Mosso TCA 735 105 İnceleme

H.T

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
987
Tepki
1.284
Şehir
Gaziantep-Samsun
İsim
Hasan
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
Evet arkadaşlar bisikleti alalı 4 gün oldu ve 100 kmyi devirdik. Bu kısa süreli kullanımda edinmiş olduğum bilgileri sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Bisikleti kullandıkça değişen ve gelişen özelliklerini de buradan paylaşmaya devam edeceğim. Umarım almayı düşünen arkadaşlara faydası dokunur.

https://i.hizliresim.com/r9Z051.jpg

https://i.hizliresim.com/Zd755k.jpg

Özellikler
Kadro : 735TCA - 7005 Triple Butted Frame
Maşa : 735TCA - Nano Carbon Fork
Aynakol : Shimano 105 FC-5800L
Ruble : Shimano 105 CS-5800
Vites Kolu : Shimano 105 ST-5800 11x2
Arka Aktarıcı : Shimano 105 RD-5800
Ön Aktarıcı : Shimano 105 FD-5800
Zincir : Shimano CN-HG600-11
Fren : Shimano 105 BL-5800
Orta Göbek : Shimano 105 SM-BBL60
Hazne : Shimano 105 HB-5800 / FH-5800
Jant : Mosso roadrims
Lastik : Maxxis Detonator 700x23
Gidon : Ritchey Comp Logic Curve
Gidon Boğazı : Ritchey Alloy
Sele : Rİtchey
Sele Borusu : Ritchey Alloy
Ağırlık : M520 Pedallarla birlikte tam 9.3 tarttım.

1.KADRO
İncelemeye öncelikle kadrodan başlamak istiyorum.
Kadro 7005 alüminyumdan yapılmış.Bu size hafiflik hissini tamamen geçiriyor.
Kadroya vurduğunuzda çıkan ses ne kadar ince dipçiklenmiş olduğunun işareti.
Fren ve vites kablolarının kadronun içerisinden geçmesi benim için çok önemliydi.
Bisiklette kablo görmekten hiç hoşlanmıyorum. Gözümü yoruyor. Bu özelliği de gayet başarılı.
Resimlere dikkat ettiyseniz kaynak izleri aynakoldaki birleşme yeri dışında neredeyse hiç belli olmuyor.
Kim görse bu karbon mu diye soruyor. Bende aynakolun oradaki kaynak izini gösteriyorum:)
Sprinte kalktığım zaman tüm gücümle zorlamama rağmen kadroda herhangi bir esnemeye görmedim.
Kadro oldukça rijit duruyor. Buna emin olabilirsiniz.
Klasik yöntemle aynakoldan baskı uygulayıp esnetmeye çalıştıysam da başarılı olamadım.

2.MAŞA
Yol bisikletlerindeki standart karbon maşalardan diyebilirim.
Henüz uzun bir turda kullanmadığım için darbe emme açısından pek artısını eksisini göremedim.

3.105 SET
Bi kaç arkadaşımda sora sistem olduğundan kıyaslama imkanım oldu.
Sora ile arasında çok fark var diyebilirim.
Vites geçişleri açısından öyle ahım şahım çok bir fark olmasa da frenler açısından arada dağlar var.
Mtb kullanıp hidrolik frene alıştıktan sonra acaba kaliper fren ne derece tutar diye kaygılanıyordum.
Kaygılarım boşa çıktı.Neredeyse hidrolik fren kadar sağlam bir set yapmışlar.Bastığınız anda kitliyor.
Fren kolu o kadar yumuşak ki tek parmakla rahatlıkla frenleme yapabiliyorsunuz.

Aynakol ve ruble kombinasyonlarına değinecek olursak.
39-53t aynakol 11-28 t ruble oranları beni biraz zorladı gibi.
39t ve 28 t ile çevirdiğimde yaklaşık yüzde 7-8 cıvarı eğimleri zorlanmadan çıkabiliyorum.
Ancak bu orandan fazla bir eğimde nasıl olucak kestiremiyorum.
Bacağıma binen yükü kaldıramam gibi geliyor.
Ayrıca 53t sadece yokuş aşağı işe yarıyor diyebilirim.
39T ve 12t de çevirdiğimde dahi çok kolay 36-38 km/sa hıza ulaşabiliyorum.
Hal böyle olunca 53t ile çevirirken 14-15t den aşağısına düz yolda pek inmiyorum.
Vites oranlarını araştırmadan aldığım için pişman oldum diyebilirim.
Şuan önümde iki seçenek var.
Ya arka rubleyi 11-32 yapmak ya da aynakol dişlilerini 36-50t şeklinde değiştirmek.
Bu konuda sizden de tavsiye bekliyorum.

