Scudo Sports

Motosiklete alternatif olarak elektrikli bisiklet

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.804
Tepki
2.046
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Her ne kadar elektrikli ulaşım denince akla önce Tesla, ardından adlarını henüz ezberleyemediğimiz Çinli bazı markalar ve yeni yeni de Avrupa’nın tarihleri geçen yüzyılın başına kadar uzanan markaları gelse de, iyi ve hayata hızlı geçilebilir fikirler, sadece bu güçlü merkezlerden çıkmıyor. Ukraynalı bisiklet markası Delfast da bunlardan biri. Şirket 367 kilometre menzile ulaşan yeni elektrikli bisikleti ile sadece Guinness rekorlar kitabına girmekle kalmadı, Prime ve Top olarak isimlendirdiği iki modelinin seri üretimine de başladı.

2114635_810x458.jpg


Saatte ortalama 21,5 km hızla yakalanan menzil rekorunda kullanılan bisiklette toplam kapasitesi 3kWh olan 486 64Ah bir batarya kullanılmış. Bu bataryanın tam dolu hale gelebilmesi için gerekli olan süre ise 6 saat olarak belirtiliyor. Model adı Prime olan, bisiklete göre çok ağır, motosiklete göreyse çok hafif 44 kilogramlık bu bisikletin ulaşabildiği sürat ise saatte 55 km.

2114635_b153d80896fb9f6ae91e08fedb9e0871.jpg


Alıntıdır. ((link))

Bu tür ürünler her ne kadar bisikleti yansıtmasa da gerek hız limitleri düşük olmasından dolayı daha çok bisiklete yakın olması ve yollarda bisikletin etkinliğine katkı sağlaması olsun,gerek ekonomik ulaşım seçeneği olarak trafiği rahatlatmaya biraz olsun katkısı olacağından dolayı her zaman desteklerim.Bu tür gelişmeler bisikletlilere yol,su olarak bir faydası dokunur, yollardaki payımızın daha etkili savunmasını sağlar. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve alpagu6
Scudo
Ne doğru dürüst bisiklet olur bundan, ne de motor. Tasarımı da facia :kötü: 90' ların downhill bisikletlerine benziyor. Kim 7000$ verip ne bisiklet ne de motor işlevi görecek bir "şey" alır ki. Hadi aldık diyelim, saatte 55km hız görebilen bu "şey" e o aynakol ne? Bunu tasarlayan ne yapmak, nereye varmak istemiş anlayamadım:ckkmk:

Bu arada lütfen biri o arka aktarıcının tourney olmadığını, yanlış gördüğümü söylesin :acpsnr::acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeref Tuzcu
6 Saat şarz ile 367km gidiyor. Bazı modelleri 80km/sa ulaşabiliyormuş,onu geçersek neden olmasın?Her zaman derim,yaşlısın pedal çeviremiyorsun,geçirdiğin bir kaza yine pedal çevirmene engel,bulunduğun şehirde çok rampa var ve rampa çıkmaktan nefret ediyorsun vs ama bisiklet ile dolaşmak arzunuda kaybetmiyorsun. Bütün bunları bir scooter ve elektrikli motorlarda yapabilirsin ama kimi düz yerlerde birazda olsa pedal çevirmek istesen motorla bu gerçekleşmez.

Bence bu teknolojinin en büyük dez avantajı ağırlıkları. Motor gücü daha düşük elektrikli bisiklet aparatları var.Onların ağırlıkları daha hafif. Kaldıki bu ürünler değilde bu fikirler çok önemli bence.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Şarj/ mesafe süresi gerçekse(sürücü ağırlığına vs göre değişecek çünkü) güzel bir şey. Ancak bunu alıp mesafe yapmayı düşünecek insan zaten bunu almaz. Bunu alıp hem bisiklet sürmüş olayım, hem mesafe yapayım diyen insan yine bunu almaz. Gider şu geçen konusu açılan bisikleti alır Makam aracını bırakıp bindiği bisikletin fiyatı dudak uçuklattı! ağırlığı fena değil, geometrisi bisiklet sürdüğün hissiyatını verir. Bastın mı gider. Belli bir amacı var yani. Fiyatı da yarı yarıya falan. (link)
 
bisiklet camiası için en çok rampalarda elektirkli motora ihtiyacın oldugunu düşünüyorum şöyle 20-50 km rampa çıkabilecek kadar kapasitesi olan ve hafif olan modeller çıkarsa bence çok yaygınlaşır böyle örnekler çok utopik ve gereksiz
 
Ben de aynı kanıdayım. Karadenizde yaşıyorum,burada neredeyse düzlük alan yok gibi. Sahil şeridine inip 40-50km sürdükten sonra eve dönerken uzun uzun rampaları çıkmak çok zorluyor. Rampalar kimi yerde çok dik kimi yerde biraz daha düz. Ama pedala basmayınca geri gidiliyor. O yüzden elektrik kitin olacak turunu yaptıktan sonra eve dönerken rampalarda destek sağlayacak.
 
Batarya teknolojisi adam akıllı gelişmedikçe elektrikli araçların yaygınlaşması hayalden öteye gitmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Temiz enerji. Hepimiz için, geleciğimiz için, çocuklarımız için, ve daha ısa vadede kendi yaşlılığımız için. Temiz enerji; hepimize lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Bu tam elektrikli bisiklet değil de elektrikli mobilet gibi olmuş. Çok zorlanılabilecek rampalarda biraz destek verse yeter hatta forumda elektrikli bisiklet incelemesi vardı. Mesela onun inceleme yaptığı bu tanıma uyan bir bisiklet. Bazı yabancı forumlarda yada gruplarda görüyorum adamlar 3-bike gördüğü zaman yerin dibine gömüyorlar. Şimdilik bana lazım değil ama ilerde ne olacağı belli olmaz. Büyük konuşmamak lazım. Daha şık ve kullanışlı modeller çıkacaktır.
İnceleme - Focus Bold 2 29 Ltd E-MTB
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
50 cc altı benzinli motorsikletler, 45km hız limiti ile b sınıfı ehliyetle trafikte kullanılabiliyor. 80km hız için a2 ehliyeti gerekir bunu sürmek için.
 
@OmerKa

Aslında bu batarya konusu her alanda sıkıntı olan bir konu.Sen bir telefona 1000bin tl üstü para ver ama 1 gün dayanmadan şarj saati gelsin...Yıl olmuş 2018 ama halen bu alanda fark yaratan gelişmeler yok veya yavaş ilerliyor.Benim bu alanda denk geldiğim, umut veren konu bu olmuştu. Ama şuan ne alemdeler, ne yaptılar bilmiyorum.
(link)
Bahsedildiği gibi bir yöntem bulmuşlarsa bence ülkemizin buna ciddi ciddi destekleyip yurtdışına kaptırmamaları lazım...

@rodya

Bu daha güzel duruyor gerçekten,hem yol bisikleti hemde elektrikli bisiklet. :) Birde bu pil teknoloji geliştirirlerse,daha hafif olup daha dayanıklı piller çıkarsa,bence daha çok rağmet görücektir.
 
Geri