Scudo Sports

Nasıl Daha İyi Düşülür?

Hasan Kuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2009
Mesaj
1.596
Tepki
1.217
Şehir
Denizli-Merkez >> Denizli Bisik
Nasıl Daha İyi Düşülür?

(link)

Dağ bisikletine biniyorsanız düşmek bazen kaçınılmaz bir olaydır. Ama bu, mutlaka yaralanacaksınız ya da bir yerleriniz kırılacak anlamına gelmez.(Sakın bisiklete binme hevesiniz kırılmasın!!)

Paniğe kapılmadan reflekslerinizi eğitebilir, hatta zaman içinde düşmekten zevk bile alabilirsiniz:). Aslında bisikletten "atlamanın" genelde üç yönü vardır: yana, arkaya ve gidonun üzerinden atlama. Bunlardan ilk ikisini deneyebilirsiniz, ancak üçüncü hareketi deneyerek öğrenmeye çalışmayın, bu düşme tekniğini aklınızın bir köşesinde tutun ve tehlike anında becerebilirseniz uygulayın.

Yana Doğru

Virajlarda, ıslak zeminde veya elcikler bitkilere takıldığında yana doğru düşmek çok kolaydır. Yana düşme ayağın burkulmasına yol açabilir ve bu durumda ayağı eskiden kalpiyelerden çıkarmak oldukça zordu. Neyseki günümüzde SPD sistem sayesinde pedaldan kurtulmak kolay oluyor..Ayağınızı yere basıp, destek almazsanız düşmek kaçınılmaz olur.

Orta bir süratte giderken (20-25 km/saat) düşeceginizi hissettiniz:

Bisikletin yana yattigi taraftaki ayaginizi pedaldan kurtarın ve tüm ağırlığınızı aksi yöndeki pedala aktarmaya çalışın. Bu hareket bir ihtimal dengenizi düzeltebilir. Bu da işe yaramadıysa zemin uygun ise ayağı yere sürterek destek almak düşmenizi engelleyebilir. Tüm bu önlemlere rağmen düşmek kaçınılmaz ise, çarpma şokunu azaltmak üzere ellerinizi gidondan bırakıp, kollarınızla yeri karşılamaya hazır olun. Bu durumda kolları gergin tutmak kırıklara yol açabilir. Daha yüksek süratlerde yana doğru kayma anında gidonu bırakmayıp bisikletten ayrılmamak da çözüm olabilir. Çünkü gidon ve pedalların yüksekliği sizi koruyabilir. Bu özellikle önünüzdeki bir engele çarpmak kaçınılmaz olduğunda (duvar, ağaç, kaldırım, otomobil), arka freni sıkıp, bisikletin yana yatmasını sağlayarak engele ilk önce bisikletin tekerleri veya pedallarını çarptırmak darbeyi büyük ölçüde azaltacaktır.

Arkaya Doğru

Dik bir yokuşta, ağırlığı arkaya verme sonucunda olur. Arkaya doğru düşme durumunda kolların destekleyici pozisyonu alması zordur.

Bisikletin önü arkaya düşmeniz kaçınılmaz olduğunda ayaklarınızı pedallardan çekin ve sele üzerinde geriye kayarak, ayaklarınızı yere basın ve bu arada gidonu bırakmayın. Böylece bisikletin size çarpmasını engellemiş olursunuz.

Bu yöntemi uygun bir alanda deneyebilirsiniz: bisikletinizin ön tekerini iyice kaldırıp, ağırlığınızı da iyice arkaya verdiğinizde yere ne kadar çabuk indiğinizi (düşmeden) hayretle göreceksiniz.

Öne Doğru

Beklenmedik engeller ve dik inişler ağırlığınızın fazlaca öne kaymasına yol açabilir. Bu köpürcük kemiği kırılmalarının en sık nedenidir. Bu yüzden her zaman yana doğru düşmeye çalışın. Eğer öne doğru hareketi engelleyemiyorsanız dengeyi düzeltmek yerine bir an önce gidonu bırakmaya bakın. Zaten bu konumda bisikletin arkası iyice yükselmiş olduğundan, gidonun üzerinden atlamak nispeten kolaylaşır.

Tabii bu arada fren ve vites tellerine takılmamaya dikkat etmek gerekir.

Yere indiğiniz anda bisikletin size çarpmaması için, ya yuvarlanarak eğer dengeli düştüyseniz yani iki ayağınızın üzerine, ya yürüyerek ya da koşarak bisikletten uzaklaşmaya çalışın. Yuvarlanma anında başınızı koruyun (umarız kaskınız başınızdadır).



Yeşil Bisiklet Dergisinden (1993)
 
Scudo
Paylaşım için sağol Hasan. Dağ bisikletidir düşmek gereklidir hele kışın o çamuru tatmak lazım diye düşünüyorum. Mesajın sonuna "Yeşil Bisiklet Dergisinden (1993)" bunu eklemen gerçekten iyi olmuş emek hırsızlığının önüne geçilmiş;)
 
Bir durum var yalnız bu konu ile alakalı:

Okuyarak öğrenilmiyor gördüğüm kadarıyla, öğrenmek için ille de düşmek gerekiyor. :)
Yani kaza anında bunları aklınızdan geçiremiyorsunuz genellikle.
 
arkadaşlar düşme anında gerçekten refleks olarak kendiliğinden oluşuyor bu. 35km/sa ile giderken bir çocuğa çarptım. öncelikle bisiklete acımamanız ve kendinizden olabildiğince uzağa fırlatmanız ve kesinlikle bisikleti bırakmanız gereklidir. en sağlamı gidon üzerinden kendini fırlatmak. daha sonra ellerinizi yumruk şeklinde yapıp yüzünüze siper yapın ve olabildiğince sağlam durun. daha sonra kürek kemiklerinin üzerine gelecek şekilde ve yere paralel biçimde ve gidiş yönünüze dik olacak şekilde kendinizi yerde yuvarlayın. şanslıysanız yaparsınız. fakat şansınız yoksa ve zemin bozuksa kollarınızda çatlaklar veya kırılmalar olabilir. eğer tam bu pozisyonda düşerseniz en fazla 1-2 sıyrıkla atlatırsınız kazayı. benim t-shirt yırtılmıştı ve biraz kemiğimin üzerindeki deri sıyrılmıştı. düşme teknikleri hakkında bizim cemal(ironrabbit) yeterince bilgili. bu konuda kendisine ulaşabilirsiniz.veya yazması için davet edilebilir.

iyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: nükleer kedi
zamanında bende çok düştüm.aslında biz bunları refleks olarak yapıyoruz ama adamlar yazıya dökmüş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Ali Menemen



paylaşım konusunda çok iyi diyorsun kardeşim.bencede yani herkes bir şey paylaştığında kendi yaptıysa kendi ismini kendi değilse yapan kişinin ismini koyması bir insanlık görevidir.sonuçta yapan kişi buna emek veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetArsLan
benim en iyi düşme tekniğim bisikleti ayakta sürerken birden zincirin atması ve basıncı verdiğim tarafta kendimi bulmamdır.
 

Benim gibi kaza yaptıktan sonra değil, öncesinde bakın diye şu videoyu ekleyerek konuyu hortlatayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri