Scudo Sports

Nasıl Yapılır: Tırmanış için bisiklet hafifletmek...

Valla ben bunu denedim hiçbir faydası olmadı. bagaj yedek lastik falan atarak 1 kilo hafiflettim bisikleti. Datçada 0 dan 650 metreye tırmanıyorum, süre aynı yorgunluk aynı. Bunlar tüketim çılgınlığı bırakın bu ağırlık işlerini.
 
Scudo
20 Kilo fazlayı verdikten sonra bana yokuşlar düz yol gibi gelir büyük ihtimalle :D
 
  • Beğen
Tepkiler: irfanyazicitunc
65 kiloyum bisiklet ağırlığı 10.9 kilo ,yokuşlarda sorun yaşamıyorum.
 
Bunların hemen hemen hepsini denedim Aga hepsi hikaye en azından benim için ama benim tek bir taktiğim var yokuşta sadece ön lastiğe ve onun en fazla 1 mt önüne bakıyorum arada bir de güvenlik açısından ileri, araç vs geliyor mu diye bakıyorum, yokuşun sonuna doğru baktıkça o yokuş bitmiyor ama dediğim gibi ön lastiğe bakıp bir de kulaklığımdaki müziğin ritmine ayak uydurunca yokuş bitiyor çünkü nacizane görüşüm önce fiziki dirençten öte psikolojik direncin sağlam olması. boy 182 cm kilo 90 yanlış olmasın kot bedenim 34-32 iri kemik yani ;) bir ara 80 kiloya düştüm yolda acıyıp para veren mi dersin, gel yemek ısmarlayayım diyen mi, fitre versem alırmısın diyen mi :D şaka bi yana iş baya makaraya kaymış sakal trașı falan :) biri çıkıp derse "ben burnumu temizliyorum baya hafifliyor" şaşma :D

LG/G3 TapataLk'nan yazdım oni
 
  • Beğen
Tepkiler: yucel gulesenoglu
''Mataralar, matara kafesleri, pompa, yedek iç lastikler, sele altı çanta ve hatta ayrılabiliyorsanız Garmin cihazınızı evde bırakın. Hatta kilo vermekte zorlanıyorsanız, antrenmana çıkarken yanınıza aldıklarınızı sınırlayın. Cüzdan yerine yanınıza sadece kimlik, banka kartı ve kağıt para alın; alyan setinizi, telefonunuzu bırakın.''

Sele altı çanta genellikle boş olur mataralarda genellikle yolda içindeki suyu rampayı çıkmadan bitirmiş olurum fazla kalmaz boş olur çanta desen zorunlu ihtiyaç maddeleri hariç başka bişey taşımam.

Bisiklet forma da yedek iç lastik ve pompa olmazsa olmaz. evet telefon, anahtar, cüzdan, bel altı çanta olmasa daha iyi olur ama onlarda mecbur yolda kalma ihtimaline karşı.

Bu arada boy 1.85 kilo 75 74 arası gidip geliyor. o yüzden pek fazla fark etmiyor benim için 1-2 kilo fazladan cuzdan matara vs :D

benim kot bedeni de 34 bu arada ;)
 
bisikleti hafifletmek için aslında önce cüzdanı hafifletmek gerekmekte
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
@Gün A.

aynen katılıyorum hep yanıma alırım 1.5 senedir lastik patlamazdı. bir gün mtb ile yolda giderken yedek iç lastik almadım yinede sele altında süper b vardı o kurtardı. hemde 2 defa patlayan lastiği.
 
Benimde bi 10kg civarı daha vermem lazım :)
sonra yokuşlarda 2-3 km daha hızlı çıkarım diye düşünüyorum.

183 boyum. 82-84 arası kg değişmekte.
72-74 olsam sorun yok :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke ve Cem Ç
Yol Bisikleti kullanıyorum, az eğimli antremanlarda kadansı çok düşürmeden yüksek viteste çalışmanız (50/ 16 11), zorlanınca vitesi düşürmeyin baktınız gitmiyor ayağa kalkın öyle devam edin, neden derseniz bacak yüksek kadansa alışınca yokuşta ilk zorlanmada salıyor kendini, bacakları açınca bu oranlarda da yüksek kadans yapabilirsiniz, yani demek istediğim yüksek kadans çalışarak bacak falan açılmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Ç
@Raşit S

