Scudo Sports

Mosso yeni bisiklet rezaleti ve yaşadıklarım

zizoum

Üye
Kayıt
24 Temmuz 2018
Mesaj
11
Tepki
15
Yaş
36
Şehir
bilecik
İsim
x
Bisiklet
Mosso
iyi forumlar arkadaşlar. yaşadığım problemleri sizlerle paylaşmak ve eğer mümkünse çözüm bulmak için üye oldum ve konu açtım. konuyu yanlış yere açtıysam affedin. bundan yaklaşık 3 hafta önce bisiklet almaya karar verdim. hem egzersiz amaçlı, hem akşam bi yerlere giderken ulaşımda kullanmak amacıyla modellere bakmaya başladım. ve bi fat bike almaya karar verdim ve tercihimi mosso 26 bigfoot hyd modelinden yana kullandım. n11'deki %10 indirimden ve elimde bulunan indirim çekinden yararlanarak n11 üzerinden sipariş verdim. hemen kargoladılar ve geçtiğimiz cumartesi gün şubeden kargoyu teslim aldım. ve burada problemler başladı.

mosso'nun sitesinden yaşadığım bölgedeki bayileri birer birer aradım ve şu cevapları aldım : "biz satmadığımız bisikleti garanti altına almayız, biz satmadık neden montaj yapalım?". illa kupon karşılığı yaptırmak değildi amacım, para da verebilirdim ama bu tutumları beni baya soğuttu. eyvallah dedim. öncesinde ne olur ne olmaz diyerekten youtube'dan 20-25 civarı montaj videosu izlediğimden ve elim bu tarz işlere yatkın olduğundan, mühendis olmama da güvenerek gerekli montaj ekipmanlarını satın alıp kendi evimde montaja başladım. alyanların çürük çıkması dışında bi problem yaşamadım. son aşamaya geldim, ön tekeri takıcam ve diğer küçük ayarları yapıp pedallamaya başlayacaktım. ön kaliper arasında takılı gelen balata ve tamponu çıkardım, ön tekeri oturttum ve biraz sürtünme olduğunu, kaliper gevşek olsa da biraz yamuk taktığımı gördüm ve ön tekeri vidalarına dokunmadağım için yerinden çıkarım kaliperi düzelttim. o arada gafletle ön freni sıktım ve pistonlar baya dışarı çıktı. zarar vermeden yerlerine soktum fakat bi tanesi hala 1-1,5 mm dışarıdaydı. baktım olmuyo balataları cebime koydum ve mahallede bulunan bisikletçiye gittim. adam itekledi zorladı ama üstesinden gelemedi. sağlık olsun dedim ve 2 gün ön fren balataları olmadan gezdim(kaliperi ortaladım ve sürtünme doğal olarak sıfırdı).

bu arada beni yaşadığım şehirde birine yönlendirdi ümit bisiklet. bu arkadaşa gitmeye karar verdim ve dün bisikleti bu arkadaşın dükkanına götürdüm. sen 7-8 gibi gelirsin dedi tamam dedim. o kadar bekleyemedim ve 1 saat sonra döndüm bu arkadaşın dükkanına. ön frendeki yağı yarım yamalak boşaltmış. bakım seti olduğundan problem yok dedim. adam kurcaladıkca kurcaladı ve benim vites-fren kolundaki vidaların anasını ağlattı. içini açamadı, üstüne vidaların dişlerini de yedi. bu saatten sonra nasıl açılacak bilmiyorum. açamadığı için huniyi de oturtamadı tabi. velhasıl bizim ön fren yarım yamalak yağıyla kaldı. içinde biraz yağ olduğundan fren kolunda hafiften his var tabi. bu iyi oldu bu iyi diyip balataları taktı. elimle ön tekeri çeviriyorum 1 tur bile atmıyo. abi bu böyle olmaz diyorum, kullandıkca alışır diyo. sonra çıkardı sıfır balatalara zımpara yaptı bu arkadaş. yine taktı yine aynı. bana daha ince balatalar satmayı teklif etti kabul etmedim. sıfır ürün yahu ne yeni parçası????????? bu arkadaş ürünü garantisi altına alabileceğini söylemişti ben de kuponları vermiştim. 1. ve 2. bakım kuponlarını aldı. e dedim 2. bakım kuponunu da aldın? olsun buraya getirirsin dedi. garanti belgesini kaşelemedi, kaşeleyeceğini söylemesine rağmen. ve şaka gibi, adam gidonu yamuk bi şekilde bisikleti bana teslim etti:)

