Scudo Sports

MTB ye orijinalinden farklı lastik takılabilir mi?

Kayıt
11 Temmuz 2013
Mesaj
374
Tepki
245
Şehir
adana
Bisiklet
Salcano
Bisikletim Salcano İnsomnia 272. Üzerinde gelen lastik continental raceking 2.2 (26")
Bugün akşam asanasörde ön lastikte ufak bir zedelenme göz
me çarptı. Lastiğin 1 cm2 lik bir kısmında teller hafiften görünecek kadar sıyrılma olmuş. Nasıl oldu bilemiyorum ama içime sinmeyeceği için yeni lastik alacağım. Almışken biraz inceltme düşüncesindeyim. 2.2 yerine her iki lastiği de 2.0 yapsam olur mu?
 
Scudo
Olur. Basit bir soru, konu açmadan önce biraz bakınsaydınız keşke.
 
Evet 2,2 lastikler yerine 2,0 lastikler kullanabilirsin ama bununla birlikte iç lastikleride değiştirmen gerekecek, eski iç lastiklerin 1,75-2,10 ölçülerinde olduğu için 2,0 lastiğe uymayacaktır.
 
@alp değer tanrıverdi
MTB lastiğini 1,75'e kadar düşürebilirsiniz. Hatta 1,50 lastik bile vardır fakat bu sefer mtb'nin anlamı kalmaz.
 
Dış lastik, arka ön lastik değişimi, farklı lastik, lastik teli gibi en az 6-7 farklı arama yaptım. Ama hiçbirinde birebir cevap bulamadığım için açtım. Sadece bir arkadaşımızın 2.1 taktığı cevabını bulabildim. Yaklaşık 35 dakikadır da konu arıyorum. Konu açma meraklısı olmadığım gibi bilsem veya bulabilsem sormazdım, emin olun.
 
@alp değer tanrıverdi

Tabii iş lastik değişimi ile bitmiyor maaalesef . Siz lastiğinizi söktüğünüzde (ki bu kesin olacak) eğer olaya hakim değil iseniz ;

1-Fren ayarı kaçacak ve hidrolik freninizin balata mesafesini ayarlıyacaksınız.

2-Eğer olursa ki lastiği söküp frene basarsanız hidroliği şişireceksiniz ve rotor araya girmeyecek bir de onunla uğraşacaksınız :(

3-Lastiği hizalayamazsanız rotor veya balata sürekli sürtme veya sıkışma eyleminde bulunacak.

Bunları göz önüne alarak yaparsanız işiniz kolaylaşır :in:
 
@AnılÇoban
Anıl bey, size bu süretme ile alakalı bir kaç tiyo vereyim. Tekeri söktüğünüzde göbek hub vidalarının gevşek olmamasına dikkat edin, gevşek ise vidaları iki taraflı sıkarsan göbek mil'i mm kaymamış olur, sonrasında tekeri takarken ön veya arka, teker mandalını çıkartın, tekeri oturtun ve mandalı takın ama çok fazla sıkmayın eğer kaliper ayarınız bozuk değil ise sürtme falan yaşamazsınız, pek fazla önemsenmesede bir çok arkadaşın bisikletlerindeki disk sürtmelerinin nedenlerinden biriside göbek vidalarının gevşek olmasından kaynaklanır, o vidalar karşılıklı bir şekilde mil oynamadan sıkılır işlem bu şekildedir.
 
@BF Okuru

1,75-2,10 ölçülerindeki iç lastik 2,0 lastiğe uymaz mı?
 
@BF Okuru
şimdi hocam soyle demıssın : eski iç lastiklerin 1,75-2,10 ölçülerinde olduğu için 2,0 lastiğe uymayacaktır .


İç lastıgın uzerınde 1.75-2.1" yazıyorsa bu aralıktakı butun lastıklerde kullanılır anlamına gelmıyor mu hatta bazı arkadaslar bu ıclastıklerı 1.50" genıslıgındekı dıs lastıklerle bıle kullanıyorlar pekı neden 2.0" lık dıs lastıge uymasınki
 
@Emre Sertkaya

1.75-2.10 ic lastik 2.0 lastige uyuyor hic de sorun olmuyor, cünkü 2.0 lastigin ic lastigi odur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Sertkaya
@murat cömez
Uyarı için teşekkürler, kafam karışmış afedersiniz, yanlış bilgi için üzgünüm.
 
@Emre Sertkaya

Söylediğiniz doğru; 1.75-2.10 ibaresi, iç lastiğin bu aralıktaki tüm dış lastik ölçüleriyle kullanılabileceğini gösterir. Bu iç lastiğin 2.0 dış lastikle kullanılmasına bir mani yok.

Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Sertkaya
Geri