idrisarici
Daimi Üye
- Kayıt
- 19 Ağustos 2015
- Mesaj
- 215
- Tepki
- 104
- Şehir
- Bergama/İzmir
- İsim
- İdris ARICI
- Bisiklet
- Giant
Bisikletimin yükseltmeleri
Bisiklet almaya karar verdiğimde türü hakkında ciddi problem
yaşadıktan sonra yaşadığım bölgeyi ve boyutlarımı göz önünde
bulundurarak mtb de karar kıldım. Fakat zaman içerisinde bu fikrim
değişti ve tur bisikletinin bana daha uygun olacağına karar verdim.
Bisikletimi tamamen değiştirmek yerine dönüşüm yapmayı tercih ettim.
Kadro mimarilerinin arasındaki belirsiz farklar ve uzun turcuların
genelde mtb kullanıyor olması bu kararı almamda yardımcı oldu.
Mosso Wildfire v 29er 21 inç modelini uygun fiyatla (700) satın aldım.
Ömür boyu kadro garantisi olması cezbetmişti ve kullanmaya
başladıktan sonra fiyat düşüklüğünün kullandıkları komponentlerin
dandikliğinden olduğunu anladım.
İlk önce frenlerle başladım ve frenleri deore v fren ayakları değişti.
Daha sonra maşa değişikliği için araştırmalara başladım fakat v fren
uyumlu kilitli ve konik maşa bulamadığım için maşanın her iki
tarafında delip diş açtırdım ve vidayla kilitli hale getirdim. Genelde
kilitli kullanıyorum ama istersem vidaları söküp amortisörü aktif hale
getirebiliyorum.
Daha sonra sele ve sele borusunu değiştirdim. Sele borusu 30 cm’lik ve
kısa geliyordu bacak boyuma göre ve diz ağrıları çekiyordum. Daha
sonra noname 40 cm bir alüminyum sele borusu aldım ve seleyi San Marco
Bioactive jelli sele ile değiştirdim. Sele yükselince gidon da XLC’nin
gidon uzatmasıyla 10 cm kadar yükseltildi.
Lastiklerimi de (29x2.10) Schwalbe marathon(28x1.50) lastiklerle değiştirdim.
Port bagajım Tranz-x marka alüminyum ve çamurluklarım Polisport
Georgia. Bunlardan port bagaj montajında herhangi bir sorun yaşamazken
çamurluklarda özellikle ön çamurlukta maşamda montaj deliği
bulunmamasından dolayı ufak bir sıkıntı yaşadım. Bunu da hırdavatçıdan
satın aldığım boru kelepçesiyle hallettim. Gayet şık oldular. Çanta
olarak b’twin bag300 (19 litre) çantalarından kullanıyorum.
Elciklerimi Velo boynuzlu elciklerle, pedalları wellgo C27(Rulmanlı)
pedallarla, aydınlatmalarımı da çin pazarının nadide parçalarından
tamamladım.
Tüm bu değişimlerin ardından asıl değişikliğe sıra gelmişti. Uzun
incelemelerden ve turlardan sonra 7 li tourney sistemi 1500-2000 km
kadar kullandıktan sonra değiştirmeye karar verdim. Değiştirmişken de
10 lu sisteme geçmenin daha uygun olacağını düşündüm. Değişen parça
modelleri aşağıdadır:
Aynakol Deore FC-T611 10V 48-36-26 175mm
Fren Kolları BL-T610
Arka Göbek Deore XT FH-M785 36 Delik
Arka Vites Shimano Deore RD-M610
Ön Vites Shimano Deore FD-M610
Vites Kolları Deore SL-M610 ISpec B 2/3*10 uyumlu
Ruble Shimano CS-HG50-10 11-36T
Zincir Shimano DeoreCN-HG54-10
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Bisiklet almaya karar verdiğimde türü hakkında ciddi problem
yaşadıktan sonra yaşadığım bölgeyi ve boyutlarımı göz önünde
bulundurarak mtb de karar kıldım. Fakat zaman içerisinde bu fikrim
değişti ve tur bisikletinin bana daha uygun olacağına karar verdim.
Bisikletimi tamamen değiştirmek yerine dönüşüm yapmayı tercih ettim.
Kadro mimarilerinin arasındaki belirsiz farklar ve uzun turcuların
genelde mtb kullanıyor olması bu kararı almamda yardımcı oldu.
Mosso Wildfire v 29er 21 inç modelini uygun fiyatla (700) satın aldım.
Ömür boyu kadro garantisi olması cezbetmişti ve kullanmaya
başladıktan sonra fiyat düşüklüğünün kullandıkları komponentlerin
dandikliğinden olduğunu anladım.
İlk önce frenlerle başladım ve frenleri deore v fren ayakları değişti.
Daha sonra maşa değişikliği için araştırmalara başladım fakat v fren
uyumlu kilitli ve konik maşa bulamadığım için maşanın her iki
tarafında delip diş açtırdım ve vidayla kilitli hale getirdim. Genelde
kilitli kullanıyorum ama istersem vidaları söküp amortisörü aktif hale
getirebiliyorum.
Daha sonra sele ve sele borusunu değiştirdim. Sele borusu 30 cm’lik ve
kısa geliyordu bacak boyuma göre ve diz ağrıları çekiyordum. Daha
sonra noname 40 cm bir alüminyum sele borusu aldım ve seleyi San Marco
Bioactive jelli sele ile değiştirdim. Sele yükselince gidon da XLC’nin
gidon uzatmasıyla 10 cm kadar yükseltildi.
Lastiklerimi de (29x2.10) Schwalbe marathon(28x1.50) lastiklerle değiştirdim.
Port bagajım Tranz-x marka alüminyum ve çamurluklarım Polisport
Georgia. Bunlardan port bagaj montajında herhangi bir sorun yaşamazken
çamurluklarda özellikle ön çamurlukta maşamda montaj deliği
bulunmamasından dolayı ufak bir sıkıntı yaşadım. Bunu da hırdavatçıdan
satın aldığım boru kelepçesiyle hallettim. Gayet şık oldular. Çanta
olarak b’twin bag300 (19 litre) çantalarından kullanıyorum.
Elciklerimi Velo boynuzlu elciklerle, pedalları wellgo C27(Rulmanlı)
pedallarla, aydınlatmalarımı da çin pazarının nadide parçalarından
tamamladım.
Tüm bu değişimlerin ardından asıl değişikliğe sıra gelmişti. Uzun
incelemelerden ve turlardan sonra 7 li tourney sistemi 1500-2000 km
kadar kullandıktan sonra değiştirmeye karar verdim. Değiştirmişken de
10 lu sisteme geçmenin daha uygun olacağını düşündüm. Değişen parça
modelleri aşağıdadır:
Aynakol Deore FC-T611 10V 48-36-26 175mm
Fren Kolları BL-T610
Arka Göbek Deore XT FH-M785 36 Delik
Arka Vites Shimano Deore RD-M610
Ön Vites Shimano Deore FD-M610
Vites Kolları Deore SL-M610 ISpec B 2/3*10 uyumlu
Ruble Shimano CS-HG50-10 11-36T
Zincir Shimano DeoreCN-HG54-10
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)