sinirden gece 3'e kadar uyuyamadım ve ne yapacağımı bilemedim. bugün avukat arkadaşlarla konuşup neler yapabileceğimize bakacağız. şuan elimde sıfır bi bisiklet var, ön frenleri bozuk, balatalar ağır hasarlı ve vidaları asla açılamayacak muhtemelen.

yazım hatalarım ve devrik cümlelerimden ötürü özür diliyorum, sakin kafayla yazmak isterdim ama sakinleşemiyorum.

edit : ümit bisikletten mehmet beyle görüşme fırsatım oldu. çok nazik ve anlayışlı bi arkadaştı, ön fren ve vites grubunu sipariş edeceklerini ve bana kargolayacaklarını söyledi. muhtemelen 10 gün sürer dedi. elime ulaştığında burayı tekrar editleyeceğim arkadaşlar.
 
Scudo
Öncelikle geçmiş olsun,
Maalesef Anadolu illerinde bu işten hiç anlamadan dükkan açıp "Ben Bisikletçiyim" diyen esnaf çoktur düşüncesindeyim.

Asıl önemli olan,yeni ön fren ve vites grubu geldiğinde bunu kitabına uygun şekilde kim montajını yapacak.

Konuyu merakla takip ediyorum,hayırlısı bakalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: zizoum
desteğiniz için teşekkür ederim.
bisikletçinin vites grubu üzerindeki vidalara uygun tornavidası bile yok ya. hani ayarını yapamamasını geçtim, "bu tornavida bu vidaya uyar mı?" muhakemesini bile yapamaması çok üzücü gerçekten.
hocam montajını kendim yapabilirim, artık tek problem donanımın gelmesi gibi duruyor. bi aksilik olmadan elime geçmesini temenni ediyorum sadece
 
Öncelikle geçmiş olsun.
Mossodan kaynaklı bir sıkıntıdan ziyade durduğunuz ildeki bisikletçilerin bilgisizliğinden kaynaklı bir sıkıntı. Sıfır bisikletin HD frenleri dahi yapamayan bir yerde oturuyorsanız kesinlikle çok fazla video izleyip kendiniz yapın. Videoları izleyerek yapabilirsiniz (yapmaya çalışmışsınız :) )ama çok video izleyip inceliklerini görmeniz gerekmekte ki ilk golü balatalardan yemişsiniz. ;)
bigfoot bisikletler kar ve kumda gitmek için yapılmıştır. Bu yüzden düz yolda sizi çok yorabilir bilginiz olsun.
Şimdiden geçmiş olsun...
 
sağolun efendim
evet günün büyük kısmını video izleyerek geçirmeye başladım:)
frenler konusunda artık ortalama bilgi sahibiyim ( en azından buradaki bisikletçilerden kat kat fazla:) ) fakat şuan aklıma bişey takıldı.
vites-fren grubu geldiğinde ön vites değiştirici için de işlem yapmam gerekecek. acaba gönderecekleri gruba monte bir vites teli gelecek mi? gelmeyecekse yardımlarınızı bekliyorum:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Erdoğan
@zizoum takıldığınız yerde forumda daha önce açılmış konulara bakın %90 açılmıştır eğer yok ise konu açın bilen tüm bisiklet severler cevap verecektir
 
  • Beğen
Tepkiler: zizoum
@zizoum geçmiş olsun :( Tecrübe paylaşımınız için çok teşekkürler. Umarım sizin kötü tecrübeleriniz, başkalarının gelecekte hata yapmalarını engeller.

