Eger bisikletin tamaminda, tüm parcalarda her gr.in hesabi yapilmissa bu 600 gr cok önemli olacaktir.
Ama tek is hafiflik midir? Görünüste evet ama bir de sürüste bu bisikletin size sagladiklari var ki onlari da hakkem cok güzel aciklamis.
Su esnemez-darbe emer konusunu ise forumda detayli tartismistik daha evvel. En kaba tabirler, karbon liflerinin nasil örüldügü, hangi karbon liflerinin kullanildigi, kullanilan epoksinin özellikleri gibi etmenler sizi istediginiz sonuda getirir.
Bakin, amortisörler yanal olarak esnemesin diye karbon bacaklar kullaniliyor. ama Cannondale Scalpel'de de karbon arka bacaklar esneyerek amortisörün calismasini sagliyor, hic bir eklem yok arka ücgenin ortagöbek baglantisinda. Veya yol bisikletleri esnemesin diye karbondan yapiliyorlar, ama darbeyi de emsin diye karbon catallar kullaniliyor.
Bu esnemenin hangi yönden beklendigi ve darbenin hangi yönden geldigi ile alakali. Orta göbek bölgesinden kadromuz yanal esnemesin isteriz, ona özel bir cözüm (karbon lifi, ilac vs) bulur üretici ve onu kullanir, ama arka tekerlekten gelen dikey darbelerin, titresimlerin emilmesi arka ücgenin görevidir ve mühendislerine hakkettikleri parayi veren üretici bu cözüme de kavusacaktir. Kadrosunu da ona göre fiyatlandiracaktir
