Scudo Sports

Neden alüminyum kadro tercih edilir?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
sorum şöyle, bir arkadaşım en ucuzundan bisikletlere bakıyor, çelik kadro var bisikletlerde. alüminyumlara bakıyor bir de, fiyatlar biraz daha yukarıda, ben diyorum ki alüminyum kadro daha hafif olur, özelliklere bakıyoruz çelik kadro alüminyum kadrolulardan daha hafif çıkıyor. o da "e ben niye çelik almayayım" diyor, cevab veremiyorum.

sadece en alt segmentte mi geçerli bu durum?
 
Scudo
Çelik ve daha hafif ilginç bir konu hangi bisikletler bunlar yoksa aliminyum çeliğe göre hafif olması ve kalitesinden dolayı tercih edilir.
 
@obezkirpi

İnternette yazan ağırlıklar çoğu zaman doğru olmuyor, bunu da hesaba katın.

Yok gerçekten aynı kiloda ya da daha hafif çelik varsa sağlamlığından ciddi endişe duyarım. Sonuçta materyali incelttikçe ağırlık azalır, ama mukavemet de azalır.
 
Arkadaşınız en ucuzundan hangi amaçla kullanılacak bir bisiklet bakıyor? Çünkü yol bisikletler inin taban fiyatıyla şehir-tur bisikletinin taban fiyatları farklı...
Şahsi fikrim, ucuz bir bisiklet ariyorsam kadro malzemesinden çok bisikletin genel tasarımını göz önünde bulundururdum,.
 
bu arada aliminyumda iki çeşittir arkadaşlar,birisi aliminyum kadro diğeride aliminyum alışım kadrodur bu konuyuda araştrın bisiklet firmalarının güzel bir hilesidir :)
 
çelik bisiklet kalitesiz değildir aslında.Mesela surly vs burda kullanım amacı hitap ettiği kesim önemli
 
Çelik kadro yamulur düzeltirsin, kırılır kaynatırsın vs. iyi malzemedir esasında ama ustanın elinde iyidir.

Bence iki bisikletin çıplak kadrolarını karşılaştırırsanız çelik daha hafif çıkmaz, ama diğer parçalardan dolayı fark oluşabilir, ucuz bisikletlerde plastik malzeme çoktur, cantı tek kat tenekedir, maşası sabit olabilir vs. muhtemelen baktığınız alu kadro da inceltilmemiş ucuz kadrodur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus M.
@okkesmutlu

Alüminyum kadro dediklerimizin hepsi alaşım, sadece alüminyum kullanırsanız elinizde kalır o bisiklet. :)
 
@okkesmutlu
Saf aluminyumdan bisiklet kadrosu uretilmez. Kadrolarda kullanılan tüm aluminyumlar alaşımdır genellikle de mg si alaşımı kullanılır.

Çelik kadro ile alüminyum kadro arasındaki ağırlık farkına gelecek olursak. Aynı dayanım/mukavemet değerine sahip iki kadrodan al olan daha hafif olacaktır.
Şöyle ki isil işlem uygulanmış bir AlSiMg alaşımı, hemen hemen çelik ile ayni dayanıma sahiptir. Buna karşılık yoğunluğu çelikten neredeyse 3 kat daha düşüktür. Yani spesifik dayanım dediğimiz değer aluminyumda celigin 3 katından fazladır. Bu da kabaca şu anlama gelir aynı agirliktaki çelik kadro al kadroya göre 3 kat daha dayanıksız olur.
 
çelik kadro alim.den hafif çıkıyorsa dizaynı, işçiliği, fiyatı iyiyse, hemen al.
her malzemeden her şey yapılır, ama hepsinin farklı performansları farklı olur. arabaların kasası genelde alüm.dur ama diğer aksamları değişir. karbandan da kasa yapabilirsin, fiberden de , yapılmışları var ama piyasa seni reklamlarla vs istediğine yönlendirir.
bisikletler ahşap kadroydu ilk zamanlar.. hala da çok iyi ağaçlardan müthiş ahşap kadrolar var.. karbonlar bu işin şimdiki en çok kar yapan modelleri, hafifler ama kırılınca biterler, üstelik aşırı pahalılar.. yani herşey seçimde biter.
 
