Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

mosso cavalier sora için jant önerisi olan var mı jant setini değişmeyi düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Scudo
Arkadaşlar legarda 2221 mdm v almayı düşünüyorum da acaba 2321 serisi ile arada cok fark var mı malzeme vb olarak? Bir de 185 boy için 56 kadro mu uygun olur internet üzerinden alma planım var
 
Arkadaşlar legarda 2221 mdm v almayı düşünüyorum da acaba 2321 serisi ile arada cok fark var mı malzeme vb olarak? Bir de 185 boy için 56 kadro mu uygun olur internet üzerinden alma planım var

38 mm yerine 40 mm lastik kullanmaya başladılar, başka bir fark yok.

Gereksiz bilgi ama belki işine yarayan olur: 2221'lerin 2121'lere göre boya-desen farkı, sele borusu, gidon boğazı gibi bileşenlerde kaliteyi etkilemeyen küçük değişiklikler var. Onun 2021'lere göre lastik farkı, onun da 1921'lere göre ruble farkı var. 1921 ve 1821 arasında epey bileşen kalitesi farkı var.
 
Son düzenleme:
38 mm yerine 40 mm lastik kullanmaya başladılar, başka bir fark yok.

Gereksiz bilgi ama belki işine yarayan olur: 2221'lerin 2121'lere göre boya-desen farkı, sele borusu, gidon boğazı gibi bileşenlerde kaliteyi etkilemeyen küçük değişiklikler var. Onun 2021'lere göre lastik farkı, onun da 1921'lere göre ruble farkı var. 1921 ve 1821 arasında epey bileşen kalitesi farkı var.
Çok teşekkürler hocam o zaman uygun fiyata hangisi gelirse alınabilir diye yorumladım. Bir de şu fren farkını çok anlamlandıramadım. H ve v frenler arasında genelde sorun cıkarması halinde çözüm kolaylıgı sayesinde v yi tavsiye ediyor herkes. Ve son olarak kadro yu denemeden karar vermeyin yorumlarını okudum. Mesela 51-56 arasındaki fark ne kadar fark eder onu da pek anlayamadım.
 
Çok teşekkürler hocam o zaman uygun fiyata hangisi gelirse alınabilir diye yorumladım. Bir de şu fren farkını çok anlamlandıramadım. H ve v frenler arasında genelde sorun cıkarması halinde çözüm kolaylıgı sayesinde v yi tavsiye ediyor herkes. Ve son olarak kadro yu denemeden karar vermeyin yorumlarını okudum. Mesela 51-56 arasındaki fark ne kadar fark eder onu da pek anlayamadım.
Eski 1821 kullanıcısı olarak 178/78 iç bacak ile 51 cm kullanıyordum.
 
Çok teşekkürler hocam o zaman uygun fiyata hangisi gelirse alınabilir diye yorumladım. Bir de şu fren farkını çok anlamlandıramadım. H ve v frenler arasında genelde sorun cıkarması halinde çözüm kolaylıgı sayesinde v yi tavsiye ediyor herkes. Ve son olarak kadro yu denemeden karar vermeyin yorumlarını okudum. Mesela 51-56 arasındaki fark ne kadar fark eder onu da pek anlayamadım.

1684049157081.png

51 ve 56 cm arasında, kadro boyunu temel olarak belirleyen "seat tube" denilen, aynakol merkezinden sele kelepçesine kadar olan, resimde 1 numaralı kısım 5 cm fark ediyor.
Onun dışında efektif üst boru çok az oynuyor, başka da önemli bir fark yok.
Mosso'nun verdiği bu tabloda 2 numaralı efektif üst boru ölçülerinin hatalı olduğu çok tartışıldı ki bence de öyle. Üst boruyu ölçüp tabloya efektif üst boru diye işlemişler, en azından bendeki 46 kadro üstünden aldığım ölçüler öyle gösteriyor. Firma bu tabloyu yıllardır düzeltmedi.

Fren konusunda forumdaki V fren-disk fren tartışma başlıklarını okuyabilirsiniz: Sorgulanan kelime için sonuçlar: v fren
Ben tüm bakım ve tamiri kendim yaptığım için V fren bana hem kolay, hem hesaplı geliyor. Tüm bisiklet hayatım boyunca fren yetersizliğinden kaynaklı bir sorun yaşamadığım için V ve kumpas fren benim için yeterli. MTB kullansaydım, yarışlara katılsaydım, çok uzun ve dik yokuşların olduğu yerlerde yaşasaydım, kötü yol ve kötü hava kullanımım çok olsaydı HD fren tercih ederdim.
 