İnternetten satış yaygınlaştığından beri bu tip kurulum problemleri çok sık yaşanmaya başladı. İnternetin fiyatları daha uygun, 81 ile kargo hizmeti var, üstelik kuponlar, indirim kodları, vade farksız taksit imkanı derken gerçekten uyguna geliyor, yorulmadan, zahmetsizce siparişi veriyorsunuz. Bu çok zahmetsiz ve kolay bir alışveriş demek.

Buraya kadar her şey güzel ama asıl macera ürün size ulaştıktan sonra başlıyor. Çünkü firmanın belirlediği usullere göre kurulumu yaptırmalı ve bisikleti garantiye dahil etmelisiniz. Mosso firmasını ele alalım; websitelerine girdiğimde Bilecik'te mosso yetkili satıcısı, bayisi, teknik servisi olmadığını göyürorum
(link)

bileyok.png

Daha da kötüsü, listede sadece 38 il var. Geri kalan 43 ilde, Mosso marka bisiklete ücretsiz kurulum yapacak, onu garantiye dahil edecek, veya ücretsiz bakım yapabilecek bir firma yok arkadaşlar. Burada yapılması gereken Mosso ile iletişime geçip, çözüm önerilerini dinlemek. Acaba bize "Bilecikte yaşıyorsanız Mosso marka bisiklet kullanamayacaksınız malesef" mi diyecekler? Yoksa bu listenin güncel olmadığını ve Bilecik'te anlaşmalı bayilerinin olduğunu söyleyip, bizi buraya mı yönlendirecekler acaba. Bunu şimdilik bilmiyoruz. Bisikleti birkaç gün kutusunda bekletip, kendilerine telefonla veya maille ulaşıp yardım istemeniz gerekiyordu.

Kendi başınıza çözmeye kalktığınızda da doğal olarak böyle ciddi sorunlar yaşadınız ve şu an belki de neredeyse bisikleti aldığınıza pişmansınız :naslyany: Umarım sorununuz hallolur, iyi haberlerinizi bekliyoruz :harika:
 
Mosso ile bu konunun ne gibi bir alakası var şimdi. Onu anlayamadım ben de. :)
 
@zizoum
Bir mühendis olarak böyle donanımsız birisine bisiklet teslim etmekle hatanın başlangıç noktası sizsiniz bence kusura bakmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: zizoum
@Serkan Mıstınoğlu mosso ile satıcı üzerinden iletişime geçtiğimde ümit bisikletin aynı zamanda mosso servisi olduğunu söylediler ve ümit bisiklet servisine yönlendirdiler. asıl arıza silsilesi de burada başladı zaten:) ben arabama atıp eskişehire de götürmeyi düşündüm fakat oradaki bayiilerin bisikleti onlardan almadığımdan dolayı sitemkar ve sert tavırlarından sonra vazgeçtim, zaten onlar da yapamayacaklarını söylediler. yazımda belirtmiştim.

@uslsy mosso teknik servisi ile yaşadığım problemi anlattım, daha nasıl yakın bir alaka kurabilirim ? :)

@Şerif Feridun estağfurullah, neden kusura bakayım. ben forumlarda mesaj sayısı kasanlar azalarak bitti sanıyodum :) siz insanların dış görünüşlerinden onların yeteneklerine, becerilerine, sahip oldukları niteliklere karar verebiliyo musunuz? eğer karar verebiliyorsanız tebrikler, insan sarrafı olmuşsunuz. sahip olduğunuz bu doğaüstü yeteneğe şapka çıkartıyorum:) ve hayattaki kazanımlarınızı gerçekten merak ediyorum, kitap yazarsanız haber verin.

arkadaşlar ben birkaç kötü olay yaşadım ve burada sizlerle paylaşmak istedim. aynı hataya başkalarının düşmemesi adına hem bir bilgilendirme, hem bir yardım çağrısı idi.
fakat @Şerif Feridun gibi insanları anlamakta zorlanıyorum. evet arkadaşım hata yaptım yahu, sen hiç hata yapmadın mı? ben yaptım ve gelip burada duyurdum, yardım istedim.
 