Evet o bazen bizede olabiliyor

@Emre Yönlüer

pek prensibim değil ne kadar dik olsada inat eder inmem heleki tam bisiklet kıyafetlerimle yarışcı gibi giyinip bide elinde bisikleti taşıyor görünümünün hiç hoş durmayacağını düşünüyorum
 
Benim emaktar bisiklet ile eve gelirken 3-4 km'lik tırmanışı saatte 9 km ile tırmanıyordum 4-5 ay önce. Vücuttaki 20 kg fazlalığı atınca (93'ten 73'e) 13-14 ile çıkar oldum. Kadroya taktığım üçgen çantayı evde bırakmaya cesaret edemiyorum. İçinde 2 tane 15 numara anahtar(olası bir lastik değişimi için), zincir sökme aparatı, iç lastik yama seti, yedek zincir, yedek iç lastik, 1-2 avuç kuru üzüm ceviz vb besin, anahtarlık taşıyorum. Bir de 1litrelik matara var. Onlardan birkısmını evde bıraksam, ortalama hız gözle görülecek kadar yükselir mi acaba?


Ekleme:
Vay anam! Bayadır foruma giremiyordum. Forum sanki hızlanmış amma velakin benim beğenilerden yemiş gibi baya :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
grupsetde oldukça farkettirir bence.
105 setten super recorda terfi edeyim diyorum ama cüzdan izin vermiyor. tam 800 gr fark ettiriyor 2 set arasında
 
Esnemeyen kadro esnemeyen teker seti. Formül bu. Aynı ağırlıkta Aliminyum kadro yerine aynı ağırlıkta karbon kadro koyun bakın neler oluyor. Teker içinde geçerli. Hafif işi hem pahallı hem kırılgan. 100 gram ağır olsun iş görsün.
 
@Hüseyin Gündoğdu


@AykutÇ.


@Recep M.


örneğin güncel ortalama gücünüzle 150watt diyelim, kendiniz ve bisikletiniz 95 kilo diyelim 15km/h la çıktığınız yokuşu aynı 150watt güçle 75kg olduğunuzda şu ort hızla çıkarsınız gibi bir hesaplama yapabileceğimiz yabancıda olabilir bi internet sitesi vb. bir kaynak varmıdır.
Bizde bu sayede örneğin günlük sabit 30km lik rotamızı 70dk alıyorsak şu kiloya düştüğümüzde şu kadar sürede alırız diye hesap yaparız.
 
İyi bir beslenme ve ısınma verimli bir sürüş için temel şarttır kahvaltınızı yaptınız ve üzerinden yaklaşık 1 saat kadar geçti hafif esnetmelerinizi de yaptınız doğal olarak artık hazırsınız ne kadarlık bir sürüş hedefliyorsanız en az 4/1 bölümünü yüksek kadans ile ısınarak geçirin ki vücudunuz tırmanış öncesi yeterli sıcaklığa ulaşsın ve kaslarınızın ihtiyaç duyacağı oksijeni temin etsin akabinde nefesiniz de açılmış olacağından artık tırmanışa hazır olacaksınız şimdi sıra motivasyonda dış etkenlerden haberdar olabileceğiniz kadar çok yüksek olmayan bir seste dinleyeceğiniz sizi motive decek şarkılar sizi tırmanışınızın zor bölümlerinde destekleyecektir doğru vites kombinasyonu ve nabız kontrolü ile stabil bir hızda tırmanmak işin en kolay olan kısmıdır hedefiniz yarışmak değilse o tırmanışı sadece mecbur olduğunuz için aşmak zorundaysanız bu şekilde tırmanmaya devam edin zaten bu şekilde hedeflenen noktaya ulaştığınızda yakın bir gelecekte daha fazlasını isteyeceksiniz ağır bisikletten korkmayın aksine onunla tırmanabildiğiniz için kendinizle gurur duyun 50 / 100 gram hesapları sadece profesyonel yarış koşanlar için tercih edilebilecek bir durumdur ki yeri gelir 100 gram için 1000 tl harcamanız gerekebilir önce siz gelişin sonra bisikletinize de sıra gelecektir bir örnek ile mesajıma nokta koyacağım sizin sahip olduğunuz bisikleti şu an alberto contador kullanıyor olsaydı o sizi zorlayan yokuşları o bisiklet ile de kolayca çıkabilirdi öyle değil mi ?
Demek ki iş önce sizde sonra bisiklette
 
tırmanma tavsiyeleri tamam da inerken bıraktıklarımızı kim getirecek.
 
Geri