Scudo Sports

Mosso Monza Cyclocross/Gravel/Adventure türevi bir şey toplama

@MakRo[/USER] kardeşim,kadro enfes olmuş.Emekle yoğrulan herşey gibi.
Ben 57 yaşından sonra Trek FX 7.3 ümü,@mariokaldato kardeşimin fikirlerinden yararlanarak komple deore lx sisteme çevirerek yapmıştım.O da yanılmıyorsam, Kron Xc4000 üzerindeki sistemi bir Merida'ya uygulamıştı.Ayrıca üzerindeki ruble ve aynakol dişli oranları yine kendisinin uyguladığı bir bisikletin aynısıdır.İkinci projemde ise, Ghost Tacana 2 bisikleti tamamı ile kendi zevkime göre yeniden toplama işiydi.Onun bir kaç ufak tefek işi kaldı.Takıldığım bir kaç konuyu çözebilirsem bisikletçiye gitmeden projeyi bitirebileceğim.
Bunları yazma nedenim;kendi sınırlarımızı bulma çabası, insanın ruhunun doyması , emeğin üretimin ve yardımlaşmanın değerinin unutulmaması içindir.
Bİrkaç fotograf ekledim.Bilgi,görüş ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler.
Paylaşım en büyük erdemdir.Bu sitede bilgiyi paylaşan tüm dostlara saygılar,sevgiler..
Abi eline saglik gayet basarili olmus projeler. Ghost da cok basarili olmus
 
Scudo
Çok güzel olmuş eline sağlık
 
Küçük güncelleme vites kolu problemini hallettim ilk başlarda da 1 liralık parça ile yaptığım çözüm olan botu kelepçesine geri döndüm. 31.8'lik sele kelepçesi tam olarak gidona girmiyor küçük bir sonlama kısmı var. Malum öteki türlü kadroya takıldığında aşağıya kayma yapardı yada deli bağlar gibi sıkmamız gerekirdi. Birde i-spec kolun bağlantı noktasına tam uymuyor her vites artırma ve düşürmede dönüyordu. Kola göre kesip biçme işlemi çok sıkıntılı olacaktı onun tercihim boru kelepçesine kaydı görüntü olarak çok hoş durmuyordu. Üzerindeki saplama bağlantı yerini tıraşlattırdım. Birde i-spec kolun yuvasına göre kenarlardan aldırdım yuvaya tam uyunca sağa sola dönme sorunu da ortadan kalktı siyah sprey ile de rengi uydurdum sırıtmıyor son 1 tane vida kaldı onuda kısaltırsam sıkıntı yok. Geçenlerde de furş takımını taktım, sonrasın adı kelebek olan parçayı taktım. Emin olamadım @Murat Cömez abiye sordum sağ olsun attığı videodaki adam gibi yaptım istediğim seviyeye getirdim galiba biraz yamuk oldu furş üzerindeki kapakta çok minik bir boşluk var kafanızı dibe kadar sokmazsanız belli olmuyor. :) İlk bisiklet toplama deneyimi ve heyecanı. Sonrasında öğrendim ki BB52 göbekte 3 pul varmış ama bende 2 tane vardı. 2 tane 2.5mm olacak yere bir tane kendin yap ile 5mm pul yapıp taktım cillop gibi oldu bu süreçte orijinal parçanın da teminin yapacağım. Aldığım lastikler dün PostNL firmasına teslim edilmiş lastik ve pedallar yolda. Eksiğim kalmadı sadece montajı kaldı. Tek sıkıntı fren kaliperler bağlantısı için 6x20mm 8 tane imbus başlı vida almam gerek bir yerde buldum adam kilo ile satarım dediği için kaldı bendeki 3cm olanlarda uzun geldi. Vitesin çalışmasını küçük bir video çektim buraya yüklenecek boyutta olmadığı için youtube üzerinden link olarak atacağım.
Şimdi ki haline küçük bir örnek