öncelik ile geçmiş olsun umarım bir daha böyle nahoş bir durumla karşı karşıya gelmezsiniz.işte bu yüzden (akort ayarı) hariç.her türlü tamir işimi kendim yaparım en usta bisikletçiye gitsem dahi kendim söker kendim takarım.
 
@Satı teşekkür ederim, umarım ben de aynı ustalığı zamanla kazanabilirim:)
 
Sene 2001'de bisikletçiye gittiğimde sırf öğrenmek için gelen müşterilere ben bakardım jant sök tak lastik sök tak derken şu an usta değilim ama kendi bisikletimi tamir edecek kapasiteye geldim sayılır.
 
Arkadaşlar bilmediğimden soruyorum. Marka temsilcisi ya da bayiler bu işleri yapmak zorunda mı? Bu tip şikayetleri sürekli okuyoruz. İnternetten aldın, benden alsan yapardım. Şimdi bu adam eğer markanın temsilcisiyse bunu yapmak zorunda değil mi? Sanırım zorunda.
Sonuçta kupon karşılığı yapıyormuş ve kupon başına da markadan belli bir ücret alıyorlardır herhalde.

Öyleyse problem ne? Bu adamlar neden yapmıyor bu işleri. Bisikleti benden al, hem bisikletten kar edeyim hem de montaj kuponundan mı diyorlar?


Bu tip problemlerin(forumda gerçekten bu şikayetten çok var) önüne geçmek için her şehirde yalnızca 1 yetkili bayi olsa ve herkes o bayiye işini yaptırsa daha mantıklı olmaz mı? Yani en azından kafasına göre iş yapamaz eğer tek olursa.
 
  • Beğen
Tepkiler: zizoum
@zizoum
Donanımdan kastım bisiklet tamircisinin alet edavatı. Sizi bilmem ama lise 1 den beri teknik eğitim ve iş yaşamının içindeyim. Birisine iş yaptıcağım zaman teknik ve teorik donanımına bakarımİ, plastik bir huniyi yerine takamayan, küçücük bir vidayı sökemeyen tamirciye o kadar katlanmak için sabır taşı olmak gerkir. İnsan sarrafı olayına gelince birisi hakkında değerlendirme yapmam 15 dk sürer ve %95 haklı çıkarım. Kazanımlarım konusuna gelirsek onu da başta Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olmak üzere insan hayatı kurtarmakta 20 yıldır kullanıyorum zaten.
 
@Şerif Feridun işte o vidayı açıp açamayacağını en başta öngörmenin mümkünatı var mı gerçekten?
Olayı şahsileştirmeye gerek yok, sizi tekrar tebrik ediyorum kazanımlarınızdqn ötürü. Bugün benim başıma gelen yarın sizin de başınıza gelebilir, empati yapmak bu kadar zor olmamalı. Teknik servislerin yetersizliğinden söz edeceğinize, kullanıcıyı suçlamak ne kadar doğru? Umarım bu tarz bi mağduriyet yaşadığınızda, ki umarım yaşamazsınız, olgunlukla hatayı üstlenebilirsiniz. Hırsızın hiç suçu yok, ev sahibi suçlu:)

@Mehmet Altuğ çok teşekkür ederim hocam. O zaman parça elime geçtiği gibi soluğu eskişehirde alıyorum?:)
 
Benden size tavsiye. Madem mühendissiniz tamircilere para ve zaman kazandırmayın. Bisikletinizin yanına bir set takım dizin ve kendi isinizi görün. Başta zor olacak ama en azından sinir olmayacaksınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: zizoum
Geri