Scudo Sports

Mtb'yi yarı yol yarı tur bisikletine dönüştürme tavsiyeleri

Bu çalışma nasıl olmuş


  • Toplam katılım
    73
Kayıt
14 Nisan 2017
Mesaj
10
Tepki
12
Yaş
22
Şehir
İzmir
İsim
Ahmet Karagöz
Bisiklet
b'Twin
Merhaba sevgili arkadaşlar lafı fazla uzatmadan konuya giriyorum şimdi yaptığım gözlemleri esas alarak bu forumda bazı arkadaşların mtb yi yol bisikletine dönüştürme çabalarını gördüm bu konu da o arkadaşlara yardımcı olmak amacıyla açıldı fotoğraflara baktıktan sonra yazacağınız tüm soruları büyük memnuniyetle cevaplarım
 

Dosyalar

  • DSC_0330.JPG
    DSC_0330.JPG
    159,9 KB · Okunma: 369
  • DSC_0325.JPG
    DSC_0325.JPG
    155,5 KB · Okunma: 336
Scudo
Disk frenle vites kollarının uyumunu nasıl sağladınız?
 
Ben mantıksız ve kullanışlı diyorum :D
Sanırım harici fren kolu kullanarak hidrolik fren yapmışsınız, yani vites kolunun fren işlevi yok. Doğru mu? Masrafı ve Ağırlığı ne kadar? (yol bisikleti ekipmanların) Sorularım bunlar.

Dropbar rüzgar direncini kırmak için iyi olabilir ama bisiklet çanta doluyken ne kadar işlevsel olur bilmiyorum. Görüntü olarak güzel olmuş.
 
MTB kullanıyorum, zırhlı tur lastiği aldım ve memnun değilim. Keşke düşük diş profilli MTB lastiği alsaydım diyorum. Külçe gibi lastiği çevireceğime, lastik sütü ekler paşa paşa performanslı tırmanışlar yapardım, düz yolda da performans kaybım azalırdı. Dropbar bana, kelebek gidondan daha çekici geliyor.

Doğa turuna çıkıp, büyük irtifa değişikliği yaşayan insanlar ihtiyaçlarından dolayı bagaj takıyor ve malzemelerini taşıyor. Bu normal bir şey. Ama insanlar "Hehe şeqle baqh dağh piskileytine bağaj tahmışş :))))))))))))))))" diye saçma triplere giriyor. Sonuçta kadroya kaynaklanmıyor bu parçalar çıkarılabilir korkmayın ya :D

Bayk pekinkçiler; ay low yu gayzzz:asik::asik:

Ayrıca insanların sürüş tarzı da farklı olabiliyor. Ben çıktığım tepeden arazide son hız inmeyi seviyorum. Frenlerin ve amortisörlerin sağlam olması gerekiyor. Ve fren-amortisör bakımlarını gereğinden çok daha sık yaparım. Bu tarz bir sürüş tarzım var ve tur bisikleti alırsam o alet paramparça olacak, bu belli bir şey. O yüzden Mtb yi biraz şartlara uydurmak gerekiyor.

 
Fotoğraftaki bisiklet bence gayet mantıklı . Tura çıktığında normal bir bisiklet gibi kullan. Hız yapmak istediğinde drop bara yapış sırtın dümdüz olsun . Mtb ile hız denemelerinde çok arıyorum drop barı .
 
Dropların altından tutarken amortisör yaylandığında bisikletin üstünden uçmanızı izlemek için sıraya girebilirim.
 
Dropbar ın en kullanışlı olduğu yer inişlerdir. İniş sırasında küçük bir profil biçimine girmenizi ve bu sırada fren ve vites değişimi yapabilmemizi sağlar.

Ama dağ bisikletinde? Özellikle de dağlarda kullanım söz konusu ise işlevsellikten bahsedemeyiz.

Dropbarlar, flarbarlardan ortalama 20cm daha kısa oluyor ve buda manevra kabiliyetini etkiliyor. Ozellikle dağ gibi teknik gerektiren ortamlarda işi yokuşa vuruyor.

Ama sekilsellik dersek o zaman olur bak :D

Mantıksız ama şekilli :)
 
Bence güzel olmuş.Çünkü;
bisikleti bu hale getirirken emek,para ve zaman harcamışsınız,sonucundan memnunsanız uğraştığınıza değmiştir.
Eminimki sürmesi sizin için çok keyifli oluyordur. ;)
 
@Erkin Kalender evet katılıyorum gidona sıkı yapışmasak uçarız . Hele orta amörtisörlü mtbler . Kasislere bile normal hızda girince hoplatıyor .
 
Yarı tur demek daha mantıklı yarı yol sadece dropbar takmakla olmaz. Burada merak ettiğim aynakol ve rubleniz değişti mi ?
 
@Macera tutkunu
Çok işlevsel olmuş. Tek sıkıntı düz gidon çevikliğinde olmayacak olması ama büyütülecek bir şey değil. Zaten bu tarz bir bisikletle geniş gidon gerektirecek yerde sürüleceğini düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
"Mantiksiz ve kullanissiz" diye isaretledim ama orta halli bir cyclocrossdan (nasil yaziliyor bu meret yav :snzdglsn:) fazla para vermediyseniz gelistirmeye ve agirligi da makul bir seviyedeyse mantikli aslinda. Ne cumle oldu ya la :D
 
Benim bir sorum olacak tecrübeli abilerim açıklarsa sevinirim . Şimdi bu drop bara çevirme meselesinde aktarıcı zincir vs birçok değişim gerekebiliyor. Bundan kurtulmak ve drop bar havasını yaşayabilmek için bisikletimizin halı hazırdaki fren ve vites kollarını drop bara aynen aktarsak tıpkı cyclcrosslardaki gibi ardından da sadece fren kolu şeklinde kullanılan sti kollardan(teknik terimler konusunda anlayış bekliyorum bu ifade hatalıdır muhtemelen) taksak bunlari da hali hazırdaki fren bacaklarina baglasak olur mu? Bu şekilde masraftan ve zamandan tasarruf etmiş olmaz mıyız?
 
Sizin içinize sindiyse on numara olmuş...

Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Mtb ile tur bisikleti arasında, ağırlık ve amortisör, teker dışında önemli bir fark olduğunu sanmıyorum. 3 klasmanda iddialı işler yapmaya niyetli değilsen neden olmasın? Güçlü bir mtb gibi dağ bayır inme,zıplama yaparsan tekerlerin ince olduğundan tekerler ve jant hasar görür. Bir yol bisikletli arkadaşla aynı yolu gezerken sadece biraz daha yorulursun. Lakin mtbnin rahatı, tur bisikletinin özgürlüğü ve yol bisikletin azda olsa ergonomisiyle güzel bir şey çıkmıştır bence. Bende mtb kadrosu, tur bisileti edasıyla doldurdum.Bende öyle kullanıyorum. :) Her şey kullanana bağlı ve beklentilerine bağlı hocam. :)
 
@Oğuzhan ÇaylakFrenler sorun çıkarmaz. ama sti kollarin cekme oranları mtb aktaricilarla çoğunlukla uyumlu değil ama istisnalar var. Mesela 10 lu sti kollar 9 lu bazı mtb arka aktaricilarla uyumlu, 9 vites xt'ler gibi.

Nexus 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İnsan bu bisiklette bir kelebek gidon, bir düz maşa arıyor.

Mantıksız ve kullanışsız.
 
Geri