Scudo Sports

Mosso 771 DMV fotolu izlenimlerim

Hamit E.

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Eylül 2013
Mesaj
902
Tepki
349
Şehir
İzmir
Bisiklet
Mosso
Yeni aldığım Mosso 771 DMV (Düz Maşa V fren) izlenimlerimi paylaşmaya çalışacağım.
marka genel olarak forumda pozitif yorum alsada kullanan az, bende fiyat olarak avantajlı geldiği için aldım. (yoksa sportive 224 alacaktım) daha önceki bisikletim claudbutler L700 city sport idi. değerlendirmem ona göre olacak.

gelelim bisikletin görünen görünmeyen genel özelliklerine. bisiklet kadro şekli olarak üçgen şekilli profillerden oluşmuş, bunun aerodinamiğe etkisi vardır diye tahmin ediyorum. kadro 3 kez taşlanmış aliminyum, bunun yanında benim en çok şaşırdığım ve alırken kafamı kurcalayan maşanında 3 kez taşlanmış aliminyum olmasıydı, çünkü diğer bisikletlerde maşa mutlaka çelik idi.

bisiklet çok çok hafif (yol bisikletiyle kıyaslamayalım.) terazide bisikletli bisikletsiz tartılacaktım üşendim, birazda yorgunluk var :) ancak 12 kg civarında max 12,500 dür. aşağısı vardır yukarısı yoktur.

görünen özelliği ise 27 vites full acera olması. vites geçişleri önceki bisikletime göre (tourney sistem) çok süper. yağ gibi sık ve seri şekilde ön ve arka aktarıcıyı kullanabiliyorum. göbekler ve frenler de shimano kullanılmış. lastikler 700x40C rubena sepia

Fotoların üzerine tıklayarak detaylı görebilirsiniz sayfa kasılmasın diye büyük hallerini sayfaya koymadım.



(link)
7005 maşamız, 2 resim sonra üçgen şekilli profili daha belirgin görebilirsiniz :)
(link)

(link)

Güneşin yansımasıyla daha iyi anlaşılıyor, maşanın önü de hafif bombeli yapılmış
(link)

(link)

Burada bunu anlayamadım. mosso birçok firmaya kadro üreten bir fabrika deniyor,
ancak kendi markalı bisikletinin üzerine bunu yazması bana garip geldi.
tabi aynı trek ten bahsediyorsa.

üçgen şeklinde gelen üst boru.
(link)

Alt boruda yine üçgen şekilli tasarlanmış yere bakan kısımdan yukarıya V şekilli
(link)

Bu zannedersem mühendisliği kanada da yapılmış manasına geliyor.
(link)

üçgen şekilli olmasını bu şekilde açıklamış arkadaşlar :)
(link)

(link)

Mossonun garipliğimdir yada bisikletlere isim vermekten hoşlanmadığındanmıdır bilmiyorum
hepsinde matador yazıyor (en azından city bike sınıfındakilerde).
bisikletin heryeri küçük yazılarla donatılmış ancak 771 ibaresi yok. kimbilir ne manaya geliyor :)
(link)


sorusu lan varsa elimden geldiğince ve dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışırım
 
Scudo
Güle güle kullanın. Bisiklet oldukça güzel ama maşanın rengi işi bozuyor keşke onu da bisikletle aynı renkte yapsalardı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hamit E.
Muhtemelen TREK'in ana kadro tedarikcisi olabilir Mosso, o yuzden boyle yazilmis olabilir.

Built in Canada da, bisikletinizin Kanada'da toplantigi anlamina geliyor. Cok guzel bisiklet gule gule kullanin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hamit E.
Hamit Bey bisikletiniz çok güzel. İyi günlerde kullanmanızı dilerim. Rengi ve tasarımı benim hoşuma gitti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hamit E.
Bir zamanlar ford focusun ilk kasayı ürettiğinde arabanın her tarafını üçgen şekil yaptık ilhamımızı swazzenegerden aldık gibisinden şekli üçgen olunca arabanın body buldingçi olacağı boş sanısı ile milletin kesesini zigetvar kalesi gibi muhasaraya alırdı. Şimdi konfor ile üçgen şeklin ne alakası var anlayamadım. Bir kere o maşa nın hücum kenarı niye küt. f 16 nın arkadan açılan paraşütü gibi hız yapmaktan başımız döndü biraz bisikleti yavaşlatsın diyemi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet ozymn
Öncelikle hayırlı olsun bisikletiniz.

