Scudo Sports

mini v fren mi , cantlivermi yoksa travel agent aparat ile normal v fren mi

Kayıt
22 Haziran 2013
Mesaj
73
Tepki
25
Şehir
ankara
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar bu konu daha önce tartışılmıştır muhakkak hatta bi kaç konuda okudum ama bi türlü karar veremedim, sedona 321den yapılmış bi cyclocrossumda slk cantliver fren sistemi var ancak çok iyi performans vermiyor frende aşırı güç kullanmak canımı sıkmaya başladı helede trabzonun yokuşlarında daha cok yoruyor ellerimi bu sistemi daha iyi yapacak bi öneriniz varmı yada normal v fren bacak kullanmak için travel agent nerden bulabilirim yada mini v fren dahamı iyi olur onu kullanırsak lastik büyütmek istersek engelmi olur bi yardımcı olursanız sevinirim....

elimdeki bacaklar bunlar teli tutan üçgende bacakları çeken teli sabitleyici vida yok o yüzden sürekli merkez kaçıyor ve tek taraf çalışıyor

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: oalmali
Scudo
Bu yengeç tipi denen frenler hakkında çok bi bilgim yok ama, fotoğraftaki gibi sl-k ise bacaklarınız eminim ki bi yerde hata vardır. Bilmediğimi yine tekrar ederek söylüyorum ki, paralel fren bacaklarına karşın bu yengeç tipi frenler daha etkili olacaktır.
 
Önce, frenlerinizi kiskandim. Tam cylocross frenleri. Sorunuza gelince, fren yaylarini sagli soluu kontrol edin. Frenlerin ortali calismayisinin temel nedeni yaylarin ayarindaki farkliliktandir. V.Fren mini ve normal. tabii ki daha kuvvetli. Fakat arazide cok camur varsa cok camur topladigini icin pek tercih edilmez. Ama camurlu yollara girmiyorum, genellikle kuru zeminlerde kullaniyorum diyorsaniz mini V-Fren kullanin. Ama tek taraflilik orada olabilir dogru ayarlanmazsa! Önce ayarlaeini yapin, gerekirse yayi baska pozisyona getirin ve yeniden ayar yapin!
Ben de yeni bir cyclocross topluyorum. Simdikinde cantilever frenler var. Yenisine disk fren takiyorum, ayni sizin de sabitlediginiz nedenden dolayi, islak havalarda cok zayif kaliyorlar. Kisa bir ek yapayim. Eger resimdeki bisiklet ise, latiklerinden anladigim kadariyla araziye girmiyorsunuz. Hic düsünmeden V-Frenlere gecin.
 
resimdeki benim bisiklet değil şu an dişli lastikler var üzerinde girdiğim arazilerde çamur ve taşlık alanlar mevcut yay ayarlarını kontrol ettim hatta kademelerini değiştirip gerginlik ayarıda yaptım araziye çıkarken iyi gibiydi ama sonralarda çok çabuk ayarı kaçıyor artık üzmeye başladı son çare olarak teli düzgün merkezlemesi için linkdeki aparattan almayı planlıyorum en azından merkez kaçmaz diye düşünüyorum ama yinede tereddütteyim maalesef kadrom disk uyumlu değil yoksa bende düşünebilirdim bu konunun altından başka türlü kalkamıcaz sanırım....

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Merhaba,
Eger cyclocross bisikletinizde sram doubletap varsa trp cx8.4, shimano fren/vites kollari varsa da, trp cx9.0 mini v-fren modellerini tavsiye edebilirim.
Su an cyclocross bisikletimde de sram doubletap kollar ile birlikte 8.4cx frenleri kullaniyorum. Gerek guc, gerek dozlama olarak oldukca memnunum.
Lastik buyutmeniz de frenler acisindan herhangi bir sorun teskil etmeyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Aslında sorunun kaynağını siz de belirtmişsiniz. Fren klavuzu yok. Eski mahalle bisikletçilerinde bulabilirsiniz büyük ihtimalle. Öncelikle klavuzlarla merkezden kaçmayı ortadan kaldırıp fren gücünü tekrar kontrol edin. Büyük ihtimalle ıslak sürüşlerde tatmin etmeyecektir. Bu durumda ilk tercihim Avid BB5 disk fren olurdu ama kadro uyumsuz demişsiniz. Bu durumda normal V fren+ travel agent yerine yaklaşık aynı fiyatlara Bora'nın da önerdiği mini V frenleri tavsiye ederim. Ama ilk önce cantilever fren klavuzu edinmeye bak çünkü bu şekli ile frenler tam olarak çalışmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
shimano tiagra sti kollar var bisikletimde ,,mahalle arasındaki bisikletçide bulduklarımda merkezi kaçacak tarzdaydı bacakları tutan teli sabitlemek için vidalar yok maalesef. Olmadı tavsiye ettiğiniz mini n frenlere geçiş yapacağım trp cx 9 çok güzel ama biraz pahalı geldi bana maalesef :( tektro alsak acaba işimizi görürmü
(link)
 
O frenleri ben de incelemistim. Tek dezavantaji kaliper bacak uzunlugunun kisa (80mm) olmasi.
Shimano sti kollar ile ideal kaliper bacak uzunlugu 90mm'dir. 80mm'lik kaliperler ile, fren pabuclari janta olmasi gerekenden yakin konumlanacaktir.
Uzaklastirmayi denediginizde, bu sefer de sti kollarin kavrama ayari bozulacaktir. Yani kollari gidona kadar yapistirsaniz dahi fren gucu elde edemeyebilirsiniz.
Ayarlamak imkansiz degil ancak ugrastirabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
ultegra ile mini-v kullanıyorum, ayar sorunu yok. Trp e o kadar para verme.
 
