Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

@Ensarrr Aldığın fiyattan bir miktar kısıp satışa koyabilirsin. Ne kadarlık kullandığını varsayarak düşür:)
Hocam 5000 teklif eden var, satsam mı? Yanında ekstra birkaç bir şey (Kilit, telefon tutucu vs.) daha vereceğim. Bana biraz az geldi, satmak için acelem yok.
 
Scudo
@Ensarrr Yeni zamlara göre az ama aldığınız fiyata göre normal aslında. Karar sizin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ensarrr
Bu 1921'de komple tekerlek yükseltmesinde kullanılmış Shimano Acera göbek üzerinde 11-32 Alivio kaset ruble:

Hocam, 3-4 ay önce arka vites konusunu açmıştım. Sanırım siz arka vitesinizi değiştirmişsiniz. Siz tekeri tamamen mi değiştirdiniz? Ben de 7 vitesi 8 vitese yükseltmek istiyorum. Dikkat etmem gereken bir husus var mı? 36 tel, çift katlı Alüminyum, iç ölçü 19mm, aşağı yukarı teker özellikleri bunlar. Tel uzunluğunu hatırlıyormusunuz? Gerçeği ben de ölçebilirim.

Vites kolu değişimi ve ayarlarını kendim yapabilirim ama kasetli göbeğe geçiş yöntemi konusunda kararsız kaldım. Kendime 3 seçenek belirledim.
1. İkinci el teker almak: sarı sayfa ilanlarına son zamanlarda 2 adet uygun fiyattan temiz jant düştü ama nedense es geçtim. Almadığıma pişman oldum.
2. Bütün parçaları tek tek alıp ördürmek.
3. Sadece göbek ve kaset alıp mevcut tekere ördürmek. Nedense bu en az üzerinde durduğum seçenek. Ama ikinci seçenekten daha ucuz.

Bütçemi sınırlı tutmak istiyorum, çünkü belli rakamlara çıkınca neden 9 vites olmasın diyesim geliyor.

Çok da acelem yok, esasında zamanım da yok ama havalar ısınmadan bu işi çözmek istiyorum.
 
Hocam, 3-4 ay önce arka vites konusunu açmıştım. Sanırım siz arka vitesinizi değiştirmişsiniz. Siz tekeri tamamen mi değiştirdiniz? Ben de 7 vitesi 8 vitese yükseltmek istiyorum. Dikkat etmem gereken bir husus var mı? 36 tel, çift katlı Alüminyum, iç ölçü 19mm, aşağı yukarı teker özellikleri bunlar. Tel uzunluğunu hatırlıyormusunuz? Gerçeği ben de ölçebilirim.

Vites kolu değişimi ve ayarlarını kendim yapabilirim ama kasetli göbeğe geçiş yöntemi konusunda kararsız kaldım. Kendime 3 seçenek belirledim.
1. İkinci el teker almak: sarı sayfa ilanlarına son zamanlarda 2 adet uygun fiyattan temiz jant düştü ama nedense es geçtim. Almadığıma pişman oldum.
2. Bütün parçaları tek tek alıp ördürmek.
3. Sadece göbek ve kaset alıp mevcut tekere ördürmek. Nedense bu en az üzerinde durduğum seçenek. Ama ikinci seçenekten daha ucuz.

Bütçemi sınırlı tutmak istiyorum, çünkü belli rakamlara çıkınca neden 9 vites olmasın diyesim geliyor.

Çok da acelem yok, esasında zamanım da yok ama havalar ısınmadan bu işi çözmek istiyorum.

Arka göbeği değiştirmek yeterliydi ama zaten bir iyileştirme istediğim için ön-arka tekerleri komple değiştirdim.
36 tel, çift katlı aluminyum, 19mm, bir de sübap tipi önemli. Aldığım jantlar adaptörlü olduğundan her iki sibop tipinde iç lastik kullanabiliyorum. Kalın lastik kullanmaya eğiliminiz varsa 21mm jant da olur. Tekerler komple değişecekse tel sayısı da serbest.
Mavic A319 36 delik jantlar ve Shimano Acera T3000 göbeklerle arka sağda 290, arka solda 292, önlerde 294 mm tel kullandım. Kullanacağınız janta ve göbeğe göre bu uzunluklar değişebilir.
Bence hazır teker almak en ekonomik ve kolay çözüm ama istenen özelliklerde denk getirmek kolay değil.
9 vitese çıkınca artan arka attırıcı, kol ve ruble fiyatlarına eldekilerle uyumlu olmadığı için zincir, aynakol ve ön attırıcıyı da eklemek gerekir, o nedenle bence 8 vites ekonomik bir sınır noktası.
 