4.KOMPONENTLER
Bisikletin üzerinde gelen ritchey gidon,gidon boğazı,sele,sele borusu
sıfır bisiklet üstünde bulunabilecek komponentler açısından oldukça başarılı diyebilirim.
Bu noktada sele ve sele borusuna özellikle değinmek istiyorum.
Dağ bisikletinden alışkanlık olsa gerek sele bana biraz konforsuz geldi.
Sünger oranı az sert bir sele. Yüksek kadansta uyguladığınız baskıyla kalçada ağrıya sebebiyet verebiliyor.
Henüz 100 km sürdüğüm için belki kıçım alışmamış da olabilir tabi:)
Bir diğer husus sele borusunun uzunluğu.
Sele borusu 40 cm uzunluğa sahip. Benim bacak boyuma göre 15 cm kadro dışında kalıyor.
7 cm de kadro içinde kalması gerekli olduğundan toplamda 22 cmlik bir sele borusu benim işimi görüyor.
Hal böyle olunca 18 cmlik bir fazlalık içerde kalıyor ve bu da gereksiz ağırlığa sebebiyet veriyor.
Sanırım bi 15 cm kestiricem boruyu.

5.JANT VE LASTİK
Geldik o malum şarkıya arkadaşlar.Bilmeyenler varsa bilenlerden öğrensin:)Jantlar ağırrrr:)
İç lastik değiştirirken arka jantı bir tartim dedim.
Bir de ne göreyim.Rubleyle birlikte 1476 gram..
Ruble erdoğanların sitesinde 284 gram olarak belirtilmiş. Kaldı mı sana 1192 gram..
Yav benim mtb jantı bundan hafif.. Yol bisikleti için bu ağırlık ciddi bir rakam bence.

Ne demiştim iç lastik değiştirirken..Bi sorun bakalım sıfır bisikletin iç lastiğini 3 günde nasıl patlattın.
Gayet amatörce patlattım:) Bisiklet geldiğinden lastiklerin havası baya inikti. Sonra biraz araştırdım.
Yol bisikletinde 100-110 psi hava basılıyormuş. Bende bu basınçta hava basacak ne kol ne de pompa vardı:)
Gittim ince sibobu kalın siboba çeviren zımbırtıdan aldım.Doğruca petrolün yolunu tuttum.
100 psia ayarladım bastım havayı. Bir an makina kafayı yedi 125 psi fln gösterdi.
Hemen çektim biraz indirdim. Doğruca eve gittim. Bir iki saat geçmedi ki posssıfffsssııhh lastik mefta..
Meğer çok bastığım için iç lastik jantın deliklerine kadar nüfuz etmiş. Koruma lastiği olmasına rağmen yırtılmış..
Her neyse gittim dekathlondan şu iç lastiği aldım.
Lastik Grubu - 2 Adet 700x18/23 Presta Bisiklet İç Lastiği
Sütten ağzım yandığı için elimle pompayla ne kadar basabildiysem o kadar bastım ve bıraktım.
Bu akşam sürerken yine patladı..
İç lastiğin sibop kısmı o kadar kalitesizki lastiğe oturmuyor yalpaya sebep oluyor.

https://i.hizliresim.com/r99E8N.jpg

Sonuç olarak dekatlondaki iç lastiği almayın.

Bu patlak sorununa çözüm olarak tavsiye edeceğiniz bir iç lastik olursa sevinirim.
Ayrıca tecrübeli arkadaşlara sorum.
700X23 dış lastiğe dayanıklı olsun mantığıyla 700x25 iç lastik taksam sorun olur mu.Lastiğe oturur mu?
Maxxis detonator dış lastiği henüz ıslak zeminde test etme imkanım olmadı.
Kuru zeminde yol tutuşu gayet iyi diyebilirim. Virajları sorunsuz şekilde aldım.
Biraz sert bir lastik gibi geldi bana. Belki ileride değiştirmeyi düşünebilirim.
Şimdilik anlatıcaklarım bundan ibaret. Zamanla kullandıkça eklemeler yapıcam.
Soru cevap şeklinde de paylaşımda bulunabiliriz.
Umarım faydası olmuştur.
 
