Scudo Sports

Neden karbon?

Serdar Emre ACAR

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Kasım 2008
Mesaj
751
Tepki
356
Şehir
âksaray
Scott scale alu serisi ile carbon seri arasında kadro ağırlığında 340 gr fark var ve fiyat olarak ise 1000 euro fark var.Bu hafiflik için bu para verilir mi? o para yerine çok iyi bit amortisör veya jant seti almak daha mantıklı değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
Scudo
Hangisi sana daha güzel geliyorsa onu al kasma bu kadar xD
 
340 değil 600gr fark var ki çok ciddi bir fark. 1kg lık carbon kadronun ağırlığı onu dünyanın en iyi kadrolarından biri yapıyor sırf ağırlık olarak bile.

tabi dünyanın en iyilerinden biri olması için gereken diğer koşul olan esnemezlik-rijitlikte alu olana kıyasla oldukça fazla, buda ikinci neden.

üçüncü neden ise karbonun vibrasyon emmesinden kaynaklanan sürüş keyfi ve konforu.
bu nedenlerden dolayı birazcık pahallı :)
 
@hakkem

Ya ben coot u karşılaştırıken söyledim ve 600 gr ın bize maaliyeti ne olacak.Anlamadığım hem titreşimi emiyo hemde esnemezliği daha yüksek bu nasıl oluyo açıklayabilir misin?
 
Eger bisikletin tamaminda, tüm parcalarda her gr.in hesabi yapilmissa bu 600 gr cok önemli olacaktir.

Ama tek is hafiflik midir? Görünüste evet ama bir de sürüste bu bisikletin size sagladiklari var ki onlari da hakkem cok güzel aciklamis.

Su esnemez-darbe emer konusunu ise forumda detayli tartismistik daha evvel. En kaba tabirler, karbon liflerinin nasil örüldügü, hangi karbon liflerinin kullanildigi, kullanilan epoksinin özellikleri gibi etmenler sizi istediginiz sonuda getirir.

Bakin, amortisörler yanal olarak esnemesin diye karbon bacaklar kullaniliyor. ama Cannondale Scalpel'de de karbon arka bacaklar esneyerek amortisörün calismasini sagliyor, hic bir eklem yok arka ücgenin ortagöbek baglantisinda. Veya yol bisikletleri esnemesin diye karbondan yapiliyorlar, ama darbeyi de emsin diye karbon catallar kullaniliyor.

Bu esnemenin hangi yönden beklendigi ve darbenin hangi yönden geldigi ile alakali. Orta göbek bölgesinden kadromuz yanal esnemesin isteriz, ona özel bir cözüm (karbon lifi, ilac vs) bulur üretici ve onu kullanir, ama arka tekerlekten gelen dikey darbelerin, titresimlerin emilmesi arka ücgenin görevidir ve mühendislerine hakkettikleri parayi veren üretici bu cözüme de kavusacaktir. Kadrosunu da ona göre fiyatlandiracaktir ;)
 
@Tech. Türk


Mühendislik maliyetleri: Malzeme ağırlık ölçüm kriterleri, esnemezlik testleri, vibrasyon emmesi testleri, buna bağlık olarak sürüşden keyif almak, kullanım konforu ve benzer AR-GE çalışmaları... bu çalışmalar ve şu an ihtiyarlıkdan dolayı hatırlıyamadığım işlemler maliyet demektir.

bence de bu ve benzer nedenlerden dolayı birazcık pahalı :)
 
Normal bir alu kadrodan Scale karbona geçen bir yarışçı arkadaşım sürüş karakteristiğinin inanılmaz bir şekilde iyileştiğini, konforunun ve kontrolünün çok büyük bir oranda arttığını söyledi, hatta önceki kadrosunda yapamadığı şekilde, çok zor teknik bir inişin ortasında dahi bisikleti yönlendirebildiğini söyledi, sadece hafiflikte değil olay, şüphesiz Scale karbon dünyanın en iyi kadrolarından birisi ve boyuma göre yapmaya başladıklarında (bu sene alu scale ler xs üretilmeye başladı, sanırım seneye darısı karbonun başına) düşünmeden alacağım bir kadrodur...
 
@gurol

Çok güzel cevap ,doğru bir yönlendirme dikkate alınmalı.
 
şimdi komponentlerdeki agirlik değişimlerine mutlak değer olarak değil yüzde kaç fark yarattığı olarak bakılmalıdır. 340 gr fark orada yaklaşık %20 fark eder. Tüm komponentlerden bu ağirliği tasarruf ederseniz 12kg bisikletiniz, 9,6kg ye inecektir. bu fark da cok cok ciddi bir farktır. ayrıca düşünmediğiniz nokta zaten o kadroyu alanın maşadan veya teker setinden kazanacaği ağirliği da hali hazirda gerçekleştirmiş olma ihtimalinin yüksekliğidir.

belli bir limitten sonra fiyat performans oranının bozulması ve bir önceki modelden çok daha az iyi olan parçaların fiyatlarının 2 ye katlanması normaldir. bu hayatın neredeyse her alanında boyledir. en iyisini isteyen veya en iyisine ihtiyac duyan insanlar buna katlanmaya razıdır, 12kg lik bisikleti 9kg ye indirmek icin neredeyse 8-10 kat fiyat farkı vermeye. bazıları ise değildir. bunu sorgulamanın alemi yok diye düşünüyorum. sorgulanabilecek tek şey ise acaba gerçekten ihtiyacı olup alanın bu parçaları kullananın yüzde kaçını oluşturduğudur, fakat bu da derin bir sistemsel, felsefi tartışmaya gider. kısacası, siz nasil isterseniz oyle secin isteyen de nasil isterse oyle bunun mantikliliği, anlamliligi cok gorecelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Emre ACAR
@sea84

Bu bence sadece Maddi olanaklara göre tercih meselesidir....İyi forumlar...
 
Geri