Scudo Sports

Motorcular buraya :)

şans topoğraf

Daimi Üye
Kayıt
10 Eylül 2010
Mesaj
231
Tepki
104
Şehir
Sofia
Bisiklet iyi guzelde,yavaştan yol canavarlarına geçiş yapsak mı?
başlangıç için ne tarz motorsiklet önerirsiniz?scooter hariç...

Daha önce hiç vitesli motorsiklet kullanmadım.Başlangıç için 2 zamanlı 125cc racing'leri önerirmisiniz? tecrübeliler az yol göstersin :)

Herkeze iyi forumlar:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
Scudo
Adı üstünde bisikletforum :) buradaki insanların çoğu motorlu taşıtlara karşıdır ya da en azından öyle umuyorum :) motosiklet forumlarına bakarsanız daha iyi yardımcı olurlar.
 
Karşı olunucağını düşünmüyorum...
Bisiklet başka,motorsiklet başka bir özgürlük :)
Bisikletle alakalı olmadığı için,Forum cafe bölümüne açtım konuyu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Türkölmez
Sonuç olarak egsozundan zehir çıkıyor ama :)
Aslında ben bir yandan sizin iyiliğiniz için tavsiye ettim. Burada motordan anlayan bir kaç kişi bulabilirsiniz ama motorla ilgili bi yerde yüzlerce kişi bulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: şans topoğraf
Bisiklet tehlikeli, motorsiklet 4 kat tehlikeli. Arkanızda gözü yaşlı anne baba bırakma riskini göze almak gerek. Bugün kaza yaptım, bisikletin üstünden uçarken annemden saklayabileceğim bir şekilde yara alıyım da üzülmesin düşüncesiyle başbaşaydım.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.A.Y.
www.scooturk.net üyesi olduğum bri sitedir ama burada scoterla ilgili bütün bilgileri alırsın
kısaca yeni başlayacaksan 125 cc olmalı en az 5000 ila 8000 km den sonra daha üst bri motorsiklet terçih etmelisin
 
@şans topoğraf
derbi, gilera, cagiva gibi markaların 2 zamanlı yarış makinalarından bahsediyorsan çok önermem, 2. el mi sıfır mı baktığın da önemli bir konu,
2 zamanlı bir makinanın ilk sahibi değilsen ve eski sahibini tanımıyorsan kumar oynamak gibi olacaktır.

daha önce hiç vitesli bir motor kullanmadıysan ehliyetini alırken ayrıca profesyonel bir kurumdan eğitim almanı öneririm, (honda eğitim merkezi vb)
bir yandan da bu cihazlar hacimlerinin aksine 28-30hp tekerlek gücüyle piyasaya çıkarlar ve tekerlekte 55-60hp görecek revizyonlara bir devir sigortası değiştirilerek ulaşılabilir.
açıkçası ben tecrüben yoksa önermem, yukarıda saydığım markalar direkt yarışlardaki modellerin far, korna vb ufak revizyonlarla şehir yaşamına uyarlanmış halleridir. bakınız (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: şans topoğraf
@fahrettin akansu

Linklere göz atıyorum,teşekkürler :) eğitimde almayı planlıyorum..
Ben hafif ve amacıma uygun olduğunu düşündüğüm için 125cc 2 zamanlı racinglerden bahsettim,ileriye dönük daha güçlüleri olur kimbilir :)..Söyledğiniz gibi çok canlı,kontrolü zor makinalarsa siz ne önerirdiniz?
 
@cihan celik

Eğitim almadan, bilinçsizce motosiklet kullanmak çok tehlikeli olabilir tabii. Ama genel olarak bisikletin şehir trafiğinde motosikletten çok daha tehlikeli olduğuna inanıyorum.
 
Dostum ben 7 yıllık motosiklet yaşantımdan, bisiklete geçtim. Evli ve 4 çocuk babasıyım ve onlara karşı sorumluluklarım var. Malum Türkiye'deki yol şartları ve sürücü psikolojisi. Her tarz motoru kullandım diyebilirim sana tavsiyem Honda Cbr125R. Başlangıç için en iyi motor.
 
Kuryelerin çoğunun altında görebileceğin bir Honda CBF150 tipi bir makina ilk 15-20.000 km için bence fazlasıyla yeterli.

Honda'nın Güvenli Sürüş eğitimlerini de öneririm. Bildiğim kadarıyla ilk iki seviye eğitimlerini bu tip motosikletlerle veriyorlar. Motoru almadan eğitime gidersen 2 gün boyunca motosikleti de tanıma şansın da olur.

Eğitimin fiyatı bence makul. Neticede bu eğitimi bir tür pazarlama faaliyeti olarak da görüyorlar gibi..
 
  • Beğen
Tepkiler: şans topoğraf
Türkiyede;Motorcular kendini taşıttan saymıyo,taşıtlarda motorcuları :)
Kurye gibi aradan dereden gitmektense,şeridin ortasına geçip olması gerektiği gibi kullanıldığında tehlikeli olduğunu düşünmüyorum :)
Kask konusuna hiç girmeyelim lutfen :) o konuda herkez aşikar..
 
@şans topoğraf
kask vb şeyleri aldıktan sonra motor için kalacak bütçe aralığını belirtirseniz daha kolay olur?
 
@fahrettin akansu

Downhilimi satmaya çalışıyorum :) tahminim max 6bin olabilir..
Avrupa fiyatları ile ilgileniyorum,Türkiyede yaşamıyorum...

Bu arada Gilera sc125 modeli çok çekici görünüyor :eek:
 
3 tane motora sahip ve yarışlara katılan biri olarak diyebilirimki gilera yı gönül rahatlıgıyla alabilirsin ama senin yerinde olsam ucuz yollu bir nx4 falcon alırdım dağda tepede her yerde kullanırdım maximum 5 liraya maxiumu keyif derim:) 400 lük oldugunada bakma çok hızlı gitmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Sarihan
@derşan sezer

Ben tüy siklet adamım :)hemde acemi...
400'luk motor byük motor sınıfına girer,üstüme düşer flan aman :D
 
sen bilirsin scooterlar büyük motorlara göre daha dengesizdir ufa lastikleri daha güensizdir ve frenleri daha kötüdür hiç kimseye scooterla başlamasını önermem.ya 150 lilik vitesli ile başlyın derim yada büyük hacimli ama uysal olan motorlarla sonuçta bunların gaz kolu var ne kadar çevirirseniz o kadar giderler.
 
Bir gün, burada bu sohbete katılacak kadar bilgi , görgü ve motorsiklet ( bir enduro ve büyük ihtimal ile yamaha olacak ama hangisi acep :) ) sahibi birisi olmayı çok istiyorum.
 
Geri