Scudo

Bartu Bilgi

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2014
Mesaj
384
Tepki
193
Yaş
24
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Bartu B.
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Merida
Gule gule kullanin

Lüleburgaz'dan gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T

Bartu Bilgi

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2014
Mesaj
384
Tepki
193
Yaş
24
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Bartu B.
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Merida
Benim tiagra setli meridam var
Fren kaliperlerini ultegraya gecirsem degisirmi

Lüleburgaz'dan gönderildi
 

H.T

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
987
Tepki
1.284
Şehir
Gaziantep-Samsun
İsim
Hasan
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
@Bartu Bilgi Gayet tabiki. Tiagranın fren performansını bilmiyorum ama ultegra daha üst seviye olduğu için tiagradan başarılı olacağını düşünüyorum.
 

Bartu Bilgi

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2014
Mesaj
384
Tepki
193
Yaş
24
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Bartu B.
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Merida
Tiagra degil zaten bunlar

Lüleburgaz'dan gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T

Bartu Bilgi

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2014
Mesaj
384
Tepki
193
Yaş
24
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Bartu B.
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Merida
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160609/984f8555f1d974990c89624b299da8e2.jpg

Lüleburgaz'dan gönderildi
 

Bartu Bilgi

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2014
Mesaj
384
Tepki
193
Yaş
24
Şehir
Lüleburgaz
İsim
Bartu B.
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Merida
Frenlerken ellerim agriyor

Lüleburgaz'dan gönderildi
 

oguzturkol

Üye
Kayıt
2 Mayıs 2016
Mesaj
57
Tepki
49
Şehir
Eskişehir
İsim
Oğuzhan TÜRKOL
Bisiklet
Salcano
@H.T çok faydalı bir paylaşım olmuş yalnız sizin bisiklete nazar değdirdiler herhalde çok fazla beğenen olmuştu. Ondan oldu bu iç lastik mevzusu. Okuyup üflemenizi tavsiye ederim iyi günlerde kullanın ;)
 

H.T

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
987
Tepki
1.284
Şehir
Gaziantep-Samsun
İsim
Hasan
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
@oguzturkol Vallahi nazara da gelmiş olabiliriz doğru diyorsun:)Allah olmayan arkadaşlara daha güzel ve kaliteli olanını nasip etsin deyip tatlıya bağlayalım;)
 

sargonnas

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Nisan 2016
Mesaj
540
Tepki
1.501
Şehir
.
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Diğer
Hadi hayırlısı olsun. :) Tiagra seti var bende dış lastikler yumuşak ben yardım bile arkayı. İç lastik için cst öneririm dechatlon iç lastikleri patlak anını kurtarmak için kullanılabilir. Kaliteli iç lastik şart. CST rubena iç lastikleri kullandım kaliteliler. İç lastik ebatlar 700x18c-25c 700x25c-32c şeklinde satılıyor. 700x18c-25c alıcan haliyle. İç lastik korumasını kontrol et derim materyali bozulmamıştır umarım basınçtan yoksa sürekli patlatırsın lastiği.

Jant seti malesef dediğin gibi ağır. Ama çember ve tel değişimi ile çözülür. Göbekler iyi çünkü.

Oranlara gelince bence sadece rubleyi 11t-32t yapsan yeterli. Aynakolun 53t lazım olacak zamanla.

Tekrar güle güle kullan ben 1300 km civarı yaptım şimdilik bir sıkıntı yok. :harika:
 

H.T

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
987
Tepki
1.284
Şehir
Gaziantep-Samsun
İsim
Hasan
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
@sargonnas Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
(link) bu iç lastiği alıcam.
Hem motor sibop olduğundan hava basması daha kolay olur diye düşündüm.
Dün çıktığım yokuşun eğimine baktım google earth ten %9muş. Benim gittiğim rotalarda özellikle köyümün yolunda %17lik eğimler var.
32T ruble dişlisi kurtarır mı acaba onu düşünüyorum. Aynakol dişli fiyatı da rubleden daha uygun.
53tyi değiştirmeden 39t yerine 36 ya da 34 t alsam bu sefer zincir geçişinde sıkıntı olabilir sanırım.
 

mtbcanavarı

Daimi Üye
Kayıt
19 Eylül 2015
Mesaj
279
Tepki
162
Şehir
zng
İsim
mosso
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Güle güle kullanın öncelikle.
Yani bu fiyata scott,trek alıp düşük komponentle sürmektense mosso tercih edilebilir diyebilir miyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T

H.T

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
987
Tepki
1.284
Şehir
Gaziantep-Samsun
İsim
Hasan
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
@Arınç Benim için donanım kadrodan önce geliyor.Tabi kadro çok düşük seviye bir kadro da olmamalı. Mossonun kadrosu bence kendi segmentinde oldukça başarılı.Bu sebeple tercih edilebilir.

