylık süre zarfında artık kadro şekli olarak da ne istediğime yavaş yavaş karar vermiştim. Kadro şekli olarak light weight tırmanış kadroları ne kadar hoşuma gitse de aero kadroların agresif duruşları ve hızlarında ötürü aero kadrolara yöneldim ve iyi bir fiyat bandı yakalayabilirsem alacaktım.
Birkaç Çinli satıcı ile görüştükten sonra bir satıcıya yoğunlaştık. Bir sürü pro marka bisiklet ve renklerini içeren bir içerik aldık ve bana en uygun olan, istediğimiz tarzda Canyon aeroad cf slx replika olsun dedik. Ayrıca yanında aero gidon ve profilli jant olursa ne ala diyecektim!
Çinli satıcıdan yine mavic, shimano dura ace, campagnolo bora ultra, zipp gibi envai çeşit profilli jant ve yine aero gidonlar için bilgi ve fotoğraflarını da almıştım. Ama aklımda hep bir şüphe kalacak, acaba mı diyecektim. Üstüne üstlük bisikletin toplam maliyeti seti de dahil 10000 tl’yi geçecek garantisi de olmayacaktı. Böylece bu işten vazgeçtik.
Geri kalan aylarda Sahibinden sitesinde ve facebookta 2. El kadro set ve bisiklet bakınmaya başladık. Baktıklarımızın fiyatı uysa kadro boyu uymuyor, kadro boyu uysa kadro yorgun ve çiziklerle dolu görünüyor, birisi düştüm sadece çizik var diyor, diğeri hiç kullanmadım deyip sıfıra yakın para istiyordu...
Son olarak bir ktm revelator 3500 2016 model bir bisiklet denk geldi. Satıcı yine düştüğünü fakat kadroda önemli bir şey olmadığını söylüyor, bisikleti görüp almam için İstanbul’a davet ediyordu. Kendim karbon kadrodan anlasam, gidip görüp gelmem için ekstra 300 tl gibi masrafım da oluyordu ama anlamıyordum. Gittiğimde şayet beğenmezsem ne olacaktı? Ki bisiklet üzerinde boya atıklarını, çizikleri vs. içime de tam sindiremedim. Yine de tüm sorumluluk bana ait olmak üzere ürünü kargo masrafları bize yollamasını rica edip anlaştıktan sonra aynı gün satıcı bisikleti başkasına satmış olması bende işin son noktası oldu.
Peşin para bu şekilde verilir mi, garantisiz ürüne ne kadar verilmeli, acaba kullanıcı düştü mü, karbon yorgun mu, sıcakta dışarıda bekledi mi? gibi sorular aklımda dönüp duruyordu. Bu arada pelotonist kaptanı Tufan Sağnak ile istişarelerim de sürüyordu. İş artık inada binmişti.
Artık aklımdaki tüm sorulardan yorulup Çağrı Terzioğlu'nun da dediği gibi dükkana gidip derdimi anlatamayacağım, garantisi olmayan ve sonra dan uğraşacağım ürüne bulaşmayacaktım. Benim için en uygun seçenek neydi peki?
Salcano xrs 001…
İlk başlarda yazı stilinden ötürü çok soğuk yaklaştığım salco hem aero kadro hem de sıfır bisiklet olacaktı. Üzerindeki donanımı ile 2019 ürünü ve garantili olacaktı. Her ne kadar yazı karakterini beğenmesem de kadro yapısı, rijitliği, renkleri iyiydi. Bizimkiler bu kadro ile 80-100 bin km yapmıyorlar mıydı?
Sonunda beden ölçülerime göre (boy 176 cm, iç bacak boyu:78 cm) Aziz abi ile 49 kadro (top tube 51,5 cm, seat tube 48 cm) kırmızı siyah kadroda karar kıldım. Zaten agresif olan bu kadroda grup seti ne kullanacaktım?
Bu arada martın sonunda tca 735 i sattım. Kullandığım 105 setten memnundum. Ama salco, 105 e nazaran ultegra setli xrs001 de seleyi çok daha iyisini kullanıyor, alüminyum gidon boğazı ve gidon yerine tam da istediğim tarzda aero tek parça karbon gidon boğazı ve gidon kullanıyordu. Ve ben sonradan bisikleti 105 setten ultegra setli donanıma (buna sele ve gidon dahil) çevirmeye kalksam ekstradan 1000 tl’yi aşkın fazla para ödeyecektim.