Herkese selamlar legarda 2021 ile aranıza katıldım ilerleyen günlerde sürüşlere de başlayacağım inşaAllah ekipmanlarım malesef 0
Kazasız belasız sürüşler 🙋🏻‍♂️
 
Beyler, ilgilendiğim 2. el bir mosso gvl 270 var, kadro rengi sevdiğim haki, fakat sorun şu ki jant 27.5.bu kadro mosso gvl 290 ile aynı mıdır? 28 jant olur mu?
 
Beyler, ilgilendiğim 2. el bir mosso gvl 270 var, kadro rengi sevdiğim haki, fakat sorun şu ki jant 27.5.bu kadro mosso gvl 290 ile aynı mıdır? 28 jant olur mu?
Aynı kadro diye biliyorum, 28 jant olur.

Şu fotoğrafta GVL 270'in arka çatal birleşim yeri ile lastik arasında da bayağı bir boşluk var. Burdan da 28 jantın uyumlu olabileceği anlaşılıyor.
IMG_20230218_201350.jpg

Yine de Ümit Bisiklet'i arayıp teyit edebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
Selam Arkadaşlar, 2 soru soracağım. Bisikletim Legarda 2121 bu arada.

İlk sorum pedal hakkında. Bisikletin üzerinde gelen orijinal pedalı kullanıyorum ve sanki bir tık sert. Elimle itince serbest olarak dönmüyor. Bu konuda yazıları okudum ama tam olarak emin olamadım. Yeni pedallar biraz sert olurmuş ama benim bisikletim artık o kadar da yeni değil. Kendim uğraşıp biraz gevşetsem mi diye düşündüm? Pedalın sertliği hangi noktaya kadar normal?

İkinci sorum da V fren hakkında. Arka frenin ayarı sürekli bozuluyor. Sanırım fren yayında bir sıkıntı var ve yayın sertliği bir şekilde değişiyor. Bu konuda tavsiyesi olan?
 
Selam Arkadaşlar, 2 soru soracağım. Bisikletim Legarda 2121 bu arada.

İlk sorum pedal hakkında. Bisikletin üzerinde gelen orijinal pedalı kullanıyorum ve sanki bir tık sert. Elimle itince serbest olarak dönmüyor. Bu konuda yazıları okudum ama tam olarak emin olamadım. Yeni pedallar biraz sert olurmuş ama benim bisikletim artık o kadar da yeni değil. Kendim uğraşıp biraz gevşetsem mi diye düşündüm? Pedalın sertliği hangi noktaya kadar normal?

İkinci sorum da V fren hakkında. Arka frenin ayarı sürekli bozuluyor. Sanırım fren yayında bir sıkıntı var ve yayın sertliği bir şekilde değişiyor. Bu konuda tavsiyesi olan?

Pedal dönerken ses çıkarıyor mu, takılıyor mu, boşluk var mı, elle çevirirken zorlanıyor mu? Yoksa sadece çevirince çabuk mu duruyor? İkincisiyse bence herhangi bir işleme gerek yok. Şu konuda tartışılmış: Pedal rahat dönmüyor, nasıl ayarlanır? (aynakol sebepli değildir)

Shimano kollar ve Logan bacaklar oldukça düzgün çalışıyor, normalde ayar kaçmasının pek olmaması lazım. Arka tekerleği söküp takıyor musunuz, taktığınızda kusursuz şekilde mili en sona oturtuyor musunuz, yani sağ-sol dengesi değişiyor mu? Sökmüyorsanız veya denge değişmiyorsa, arka frenin kolunu hızlı ya da yavaş sıkarken tel takılmadan hareket ediyor ve bırakınca hızla yerine dönüyor mu? Kablonun tüm güzergahı boyunca sallanan, boşluk olan bir yer var mı? Fren kolundaki gergi vidası yerinde, düzgün ve fonksiyonel mi, laçkalık var mı? Pabuçlar elle hareket ettirilebiliyor mu?
 
Yoksa sadece çevirince çabuk mu duruyor?

Aynen, çabuk duruyor. Fazla kuvvet uygulamadan çevirirsem hemen duruyor, çok sert çevirirsem yarım tur kadar dönüyor. Kırık, bozuk, vs sesi yok.

Nedense bir tık daha yumuşak olması gerekiyormuş gibi geliyor bana. Pedal vidasının koruma kapağı da yok bu arada. İçine kolay toz kaçmasın diye muhtemelen biraz sıkı ürettiler.

Logan bacaklar oldukça düzgün çalışıyor.

Az önce baktım, ilk bakışta bir problem gözükmüyor ama sorduklarınızın hepsini zamanla inceleyeceğim.

Bisikletin üzerinde gelen arka pabuçlar çok çabuk tükendi, ara sıra ben farkında olmadan sürtmüş hep. Gerçeği sadece sağ taraf tükendi ama ikisini birden değiştirdim.

Arka frenin sağ bacağı bazen tekere çok yakınlaşıyor yada temas ediyor ve vidasını biraz sıkmak zorunda kalıyorum, yani normal ayar pozisyonundan kayıyor. Ya sağ gevşek ya da sol fazla çekiyor olabilir. Bu yüzden yaylardan olduğunu düşündüm hep.
 
...
Arka frenin sağ bacağı bazen tekere çok yakınlaşıyor yada temas ediyor ve vidasını biraz sıkmak zorunda kalıyorum, yani normal ayar pozisyonundan kayıyor. Ya sağ gevşek ya da sol fazla çekiyor olabilir. Bu yüzden yaylardan olduğunu düşündüm hep.

Teli söküp bacakları elle içeri doğru ittirirken benzer sertlikte mi, her ikisinde de makul bir direnç var mı? Belki takarlarken bacakların pimleri her iki tarafta pivotların aynı hizadaki deliğine takılmamıştır, o yüzden farklı kuvvetle çekiyordur.

1677050351021.png

Düzenleme, ek:
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: kekik
Merhaba dağ bisikleti alacağımda iki bisiklet arasında kaldım ama daha çok mosso yu düşünüyorum sizce hangisi daha iyidir?
1:Carraro daytona 927
2:mosso black edition 29 hd
 
Herkese iyi gunler, mosso legarda 2127 icin orta gobek olcusu nedir tesekkurler
 
  • Hahaha
Tepkiler: Spartiat
Mosso 21 vitesin üstündeki Legarda'larda Mitas lastik kullanmayı bırakıp CST CLASSIC OTIS 700X40C lastiğe geçmiş. Fazla kalın olması nedeniyle bence çok iyi bir seçim değil ama birçok kullanıcıya uyar ve her türlü Mitas'lardan iyidir. 21 vitesli Legarda'lar ile üst modellerin arası biraz daha açıldı.
 
Yeni modeller piyasada pek yok daha, kızıma Legarda 2324 LSM H modelini almak istiyorum, bekliyoruz bakalım sabırsızlıkla.
 
Mosso 2124 kullanıyorum. Lastiklerim sık patlamaya başlayınca ve zaten daha ince lastik düşündüğümden CST Ciudad 700x32 lastikleri taktım ve iç lastikleri de değiştirip Schwalbe iç lastik taktım. Maşallah bu işlemden sonra patlamadı henüz. Ayrıca yakın zamanda @Spartiat üstadın tavsiyesi ile jant bandını değiştirip Vittoria jant bandı taktım eskisi çok kalitesizdi. Yine Legarda alacak olsam alır almaz üç parçayı da hemen değiştiririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali ve Spartiat
Mosso 21 vitesin üstündeki Legarda'larda Mitas lastik kullanmayı bırakıp CST CLASSIC OTIS 700X40C lastiğe geçmiş. Fazla kalın olması nedeniyle bence çok iyi bir seçim değil ama birçok kullanıcıya uyar ve her türlü Mitas'lardan iyidir. 21 vitesli Legarda'lar ile üst modellerin arası biraz daha açıldı.
Hocam ben üstünde gelen mitaslardan baya memnunum :D acaba bende mi sorun var. Virajda kaymıyor, ıslak zeminde tutuşu güzel, üstündeki zırhı da baya yeterli (3mm idi herhalde) başka ne isteyelim yani 😄
 
Geri