Merhabalar ben İzmir de sundu bisikletten mosso legarda 2221 msm H modelini almayı planlıyorum ancak kafama takılan bir şey var . Öncelikle bisiklete hangi konumdan geldiğimi belirtiyim ben transvalın tam hatırlamıyorum ama yaklaşık 1500 TL gibi bir fiyatı olan çok kötü bir dağ bisikleti sürüyorum ve freninin markası bile yok sanırım böyle vahim bir durumdan yükselmek istediğimi dile getiriyim ve çok az bir bisiklet bilgisine sahibiyim.Neyse asıl kafama takılana gelecek olursam hidrolik frenin daha iyi ve tüm mevsimlerde kullanılabilir olduğunu duymuştum o yüzden aradaki fiyat farkı belki canıma mal olabilir veya da malıma bunu düşünerekten hidrolik olan H versiyonunu seçtim ama bu seferde aklıma şu takıldı bu fren kaliteli midir? diye bu modelde shimano MT500 frenler kullanılmış peki bu frenler kaliteli midir?
Yarışlar veya da şehirler arası turlar gibi fikirlerim yok ama atıyorum karşıyaka iskeleden kordona gibi mesafelerde sürmek istiyorum sizce bu bisiklet bu tarz sürüşler için uygun mudur?
 
...bu modelde shimano MT500 frenler kullanılmış peki bu frenler kaliteli midir?...

Firmanın verilerine göre 21 vitesli Legarda modellerinde "shimano MT500" yok.
(link) modellerinde Shimano BR-MT200 kullanılıyor.
Bazı eski veya güncel düşük seviye modellerde (ör: (link)) DT M500 kullanılıyor: (link)

...karşıyaka iskeleden kordona gibi mesafelerde sürmek istiyorum sizce bu bisiklet bu tarz sürüşler için uygun mudur?

Bisiklet Karşıyaka sahil şeridinde sürmeye uygun. Karşıyaka-Kordon arasında herhangi bir bisikleti zorlayabilecek 3 yer var: Tersane üzerindeki köprü, Bayraklı sapağı üzerindeki geçiş, Liman geçişi. Önde 48-38-28 ve arkada 14-34 dişliler bu şartlarda yeterli olur. Yüksek olasılıkla bu tür bir bisiklet olduğunda belli güzergahlarda sınırlı kalmazsınız.

Bu tür çok iniş-çıkış olmayan, hava şartları ılımlı şehir kullanımı için hidrolik fren gerekli değil ama olmuşken HD olsun diyorsanız sakıncası da yok.

21 vitesli bisikletler için sık sık paylaştığım şöyle bir notum var:

... Tüm markalar 21 vitesli modellerde nispeten düşük kalite bileşenler ve vidalı arka göbek ile ruble kullanıyorlar. Vidalı rubleye sahip bir bisiklet aldığınızda kısıtlayıcı olan konu, 48-38-28 aynakollu bir sistemde 14-28 rubleyle hem yüksek hızdan, hem tırmanma yeteneğinden feragat ediyor olmanız. Ruble 14-34 megarange ile değiştirilebilir ama bu yüksek hıza etki yapmaz, ayrıca 7'li megarange rublelerin son iki dişlisinin 24 ve 34 olmasındaki kullanışsızlık uzun yolda çok rahatsız edici olabilir. Vidalıda başka bir ruble seçeneği yok. Vidalı rubleden kaset rubleye geçmek için arka göbeği değiştirip jantı yeniden ördürmeniz, kaset ruble ve hedef vites sayısına göre değişen sayıdaki parçaları değiştirmeniz gerekir. ...
 
Eski 1821 kullanıcısı olarak 178/78 iç bacak ile 51 cm kullanıyordum.
hocam ayaklar yerdeyken kadro borusu bacak arana değiyor mu? Bu bir problem midir?
 
Evet kusura bakmayın m500 olan modelmiş karıştırdım dediğim gibi pek bilgim yok bu konularda peki bu fren sanırım 21 vitesli legardalar giriş seviyesi olarak geçiyor bu seviyelerde m500 fren iyi midir? Aslında 2023 modellerinede bakmak istiyorum ama kask, eldiven , ön-arka fenerde alacağım için bütçede sıkıntı yaşıyorum o konuda, son olarak kask bazında 700-500 TL arasında bir iki kask önerir misiniz? Baktığım kadarıyla KED markasının tronux ve xant modelleri, lazer markasının compact-ce modelleri bir de XLC maarkasının kuji modelleri var sizce aralarından en güvenilir ve rahat olanı hangisidir? Şimdiden teşekkürler
Bir de legardalardan bu fiyat bandında daha iyi bir bisiklet var mıdır? Trekking olarak.
 