Hepimizin ortak derdi (ödemeleri) göz önüne alıp fabrika çıkışlı ultegra setli xrs001’i, Mossoyu sattıktan 1 gün sonra sipariş verdik. Fabrika, istediğimiz renk ve kadro boyunun ellerinde mevcut olduğu fakat R8000 setin Nisan’ın 11'inde Türkiye de olacağı, gümrük işlemleri, kurulumu ve bize yollanmasının ise ayın 20'sini bulabileceğini söyledi.
Bu arada siparişten 1 hafta önce görüştüğüm, bisikleti sahibinden.com da ilanda olan Serkan Mıstınoğlu sipariş sonrası dönüş yapınca kendisine yaptığım ve sonrasında kabul ettiği 51 kadro cervelo s3 kadro teklifi de boşa çıkmış oldu (şu anda ilk fiyatına göre çok daha uygun fiyatta). Yani olmayınca olmuyordu.
Aslında yeni 105 set ile beraber bu seleyi ve bu bu aero gidonu alabilsem çok daha bir harika fiyat/performans ürünü olacaktı… Her neyse… Bu kadarı kadı kızında da olurdu.
Gelelim jant mevzusuna… Burada Emre'ye teşekkür etmeden geçemeyeceğim sıfır kondisyonda (ön jant hiç kullanılmamış, arka jant 500 km kullanılmış çiziksiz, vuruksuz) bir dura ace 9100 c40 buldu. Bu öyle bir denk geldi ki sıfırının 3 te 1 fiyatına. Böylece bisiklet üzerinde stok gelen rs100 (rs11 ayarında) jantı hiç kullanmadan satacak ve böylece dura ace jantımı biraz daha uygun bir fiyata almış olacaktım.
Gönül isterdi ki alacağım bisiklet Canyon olsun (çok sevdiğim aeroad cf slx’e benzeyeni aldım
), Bmc, Giant, Pinarello, Trek, Colnago olsun ama böyle markaların hangi bisikletini bu donanımla kendi ölçülerime göre bulup almaya kalksam en az %45-50 dolaylarında daha fazla para ödemiş olacaktım.
Yine şunu anlamış oldum ki: İstanbul’da yaşayan arkadaşlar kadro ve set çeşitliliği, 2. El bisikletleri görüp, inceleyip alma imkanı olarak bizlere göre daha şanslılar.
Neler yaptık:
Burada şunu belirtmek istiyorum ki: Salcano sitesinde bisikletlerine dair herhangi bir ölçü ağırlık vs. bilgisi vermemektedir. Bu büyük bir eksiklitir.
Mailleştiğim Dengfu firması, Salcano’nun kendi ürettikleri r06 model kadro ve maşayı kullandığını doğruladılar.
Adresi budur buradan kadro geometrisine bakabilirsiniz: (link)
Bisiklet, Türkiye bisiklet turundan ötürü Salcano ekibinin 1 hafta boyunca yarışta olmasından dolayı daha geç toplandı ve yollandı.
Kutusundan çıkardığımız bisiklet üzerinde 19. Fotoğrafta da görüleceği gibi arka çatalın alt borusunda birkaç çizik ve başka bir yerde ufak bir boya atığı gördüm. Bunlara rağmen iyi korunmuş olarak gönderildiğini gördüm. Fabrika kadro değiştirmeyi teklif etti ama tekrar yollamayı düşünmedim. Kendilerine teşekkür ediyorum. Zincir atmasına karşı arka çatala kadro koruyucu yapıştırdık. Çizikler artık görünmüyor.
Daha önce birkaç bisiklette (federasyon başkanının bisikletinde de görmüştüm) zincir atması sonucu zincirin aynakolun altına sıkışması karbon kadroya ciddi manada zarar veriyor. O bölgeyi zedeliyor hatta kırabiliyor. Aziz abi yaptığı karbon tamiratları sonrası buraya nikelaj uygulaması yaparak kadroyu koruma altına alıyordu. Bunu bildiğim için hemen nikelaj yapıştırmasını istedim. Ölçüler alınarak kesilen nikelajı, aynakolu söktükten sonra yapıştırıp 12 saat kurumasını bekledik.
Jant setini rs 100 den dura ace'e çevirdim. Lastikleri ise elimde bulunan ultrasport 2 ile değiştirdim.