IMG_20200515_235645.jpg

Video çekme acemiliği
 

Dosyalar

  • IMG_20200515_220951.jpg
    IMG_20200515_220951.jpg
    932,3 KB · Okunma: 55
Son düzenleme:
Küçük güncelleme vites kolu problemini hallettim ilk başlarda da 1 liralık parça ile yaptığım çözüm olan botu kelepçesine geri döndüm. 31.8'lik sele kelepçesi tam olarak gidona girmiyor küçük bir sonlama kısmı var. Malum öteki türlü kadroya takıldığında aşağıya kayma yapardı yada deli bağlar gibi sıkmamız gerekirdi. Birde i-spec kolun bağlantı noktasına tam uymuyor her vites artırma ve düşürmede dönüyordu. Kola göre kesip biçme işlemi çok sıkıntılı olacaktı onun tercihim boru kelepçesine kaydı görüntü olarak çok hoş durmuyordu. Üzerindeki saplama bağlantı yerini tıraşlattırdım. Birde i-spec kolun yuvasına göre kenarlardan aldırdım yuvaya tam uyunca sağa sola dönme sorunu da ortadan kalktı siyah sprey ile de rengi uydurdum sırıtmıyor son 1 tane vida kaldı onuda kısaltırsam sıkıntı yok. Geçenlerde de furş takımını taktım, sonrasın adı kelebek olan parçayı taktım. Emin olamadım @Murat Cömez abiye sordum sağ olsun attığı videodaki adam gibi yaptım istediğim seviyeye getirdim galiba biraz yamuk oldu furş üzerindeki kapakta çok minik bir boşluk var kafanızı dibe kadar sokmazsanız belli olmuyor. :) İlk bisiklet toplama deneyimi ve heyecanı. Sonrasında öğrendim ki BB52 göbekte 3 pul varmış ama bende 2 tane vardı. 2 tane 2.5mm olacak yere bir tane kendin yap ile 5mm pul yapıp taktım cillop gibi oldu bu süreçte orijinal parçanın da teminin yapacağım. Aldığım lastikler dün PostNL firmasına teslim edilmiş lastik ve pedallar yolda. Eksiğim kalmadı sadece montajı kaldı. Tek sıkıntı fren kaliperler bağlantısı için 6x20mm 8 tane imbus başlı vida almam gerek bir yerde buldum adam kilo ile satarım dediği için kaldı bendeki 3cm olanlarda uzun geldi. Vitesin çalışmasını küçük bir video çektim buraya yüklenecek boyutta olmadığı için youtube üzerinden link olarak atacağım.
Şimdi ki haline küçük bir örnek

226726 dosyayı görüntüle
Son boya numarasindan sonra aşiri maceraci bir vahsi oldu bu :D
 
Çok güzel gözüküyor, bu bisikletten aldığın keyfi başka hiçbir bisikletten alamıcaksın bence :)
Teşekkürler sizin de bisikletiniz hayırlı olsun. corelli goat'ı beklerken ömrünüz bitti, en sonunda gidip carraro yol bisikletini aldınız. Aldığınız bisiklette gayet güzel. Carraro gravelden uyguna geldiği için mi tercih ettiniz, yoksa var mı başka bir sebebi?
 
@MakRo artık bir bisikletimin olması ve önceliklerimin değişmesi diyebilirim.
G2lerle aynı kadroyu paylaşmıyor ve onlar bi tık daha ağır. g2 sürmedim ama bu kadroya ait başka bir bisiklet kullandım ve kadronun tepkileri gerçekten çok hoşuma gitti, ödeme kolaylıgı saglanınca da tercihimi yaptım
 
İş sonrası ve ev işlerinden kalan vakitte kablo ve tel işlerini ayarladım. Fren kaliperlerinin bağlantısı için aldığım civatalar malum uzun, haliyle bağlantıları yapmadım sadece hattını çekip bıraktım. Sonra bir kaç eksik şey olduğunu fark ettim. Mesela tellerin sonuna takılan minik metal sonlandırıcı parçalar stopper su galiba adı. Elimde 2 tane vardı daha gün içi kablo çekerken elimde olan parçayı bulamadım. Çarşamba yasakların bitmesiyle merkezdeki bir kaç bisikletçi ye uğrayıp bakacağım. Ruble, aktarıcı, aynakol ve zincir grubunu denemek için taktım ve zincir 1x sistem için çok kısa kalıyor. Önde 2x kullansam bile ucu ucuna kurtaracak gibi duruyor. Fren ve vites bağlantısını tamamladıktan sonra lastikler, pedal ve zincir durumu kalıyor.
Zincir konusunda kendime cevap olarak. Toplarken resim atmıyorum öyle youtubedaki videolardaki ayaklı standa koyup 100metelik telden kesip tarzı olmuyor. Yere yatır ters çevir teker sök can sıkıntısı ara ver şeklinde oluyor.


IMG_20200517_010712.jpg

IMG_20200517_000215.jpg
 
Sabah ayna kolu söküp öne küçük diş olan 28 dişi takıp tekrar denedim. Ön 28 arka 46 gelince dahi kasılıyor. Bir ihtimalle seti aldığım arkadaş zinciri, sıfır zincirlere göre 10-15 bakla kadar kısaltmış galiba. Yanlış saymadıysam 102 bakla çıkıyor. İnterntteki sıfır ürünlerde 116 bakla var.

Göze çok görünmeyen parçaları unutmaya devam adlı çalışmamdaki yeni parça fotoğrafta mevcut. Tam adı nedir ve her model için ayrı mı yoksa standart bir boyutta mı ?