Son düzenleme:
Evet kusura bakmayın m500 olan modelmiş karıştırdım dediğim gibi pek bilgim yok bu konularda peki bu fren sanırım 21 vitesli legardalar giriş seviyesi olarak geçiyor bu seviyelerde m500 fren iyi midir? Aslında 2023 modellerinede bakmak istiyorum ama kask, eldiven , ön-arka fenerde alacağım için bütçede sıkıntı yaşıyorum o konuda, son olarak kask bazında 700-500 TL arasında bir iki kask önerir misiniz? Baktığım kadarıyla KED markasının tronux ve xant modelleri, lazer markasının compact-ce modelleri bir de XLC maarkasının kuji modelleri var sizce aralarından en güvenilir ve rahat olanı hangisidir? Şimdiden teşekkürler
Bir de legardalardan bu fiyat bandında daha iyi bir bisiklet var mıdır? Trekking olarak.
Ked markasını daha önce hiç duymadım eğer merdiven altı bir no-name firma değil ise alınabilir. Kask işi ciddidir o yüzden bilindik ve güvenilir markalardan kask temin etmek daha güvencelidir. Bir senedir Lazer Compact kullanıyorum memnunum. Kutu içeriğinden gece sürüşlere uygun olsun diye çakarlı kask lambası da çıkıyor. Güneşlik yani vizor de mevcut kaskta ister çıkartın ister çıkartmayın size kalmış. Ben vizorsuz kullanıyorum görüş alanımı kısıtlıyor eğildiğim zaman tabii istediğiniz zaman geri takabiliyorsunuz.
Geçen sene 440 TL gibi bir fiyata almıştım, aldığım site kapanmış o yüzden en uygun fiyatlı ve en güvenilir olan firmalardan birisi olan sundu bisikletin linkini bırakıyorum.
Siyah : (link)
Kırmızı (benim kullandığım): (link)
Mavi : (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Lefrist
Evet kusura bakmayın m500 olan modelmiş karıştırdım dediğim gibi pek bilgim yok bu konularda peki bu fren sanırım 21 vitesli legardalar giriş seviyesi olarak geçiyor bu seviyelerde m500 fren iyi midir? Aslında 2023 modellerinede bakmak istiyorum ama kask, eldiven , ön-arka fenerde alacağım için bütçede sıkıntı yaşıyorum o konuda, son olarak kask bazında 700-500 TL arasında bir iki kask önerir misiniz? Baktığım kadarıyla KED markasının tronux ve xant modelleri, lazer markasının compact-ce modelleri bir de XLC maarkasının kuji modelleri var sizce aralarından en güvenilir ve rahat olanı hangisidir? Şimdiden teşekkürler
Bir de legardalardan bu fiyat bandında daha iyi bir bisiklet var mıdır? Trekking olarak.

DT M500 fren başlangıçta yeterli. Yedek parça sıkıntısı ya da sorun çıkarırsa Shimano BR-MT200 ile değiştirirsiniz ama bu kısa vadede gerekirse sıkıntı olur.
Legarda'larda yıl özellikleri pek değiştirmediği için fiyatı da çok etkilemiyor. Bence Shimano frenli bir modeli yakın fiyatlara bulabilirsiniz. CT modellerinden biriyse pek seçenek yok tabii.

Kask olarak bence Decathlon modelleri gayet iyi:
(link) - (link) - (link)
(link)
Aslında Roadr 500'ler iyiydi ama fiyatı çok artmış: (link)

Bir üst mesajdaki Lazer modelleri de iyi. Hem Sundu Bisiklet Çankaya ve Bostanlı'da var, deneyerek alma şansınız olur.
 
Merhabalar ben İzmir de sundu bisikletten mosso legarda 2221 msm H modelini almayı planlıyorum ancak kafama takılan bir şey var . Öncelikle bisiklete hangi konumdan geldiğimi belirtiyim ben transvalın tam hatırlamıyorum ama yaklaşık 1500 TL gibi bir fiyatı olan çok kötü bir dağ bisikleti sürüyorum ve freninin markası bile yok sanırım böyle vahim bir durumdan yükselmek istediğimi dile getiriyim ve çok az bir bisiklet bilgisine sahibiyim.