Ruble aktarıldı. Kablolar kesilerek kısaltıldı. Teller yağlandı.
Maşa ve furş takımı kontrolü yapıldı. Furş takımının yanlış takıldığı görüldü ve düzeltildi. Furş takımı bilyeler yağlandı. Maşada yapılan bu hata benim için bir eksi oldu.
Gidon takıldı. Gidon ayarı yapıldıktan gidonu tırmanışta tutarken yada düz yolda kollarımı koyduğumda titreşimi daha az hissetmem için önce fotoğraflarda göreceğiniz beyaz sonra üzerine siyah bant sarıldı.
Daha önce yapılmış olan bike fit ölçülerime göre sele borusu kesildi. Sele ayarı yapıldı. Sele borusu ve sele takıldıktan sonra içeri toz su pislik girmemesi için gres yağı ile yağlandı. Pedallar takıldı.
Ayrıca aero gidon garmin tutucusu almak yerine Aziz abi alüminyum ile güçlendirdiği karbon garmin tutucu yaptı.
Dipnot: Furş hatasının yurtdışı bisikletlerinde olacağını düşünmüyorum. Fabrika bunu iyi toplamalıydı. Yarın bir şey olsa kullanıcı hatası denmemesi için bisikletleri kesinlikle işini bilen bir usta ile kontrol edin. (Mtb lerde yanlış takılan maşalar da görüyoruz). Malesef ülkemizde iyi kumaş var ama iyi terzi az.
Parçalar ve ağırlıklar:
Kadro+maşa: 700c full aero carbon frame set – [kendim tartmadım siteden aldım 1500 gr]
Grup Set: full ultegra r8000 53/39 & 11/28 oranları ile – [2351 gr]
Sele: selle italia novus – [230gr]
Jant seti: stok jant shimano wh-rs100 [1897 gr] yerine dura ace 9100 c40 – [siteden alındı 1355 gr]
Gidon ve boğaz: ritchy road solostreem wcs karbon 42cm /110 mm – [350 gr]
Teker seti: continental Grand prix 4000 – [ 650 gr] yerine elimde olan ultra sport 2 lastikleri taktım - [340x2=680 gr]
Pedallar: shimano r540 – [ 365 gr]
Ekstra: slime – [200 gr], iç lastikler –[200 gr], matara kafesleri – [80 gr], ayrıca yaklaşık 1004 gr (toplam ağırlıktan düşünce geriye kalanlar [gidon bandı[yaklaşık 1,5 kat], garmin mount, vidalar, kablo ve teller, nikalaj ve yapıştırıcısı, kadro boyası, krank kolu koruyucu kauçuklar vs.])
Toplam ağırlık: 8,315 gr
İnceleme:
4 günde fırsat buldukça bindiğimi bisikletimle şu ana kadar 230 km yol aldım ve 2765m. irtifa kazandım.
Endurance tarzı ile tca 735 tahminimce 9,5 kg a yakın bir ağırlığı vardı. (sitesinde pedalsız, matara kafessiz ekstrasız boş hali 8,7 kg görünüyor). Ağırlık bazında hafifleme kendisini en başından belli etti.
Sprinte kalktığımda çok ani ve sert tepki alıyorum. Bu kadar olmasını beklemiyordum çok şaşırdım ve çok mutlu oldum.
Viraj kabiliyetini çok beğendim. Düzgün bir teknikle girip çıkamayacağınız viraj yok. Bisikleti teknik inişlerde rahatlıkla yönlendirebildim.
Aero kadrolar tırmanış kadrolarına göre karbon sarımları ve katmanlarından ötürü 300-400 gr daha ağır olabiliyorlar (tırmanış kadrolarını incelerseniz arka çatalların inceliğinden hafifliğini gözlemsel olarak da anlayabilirsiniz). Aynı zamanda aero ve tırmanış bisikletlerinin açıları da çok farklı. Tekrar söylüyorum. Aero kadrolar biraz daha sert kadrolar ama araştırmalara göre 30 km/h hızdan sonra aynı güçle daha hızlı gidiyorsunuz. GCN kanalının ve birkaç farklı kanalın bu konu hakkında Youtube’da çeşitli videoları mevcut.
Bisikletin yokuş performansını biraz sert bulsam da eski alüminyum kadroma nazaran çok beğendim. Tca735 hem ağırdı hem esniyordu. Bu ise pedala bastığım gibi gücü aktarıyor.
