Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

...maşa düşmanlığı yapmak mantıklı değil bence.

Maşa düşmanlığından değil de, bisiklet üreticilerinin markasını yazamadıkları yaylı tenekelere süspansiyon demeye zorlandığımdan. Yoksa kaliteli süspansiyona lafım yok. O maşalar sadece titreşimi azaltıyor, biraz hor kullanınca düzgün süspansiyon aramaya başlıyor Legarda, Sportive ve diğer süspansiyonlu şehir bisikleti kullanıcıları.
 
Scudo
Kendi açımdan konuşuyorum, ön amortisör kaliteli olursa havalı mesela, kiloya gore ayarlanirsa gayet idealdir. Ancak kilit hususu surekli unuttugum birsey benim. Diyorum ya bazen vitesle oynayamaya bile useniyor yada unutuyorum cok rahatsiz olmadigim surece, kilitli amortisorlu bisikletimi kilitledigim zaman acmayi, acikkende kilitlemeyi her daim unuttum, mekanizma gidonda olmasina ragmen 😅

Mesela benim gibiler icin tiresim engelleyici bir gidon bogazi ve yaylı sele daha uygun olur. Zaten kalın lastik kullanıp havalarida dusuk tutuyorum sehir icinde, konfor oldukca artiyor.

Amortisor konusunda yaylı bisiklet amortisorleri oyuncaktan hallice biraz. Duzgun sıkısmıyor, geri tepme duzgun degil, cok ani sıkısıyor ve ani geri tepiyor, yay da kısa surelerde ozelligini yitiriyor, yada surekli ayarlar ile oynamak gerekiyor. Sizlerinde dedigi gibi ancak titresimi almak icin yada on jantin bozulmasini kucuk bir nebzede olsa yavaslatmak icin bir ise yariyor. Yıllarca motosiklete binmiş birisi olarak bisiklet amortisorlerini gorunce bu ne diyor insan 😅

Amortisorsuz bir bisiklet aldım, kalın lastik ve dusuk hava kullaniyorum, Konfor sele aldım, konfor elcik aldım tek eksigim ônden gelen hafif darbeler icin titresimi azaltabilecek bir gidon bogazı.
 
Bu arada benim süspansiyon bisikletin üstündeyken kilitlenebiliyor. İnince şalter boşa dönüyor :mad:
 
Mosso şirketi düz maşa yok demiş servise. Allah'tan nette arama yaparken şişman bisikletten orijinal maşayı buldum çok şanslıyım. Maşa henüz gelmedi ama uyumlu olduğunu da teyit ettirdim. Düz maşa arayan varsa iletişime geçebilir satıcı ile. Benim merak ettiğim konu maşayı ben değiştirebilir miyim elim az çok yatkındır? Gres yağı felan lazım mı mesela ?
 
Son düzenleme:
Legarda 2121 MDM-H modelini kullanıyorum ve 56 kadro büyük geldiği için değiştirmek istiyorum. 2. el nispeten uygun fiyatlı bir Legarda 2121 MSM-V buldum ve kadro boyu 51 kadro. Boyum 1.80 ama bacak boyum kısa. Mağazada denediğimde 53 kadro tam olmuştu ama artık bu bisikleti acil değiştirmek istiyorum, sizce 51 kadro küçük mü olur?
 
1.76 civarı boyum var 51 kadro bana bir tık büyük geldi ama idare ediyorum. Birde 2124 alırsanız daha iyi olur.
 
Mosso fiyatlarda güncelleme yapmış
 
Legarda 2121 MDM-H modelini kullanıyorum ve 56 kadro büyük geldiği için değiştirmek istiyorum. 2. el nispeten uygun fiyatlı bir Legarda 2121 MSM-V buldum ve kadro boyu 51 kadro. Boyum 1.80 ama bacak boyum kısa. Mağazada denediğimde 53 kadro tam olmuştu ama artık bu bisikleti acil değiştirmek istiyorum, sizce 51 kadro küçük mü olur?
Bacak iç boyunuz nedir
 
@Spartiat
Düz maşayı taktım tam olarak uydu fakat bir sıkıntı var. Fren monte edilen yere kaliper uymadı. Yeni kaliper mi almam lazım yoksa aparat mı gerekiyor ?
 

Dosyalar

  • 20230605_185647.jpg
    20230605_185647.jpg
    99,8 KB · Okunma: 37
Son düzenleme:
@Spartiat
Düz maşayı taktım tam olarak uydu fakat bir sıkıntı var. Fren monte edilen yere kaliper uymadı. Yeni kaliper mi almam lazım yoksa aparat mı gerekiyor ?