Herkes kendisine göre farklı ihtiyaçlar listesi çıkartıyor. Ben V fren kullanıyorum ve frenin yetersiz kaldığı bir durum şu ana kadar yaşamadım, yağmurda bisiklet kullanmadığımı da hemen belirteyim. Yani V ve H fren olayı benim açımdan önemsiz ama başkası için de olmazsa olmazı.

Bende aynı bisikletin V frenlisi var. Bisiklet genel olarak iyi. Benim tek şikayetim, yokuşta yaşadığım için şu an bisiklet alsam kesinlikle 24 vites alırdım. Legarda'da olan 14-34 ruble yokuş çıkmak için çok yeterli ama dişli sayısında 24-34 arası bir seçenek yok. Şu an için de vites oranları benim olmazsa olmazım haline geldi.

Transval'in ne kadar kötü olduğunu biliyorum, benim oğlana dedesi 16 inch olanı almıştı, daha ilk kullanımda pedal çıktı. Pedal o kadar sert ki, takıp sıkınca bile yine sökülüyordu. Servise gittik, usta pedalların garanti kapsamında olmadığını söyledi ama rica ile yine ikinci kalite birşey ile değiştirmişti. Sonra abimlerden bir 20 inch btwin geldi, onu çok sevdik ama...
 
Herkes kendisine göre farklı ihtiyaçlar listesi çıkartıyor. Ben V fren kullanıyorum ve frenin yetersiz kaldığı bir durum şu ana kadar yaşamadım, yağmurda bisiklet kullanmadığımı da hemen belirteyim. Yani V ve H fren olayı benim açımdan önemsiz ama başkası için de olmazsa olmazı.

Bende aynı bisikletin V frenlisi var. Bisiklet genel olarak iyi. Benim tek şikayetim, yokuşta yaşadığım için şu an bisiklet alsam kesinlikle 24 vites alırdım. Legarda'da olan 14-34 ruble yokuş çıkmak için çok yeterli ama dişli sayısında 24-34 arası bir seçenek yok. Şu an için de vites oranları benim olmazsa olmazım haline geldi.

Transval'in ne kadar kötü olduğunu biliyorum, benim oğlana dedesi 16 inch olanı almıştı, daha ilk kullanımda pedal çıktı. Pedal o kadar sert ki, takıp sıkınca bile yine sökülüyordu. Servise gittik, usta pedalların garanti kapsamında olmadığını söyledi ama rica ile yine ikinci kalite birşey ile değiştirmişti. Sonra abimlerden bir 20 inch btwin geldi, onu çok sevdik ama...
İlk defa bu tarz bisiklet süreceğim için direkt 24 vitesle başlamak sakıncalı değil midir?
 
İlk defa bu tarz bisiklet süreceğim için direkt 24 vitesle başlamak sakıncalı değil midir?

Neden sakıncalı olsun? Vitessiz bisikletle başlamak ile vitesli bisikletle başlamak arasında fark var, sadece arka vitesli bisikletle başlamak ile ön-arka vitesli bisikletle başlamak arasında da fark var ama 3x7 ile başlamak yerine 3x8 ile başlamak neden sakıncalı olabilir?
Tam tersine daha iyi vites oranları sunacağı için daha bile rahat olur.
 
120 kilo ve 179bo icin 739SCA 105 modelini kullanabilirmiyiz. Bu model baya hoşuma gitti fakat seçim konusunda fiziksel ölçülerimi düşünürsek çok sağlıklı bir sçeim yapmış olmayabilirim. Tavsiyelerinize ihtiyacım var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
120 kilo ve 179bo icin 739SCA 105 modelini kullanabilirmiyiz. Bu model baya hoşuma gitti fakat seçim konusunda fiziksel ölçülerimi düşünürsek çok sağlıklı bir sçeim yapmış olmayabilirim. Tavsiyelerinize ihtiyacım var.
O kiloda yol bisikletini kullanmanı tavsiye etmem. Jant akortları bozulabilir, jantlar yamulabilir. Onun yerine trekking veya sağlam bir gravel düşünülebilir.
 
Teşekkür ederim. İncelemeye başlayacağım.
Gravelde fazla seçenek yok gibi görünüyor. GVL700 GRX-600 modelini kullanabilirmiyim sizce peki?
 
hocam ayaklar yerdeyken kadro borusu bacak arana değiyor mu? Bu bir problem midir?
Ben bisikleti sattım ancak olması gereken bacak arasındayken bölge ile arasında ortalama üç parmak mesafe olması gerekiyor diye biliyorum.
 
Geri