Kadro geometrisinden ötürü çok zorlandığımı söyleyemem ama tca735’e nazaran altımda biraz daha küçük kalıyor. Biraz daha eğiliyorum. Buna alışmaya çalışıyorum.
Daha fazla 2 bisikleti kıyaslamak tca735 e haksızlık olur. Zira aralarında klasman farkı var.
Vites tellerini yağladığımızdan mıdır yoksa yeni R8000 eski set dura ace ayarına mı getirildi bilmiyorum vites değiştirirken (105 e kıyasla) muazzam hızlı tepki alıyorum.
En önemli konulardan biri olan ve çoğu bisiklet kullanan arkadaşımızın atladığı bir konudur bikefit. Lütfen buna önem verin. Sakatlanmamak ve daha konforlu bisiklet kullanmak için kadro boyu kadar bikefit de çok önemli.
İşte bisikletimin hikâyesi ve incelemelerim bu şekilde. Uzunca bir yazı oldu kusura bakmayın. Allah kaza bela vermesin artık. Gözümüz yollarda…
Bu uzun soluklu süreçte yardım ve destekleri için başta Konya’da nazımızı çeken Aziz Ay (eski milli bisikletçi, Torku Şeker ve milli takım eski mekanisyeni) ve oğlu Emre Ay olmak üzere Aybike Bisiklet ailesine, Pelotonist kaptanı Tufan Sağnak’a ve Salcano’dan Bayram Akgün beye, Ziya ve Abdullah beylere ilgi ve yardımlarından dolayı teşekkür ederim.
Fotoğraflar:










































































İlk yol bisikletim olan 2018 yılında Aybike’tan aldığım Mosso tca735 105 set olan bisikletimi (alüminyum kadro, karbon maşa) tam olarak 1 yıl ve 4400 km ye yakın kullandıktan sonra sattım. Performans kullanıcısı olarak kadronun ve jantların bana yeterli gelmediğini kendimce bastığım yüksek wattlarda esnediğini bisikletin az da olsa yaylanmasından ve gelen seslerden anlayabiliyordum.
Bisikleti satmadan yaklaşık 5 ay önce 2. el kadrolara, sıfır bisikletlere, set ve donanımlara bakındım durdum. Araştırmalarımda Aybike'ın sahipleri Aziz ve Emre Ay ile istişarelerde bulunuyor en uygun seçenek ne olabilir diye her defasında ilanlarda gördüğüm ve olabilir mi acaba dediğim bisikletler için konuşuyorduk.
Daha sonra Çin’den kadro getirtsem nasıl olur? Ne kadara mal olur? Sağlamlıkları nasıldır? gibi sorularla birkaç satıcı ile ciddi derecede irtibata geçtik ve pinarello f10, canyon ultimate/aeroad, willier, s Works gibi herkesin malumu olan replika kadroları ve renklerini inceledik.
İlk başlarda Aziz abi ile istişarelerde bulunurken orta göbeği alüminyum yivli olan kadrolar değil, pressfit teknolojisine uygun alüminyum içermeyen ve yivsiz olan orta göbekli karbon kadrolarda karar kıldık.
1 aylık süre zarfında artık kadro şekli olarak da ne istediğime yavaş yavaş karar vermiştim. Kadro şekli olarak light weight tırmanış kadroları ne kadar hoşuma gitse de aero kadroların agresif duruşları ve hızlarında ötürü aero kadrolara yöneldim ve iyi bir fiyat bandı yakalayabilirsem alacaktım.
Birkaç Çinli satıcı ile görüştükten sonra bir satıcıya yoğunlaştık. Bir sürü pro marka bisiklet ve renklerini içeren bir içerik aldık ve bana en uygun olan, istediğimiz tarzda Canyon aeroad cf slx replika olsun dedik. Ayrıca yanında aero gidon ve profilli jant olursa ne ala diyecektim!
Çinli satıcıdan yine mavic, shimano dura ace, campagnolo bora ultra, zipp gibi envai çeşit profilli jant ve yine aero gidonlar için bilgi ve fotoğraflarını da almıştım. Ama aklımda hep bir şüphe kalacak, acaba mı diyecektim. Üstüne üstlük bisikletin toplam maliyeti seti de dahil 10000 tl’yi geçecek garantisi de olmayacaktı. Böylece bu işten vazgeçtik.
