Scudo Sports

"Modern vs Retro" - Hız Karşılaştırması (Çeviri)

Sadettin Z.

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Mesaj
2.482
Tepki
12.662
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bugünkü çeviri konusunu @Serkan Mıstınoğlu 'dan önce açtığım için bana bozulmayacağını umarak videomuza geçelim:


Karşılaştırılan iki bisikletten retro olanı 1985 yılında İspanya Vuelta'da Petro Delgado tarafından kullanılan bir Orbea.

Çelik kadrolu, 2x6 Simplex çekiş sisteme, weimann jant çemberlerine, 25c tekerlere ve artık üzerinde kayışları bulunmayan kalpiye pedallara sahip bir güzellik.

Modern klasmandaki bisiklet ise Orbea Orca Limited M modeli Dura-Ace Di2 çekiş sistemine, karbon jantlara, karbon finishing kit ve modern spd pedallara sahip bir yol canavarı. Üstteki retro güzelliğin torununun torunu sayılabilir.

Testin yapıldığı güzergah, İspanya'nın Basque bölgesinde çok şirin kıvrımlı yollara ve 4km'lik %8 eğimli bir tırmanış ve dönüş rotasına sahip. Testin retro havasına uygun olarak kalp monitörü ve power-meter kullanılmadan sadece strava kronometresi ile ölçüm yapılıyor.

Aradan geçen 30 yılda yol bisikletleri ciddi mesafe katetmiş durumda. Kadro geometrisindeki belirgin farklar esnemezlik, tepki süresi, tırmanış ve iniş karakteristiğini önemli ölçüde değiştiriyor. Daha aero bir sürüş pozisyonu ile modern çekiş sistemi ve kilitli pedalların etkisi de unutulmamalı.

Ve merakla beklenen sonuç: Modern Orbea Orca testi 12:52 ile bitirirken, büyük büyük babası onu 14:27 ile takip ediyor. Petro Delgado olsaydı daha iyisini yapacağı kesindi ama elimizde sadece Simon Richardson var :)
 
Scudo
Klasik yol bisikletleri tıpkı klasik spor arabalar gibidir.Yeni nesiller her ne kadar seri olsada uzun mesafede klasikler kullanıcıya bağlı olarak daha verimli oluyor.Tıpkı yeni İmpreza ile 40 yaşındaki Manta yada Mustang kapışması gibi.Kalkışta İmprezanın kopup sonra geri düşmesi örneği gibi.
 
Karşılaştırma güzel fakat eksik. Dura- ace setli karbon kadrolu son teknoloji bir bisikleti, yine o dönemin teknoloji harikası baska bir bisiklet ile kıyaslamak daha doğru olurdu. Örnegin columbus slx kadrolu ve Campagnolo super record donanımlı 85 model bir bisiklet ile kıyaslamak daha mantıklı. Zira dura- ace üst seviye bir kompenant iken, diğer bisiklet üzerinde ki simplex ve weinmann parçalar orta seviye kalıyor. Simplex'in üst seviye modelleri olmasına rağmen, bu parçalar o modellerden degil. Birde kadronun borularına bakmak istedim ama video da değinilmiyor. Columbus SLX borulu bir kadro buyuk farklar yaratabilirdi.
 
Benim gözlerim biraz bozuk iki bisikletide aynı oğlanmı sürdü. Bence bir film döndü gibi. Ama aradaki farkı yarışçı değilsem dert etmem. Zaten iki sürüştede koşulların birebir aynı olduğunu söylemek mümkün değil.
 
Bu 3'üde birbirinden önemli araştırmalarıda çeviri sırasına ekleyelim derim.. @Serkan Mıstınoğlu @Sadettin Z.


Sele yüksekliğinin performansa etkisi

aynakol krank uzunluğunun performansa etkisi

İdeal kadans ne olmalı
 
@Serkan Mıstınoğlu Ortada utanmayı gerektirecek bir durum mevcut değil. Kaliteli çevirilerin devamını bekliyoruz ;)

@Taner Rona Çeviride belirli kısımları eksik bırakmışım, özür dilerim. Video'da kadronun Vitus 788 borulardan imal edildiği bilgisi mevcut, lakin İngiliz aksanı olunca duymak zor olabiliyor.

Ayrıca bu bisiklet Pedro Delgado'nun 1985 Vuelta'yı kazandığı, Orbea müzesinde sergilenen kendi bisikleti. Doğal olarak kadro boyu Simon için tam uygun değil. Şüphesiz campy super record çekiş sistemi, columbus borular ve tam fonksiyonel kalpiye pedallar ile sonuç farklı olurdu.
 
Geri