Benim de uzun süredir düşündüğüm bir model bu bisiklet.

-Bisikleti nereden ve ne kadara aldınız acaba?

-Lastik performansı nasıl?

-Genel olarak parçalar nasıl, değişmesi gereken (sele, elcik) gibi bölümleri var mı?
 
@Hasan Kılınç

Rengini çok sorun etmedim, bence çok da sırıtmıyor :) teşekkürler dilekleriniz için

@mehmetsunu

maşanın ön kısmının küt gelmesi konusunda haklı olabilirsiniz bende düşündüm ilk başta ancak vardır bir bildikleri dedim :) herhangi bir yavaşlama hissetmedim. belki rüzgar yandan eserse diye öyle yapmışlardır :p

üçgen şeklin konfora etkisi yok tabiiki :) ancak düz maşa olmasına rağmen çukur tümsek vb lerde kollarımda sarsıntı hissetmedim önceki bisikletime göre.

@Sarper Uluoluk

izmirden aldım 900tlye (855tl lik sportive 224 arasında gittim geldim) ancak acera ve 27 vites olması beni buna çekti. ayrıca bisiklet çok hafif.

lastik performansı iyi, trafikte genelde yola nazaran daha pis olan emniyet şeridinde gittiğimiz için hep çakıl ve küçük cam parçalarının olduğu zeminde sürüş yaptım, biraz hafif çamurlu ve çimenli arazide tecrübe ettim. 700x35C lastiklere göre 40C biraz daha etli olmasının hakkını tur lastiği olarak daha iyi veriyor. ileride daha uzun tur vb yapmak istersem maraton lastiklere geçilebilir. ancak rubena güzel lastik yapmış. web sitesinden lastik desenine bakabilirsiniz.

sele belki değişebilir herkesin mabadı :) kendine has rahatlığı var bilemeyeceğim ancak benim için şimdilik rahat ;)
elcikler rahat ama lastik/plastik malzemeden dolayı terletme yapıyor, eldiven ile bu sorunda ortadan kalkar. aslında aklımda olan ileride kelebek gidona geçmek.


iyi dilekte bulunan arkadaşlara teşekkürler

aşağıdada bisikletli ve bisikletsiz çekildiğim fotolar var terazi üzerinde. çekim hilesi vb yok :)
bisiklet 10,50 kg



(link) (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL
DMV'de üçgen tasarım olduğunu bilmiyordum.Bende de SMV modeli var Mosso'nun ancak daha oval hatları var.Oldukça memnunum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
10,5 kilogram ise harika. Sitesinde 12,1 kilogram olarak belirtilmiş. Basküle güven olmaz, bisikleti tek başına bir hassas terazide tartmak lazım.
 
pardon yanlış yazmışım 11,50 kg. ben bisikletsiz ve bisikletli olarak tartıldım. hassas tartı tabiiki daha iyi ama buda bir fikir verir, hassas ile tartınca 2-3kg fark çıkacağını sanmıyorum :)
 
Sizden bir 225 paylaşımı gelmemesine ne kadar üzülsem de mosso yu görünce çok sevindim. Hayırlı olsun :)

Yanlız sorun şu eşinizde salcanoyu verip mosso isteyecektir :)
 
disk fren işime yaramaz ve ağırlık olmasın diye istemiyordum zaten. onun içinde 224 ü düşünmüştüm alternatif. mosso iyi geldi ama, yokuşlarda faydasını görüyorum.

ng650 nin lastikleri rubena cobra taktık değiştirdik, sonrada ilk sürüşte arka lastik patladı :)

sizede hayırlısı olsun yeni bisikletleriniz :) güzel sürüşler turlar
 
Güle güle kullanın. İzmir'de nereden aldınız acaba bisikleti?
 
joker bisikletten aldım karşıyakadan, ancak aldığım bisiklet tek kalmıştı ellerinde. süspansiyonlu olanlardan 22inç kadrolar vardı. isterseniz kendiniz bir gidip bakın daha iyi olur
 
MOSSO dan memnun musunuz?

