@ippon
Bence tura çıkmanın yaninda turdan dönebilendir.
Yabanci bir turcu avrupadan asyaya giderken Van'da mi bi yerde arka janti mi ne dagitmis. Pisiklet ust seviye 28 jant. Tabi orda ne yedeğini bulabilmis, nede jant ördürebilmis.
Oradaki mahalli bisikletci arkaya 26 jant bir teker takmis , adam bi muddet frensiz yoluna devam etmek zorunda kalmis.
Yani demem o ki : heryerde kolaylıkla parçaları bulunabilen orta siklet,v frenli celik bir bisiklet evladır tabi 26" jant
Şahsi kanaatim tur bisikletinin vites sistemi de en ideal 3x8 dir .
Neden mi? Cunku hem 7 li hem 9 lu tum parcalarla dans edebiliyor. Uyumlu yani .
Buda muhim bir detay.
Disk mi V mi derseniz yine kaliteli bir V freni tek geçerim
Tabi disk fren daha guclu, tabiki her şartta ve hava koşulunda durdurma gucune sahip, tabi ki kapali sistem olduğundan az bakim istiyor.
Tabi ki daha havali.
Fakat en pis yönu , uzun frenlemelerde isininca tamamen iptal olup kendini intihar etmesi.
Nadir gorulen bir durum diye dusunmeyin rotalarinizda inanilmaz uzun inişleri olan daglara denk gelebiliyorsunuz.
"Şahsen tamamen iptal olmus bir disk frendense yagmurda yola cikmam ama V kullanırım "
Konfüçyüs