Kendime yeniden cevap.
Forum sağ olsun araştırıp biraz konularda gezince her şey çıkıyor. yeni üyeler genelde direk konu açma olayına giriyor hal bu ki biraz forumda gezinip 2-3 sayfa geriye gitseler yada dire ara motorundan sadece eforum üzerindeki konulara baksalar belki fotoğraf linkleri bitmiş olabilir ama her şey çıkıyor.

@MakRo Tel gerginliğini ayarlamaya yarayan vida. Orada değilse, gidonda vites kolunun çıkışındadır.

@MakRo zamanla esneyen vites telini gererek, indexleri olması gereken yerde tutmayı sağlıyor o. yeni aktarıcıların hepsinde oluyor.
 

Dosyalar

  • rear-derailleur.jpg
    rear-derailleur.jpg
    269,2 KB · Okunma: 39
Son düzenleme:
Arkadaşlar herkese selamun aleykum mosso monza ya en kalın kaç takılıyor ?
 
@MakRo bir sürü sıkıntı yaşıyorsunuz konudan bağımsız soru olacak ama kadro ve maşa ağırlığını ölçme şansınız oldu mu?

Forumda bir arkadaş toplam 3 kg (kadro 2.2 + maşa 0.8 kg) yazmış ama o da faklı yerden almış veriyi.
 
Arkadaşlar herkese selamun aleykum mosso monza ya en kalın kaç takılıyor ?
Doğrusu bir fikrim yok forumdaki yorumlara göre maksimum 40c sığıyor. Gidip 38c'ye karşılık gelen bir lastik aldım ama hata mı yaptım göreceğim. Olur da sığmazsa mecbur aldığım fiyattan satar 35c olanında alırım. Sipariş iptal zamanı geçtiği için mecbur bekleyeceğim :) Keşke 35c olanı alsaydım diye içim içimi yiyor, 5 gündür Hollanda'da postNL'den çıkış bekliyor olarak görünüyor.
(link) ilk bunu ekledim sepete sonra "aman 3mm nedir ki?" diyerek bir büyüğünü aldım :D
@MakRo bir sürü sıkıntı yaşıyorsunuz konudan bağımsız soru olacak ama kadro ve maşa ağırlığını ölçme şansınız oldu mu?

Forumda bir arkadaş toplam 3 kg (kadro 2.2 + maşa 0.8 kg) yazmış ama o da faklı yerden almış veriyi.
Benimde hiç tartma fırsatım olmadı. bende internette 2.8 kg olarak görmüştüm, sanki biraz ağır gibi gelmişti. Şuan ki durumda üzerinde lastik, 2 adet fren kaliperi ve 10 -15 bakla zinciri eksik hali ile yol bisikletime göre 1 kilo hafif gibi geliyor. Yol bisikletim 9 kilo, tabi tam ağırlık için tartı şart.
 
Doğrusu bir fikrim yok forumdaki yorumlara göre maksimum 40c sığıyor. Gidip 38c'ye karşılık gelen bir lastik aldım ama hata mı yaptım göreceğim. Olur da sığmazsa mecbur aldığım fiyattan satar 35c olanında alırım. Sipariş iptal zamanı geçtiği için mecbur bekleyeceğim :) Keşke 35c olanı alsaydım diye içim içimi yiyor, 5 gündür Hollanda'da postNL'den çıkış bekliyor olarak görünüyor.
(link) ilk bunu ekledim sepete sonra "aman 3mm nedir ki?" diyerek bir büyüğünü aldım :D

Benimde hiç tartma fırsatım olmadı. bende internette 2.8 kg olarak görmüştüm, sanki biraz ağır gibi gelmişti. Şuan ki durumda üzerinde lastik, 2 adet fren kaliperi ve 10 -15 bakla zinciri eksik hali ile yol bisikletime göre 1 kilo hafif gibi geliyor. Yol bisikletim 9 kilo, tabi tam ağırlık için tartı şart.

2016 model olanları 37c lastikle geliyordu. 38 de rahatlıkla sığar. Sanırım 40 a kadar destekliyor.

Ağırlık işini mosso monza'ya yükseltme yapmak için sordum. Üzerinde gelen jant seti felaket, yeni bisiklet mi almalı yoksa bunu mu yükseltmeli emin değilim. Bu konuda yorumlara açığım.
 
Son düzenleme:
2016 model olanları 37c lastikle geliyordu. 38 de rahatlıkla sığar. Sanırım 40 a kadar destekliyor.