Bende Mosso düşünüyorum acele yanıt verirseniz sevinirim.

Düz maşalı mı, amortisörlü mü yoksa amortisörlü+ hidrolik frenli mi önerirsiniz?

MOSSO nun "770 smd" denilen hidrolik frenli ve amortisörlü) eski modeli varmışda...

Düz maşalı olan çok rahatsız ediyor mu titreşim anlamında?

Neden hidrolik fren ve amortisör düşünmüyorsunuz verdiği ağırlıklar rahatsız ediyor mu?

En uygun fiyata nereden alabilirim?
 
@koray kalay

Konunun sahibi haricinde kendi mosso deneyimimi yazayım
Düz maşa, amortisör veya disk fren tamamen tercihler ve kullanımla alakalı
Babama 770 dmv aldık bisikleti çoğunlukla asfaltta kullanacağı için düz maşa v fren tercih ettik, kendi bisikletlerim de düz maşalı ve v-frenli (trek fx 7.3 ve mosso 772-105)
Düz maşayı düzgün yolda kullanırsanız zaten titreşim derdiniz olmaz, ayrıca toprakta veya bozuk yüzeyde uzun mesafe gittiğinizde hemen hemen her bisiklet titreşimden rahatsızlık verir. bisikletlerin üzerindeki amortisörler titreşimi alması için değil bozuk yüzeyde kontrolü arttırmak için takılır.
770dmv yi aldığınızda jant tellerini iyi bir usta kontrol etsin(çoğunun fabrika çıkış tel gerginlikleri iyi ayarlı olmuyor iki mosso modelinde de bu durum vardı ama kolayca çözülüyor)
Hidrolik fren de aynı amortisör gibi tercih meselesi, asfalt gibi yüzeylerde v-frenin yetersiz olduğu durumla henüz karşılaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
ben memnunum, aldığımdan beri 300-350km yaptım. bunlardan birisi 110 ve 70km lik turlardı. bisikletin rakiplerine göre en büyük avantajı ağırlığı. 27 vites olması yokuşlarda ayrıca bir avantaj.
uzun ve konaklamalı turlar yapacağım derseniz arkada ve ön maşada heybe monte edebileceğiniz delikler mevcut.

disk fren ve amortisör olayını Utku arkadaşımız açıklamış. bunlar kullanıcı tercihidir. disk frenin mantığı çamur balçık vb gibi bisikletinizle janta kadar girip bulanıp fren pabuçlarının tutmamasını sağlayacak arazi ve sürüş şartları için geliştirilmiştir. yoksa fren mesafenizi kısaltmaz. benim genel düşüncem bisikletlerde fren durmak için değil yavaşlamak için.

amortisör konusuna gelince benim 2 bisikletimde düz maşaydı. bozuk asfaltlı (köy, kasaba, belde yolları) yollarada girdim, topraktanda gittim, amortisörlü olsa daha rahat olurmuydu olabilirdi belki. iş burada sizin canınızın tatlılık seviyesine kalıyor. ben elcikleri süratli gittiğim durumlar dışında sımsıkı tutmam onun için herhangi bir fiziksel olumsuzluk yaşamadım. amortisör bisikletinize 700gr-1kg arası ek yük demektir. bisikletin yaylanması pedala bastığınızda gücün emilmesi demektir. onun için bence gerek yok.

son olarak mosso kadrolar tayvandan geliyor, rakipleri gibi gebzede manisada üretilmiyor.

en uygun nereden alacağınızı bilemiyorum. mosso websitesinden ilinizdeki bayiileri bulabilirsiniz. yada sahibinden.com a bakabilirsiniz.

başka sorunuz olursa cevaplarım
 
@Hamit E.

bugün bende mosso 771 dmv aldım. Lakin maşası siyah. satıcı 2014 model olduğunu söyledi.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
Geri