Geri kalan aylarda Sahibinden sitesinde ve facebookta 2. El kadro set ve bisiklet bakınmaya başladık. Baktıklarımızın fiyatı uysa kadro boyu uymuyor, kadro boyu uysa kadro yorgun ve çiziklerle dolu görünüyor, birisi düştüm sadece çizik var diyor, diğeri hiç kullanmadım deyip sıfıra yakın para istiyordu...
Son olarak bir ktm revelator 3500 2016 model bir bisiklet denk geldi. Satıcı yine düştüğünü fakat kadroda önemli bir şey olmadığını söylüyor, bisikleti görüp almam için İstanbul’a davet ediyordu. Kendim karbon kadrodan anlasam, gidip görüp gelmem için ekstra 300 tl gibi masrafım da oluyordu ama anlamıyordum. Gittiğimde şayet beğenmezsem ne olacaktı? Ki bisiklet üzerinde boya atıklarını, çizikleri vs. içime de tam sindiremedim. Yine de tüm sorumluluk bana ait olmak üzere ürünü kargo masrafları bize yollamasını rica edip anlaştıktan sonra aynı gün satıcı bisikleti başkasına satmış olması bende işin son noktası oldu.
Peşin para bu şekilde verilir mi, garantisiz ürüne ne kadar verilmeli, acaba kullanıcı düştü mü, karbon yorgun mu, sıcakta dışarıda bekledi mi? gibi sorular aklımda dönüp duruyordu. Bu arada pelotonist kaptanı Tufan Sağnak ile istişarelerim de sürüyordu. İş artık inada binmişti.
Artık aklımdaki tüm sorulardan yorulup Çağrı Terzioğlu'nun da dediği gibi dükkana gidip derdimi anlatamayacağım, garantisi olmayan ve sonra dan uğraşacağım ürüne bulaşmayacaktım. Benim için en uygun seçenek neydi peki?
Salcano xrs 001…
İlk başlarda yazı stilinden ötürü çok soğuk yaklaştığım salco hem aero kadro hem de sıfır bisiklet olacaktı. Üzerindeki donanımı ile 2019 ürünü ve garantili olacaktı. Her ne kadar yazı karakterini beğenmesem de kadro yapısı, rijitliği, renkleri iyiydi. Bizimkiler bu kadro ile 80-100 bin km yapmıyorlar mıydı?
Sonunda beden ölçülerime göre (boy 176 cm, iç bacak boyu:78 cm) Aziz abi ile 49 kadro (top tube 51,5 cm, seat tube 48 cm) kırmızı siyah kadroda karar kıldım. Zaten agresif olan bu kadroda grup seti ne kullanacaktım?
Bu arada martın sonunda tca 735 i sattım. Kullandığım 105 setten memnundum. Ama salco, 105 e nazaran ultegra setli xrs001 de seleyi çok daha iyisini kullanıyor, alüminyum gidon boğazı ve gidon yerine tam da istediğim tarzda aero tek parça karbon gidon boğazı ve gidon kullanıyordu. Ve ben sonradan bisikleti 105 setten ultegra setli donanıma (buna sele ve gidon dahil) çevirmeye kalksam ekstradan 1000 tl’yi aşkın fazla para ödeyecektim.
Hepimizin ortak derdi (ödemeleri) göz önüne alıp fabrika çıkışlı ultegra setli xrs001’i, Mossoyu sattıktan 1 gün sonra sipariş verdik. Fabrika, istediğimiz renk ve kadro boyunun ellerinde mevcut olduğu fakat R8000 setin Nisan’ın 11'inde Türkiye de olacağı, gümrük işlemleri, kurulumu ve bize yollanmasının ise ayın 20'sini bulabileceğini söyledi.
Bu arada siparişten 1 hafta önce görüştüğüm, bisikleti sahibinden.com da ilanda olan Serkan Mıstınoğlu sipariş sonrası dönüş yapınca kendisine yaptığım ve sonrasında kabul ettiği 51 kadro cervelo s3 kadro teklifi de boşa çıkmış oldu (şu anda ilk fiyatına göre çok daha uygun fiyatta). Yani olmayınca olmuyordu.
