Mosso Wildfire mtb' den hybrid' e doğru

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Merhabalar

uzun bir yazı olacak uyarayım baştan :)

-bisiklet tarihim(fuzuli olabilir okumasanız da olur :D)-
1 buçuk sene önce mosso wildfire alarak bisikleti hayatımda daha öne taşımaya başladım. önceleri bisikletten bildiğim şey market bisikletleri ve gazeten aldığımız eski bisikletim bisan ihlas. bu bisikletin canına okuyunca sonunda düzgün bir bisiklet alayım hadi biraz çok bütçe ayıralım da (500tl ! :D) düzgün bişey alalım dedik. mosso satan internet sitelerinde ve mosso' nun sitesinde ki detaylar beni cezbetti. yerli bisiklet alacağıma bunu alayım dedim. neydi o detaylar? çoğu firmanın o fiyat seviyesinde belirtmeye gerek duymadığı detaylar; ağırlıktan gidon boğazına kadar herşey. üzerinde ki aktarma organlarından başka detaylarıda vermesi beni cezb etti. tabi ki hangi parçanın ne işe yaradığını bilmediğimiz için buna kandırıldıkta denebilir :D ama yaptığım alışverişten memnunum.
-bisiklet tarihim(fuzuli olabilir okumasanız da olur :D) son-

başta lastik, ön maşa gibi dertlerim oldu. sonra yavaş yavaş forumu keşfettim ardından bisiklet dünyasını. sorunlara çözüm ararken insanların bisiklete bakış açılarını gördüm. bende kendi bakış açımı düşündüm. mtb kullanıyordum ful asfaltta. hız kasıyorum. üzerine birde yakın zamanda yowamushi pedal a başlayınca olanlar oldu :)

https://ppcdn.500px.org/97659313/3761bff4231debdf2ffcf903e1130fa276fb1f12/2048.jpg

bisikletin son hali bu. üzerinde hiç aksesuar olmadan 12.5kg. hala ağır hissediyorum. kadronun üstünden asılınca ön tüy gibi fakat arkası külçe gibi. düz maşa ile yaklaşık 1.5 kg kazandım. çamurluklarla 13kg oluyor. çanta far kilit pompa ile 14kg. ağırlık derdi birazda mecburi aksesuarlar. ayrıca bende baya kiloluyum zayıflamaya çalışacağım. bi kere düz maşa çok çok çok faydalı birşeymiş. unutmuşum ben ne kadar iyi bişey olduğunu. depar atmak diye birşey söz konusu değildi asla amortisör ile. ayağa kalksam her bastığım pedal boşa gidiyordu sanki. düz maşada tam tersi. her pedalda yüklediğin enerji yola aktarılıyor. çok olay hızlanabiliyorum artık.

sırada arka göbeği ve rubleyide değiştirmek var. 7 vitesten vazgeçmek gibi bir niyetim yok. öğrenciyim ve yaptığım şeyleri minimum harcamayla yapmaya çalışıyorum sürekli. ondan başka hg41-7 nin ağırlığı 200g. yol rubleleri ile neredeyse aynı. oranı da 11-28.

şimdi sırada daha da hafiflemek ve lastikleri yola dağa uygun birşey seçmek var(misal detonator). aynakol muazzam ağır; 1kg. jantlarım da muhtelen ağır. pedallar ful metal. onlarında ikisinin toplam ağırlığı 500g ın üzerinde. kilitli pedala geçmeyi bile düşünüyorum. yol aynakolu kulanmayı düşünüyorum ancak kare göbek uyumlu hafif yok. göbeğide değiştireceğim muhtelemen.

ve tabi rüzgar konusu. aerobar kullanmayı düşünüyorum. 500g ekstra yük getirsede hafifletmek için daha fazlasını yaptıktan sonra aerobar ın getirisi götürüsünden fazla olacaktır.

ve bugün geldiğim noktada ilerde bir yol bisikletinin kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum artık. bugüne kadar bu bisikletin maliyetinden fazlasını bisiklete harcadım. bu bisikletide ömür boyu bırakmayı düşünmüyorum.

bunları yazma sebebim bisiklete yeni başlayacaklara tavsiye vermek. bisikletle yapmak istediğiniz şey hızsa pahalı demeyin alabildiğiniz en ucuz yol bisikletini alın. şehirde yol bozuk falan demeyin alın. en olmadı mtb alırsanızda amortisörle uğraşmayın. düz maşa candır :)

bu arada düz maşa sundu bisiklette var telefonla sorun. 150tl ye satıyorlar.
 
Scudo

Yavuz S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2014
Mesaj
1.153
Tepki
2.419
Yaş
37
Şehir
KKTC
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hayırlı olsun. sevindim sizin adınıza alırken daha çok bilgi birikimine sahip olmamak ve aldıktan sonra satmak istememek böyle değişimlere neden oluyor. Aynı benim düşünce yapımda. Ben artık bu kadar üstünde uğraştığım bisikleti beni bırakana kadar bakarım.

Aynakol jant Lastik 3 lüsünden kayda değer bi kazanç sağlarsınız. Bence madem öğrencisiniz piyasada güzel 2.El ürünler zaman zaman düşmekte biraz takip biraz sabır ile birlikte istediğiniz gibi bir bisikleti oralara çıkarabilirsiniz.

Keyifli pedallamalar.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Yavuz SOYLU

hafif aynakol bulamıyorum malesef fiyat çok yükseliyor bulsamda 7 uyumlu olmuyorlar falan filan.
lastikte bizim forumda ki gariban tubeless sistemi denemeyi düşünüyorum ama standart lastiklerle çok zor deniyordu. lastiklerden kazancım en fazla tane başına 150g olur. asıl mevzu jant ama orda da ipler kopuyor zaten fiyatlar uçup gidiyor.
 

Efe Cycler

Aktif Üye
Kayıt
5 Temmuz 2013
Mesaj
189
Tepki
91
Yaş
22
Şehir
Bursa
İsim
Efe Çetin
Bisiklet
Salcano
@Sinan A.
Yowamushi Pedal konusunda çok haklısınız hocam.En son 2.sezon 15.bölümü izlediğimde kendimi bisiklet üzerinde Tadokorocchi gibi bağırırken buldum :D
 

Yavuz S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2014
Mesaj
1.153
Tepki
2.419
Yaş
37
Şehir
KKTC
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Sinan A.

okuduğum yabancı sitelere göre 10-9 vites uyumlu aynakollar 6-7-8-9'lu rubleler ile yani zincirleri ile çalışabiliyor ama 9 ve 10 lu rublelerin diş aralıkları farklı oldukları için sorun aynakol ile aynı olmak zorunda kalıyor

kısaca; 9 uyumlu bir deore aynakol alırsanız sizin işinizi görecek ve istediğiniz ağırlık düşümünü yapacaktır. ilerleyen zamanlarda 2. el 9 lu grup set bulursanız bisikletinize çok güzel bir update yapmış da olablirisiniz.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Son olarak sram pg730 12-32 7li rubleye ve shimano rm30 arka göbeğe geçtim. Tourney attiricimin sinirlarinda oldugunu belli ediyor ama tirmanmada baya rahat ettim aynı şekilde hizli giderkende. Cikan shunfeng neredeyse dönmüyor durumdaydi :l