@giybetçi
abi nerden öğreniyorsunuz bilmiyorum ama
benim bildiğim bi askeriyede landrover jipler aluminyumdu
bi de audi a8 aluminyum en jaguar çıkardı aluminyum kasa
karoser

diğer gördüğümüz tüm araçlar saç kaporta

http://www.classiccarstodayonline.com/wp-content/uploads/2012/04/museum-9c1.jpg

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2014/02/Jaguar-F-Type-Coupe.jpg
 
Arkadaslar ben bir tornaci olarak sizleri bilgilendireyim istedim demir hic bir zaman aleminyumdan hafif olamaz bu aleminyummunda kalite kalite degisir 5000 bin serisi var 6000 serisi var en iyi aleminyum 7000 serisi ama bisikletlerde genelde 6000 serisi kullanirlar
 
@emrejon bir şey sorabilir miyim? ben kendime cruiser tarzı bisiklet yapıcamda sizce çelik mi yoksa bahsettiğiniz 6000 serisi alüminyum mu kullanmalıyım?Bir de alüminyum kaynağı zor dediler ?
 
@kizilkayabilal aliminyum kaynağı zor değil sadece dikkat gerektiren bir olay çelik gibi değil usta ellerde yapılması gerek.
 
Butting yani ezme işlemi herşeyi değiştirir. Yani çeliği 3-4 kere ezersin aliminyumdan daha hafif kadro elde edersin. Titanyumda hafif olduğundan değil hacmen demir ve aliminyumdan daha çok kuvvetli olduğu için hafif olur. 3mm demir kalınlığıyla taşıyacağın yuk farklı aliminyumda 4 mm ye çıkar titanyumda 1mm titanyum ile yeterince dayanıklı bisiklet uretirsin. Rakamları farazi söyledim.
Gelelim çelikten niye hafif kadro yapmıyorlar çünkü çeliği dövmesi zor ve çelik sıcakken dövülür. boru şeklinde butting çok daha zor sonuç olarak işçilik ve enerji masrafları aliminyumunkini geçer ayrıca çelik hacmi düştükçe esnekleşir yani yeterince dayanıklı ama esnek bir kadronuz olur. Çelikte bu günlerde üretilen aero yapılı kadroları üretebilmek çok zaman alır.
Aliminyum çeşitleri çok açıklanmayan alaşımlardır Magnezyum ve çinko diyorlar ama bilmediğimiz benim şahsi olarak titanyum destekli çok pahalı aliminyum kadrolar çok. 5000 tl yi gözden çıkardığınızda 2 kg nin altında kadrolar mevcut aliminyum olarak. Aliminyum kadro malzemesi olarak günlük kullanıma en uygun yeterince dayanıklı olurken ayrıca rijit bir yapı sunar. Bütçe yetiyorsa çelik kadro için çok özel bir şey yokken gerek yok. Uzun tur bisikletleri bile aliminyuma dönmüşken çelik ile uğraşmaya gerek yok ama iyi bir klasik celik kadro tadıda her zaman damaktadır.
 
@kizilkayabilal çelik kaynağı kullanmazsınız aliminyum için düşük enerjili kaynak makineleri var onlarla yapılır.İyi ve işinin
Ehli bir ustanın yapması lazım yoksa tutmaz.Adam direk çelik kaynağı yapıcam derse uzaklaşın ordan
 
@emrejon peki A1 alüminyum denen olay nedir?

@halil halil askerde kullandığımız "Land Rover Defender" arazi araçları, hem hafif olması, hem de dereye çamura girip çabucak paslanmaması gerektiği için alüminyumdan üretilir.
bu da böyle gereksiz bir bilgi olsun :)
 
Geri