Yine teker patladı..Yüksek basıncı iç lastik kaldıramıyor.Daha doğrusu kaldırıyor ama jantın tel kısımlarına sürtüp kesme yapıyor.Sanırım sağlam bir jant içi şerit almam lazım..
 
  • Beğen
Tepkiler: mtbcanavarı

Osman Yener

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
428
Tepki
643
Şehir
Bilecik
Bisiklet
Scott
Öncelikle bisikletinizi güle güle kullanın. Dişli oranları ile ilgili benim düşüncem bizim gibi amatörler için en ideal kombinasyonun 52x36 aynakolun 11x32 arka ruble ile kullanılması. 53x39 açıkcası düzenli sürüş yapmıyanlar için çok sert oranlar sunuyor. Hele eğimin fazla olduğu bir bölgede yaşıyorsanız sakatlıklara neden olabilecek kadar dizlere yük bindiriyor. Tabii bu dediklerim 40-50 km'lik sürüşler için geçerli. Yoksa inanın 100+ km sonrası bazen insan 50x34 aynakola 12x30 kasete(mevcut kulladığım kombinasyon bu) dua edebiliyorsunuz.:) Lastikle ilgili sıkıntınıza gelirsek bence güzel bir iç lastik ile iyi bir yer pompası alın, yol lastiği öyle benzincideki pompa, el pompası ile halledilecek birşey değil. Schrader supabda büyük bir ihtimal sizin çembere girmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: reed ve H.T

H.T

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
987
Tepki
1.284
Şehir
Gaziantep-Samsun
İsim
Hasan
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
@Osman Yener Yorumunuz icin tesekkurler.Gercekten de yeni baslayan biri icin 39,53 aynakol yuksek bir oran.Sanirim aynakol dislilerini degistirmem gerekecek.
Janti kontrol ettim.Motor sibop uyuyor hocam.Deligi genis yapmislar buna sevindim.
Simdi jant seridi ile cts ic lastik siparis ettim.90 psi basicam hayirlisi bakalim:)
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Sırf yokuş mevzusu yüzünden 52-36t kullanıyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T

Osman Yener

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
428
Tepki
643
Şehir
Bilecik
Bisiklet
Scott
Ben Bilecik'te yaşıyorum. Bilecik'in iki girişinden biri 11km'lik Gülümbe rampası diğeride 3km'lik İstasyon rampası. Bu nedenle dediğim gibi 100+km sonra bu rampalarda sorun yaşamamak için 50x34 ayna ile 12-30 kaset kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Volks ve H.T

H.T

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
987
Tepki
1.284
Şehir
Gaziantep-Samsun
İsim
Hasan
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
@uguryilmaz144
Burdan 50-34 sipariş etsem benim aynakola uyar mı?
 

gokberk88

Daimi Üye
Kayıt
16 Mart 2016
Mesaj
389
Tepki
211
Yaş
35
Şehir
ANKARA
İsim
gökberk
Bisiklet
Mosso
53/39 aynakol yüzünden 105 değil tiagra aldım size tavsiyem aynakolu değiştirmeniz olacaktır. 50/34 ile değiştirirseniz 2 haftaya kadar size yetmemeye başlayabilir o yüzden en güzeli 52/36 şahsen 3 haftalık kondisyonla %10 luk eğimleri bile çıkabiliyorum güzel orana sahip.
@H.T gelelim iç lastiklerin patlamasına :D 2 günde 3 defa iç lastik patlatmış biri olarak söylüyorum sorun get adı verilen jantın çemberine sarılı o şeylerden kaynaklanıyor. ben richey marka getlerle değiştirdim artık lastik patlamasına son çifti 25 tl :D
detonatorları ıslak zeminde de kumda da kullandım. ıslak zeminde yatırmazsanız gram kayma yapmıyor. kumda da gidonu dik tuttuğunuz sürece sorun yok.
 

Groims

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Mayıs 2016
Mesaj
1.394
Tepki
1.511
Şehir
Ohrid
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@H.T yakisiklo bisiklet masallah gule gule kullanin.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T