Ağırlık işini mosso monza'ya yükseltme yapmak için sordum. Üzerinde gelen jant seti felaket, yeni bisiklet mi almalı yoksa bunu mu yükseltmeli emin değilim. Bu konuda yorumlara açığım.
@Ysryyn benim bildiğim monza'sındaki jantları değiştirenlerden. Benim şuanda üzerinde wtb i23 jant seti. cyclocross olarak sıfırda arasanız fiyatlar yükseliyor, ben gibi mtb jant tercihte edebilirsiniz fakat bu seferde min. lastik genişliği ortaya çıkıyor. Burada tercih biraz da sizin, bisikletin sıfırı artık yok model değişimi yaptılar. Alış veriş sitelerinde 3700 liradan başlayan fiyatlara satılıyor. Gidip 2-3bine jant alacaksanız bence gerek yok. Ön sipariş ile 3900'e 2x10 shimano grx setli çıkmak bilmeyen corelli 2.0 var. Ben wtbler, forumdan 450 liraya aldım.
(link)
(link) aynı jant mevcut kur ile kafa kafaya geliyor ki daha vergisi var.
(link)
(link)
1 tane de istanbul'da güzel bir cyclocross jant seti var onun ya süresi bitti ya da satıldı.
 
@MakRo teşekkürler. Aklımda; (link) vardı ama vergisi, kargosu gene 1800 tl'yi geçiyor.

Hiç gerek yok gerçekten 1 sene daha tadını çıkarayım. Sonra monza'yı satıp tekrar değerlendiririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@MakRo Alperen cok iyi ilerliyorsun, tebrik ederim seni.
Eger 1 - 1.5hafta beklerim dersen sana orjinal fren kaliper vidalari ve pullarini arti tel uclarini yollarim. Kaliper vidalari bir kac boyutta oluyor ve hangi boyutu kaullanacagin tamamen baglanti yerlerine ve kullandigin adaptörlere bagli, ben sana satndart kullanilan 3 boyuttan birer set gönderirim. Bana özelden Adresini yazman yeterli. Fotograflarda gördügüm kadari ile kadron IS 2000 baglanti ve masan Post Mount baglanti.
 
Öyle çok arazide olmayacağım. Genelde şehir içi, en azından şuanda yaşadığım şehirden dolayı. Memlekete gidersem bir çok orman yolu zamanla sertleşmiş asfalt kadar sağlam ama toprak olan oralarda sürüp orman içi kamplarda kullanabilirim. Gönlümden de 650b geçiyor, bisikletin desteklediği lastik aralığı çok olmadığı için mecbur oldu biraz. Yoksa şu wtblerin 650bx47/50 lastikleri efsane duruyor.

@Ahmet Bilge Kaan AKIN Teşekkür ederim. Zamanında bende çok istemiş boy durumlarından bir türlü 58 kadro bulamamıştım. Hatta forumda geçmiş konulara bakıyordum monza ve cyclocross başlığında yazdığımı gördüm. İnşallah bir sonraki sefere gönlünüzdeki bisiklete kavuşursunuz.
Tebrik ediyorum gerçekten hayırlı olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
@MakRo kardeşim harikasın. Konuyu bu gün gördüm okurken gelen giden müşteriler oluyor sinir oluyorum ama sona kadar her mesajı okudum müthiş bir iş çıkarıyorsun. Ben de pis gaza geldim tam kalktım gravel toplamak istiyorum diye hiç para olmadığını düşünüp benim mavişin sele ayarıyla oynayıp geri oturdum yerime :)
WhatsApp Image 2020-05-29 at 17.18.41.jpeg
 
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Hazır güncellenmişken bikeinn'den aldığım 2 adet lastik ve pedal postaneye gelmiş 73.5 lira vergi çıkmış bugün dağıtıma çıkar denerim diyordum. Pazartesiye kaldı, belki bir ümit yarın dağıtıma çıkar. Yıllardır böyle sökme toplama işleri hoşuma gittiğinden olsa gerek bitme noktasına geldiği için hem merak edip test edip kullanmak istiyorum, hem de acaba bir şeyler daha mı toplasam diye bakınmıyor değilim. @mariokaldato Raşit abimin dediği gibi bağımlılık yaptı, illa kendi kendime kaşınıyorum.

@MakRo Noldu haci bisiklet iki resim paylas anlat ne bileyim .
Şarki tutacak kesin
"Manisadan geçtim, gireyvildan gecemedim "
228216 dosyayı görüntüle

Resim gösterebileceğim bir şey yok ki, en son attığım gibi duruyor işte. Her gün salonda karşılaşıyoruz o bana ben ona karşılıklı bakışıyoruz. Eve geçince senin güzel hatrına ortaya karışık yanar dönerli bir şeyler ayarlarım :D
 

Dosyalar

  • kargo takip.JPG
    kargo takip.JPG
    158,1 KB · Okunma: 24
Geri