Aslında yeni 105 set ile beraber bu seleyi ve bu bu aero gidonu alabilsem çok daha bir harika fiyat/performans ürünü olacaktı… Her neyse… Bu kadarı kadı kızında da olurdu.
Gelelim jant mevzusuna… Burada Emre'ye teşekkür etmeden geçemeyeceğim sıfır kondisyonda (ön jant hiç kullanılmamış, arka jant 500 km kullanılmış çiziksiz, vuruksuz) bir dura ace 9100 c40 buldu. Bu öyle bir denk geldi ki sıfırının 3 te 1 fiyatına. Böylece bisiklet üzerinde stok gelen rs100 (rs11 ayarında) jantı hiç kullanmadan satacak ve böylece dura ace jantımı biraz daha uygun bir fiyata almış olacaktım.
Gönül isterdi ki alacağım bisiklet Canyon olsun (çok sevdiğim aeroad cf slx’e benzeyeni aldım
Yine şunu anlamış oldum ki: İstanbul’da yaşayan arkadaşlar kadro ve set çeşitliliği, 2. El bisikletleri görüp, inceleyip alma imkanı olarak bizlere göre daha şanslılar.
Neler yaptık:
Burada şunu belirtmek istiyorum ki: Salcano sitesinde bisikletlerine dair herhangi bir ölçü ağırlık vs. bilgisi vermemektedir. Bu büyük bir eksiklitir.
Mailleştiğim Dengfu firması, Salcano’nun kendi ürettikleri r06 model kadro ve maşayı kullandığını doğruladılar.
Adresi budur buradan kadro geometrisine bakabilirsiniz: (link)
Bisiklet, Türkiye bisiklet turundan ötürü Salcano ekibinin 1 hafta boyunca yarışta olmasından dolayı daha geç toplandı ve yollandı.
Kutusundan çıkardığımız bisiklet üzerinde 19. Fotoğrafta da görüleceği gibi arka çatalın alt borusunda birkaç çizik ve başka bir yerde ufak bir boya atığı gördüm. Bunlara rağmen iyi korunmuş olarak gönderildiğini gördüm. Fabrika kadro değiştirmeyi teklif etti ama tekrar yollamayı düşünmedim. Kendilerine teşekkür ediyorum. Zincir atmasına karşı arka çatala kadro koruyucu yapıştırdık. Çizikler artık görünmüyor.
Daha önce birkaç bisiklette (federasyon başkanının bisikletinde de görmüştüm) zincir atması sonucu zincirin aynakolun altına sıkışması karbon kadroya ciddi manada zarar veriyor. O bölgeyi zedeliyor hatta kırabiliyor. Aziz abi yaptığı karbon tamiratları sonrası buraya nikelaj uygulaması yaparak kadroyu koruma altına alıyordu. Bunu bildiğim için hemen nikelaj yapıştırmasını istedim. Ölçüler alınarak kesilen nikelajı, aynakolu söktükten sonra yapıştırıp 12 saat kurumasını bekledik.
Jant setini rs 100 den dura ace'e çevirdim. Lastikleri ise elimde bulunan ultrasport 2 ile değiştirdim.
Ruble aktarıldı. Kablolar kesilerek kısaltıldı. Teller yağlandı.
Maşa ve furş takımı kontrolü yapıldı. Furş takımının yanlış takıldığı görüldü ve düzeltildi. Furş takımı bilyeler yağlandı. Maşada yapılan bu hata benim için bir eksi oldu.
Gidon takıldı. Gidon ayarı yapıldıktan gidonu tırmanışta tutarken yada düz yolda kollarımı koyduğumda titreşimi daha az hissetmem için önce fotoğraflarda göreceğiniz beyaz sonra üzerine siyah bant sarıldı.
Daha önce yapılmış olan bike fit ölçülerime göre sele borusu kesildi. Sele ayarı yapıldı. Sele borusu ve sele takıldıktan sonra içeri toz su pislik girmemesi için gres yağı ile yağlandı. Pedallar takıldı.
Ayrıca aero gidon garmin tutucusu almak yerine Aziz abi alüminyum ile güçlendirdiği karbon garmin tutucu yaptı.
