Scudo Sports

Nabız ölçer göğüs bandı sorununa çözüm projem (test başarılı)

bugra_5211

Üye
Kayıt
25 Ağustos 2017
Mesaj
89
Tepki
90
Yaş
37
Şehir
ordu
İsim
buğra
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar,

Yıllar içerisinde bisiklet kullanırken hız , kadans , nabız bilgilerimi ölçme gereksinimi içerisinde bulundum. Bu süre içerisinde nabız ölçmek için Sigma 15.11 nabız ölçer saati alıp yıllar boyunca hiç ama hiç sorun yaşamadan (nabız okumama , bağlantı kopma sorunu ) kullandım . Sonradan da sistemi olduğu gibi bluetooth (ant+ desteği olmayan) sisteme dönüp gidona telefon sabitleyip app ile bluetooth sensörlerini telefon ile eşleştirip hız , kadans ve nabız ölçümlerini telefon ekranından takip etmeye başladım. Bu sistem içinde aliexpresten sunding marka sensörleri kullandım ve lakin yine bu sensörler de de hiç sorun yaşamadım.

Taki igpsport igs50e alıp ant+ sensörlere geçene kadar. Yukarıdaki açıklamayı neden yaptığımı şimdi anlacaksınız. Ne zaman ki ant+ nabız ölçer banda geçtim sürüş esnasında iyi başlayan nabız ölçümlerinde sürekli yanlış ölçmeler , ekranda nabız değerinde 0 yazmalar başladı bu durum canımı sıkmaya başladı. Durumun göğüs bandında yaptığını ve yıllar içinde kullandığım nabız bandlarınında farklı elektrot yapısına sahip olduğundan aslında en iyi (kendimce) ölçümün eski sistem tümleşik göğüs bandlarım ile yapıldığını fark ettim. Ancak ant+ destekli tümleşik sensörler yoktu yada ben bulamadım.
(link)

Bu sensörler ant+li göğüs bandları gibi çıt çıt sistemi yok ve elektrotları kauçuk gibi maddeden üretilmiş gibime geldi bu sistem terlemeymiş , tuz basmaymış gibi yollara itmiyor beni.

Asıl projem buradan başladı iyice canımı sıkan durum için forumda araştırmalar yaptım göğüs bandı yenilenmesine rağmen sorunun aylar sonra tekrar ettiğini durumun sadece nakit ve zaman kaybı olduğunu anlamış oldum.
Bende elimde bulunan sigma nabız bandını anakartını söküp yerine sürekli sıkıntı yapan megane h64 nabız ölçerin anakartını takma kararı aldım ve işe koyuldum.

(link)

Her iki sensör de su geçirmezlik durumu sağlanması için montaj için sıcak plastik presi uygulanmış bu yüzden her iki sensörün için açarken maket bıcağı kullanmam gerekti.

(link)

Kendim de az çok elektronik işleriyle uğraştığım için basit bir ölçü aleti ile çalışma sistemini çözmem kısa sürdü.

(link)

Yukaridaki görsel megane h64 ait nabız sensörünün şemasıdır.

(link)

Montaj işlemi bitti.

(link)

Sigma nabız bandı içinde artık bir megane h64 sensör mevcuttur ve arka kapağı kapatma işleminde de bir sorun yaşamadım.

Yapmış olduğum işlemin güzel yani pil kapağı dahi olsun her şey çok düzgün ve görünüm olarakta hiç bir kusuru olmayışıydı.

İşin güzel kısmına nabız bandını takar takmaz 50e'min ekranın nabız bilgimin direk göstermesi oldu kendimce kafamda bir anda oluşan projem ilk testten başarıyla geçti.

Sistemin stabilliğini bu akşam iftardan sonra ya da yarın gün içinde tüm şartlar altında (ıslatma , terleme , kıyafete sürtmesi , aşırı titreşim ) deneyeceğim sonucu buraya yazacağım.

Not: test esnasında arka kapağı kasaya bant ile tutturacağım , şayet her şey yolunda giderse su geçirmezlık sağlamak için göğüs bandına 360 derece uhu geçip su geçirmez hale getireceğim.

Konu üzerine konuşmak isteyen olursa buradan yazabilir.

----------------------------------------------------------------

18.05.2020 00:32 itibari ile konuyu güncelliyorum.

Bu akşam ki sürüşüm de bir salise bile kopma , nabız göstermeme sorunu yaşanmadı. Geri geldi aşırı terledim , yüksek nabızlara çıktım , dar giyindim ve stabilize yolda sürdüm , 50 dk oturdum terim soğudu ve otururken dahi nabız ölçer hala ölçüyordu gayet stabil olarak çalışıyor . Hatta sürüşe başlar başlamaz ekranda nabız bilgisi mevcuttu terim soğdu diye tekrar ıslama vs işlemlerine gerek kalmadı .

Sonuç olarak çoğumuz göğüs bandı kurbanıyız. Yapmış olduğum bu işlem ile kendi sorunumu kökten çözmüş bulunmaktayım darısı sizlerin başına .

(link)

Yukarıdaki görsel strava analiz verisindendir , nabız sekmesini inceleyebilirsiniz.

Not : işlemler arasında kullanmış olduğum sigma nabız bandı en az 4 yıllık olup artık beni çook uzun vade götürür gibi de geliyor.

:)
 
Son düzenleme:
Scudo
Benzerlerinden daha uygun fiyat/performans noktasına kadar olabilecek inovaktif süreçte başarılar diliyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: bugra_5211
Megene H64. Coospo 200 ile çalışmıyor ne yapabilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: bugra_5211
Megene H64. Coospo 200 ile çalışmıyor ne yapabilirim

Merhaba hocam,

Çalışmıyor derken bağlantı kurup ekrana nabızı mı göstermiyor yoksa hiç mi bağlantı kurmuyor ?
 
Teşekkür ederim hocam sorunu çözdüm
 
  • Beğen
Tepkiler: bugra_5211
İgssport 618 ile kullandığım magene sensorde ben de aynı sorunlari yaşıyorum . Arada kopma bazen de takılma oluyor . Ne yaptıysam çözemedim . Yalnız benim eski sigma bandım yok 😄
 
  • Beğen
Tepkiler: bugra_5211
Geri