Adaptörleri var. Maşayı satan Şişman'a fren modeli bildirilerek ((link) sanırım) hangi adaptörün uyacağı sorulabilir: (link)
Başka yerlerde de var tabii.
Ben disk frenle hiç ilgilenmediğimden bir bakışta hangisinin gerektiğini anlayamıyorum ama biraz araştırıp karşılaştırarak satıcı desteği olmadan da doğru ürün bulunabilir.
 
Gidon biraz sertleşti acaba parçaları ters mi takmışımdır ?
 
@Spartiat
Teşekkürler üstad.
İlk aldığım bisiklet olunca ve forumu da sonradan keşfedince, maalesef isabetli tercih yapmak zor oluyor. Belki kışın satıp başka bisiklete geçerim ama zor, birde çok masraf yaptım. Bu arada Mosso şirketini aradım maşa temin edebilir miyim diye onlarda servise yönlendirdi. Servis de talep edeceğiz dedi bakalım bekliyorum olmazsa Ali Baba'dan alırım. Yalnız neye göre seçeceğimi bilmiyorum hangi ölçülerde ve özelliklerde almam gerekiyor ?
Abi bu servisin işi onlar sana uygun olanı bilecek,isteyecek,montajlayacak sen de bedelini ödeyeceksin. Normal şartlarda sistem böyle olması gerekiyor ancak bizler her konuda mecburen bilgili olup bazı kendini servis zannedenlerin hatalarıyla uğraşmak istemiyoruz..
 
Servis sipariş geçti ama parça yok demiş fabrika bende netten buldum.
 
mosso msm ile ilgili birkaç şey yazmak istedim: 10 gündür kullanıyorum keşke düz maşa alsaymışım dedirtecek sanırım. bir takım gıcırdamalar geliyor ama anlayamadım. bir de ön fren balataları arada janta sürtüyor elimle düzeltiyorum sonra yine sürtmeye başlıyor. ben mi biiskletten anlamıyorm yoksa bu gerçekten giriş + giriş seviyesi bir ürün mü anlamadım :) model msmv 2324
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
mosso msm ile ilgili birkaç şey yazmak istedim: 10 gündür kullanıyorum keşke düz maşa alsaymışım dedirtecek sanırım. bir takım gıcırdamalar geliyor ama anlayamadım. bir de ön fren balataları arada janta sürtüyor elimle düzeltiyorum sonra yine sürtmeye başlıyor. ben mi biiskletten anlamıyorm yoksa bu gerçekten giriş + giriş seviyesi bir ürün mü anlamadım :) model msmv 2324
Hocam gidon alyanlarinda gevşeme farkettiniz mi?
 
Merhabalar, bügun bir kazaya karıştım 30-35 km hızla bomboş yolda giderken önüme atlayan bir yayaya çarptım, ikimizde de ağır bir şey yok. Bisikleti böyle durumlarda nasıl bir kontrolden geçirmeliyiz? Aynakol'daki zincir atmış onu düzelttim vites geçişlerini kontrol ettim bozulmamış. Jantlara baktım yamulmamış kazadan sonra bi 10 km daha yol yaptım frenlerde de bir şey yok. Gidon boynuz gidon ona da baktım kırık vs yok. Teşekkürler...
 
mosso msm ile ilgili birkaç şey yazmak istedim: 10 gündür kullanıyorum keşke düz maşa alsaymışım dedirtecek sanırım. bir takım gıcırdamalar geliyor ama anlayamadım. bir de ön fren balataları arada janta sürtüyor elimle düzeltiyorum sonra yine sürtmeye başlıyor. ben mi biiskletten anlamıyorm yoksa bu gerçekten giriş + giriş seviyesi bir ürün mü anlamadım :) model msmv 2324

Diske balata sürtmesi problemi bana kafayi yediriyordu 😅 saatlerimi harcayarak ogrendim. Jantı sökün göbek boslugunu kontrol edin. Göbekte ileri geri, asagi yukarı boşluk olmayacak ancak cevrildiginde akıcı bir bicimde donecek hassas bir ayar.

Ardından tekerlegi guzelce oturtun hatta bunu bisiklet normal konumda lastikler yere basarken yapın. Qr mandalının sag ve sol kismindan yaylara bakın esit uzunlukta olsunlar, eliniz ile bastirarak kontrol edin esneme mesafeleri aynı olsun iki taraftanda.

Sonra tatlı sert sıkın mandalı bisikletin uzerine oturun ki iyice otursun kadrodaki yerine. Kalkmadan qr mandalını çok hafif gevsetin ve sonra tam ayarında sıkın, bunu deneme yanilma ile bulacaksiniz, mandalı kapatirken avuc icini kullanın iz yapana kadar bir sıkılık degeri var.

