Scudo Sports

Moso Kadro

Scudo
Ben carraro'dan mosso'ya geçtim. Kadro Carraro'dan daha rijit. Bence iyi bir kadro ama senin alacağın modeli bilemiyorum tabi. Benimki 680XC.
 
@Yunus Emreee

Çatlayan mosso kadrosunu gördün değil mi :D
 
771 SMV modeline sahibim. Güzel kadrolar üretiyorlar,siz o "Uuu mosso çatlıyormuş"culara bakmayın.
 
@Yunus Emreee

Ben Mosso kullaniyorum. Uzun yillardir bildigim bir markaydi ancak 2013 Haziran'da bisikletimi yenilerken aldim ilk defa Mosso'yu. Iyi bir kalite fiyat markasidir.

Turkiye'ye Ümit bisiklet getirtiyor ve servisini de onlar veriyor. Bolgeye ve servise gore memnuniyet tartisilir maalesef ancak kendiniz bisikletten anliyorsaniz urunde sorun yasamazsiniz.
Mosso Tayvan menseili eski bir firma 1986 dan bu yana 28 yildir piyasada. Titanyum, karbon, scandium, aluminyum malzemeden her tur bisiklet yapiyorlar (yol, tur, mtb). Ayrica catal, gidon, gidon boynu vb. pek cok komponent uretirler. Fiyat kalite avantaji acisindan oldukca iyi bir dengeleri var. Merak edersen bu ureticinin orjinal sitesi:
(link)
Uc beklentin yoksa ve fiyat kalite dengesi ariyorsan bence pisman olmazsin. Kadro elinde olduktan sonra zamanla yenilemeler yapar gelistirirsin zaten. Komponent ve kadro kalitesi olarak baktiginda emsallerine gore her zaman daha makul fiyatli oldugunu goreceksin modellerin.

2670 TB Acera kullaniyorum. Ozellikle kadrosu icin tercih ettim. 7005 aluminyum triple butted 16,5 inch boy icin kadro agirligi 1810 gram. Emsalleri arasinda agirlik + fiyat + kalite acisindan en uygun secenekti aldigimda. Kur su anki kadar yuksek olmadigi, kredi karti ve aldigim internet sitesinin hediye kupon kampanyasi ile kargo ucretsiz 11 taksit almistim.
Uzerindeki standart donanimla yaklasik 5100 km devirdim. Asfalt, kros, hardtail (daglik arazi + kayalik arazi + tasli dere yataklari) her kosulda kullandim. Ortalama 50 - 60 cm yuksekliklerden 2-3 gunde bir mutlaka ziplayarak indigim bir gecis yolum var. Hemen hicbir sorun yasamadim. Kadro ile hic bir problemim olmadi!

Bu surecte sadece pedallari yeniledim sag pedal bilyayatagi dagittigi icin. Hidrolik frenlerde, vites sisteminde, aynakol (46 - 34 - 24) ve rublede (11-32) bir problemim olmadi. Bu kadar zamanda sadece bir kez jant ayarina ihtiyac duydum.

Vasat olan kisimlari pedallar, selesi ve amortisorlu catal. Sele bir sure sonra onleyemeyeceginiz sekilde citirtilar cikararak keyfinizi kaciriyor. Gerci sert ve ters bir dususten sonra basladi, sele borusunu degistirirsem gecebilir masraf yapasim yok. Ama sele konforundan benim bir sikayetim yok. On amortisor bu sinif bisikletlerde ortalama olan XCM Suntour, cift taraf yayli. Gidondan kilitlemesi cok rahat ancak amortisor performansi, agirligi ve kalitesi havaliya gecmezseniz cokta beklentinizi karsilayacak duzeyde degil, sadece is gorur. Fiyatina gore kabul edilir bir amortisor kisacasi.

Bendeki model hardtail ve ileride bagaj vb. takmak istiyorsaniz, kadroda bagaj baglanti noktasi vb. yok. Ancak sele borusuna baglanabilen bagaj ve camurluklar kullanabilirsiniz.