Dipnot: Furş hatasının yurtdışı bisikletlerinde olacağını düşünmüyorum. Fabrika bunu iyi toplamalıydı. Yarın bir şey olsa kullanıcı hatası denmemesi için bisikletleri kesinlikle işini bilen bir usta ile kontrol edin. (Mtb lerde yanlış takılan maşalar da görüyoruz). Malesef ülkemizde iyi kumaş var ama iyi terzi az.
Parçalar ve ağırlıklar:
Kadro+maşa: 700c full aero carbon frame set – [kendim tartmadım siteden aldım 1500 gr]
Grup Set: full ultegra r8000 53/39 & 11/28 oranları ile – [2351 gr]
Sele: selle italia novus – [230gr]
Jant seti: stok jant shimano wh-rs100 [1897 gr] yerine dura ace 9100 c40 – [siteden alındı 1355 gr]
Gidon ve boğaz: ritchy road solostreem wcs karbon 42cm /110 mm – [350 gr]
Teker seti: continental Grand prix 4000 – [ 650 gr] yerine elimde olan ultra sport 2 lastikleri taktım - [340x2=680 gr]
Pedallar: shimano r540 – [ 365 gr]
Ekstra: slime – [200 gr], iç lastikler –[200 gr], matara kafesleri – [80 gr], ayrıca yaklaşık 1004 gr (toplam ağırlıktan düşünce geriye kalanlar [gidon bandı[yaklaşık 1,5 kat], garmin mount, vidalar, kablo ve teller, nikalaj ve yapıştırıcısı, kadro boyası, krank kolu koruyucu kauçuklar vs.])
Toplam ağırlık: 8,315 gr
İnceleme:
- Siteden de göreceğiniz üzere aero kadro ölçüleri klasik kadro ölçülerinden farklı. 176 cm boyundayım ve klasik tarz bisiklette 52 kadro kullanırken bu bisiklette 49 kadro kullanıyorum (bildiğim kadarıyla Ferit Şamlı’nın kullandığı kadro ölçüsü). Mosso'nun 52 kadrosu alt boru 50 cm üst boru 52,5 cm idi. Bunda ise alt boru 48, üst boru 51,5 cm. Bike fitle tüm ölçülerinizi ayarlayabilirsiniz. (Bu kadronun yine 48 cm alt boru 54,5 üst boru gibi çeşitli kadroları da fabrikasında mevcut. Serkan balkan ve Ahmet Örken bu kadroyu kullanıyor.)
- Maşa, üst boru ve arka çatallarda kullandıkları karbonlar çok katmanlı ve oldukça kalın. Vurunca alüminyum sesi geliyor.
- Alt boru nispeten daha ince karbon katmanlı duruyor. Ayrıca kadro aero olduğu için ince ve uzun tasarımlı.
- Alın borusu kısa ve çok karbon katmanlı ve yine alü sesi geliyor. Alın borusu kısa olduğu için daha çok yatıyorsunuz.
- En kritik noktalardan biri orta göbek (bottom bracket) presfit e uygun ve oldukça kalın. (Tekrar belirteyim alüminyum içeren orta göbekler soğuk sıcak ve yük uygulama olayı tekrarlandıkça karbonla uyumunu yitiriyor ve zamanla ses yapıp oynayabiliyor ve hatta karbona zarar veriyor. Edinilen tecrübeler bu şekilde. Alüminum içermeyen, yivsiz orta göbekli kadrolar bu noktada bir tık öne çıkıyor.)
- Arka çatal alt boru birleşimi işçiliği gayet iyi göründü. Kadro işçiliğinde hiçbir problem yok.
- Şayet mevcutsa ve olabiliyorsa 53/39 aynakol istedim. 11/28 ile kullanıyorum. Tca 735 105 setle de bu oranları kullanıyordum. Yaşadığınız şehir dağlıksa 52/36 veya çok dağlıksa 50/34 seçilmeli.(53/39 ağır demeyin 54/42 kullanan hatta 56 kullanan sporcular var. Bu yaşadığınız yerin coğrafik durumu ve sizin kondisyonunuzla alakalı.)
- Kadro 25 mm ye kadar lastik takabilirsiniz. 28 mm kullanamazsınız.
- Gidon ve gidon boğazı tek parça aero ritchy wcs solostream. Üst tarafı ince olması aero açıdan ve kullanım için iyi. Gidon oldukça rijit. Çok beğendim.