Tekerler oturdu tamam, simdi işimiz kalipierler ile sıra ile kaliper civatalarını hafiften gevsetin ve diski tam ortalayacak sekilde tatlı sıkın sıra ile biraz ust biraz alt. Tekerlegi cevirin ve ses dinleyin, aksam evinizde sessiz bir odada yapmanizi tavsiye ederim ki en ince sesi bile duyasiniz.

Ses gelmedigi yerde kaliper civatalarini bir yukardaki bir asagidaki olacak sekilde az az esit oranda sıkarak, son tork degerine ulastirin. Bunu her iki kalipiere yaptiginizda işiniz tamamdır.

Aliskanlik istiyor bu olay alistiktan sonra 10 dakikada yaparsiniz, işin kötü yanı lastigi her soktugunuzde tüm bu islemleri tekrarlayacak olmaniz.

Ust duzey yada sokma milli bisikletlerde durum farkli olacaktir ama bizim sistemlerde malesef boyle , qr mandalini gevset tekerleri hafif oynat, muhakkak ayar bozuluyor. Benim gibi hassas ayar konusuna takiksaniz isiniz daha zor 😅 arkadasla iddeaya girdik ayar bozulmaz dedi soktu taktı disarida hic bir ses yok, teker donmesi gayet akici. Eve geldim gece 2 de sessizlikte dinledim tekeri cevirip, kulagimi iyice yaklastirinca cok cok az bir surtme sesi duydum 😅 Yani her sok takta ne kadar dikkat ederseniz edin bizim bisikletlerde cok cok azda olsa disk balataya surtecek, sizde kaliperleri gevsetip ayar yapacaksiniz. 😅
 
Diske balata sürtmesi problemi bana kafayi yediriyordu 😅 saatlerimi harcayarak ogrendim. Jantı sökün göbek boslugunu kontrol edin. Göbekte ileri geri, asagi yukarı boşluk olmayacak ancak cevrildiginde akıcı bir bicimde donecek hassas bir ayar.

Ardından tekerlegi guzelce oturtun hatta bunu bisiklet normal konumda lastikler yere basarken yapın. Qr mandalının sag ve sol kismindan yaylara bakın esit uzunlukta olsunlar, eliniz ile bastirarak kontrol edin esneme mesafeleri aynı olsun iki taraftanda.

Sonra tatlı sert sıkın mandalı bisikletin uzerine oturun ki iyice otursun kadrodaki yerine. Kalkmadan qr mandalını çok hafif gevsetin ve sonra tam ayarında sıkın, bunu deneme yanilma ile bulacaksiniz, mandalı kapatirken avuc icini kullanın iz yapana kadar bir sıkılık degeri var.

Tekerler oturdu tamam, simdi işimiz kalipierler ile sıra ile kaliper civatalarını hafiften gevsetin ve diski tam ortalayacak sekilde tatlı sıkın sıra ile biraz ust biraz alt. Tekerlegi cevirin ve ses dinleyin, aksam evinizde sessiz bir odada yapmanizi tavsiye ederim ki en ince sesi bile duyasiniz.

Ses gelmedigi yerde kaliper civatalarini bir yukardaki bir asagidaki olacak sekilde az az esit oranda sıkarak, son tork degerine ulastirin. Bunu her iki kalipiere yaptiginizda işiniz tamamdır.

Aliskanlik istiyor bu olay alistiktan sonra 10 dakikada yaparsiniz, işin kötü yanı lastigi her soktugunuzde tüm bu islemleri tekrarlayacak olmaniz.

Ust duzey yada sokma milli bisikletlerde durum farkli olacaktir ama bizim sistemlerde malesef boyle , qr mandalini gevset tekerleri hafif oynat, muhakkak ayar bozuluyor. Benim gibi hassas ayar konusuna takiksaniz isiniz daha zor 😅 arkadasla iddeaya girdik ayar bozulmaz dedi soktu taktı disarida hic bir ses yok, teker donmesi gayet akici. Eve geldim gece 2 de sessizlikte dinledim tekeri cevirip, kulagimi iyice yaklastirinca cok cok az bir surtme sesi duydum 😅 Yani her sok takta ne kadar dikkat ederseniz edin bizim bisikletlerde cok cok azda olsa disk balataya surtecek, sizde kaliperleri gevsetip ayar yapacaksiniz. 😅
Bisiklet arabaya sıgsın diye arkadaş ön tekeri sökmüştü demek o yüzden olmuş.:/ valla dediklerinizi okudum ama hiç anlamadım ilk ay ücretsiz bakım muhabbeti vardı bisikletin ona söyleyeyim artık
 
179 boy 120 kilo bir GVL290ı kullanması doğru mu sizce?
 
Geri