Ben bisikletimden cok memnunum ve yasadigim yerdeki bisiklet turlarinda sehir / tur bisikletleri ile birlikte zorlanmadan pedalliyorum. Onlarin giremedigi ve benim cok sevdigim arazi / dag suruslerinde hicbir sorun ve hasar yasamadim. Kisacasi tavsiye ederim.


@MertAG

Uretim ve kalite kontrol hatasi sonucu catlayan kadro olabilir. Catlayan Trek, Giant, Merida kadrolarda internette var :)
Derdim Mosso veya baska bir markayi savunmak degil belirteyim. Ama birkac hatali bir urun icin koca firmayi karalamak buyuk hata! Elbette hatali urununun ardinda durmayan firma veya distrubutore her istedigimiz elestiriyi yapmak, hakkimizi sonuna kadar aramak tartismasiz olarak hakkımız...
 
771 dmv kullanıyorum, %6 eğimli belki 2-3 kmlik rampayı rahat rahat çıkabiliyorum, çok kaslı bacaklarımda yok.
mosso kadro olarak hafifliği çok güzel sağlıyor.

forumda ve internette çatlayan yamulan bir sürü marka var ve bunlar pahalı olanlar.

aldığında paranın hakkını verecek bir ürüne sahip olacağından eminim.

1000tl civarındaki 28inç tur bisikletleri hep 13 kg civarıdır. mosso771 dmv 11,5kg. sele borusu pedal gidon gibi yerleri karbon yada daha hafif ürünlerden seçersem bu ağırlık epey düşer :)
 
cok cok tesekkur ederim acıklamalarınız ıcın ozellıklede suat kardesıme tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@Hamit E.

bisiklet toptancısı bi abi, bi aluminium kadro fazla hafifse malzemesinde sıkıntı vardır demişti..
bence ihtiyacınız olan şey daha hafif bisiklet değil, daha iyi kaslar ;)

ayrıca 11,5 kg dediğiniz dmv nin ağırlığı pedalsız 12 kg..
düz maşa, v fren..
amortisörlü maşa, disk fren taktığınızda bisiklet en az 13 kg olacaktır..

http://www.bisikletcim.com/mosso-771-dmv-acera-27-vites--bisiklet : düz maşa v fren : 12 kg

http://www.bisikletcim.com/mosso-legarda-1427-hd-28-jant-bisiklet : amortisörlü disk fren : 13,4 kg
 
tartıda bisikletli ve bisikletsiz tartıldım. ayrıca kancalı tartıda tartanlarda var sonuç aşağı yukarı aynı.
olay aliminyum hafifliği değil bence, alaşımın kalitesi. bunuda ancak bisikletten numune alıp tetkik ettirerek öğrenebiliriz. ancak mossonun kadro verdiği firmalar belli.
Türkiyede satıştaki kadroları üzerindeki donanımlarda belli, fiyatına göre rakipleri olan salcano ve carraro ve sedona dan daha iyi donanım sunuyor kullanıcılara.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@UmAykut