- Selesi selle italia novus. Daha önce tahtaya oturuyormuşum dedirtti. (tekrar hatırlatmakta fayda var: xrs001 de ultegra tercih etmemdeki en önemli 2 unsur aero gidon ve selesi idi)
- Pro'nun beyaz gidon bandı geliyor bunun yerine siyah renk kullandım.
- Tek noktadan bağlantı yerine aero ve tt bisikletlerde kullanılan çift pivotlu fren kaliperlerinin daha rijit olduğu ve sert tepki verdiğini düşünüyorum.
- Jant seti olarak dura ace kullanıyor olmam hem görüntü hem performans anlamında ciddi anlamda fark yarattı. Süper akışkan ve yarı aero diyorum.
Bu jantları profesyonel bisikletçiler de kullanıyorlar. Hem yarış hem antrenman jantı olarak harika performans gösteriyorlar. Alabileceğiniz en hafif jant seti diyemem ama kullananlardan edindiğim duyumlara göre kesinlikle en sağlamı olmaya aday.
4 günde fırsat buldukça bindiğimi bisikletimle şu ana kadar 230 km yol aldım ve 2765m. irtifa kazandım.
Endurance tarzı ile tca 735 tahminimce 9,5 kg a yakın bir ağırlığı vardı. (sitesinde pedalsız, matara kafessiz ekstrasız boş hali 8,7 kg görünüyor). Ağırlık bazında hafifleme kendisini en başından belli etti.
Sprinte kalktığımda çok ani ve sert tepki alıyorum. Bu kadar olmasını beklemiyordum çok şaşırdım ve çok mutlu oldum.
Viraj kabiliyetini çok beğendim. Düzgün bir teknikle girip çıkamayacağınız viraj yok. Bisikleti teknik inişlerde rahatlıkla yönlendirebildim.
Aero kadrolar tırmanış kadrolarına göre karbon sarımları ve katmanlarından ötürü 300-400 gr daha ağır olabiliyorlar (tırmanış kadrolarını incelerseniz arka çatalların inceliğinden hafifliğini gözlemsel olarak da anlayabilirsiniz). Aynı zamanda aero ve tırmanış bisikletlerinin açıları da çok farklı. Tekrar söylüyorum. Aero kadrolar biraz daha sert kadrolar ama araştırmalara göre 30 km/h hızdan sonra aynı güçle daha hızlı gidiyorsunuz. GCN kanalının ve birkaç farklı kanalın bu konu hakkında Youtube’da çeşitli videoları mevcut.
Bisikletin yokuş performansını biraz sert bulsam da eski alüminyum kadroma nazaran çok beğendim. Tca735 hem ağırdı hem esniyordu. Bu ise pedala bastığım gibi gücü aktarıyor.
Kadro geometrisinden ötürü çok zorlandığımı söyleyemem ama tca735’e nazaran altımda biraz daha küçük kalıyor. Biraz daha eğiliyorum. Buna alışmaya çalışıyorum.
Daha fazla 2 bisikleti kıyaslamak tca735 e haksızlık olur. Zira aralarında klasman farkı var.
Vites tellerini yağladığımızdan mıdır yoksa yeni R8000 eski set dura ace ayarına mı getirildi bilmiyorum vites değiştirirken (105 e kıyasla) muazzam hızlı tepki alıyorum.
En önemli konulardan biri olan ve çoğu bisiklet kullanan arkadaşımızın atladığı bir konudur bikefit. Lütfen buna önem verin. Sakatlanmamak ve daha konforlu bisiklet kullanmak için kadro boyu kadar bikefit de çok önemli.
İşte bisikletimin hikâyesi ve incelemelerim bu şekilde. Uzunca bir yazı oldu kusura bakmayın. Allah kaza bela vermesin artık. Gözümüz yollarda…
Bu uzun soluklu süreçte yardım ve destekleri için başta Konya’da nazımızı çeken Aziz Ay (eski milli bisikletçi, Torku Şeker ve milli takım eski mekanisyeni) ve oğlu Emre Ay olmak üzere Aybike Bisiklet ailesine, Pelotonist kaptanı Tufan Sağnak’a ve Salcano’dan Bayram Akgün beye, Ziya ve Abdullah beylere ilgi ve yardımlarından dolayı teşekkür ederim.
Fotoğraflar:










































































Son düzenleme:


