Nacizane bir restorasyon

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Merhaba sevgili bisikletforum ailesi, yazın ara ara kullandığım ve ne zamandan beri restore etme fikri kafamda olan bisikleti sonunda elime alabildim. Fotograflarda elimden geldiğince yaptıklarımı aktarmaya çalıştım.Şimdiden her türlü olumsuz yorumunuzu bekliyorum.Eleştiriye açık bir çalışmadır ki daha iyilerini yapabilelim. Boyayı çıkartma konusunda birkaç farklı yöntem izledim. İlk olarak tel fırça ile denedim.Baktım çok yorucu ve iş ilerlemiyor sonra sıcak hava tabancası ile boyayı ısıtıp sıyırmayı denedim o daha iyi oldu ama tam metal yüzey çıkmadı. Sonra birisi pürmüz ile boyayı hafif yak kabarınca kazırsın dedi. Denedim ama o da çeliğin suyunu kaçıracak diye vaz geçtim. Büyük kısmı sıcak hava ile hallettim sonrası zımpara ve kıvrım ve girintiler ise tel fırça ile halloldu. Büyük ihtimal yarın astarını ve boyasını atarım. Beyaz a boyamayı düşünüyorum gidonu değiştirip flat bar kullanmayı düşünüyorum. Görünüşünü, üzerindeki jantları kullanıp şehir-tur bisikleti karışımı tadında planlıyorum.20150121_141005.jpg 20150121_151145.jpg 20150121_152917.jpg 20150121_153316.jpg 20150121_160100.jpg 20150121_160213.jpg 20150121_174102.jpg 20150122_153559.jpg 20150122_153620.jpg
 
Scudo

lealtad

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Aralık 2014
Mesaj
1.604
Tepki
1.597
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Diğer
Pürmüzden uzak dur bence. Onun dışında da doğru yöntemlerle zor kısımlarda ki yapışkanlar için selülozik tiner kullanabilirsin
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
@lealtad
Yapışkanlar sıcak hava ile kolayca çıktı, kadro şuan tamamen temizlendi ufak ayrıntıları ve maşa kaldı.
 

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
461
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
boya sökme işinde en iyi , en kolay , en etkili yöntem boya sökücüdür kadronun üzerindeki boyalar sapır sapır dökülürken karşısında çay içmek çok zevkli
marka olarak mutlaka aksa Nobel
aklınızda olsun
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
@emre önen
Onu düşündüm ama zehirli ve solunmaması gerek diye tercih etmedim. Ama birdahakine denerim, teşekkür ederim.
 

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
461
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
@D.Mustafa
açık havada eldiven ve maske ve gözlük ile uygulandığında hiç bir zararı yoktur.
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
@emre önen
Bu geçti artık bir sonraki ne kullanırım :) Peki boya konusunda vereceğiniz püf noktası var mı ?
 

emre önen

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2013
Mesaj
295
Tepki
461
Şehir
amasya
Bisiklet
Motobecane
@D.Mustafa
bol astar bol zımpara ile yüzey pürüzlülüğünü bir bebek tenine yakın hale getirdikten sonra tabanca ile 7-8 kat boya ve vernik
dadından yinmez
bana sorarsan uğraşmıyorum tembel işi statik toz boya kullanıyorum.:D ama astarsız olduğu için diğer yönteme nazaran daha zayıf
imkan varsa astarlı oto boyası uygulayın kurutma işlemi fırında olmalı
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
@emre önen
Astarlı düşünüyordum zaten demekki iyi olan nı böyleymiş :) Bakalım bebek teni ni tutturabilecekmiyiz. Teşekkür ederim yorumlarınız için.
 
  • Beğen
Tepkiler: emre önen

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Tamamen soyulmuş kadromuzu askımıza alıyoruz.Güzelce hertarafını astarlıyoruz. Ki burada 3 kat ana astar 4. kat rütuşlama astarı atıldı. Sonra kurumasını bekliyoruz tabi tamamen kuruması 1-2 günü buluyor. Hatalar ı gözden geriçip sıkıntı olan bölgeleri tekrar rütuşladıktan ve kuruttukdan sonra boyaya başlayabiliriz. Boya olarak akrilik oto boyası tercih ettim. Yani üzerine vernik atmaya gerek kalmayacak ama desen çalışması yaparsam desen boyasının zarar görmemesi için vernik atmak gerekecek şuan orası pek net değil desen uygulandıktan sonra belli olacak. Bu arada mevcut maşa yerine @(link) ın göndermiş olduğu amortisör ü kullanarak city bike tarzına çevirmeyi amaçlıyorum.Kendisine de teşekkür ederim yardımından dolayı.
20150216_141750.jpg
20150216_144525.jpg 20150216_144525.jpg 20150216_145613.jpg
Buraya kadar astarlnama işlemi. Bundan sonrakiler boyanmış hali
20150304_172804.jpg 20150304_172813.jpg
20150301_144606.jpg
Görmüş olduğunuz boyunu üzerinde vernik + kalın metalik boya+ astar lı bir halde satın aldım. Amblemden tam çıkartamadım ama Kalloy marka olduğunu düşünüyorum. Doğrusunu bilen varsa lütfen düzeltsin. Uzun uğraşlar sonucu boyayı tel fırça ile kazıdım ve önce 1000 numara zımpara ile kabasını alıp daha sonra 1500 sulu zımpara uygulayarak ayrıntılı ciziklerini erittim. En son da pasta ile silerek yüzeyini bu hale getirdim.
20150304_163616.jpg 20150304_163622.jpg 20150304_190039.jpg 20150304_190054.jpg
Açılı boğaz bulamazsam bunu kullanmayı düşünüyorum,ama bulabilirsem tercihim açılıdan yana olacak.Sonrasında göreceğiniz üzere gene alüminum olan gidon a işlem uygulandı fakat şuanlık onun fotolarını çekemediğim için paylaşamıyorum.Hafif ve vintage görüntüsü açısından güzel ve tamamlayıcı olacağını düşündüğüm bir gidon. Tabi açılı modern tarzda bir boyunla nasıl gider bilemiyorum. 20140427_150837.jpg
Tavsiyelerinizi, fikirlerinizi alabilirim.Şuan için teker ve aktarma sistemlerine hiç başlamadım fakat elime çift kat vuelta alü. takım var. Exe göbeklere sahipler. Telleri yenileyio göbeklere ve çembere polisaj uygulayıp kullanmayı düşünüyorum. Arka attırıcı olarak deore tx35 buldum güzelce bakımı yaptım. Ama öncelik şuan için kardo parçaları, diğerlerine daha sonra ağırlık veririm. Bu seferlik bu kadar.Selametle.

 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Eskinin, eldekinin değerlendirildiği emek yoğun güzel bir iş oluyor. Elinize sağlık. Merakla bekliyorum gelişmeleri.

Naçizane bir öneri yapmadan geçemeyeceğim; mevcut düz maşayı kullanın. Amortisörlü maşa bu bisikletin retro havasını bozar. Fixie ve single speed tarzını inceleyip o yolda ilerlerseniz daha estetik bir sonuç ortaya çıkabilir diye düşünüyorum.
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
@EK-73
Görüşünüz için teşekkürler. O aşamaya gelince ikisinide deneyeceğim. O zaman karar veririm sanırım şuan bende tam bilemiyorum :kötü:
 

Hakkı Derik

Aktif Üye
Kayıt
16 Ağustos 2014
Mesaj
148
Tepki
149
Şehir
eskişehir
İsim
Hakkı DERİK
Bisiklet
Bianchi
bisiklette son durum ney acaba_?
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Bisikleti yaptım ve sattım. Alan adam iki katı fiyata ilan a koymuş ve hala daha bekliyor :)
http://www.hizliresimyukle.com/images/2015/10/03/20150605_130044.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Son Selim ve eled

Neo Benson

Üye
Kayıt
18 Ocak 2017
Mesaj
15
Tepki
63
Yaş
104
Şehir
Samsun
İsim
Neo
Bisiklet
Bianchi
Eline sağlık , son halini görseydik güzel olurdu .
 

Ahmet Bag

Daimi Üye
Kayıt
24 Ocak 2017
Mesaj
299
Tepki
489
Yaş
46
Şehir
MERSİN
İsim
ahmet
Bisiklet
Scott
mütevazi bir tebrik olsun bizikiside o halde:harika:
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
Son hali bu şekildeydi düşündüğüm bazı şeylerden vazgeçip kullanılabilirlik açısından bu şekilde topladım.Jant göbekleri pedal göbeği bilyaları temizlendi maşa bilyaları aynı şekilde temizlenip yağlanıp takıldı. Benim için güzel bir acemilik çalışması oldu,bazı hatalar yaptım öğrendim ve umarım bir sonraki çalışmamda onları yapmam.


Bu da önceki hali.İkisininde kendine farklı sürüş özelliği vardı oturuş pozisyonu ve gidon farkı çok etkiliyormuş.Güzel bisikletti 50km lik hafif turlara gitmiştim birkaç sefer.Alan kullanan hayrını görsün.

 
  • Beğen
Tepkiler: Son Selim