Bisikleti hafiletecekseniz amortisor ve disk frenden vazgecmez ilk ve kolay yontem.
Bisikletci abinin soyledigi "bi aluminium kadro fazla hafifse malzemesinde sıkıntı vardır" bir anlamda dogru. Bu sıkıntı kadrolarin kaynak yerlerinde kendini gostermiyor. Ancak kadronun uzun tuplerinde en az direnc isteyen bolgelerde ince iscilikle asiri inceltme yapiliyor. Bu durumda bu noktalara darbe gelirse (dusme / carpma / kaza) kadro ice dogru bukulebiliyor, yamulabiliyor. Bahsettigi bu olmali. Yaris amacli kullanilmayacaksa asiri hafif aluminyum kadroya yonelmek, butcesi bol olmayan ve uzun vadeli bisikletini kullanmak isteyenler icin sorun olabilir.
Soyle dusunebiliriz:
1800 gr. aluminyum kadro ve 1400 gr. aluminyum kadro. Kadroda 400 gr. avantaj yakalarken, yanal darbelere (normal kosullarda bisikletin maruz kalmayacagi darbeler) bi aluminium kadro fazla hafifse malzemesinde sıkıntı vardırkarsi zayif bir kadro alıyorsunuz. Halbuki giris seviyesi amortisor yerine rijid karbon masa kullansaniz aninda 2 kg kazanirsiniz. Patlak korumali "tour plus" lastik (1 kg adet) yerine patlaga karsi dezavantajli hafif dis lastikler alsaniz (500 gr. adet) 2 lastikte 1 kg avantaj yakalarsiniz. Disk fren yerine kaliteli V fren kullansaniz yine ciddi bir avantajiniz olur. Bu liste uzar gider... Ben ozellikle ilk etapta en yuksek gramaj avantaji saglayacak kisimlari belirttim. Yoksa vidaya kadar gram hesabi yapanlar var ama her gram extra butce demek :)
Bu durumda kadroda saglayacaginiz 400 - 500 gr. yerine daha farkli secenekler kullanmakta mantikli olabilir. Ozellikle tur bisikletcisi iseniz :)
En guzeli butcenize, kullanacaginiz tarza uygun en iyi kadroyu almak ve kaslari guclendirip, kondisyonu arttirmak ;)
 
@Hamit E.

ben size kendi sitesindeki bilgiyi verdim..
pedalsız 12 kg..
ben de tartıda bazen 75 kilo çıkıyorum bazen 74 kilo ;)
mosso, elite serisi hariç kadroları Türkiye de üretiyor..
bu da olayı açıklamaya yetiyor..
 
@UmAykut

Türkiye'de sadece çelik kadro üretiliyor diye biliyordum, bu doğruysa çok iyi haber.
 
@UmAykut

Boyle bir seyi hic duymamistim. Kaliteli kadro uretmek ciddi bir istir. Bu bilgiyi nereden edindiniz?
Pek cok bisiklet markasi bu zahmete girmemek icin kadrolarini Mosso Vb. gibi firmalara fason urettirip uzerine markasini bastirirken, Mosso neden Turkiye'de uretime girsin ki? Gerci anlasmali olarak burada yatirim yapar fabrika acabilir. Boylece Avrupa pazarina yakin bir uretim ve dagitim merkezi olusturabilir. Ancak boyle bir finansal haber, ekonomi veya bisiklet yayınlarinda mutlaka yer alirdi...
Gercekten ve samimi olarak bu haberin dogrulugu ve kaynagini merak ediyorum...
 
serkan hadon isimli kullanıcı yazmıştı.. mosso kadrom çatladı isimli konuda.. bende onun yalancısıyım.. :)
"Merhaba. Ben daha önce Ümit bisikletin üst düzey bir yetkilisi ile görüşmüştüm. Bisiklet ile ilgili bir sorun nedeniyle. Mosso ile ilgili sorduğum soruya şu şekilde bir yanıt verildi;
Mosso markasının Elitte modellerinin dışındaki tüm kadrolarını biz üretiyoruz. Yani konu ile ilgili sorumlu firma Ümit markası. Belki ana üretici ile irtibata geçilmesi sonucunda ümit bisiklet ile işbirliği yapabilirler. Çözüm bulmak için."

https://www.bisikletforum.com/f159/kadrom-catladi-138523/
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Merhaba. Suat bey;

Bu bilgiyi bana Ümit bisiklet satış sonrası hizmetler bölümü yetkilisi verdi. O zaman ki sorunum Ümit bisikletim ile ilgiliydi. Mosso almayı düşünüyordum. Fikir edinmek için sordum. Bana yaptıkları açıklama bu doğrultudaydı. Kendisini sorumlu kişi olarak tanıttı. Sorduğum sorulara Mosso' nun üst modelleri hariç tüm modellerini biz üretiyoruz. Donanımlar dışarıdan geliyor dedi.. Kaynak bu..

