- Kayıt
- 6 Temmuz 2018
- Mesaj
- 11
- Tepki
- 29
- Şehir
- Aydın
- İsim
- Barış İ.
- Bisiklet
- Cube
Evet, bisiklete yeni başlayanların, yol bisikletine yeni başlayanların aklını görüntüsüyle çelen bir bisiklet kendisi. Ben de size bu konuda, "tamamen" objektif olarak, 7 aydır oldukça sık bir şekilde kullandığım Mosso Cavalier 700, 2017 model yol bisikletimden bahsedeceğim. Bisikletin şu anki halini bir koyayım da 
Evet, gördüğünüz gibi biraz değişiklik yaptım
Claris setli bisiklete Shimano RS-20 takılır mı leyn
. Evet bu olay biraz garip oldu. 1750 gramlık jant setini 250 liraya almak büyük şans oldu benim için. Ayrıca kendi jant seti ile birlikte satıp, yeni alacağım bisiklete geçirmek aklımda, iki kat kârlı çıktım. Kendi jant setine değinecek olursak, namıdeğer yüksek profil (çakma aero) gerçekten oldukça ağır. Bisikletin jant seti ve biraz daha hafif lastiklerle 700 gram hafiflemesini buna bağlayabiliriz. Hafifleme dönen kütlede olunca bilen bilir, kadrodaki sabit ağırlık gibi etkilemez akıcılığı. Bunu bir faktör olarak değerlendirin. 2017 ve sonrası modellerinden bahsediyoruz.
Maşa sorunsalı
Maşayı alüminyum mu bilirdiniz? Sitede öyle yazıyo hacı! Demeyin. Evet, çatal kısmı, yani dışarıda görünen kısım alüminyum, haklı olabilirsiniz. Ama kadroya giren kısmı? İngilizcesi Steering Tube olarak geçiyor ve evet, orası ÇELİK!
Vay efendim nereden biliyorsun demeyin, spacer'ları yukarı geçirdiğim sırada fark ettim. Leş gibi paslıydı. Güzelce temizledim ama sonradan tekrar açtığımda yine paslanmıştı. Yani maşanın yarısı çelik, yarısı alümiyum. Ağırlığa ciddi bir yükü var ama rijitlik olarak tam bir fiyasko. Sprinte geldiğinizde maşanın esnediğini rahatlıkla hissediyorsunuz. Yeni başlayan biri anlamayabilir ama full karbon bir bisiklet sürmüş birisi olarak kesinlikle öyle "ben"
Kadro kulağı sorunsalı
Bu kadro kulağını, tasarımını ve yivlerini açan kişilere selamlar
İki tane incecik vidayla tutturulmuş ve 2 mm! En ufak bir yaslanmada plastik gibi yamuluyor, vidası sürekli ama sürekli yalama yapıyor. Tamire vermekten bıktım.
Kablo İçten Geçme Olayı
Bu biraz göreceli bir konu. Görünüş açısından yorum yapmayacağım, seven sever, sevmeyen de sevmez. Ama kablolarının içten geçmesinin büyük dezavantajları olduğunu bir çok bisikletçi bilir
Bakımı daha zor, kablo değişimi daha zor, kadronun altında devasa bir yarık var, sürtünme daha fazla diyebiliriz. Tek avantajı yarım watt kazanç ve içindeki kabloların dış etkenlerden biraz daha az etkilenmesi.
Grupset
ST-2400 Clairs bir grupset bulunmakta, kısaca geçeyim. Oldukça dayanıklı. Tiagranın dayanamayacağı darbelere dayandı. Ucuz, yedek parçası kolay. Öğrenmeye açık bir grupset. Tourney'den iyi olduğu kesin. :rolleyes: Kötüleri ise, ayar kaçırıyor. Tiagra 4700 kullanan arkadaşım aylardır hiç ayar yapmadı ama hala çok iyi çalışıyor
Sık sık ufak ayarlar yapma durumunda bırakıyor insanı. Ayrıca orta göbek Octalink. Claris R2000'de Hollowtech kullanılmaya başlanmış çok şükür de. Ergonomisine de lafım yok Claris'in.
Sonra yaklaşacak olursak, kesinlikle full Claris bir kullanılması harika. Jant göbekleri, aynakol, orta göbek, ruble gibi genelde maliyetten kısılan parçalarda Claris'ten ödün verilmemiş
ops: Kadro işçiliği çok güzel. Kadronun ön kısmında kaynağın tamamen temizlenmenmesi çok hoş. Boyanın çok dayanıklı olduğunu söyleyemem ama güzel işçiliği var. Evet, gelelim işin en can yakan boyutuna. 2016 katalog fiyatı 1600 olan ve sıfırı rahatlıkla tercih edilen Claris modeli, 2018 Ağustos itibariyle 2480 tl. Çok büyük bir zam, 2019'da daha da artacak. Bütçesi uyana ve gönlü ısınana tavsiye ederim. Ama sıfırının Sora modeline 3000 tl vermektense, ikinci ele yönelin derim, görüşürüz!

Evet, gördüğünüz gibi biraz değişiklik yaptım
Maşa sorunsalı
Maşayı alüminyum mu bilirdiniz? Sitede öyle yazıyo hacı! Demeyin. Evet, çatal kısmı, yani dışarıda görünen kısım alüminyum, haklı olabilirsiniz. Ama kadroya giren kısmı? İngilizcesi Steering Tube olarak geçiyor ve evet, orası ÇELİK!
Kadro kulağı sorunsalı
Bu kadro kulağını, tasarımını ve yivlerini açan kişilere selamlar
Kablo İçten Geçme Olayı
Bu biraz göreceli bir konu. Görünüş açısından yorum yapmayacağım, seven sever, sevmeyen de sevmez. Ama kablolarının içten geçmesinin büyük dezavantajları olduğunu bir çok bisikletçi bilir
Bakımı daha zor, kablo değişimi daha zor, kadronun altında devasa bir yarık var, sürtünme daha fazla diyebiliriz. Tek avantajı yarım watt kazanç ve içindeki kabloların dış etkenlerden biraz daha az etkilenmesi.
Grupset
ST-2400 Clairs bir grupset bulunmakta, kısaca geçeyim. Oldukça dayanıklı. Tiagranın dayanamayacağı darbelere dayandı. Ucuz, yedek parçası kolay. Öğrenmeye açık bir grupset. Tourney'den iyi olduğu kesin. :rolleyes: Kötüleri ise, ayar kaçırıyor. Tiagra 4700 kullanan arkadaşım aylardır hiç ayar yapmadı ama hala çok iyi çalışıyor
Sonra yaklaşacak olursak, kesinlikle full Claris bir kullanılması harika. Jant göbekleri, aynakol, orta göbek, ruble gibi genelde maliyetten kısılan parçalarda Claris'ten ödün verilmemiş