@UmAykut

Serkan HODANCI.. :)

Ayrıca açıklamamda şu şekildeymiş;

Merhaba. Ben daha önce Ümit bisikletin üst düzey bir yetkilisi ile görüşmüştüm. Bisiklet ile ilgili bir sorun nedeniyle. Mosso ile ilgili sorduğum soruya şu şekilde bir yanıt verildi;
Mosso markasının Elitte modellerinin dışındaki tüm kadrolarını biz üretiyoruz. Yani konu ile ilgili sorumlu firma Ümit markası. Belki ana üretici ile irtibata geçilmesi sonucunda ümit bisiklet ile işbirliği yapabilirler. Çözüm bulmak için..
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@Serkan Hodancı

Vallahi sasirdim kaldim :eek: Umit bisiklet aluminyum alasim, triple butted, 1400 - 1800 gr agirliginda kadrolar uretebiliyorsa, neden hala Turkiye'nin alt sinif bisiklet firmalari arasinda aniliyor ki? Sonucta size aciklamayi yapan Umit Bisiklet yetkilisi ise hepimize inanmak duser. Ancak bana hala mantiksiz geliyor. Sonucta catlayan Mosso kadrosu bu forumda 1 kisiden duyuldu. Kisa surede hizli bir satis grafigi yakalayan marka icin oldukca makul bir rakam. Arkasinda durmamasi Turkiye distrubitor ve servisinin ayibidir diye dusunuyorum. Ama hala birkac model harici kadrolari kendilerinin urettigini aciklamalari bana pek olasi gelmedi...
Eger gercekse bunu ilan etsinler, sirket anlasmasi ile kaliteli kadro ureticisi olduklarini aciklasinlar daha da buyusunler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
@suat akman

Belki de telefonda bana "he he evet evet anladım anladım" anlamında konuştu, bilmiyorum ama gayet ciddi konuşuyordu. Bu kadar kötü bisiklet yapıyorlar ama Mosso' yu da üretiyorlar mantığı benim aklıma da yatmadı ama söyleyecek bir şey yok. Sonuçta yüzünü hiç görmediğim birisi ile yaptığım bir telefon konuşmasından ibaret.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Merhaba Arkadaslar,
Mosso bisiklet kadrolari Türkiye'de üretilmiyor.Ümit Bisiklet tarafindan Cin'de ürettiliyor. Ümit Bisikletin sattigi modeller icin söylüyorum, öyle müthis bir kadro degil. 20-25 Dolarlik siradan aluminyum Cin mali bir kadro.

Mümkün oldugu kadar Ümit Bisikletten orta düzey Mosso almayin, özellikle Aynakol göbeklerinde cok ucuz malzeme kullaniyorlar. Sattigim müsterilerimde cok karsilastim. Müsteri 20 km yol yapiyor orta göbek dagilmis.Bir kadro catlamasiyla da ben karsilastim.
 
@Suleyman YILDIRIM

Merhabalar. Bence açıklamanız biraz ağır olmuş. Sonuçta bu markayı forumda kullanan bir sürü bisiklet sever var..
 
Benim fikrim şöyle ; hiçbir üretici özellikle Mosso kalibresine gelmiş bir üretici, çok ucuz hammadde, ucuz işçilik kullanıyorsa kaçmalıdır. Eğer böyle yaparsanız, ucuz hammadde ve işçilik kullanırsanız piyasa sizi otomatik olarak oyunun dışına iter. Ben biraz pozitif bakıyorum bu vakıaya. Her bisikletin kadrosu çatlayabilir en ufak üretim hataları buna zaman içinde sebebiyet verebilir. Fakat peşin hükümlü olmak sorunlara çözüm gerektirmez. Etraflıca araştırıp, öğrenip, kavrayıp öyle konuşmak gerekir bazen. Alelade yapılmış konuşmalar havada kalırlar. Çünkü muhatap bulamazlar. Bir söz ve düşüncenin itibar görmesi tecrübenizin büyüklüğü ile doğru orantılıdır.

Başka bir şey demek istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Geri