Benim bisiklette Tektro RX5 var. Oldukça memnunum.
 
Frenlerinizi ikinci kıskanan biriside benim:D.Özellikle ağır yükte,Trekking bisikletlerde en çok tercih edilen cantilever,magrus frenlerdir.Sağlamdır.Sizin sorununuz tel ayarlarında,kablunun greslenmesi,denge ayarlaması,papuç,jantların tozlu ya da yağlı olmasından oluşabilir.Baradine papuç,yeniden tellerin gergileri ayarlanarak,jantlarınıza baktırarak olumlu sonuç alınır.Ankara'da bulunuyorsanız performans bisiklette Sadun Bey veya deltabisiklete gerekli kontrolleri yaptırın derim.
 
valla teli gresledim yeni tel takarak merkez ayarı yaptım olmadı ankaralıyım ama şu an okul için trabzonda bulunuyorum ancak yarı yıl tatilinde belk sadun beye gidebilirim. ama öncelikle burda bi arkadaşımda tektro mini v varmış ondan ödünç alıp deneyeceğim umarım verimli olur belki sonra bu frenleri satılığa çıkartırım hoşuna giden ve işine daha çok yarayacak bir alıcı çıkar :)
 
Ben sram redlerle Avid shorty ultimateleri kullaniyorum izlenimlerim
1- Frenler kullandigim en iyi cantilever frenler. Cantilever kismi onemli tabiki, yoksa ultegra yol frenleri cok daha iyi, ama onlar ayri kategoride elbette.
2- Sevmedigim ozellikleri ise, bu frenleri kim tasarlamissa basitlik konusunu tamamen atlamis. Hayatimda bu kadar karisik fren montaji gormemistim cidden.
Montaji gectikten sonra, ayar kismida asiri zor. Bazi noktalarda iki tane alyen kullanilmasi gerek ve insani delirtiyor resmen. Neyseki bir kere ayarlandiktan sonra sorun cikmadi.
3- Bu kadar karisik olmasinin sebebi iki tane modu olmasi aslinda. Biri az camurlu veya yol modu, ikincisi full camur offroad modu. Bu iki mod arasi gecis icin ekstra
karisiklik normal gibi.
4- Son olarak frenler bisiklet uzerinde guzel gozukuyor hehe :D
http://farm9.staticflickr.com/8099/8643102782_dd22693350_z.jpg
Sorunun cevabi icin avidlerden memnunum ama simdi tekrar alsam mini v fren dusunebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@dodeve

Su an "camursuz mod" galiba, o lastiklere bakinca ! :D Saka bir yana, bunlarinda ortasinda teli sabitleyen vida yok! 0:)
 
  • Beğen
Tepkiler: enes savaş
Abi bunlar yazdan kalma :D 28 lik conti gp4000. Simdi 35 lik conti cyclocross speed ler var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@Bora

Abi tam tersi olması gerekmiyor mu?
Bacaklar ne kadar uzunsa, o kadar çok tel çekme istiyorlar.
Standart v frenlere yol kollarının uyum sağlamama sebebi de o.

Bu, shimano'nun önerdiğinden daha kısa ise; senin dediğinin tam tersi bir durum olmalı. Aynı tel çekme oranına göre daha fazla hareket edecek bacaklar.
Böylece olması gerekenden daha dışarı konumlanabilir, böylece çamur'dan biraz daha kurtulmuş olur frenler.
 
@Gökhan Toros

Kücük bir geometri hatasi yapiyorsun. Tel kaliperlere teget olarak degil kiris üzerinden cekiyor. Yani dairenin icerisinden, dolayisiyla kisa cekisle uzun hareket saglaniyor. Cyclocross frenlerin ne önemli özelligi de bu zaten, fren sikildiginda bastan uzun yol almasi ve sonunda pabuclar janta gelince hareketin kisalmasi ve ceken telin dairesel harekete teget duruma gelmesi. Dolayisiyla normal duruken jant ile pabuc arsindaki mesafe cok. Fakat sikmaya baslayinca cok cabuk janta yaklasiyor ve sonunda daha yüksek kaldirac kuvvetiyle pabuclar janta basiyor. Bu yüzden kaliper uzunluklari telelerin boylari,.... hepsi cok önemli! Iste bu yüzden de defalarca vurguladim, benim mtb den bozup yaptigim cyclocross bisikletimin frenleri bu kosullari saglamayan eski cantilever frenler ve yeni topladigimda disk fren kullaniyorum. Tabii ki frenleri cyclocross frenleri ile degistirmek mümkün idi, ama üzerinde orijinal frenleri kalsin dedim.
 
ben nasıl ayar yaparsam yapayım maalesef tatmin edici bi verim alamıyorum geçen hafta sonu trabzonda mağmat boğazı turu yaptık rakım 800 civarı idi yanlış hatırlamıyorsam yaklasık 20 km tırmanış vardı tabi haliylede bi o kadar iniş inişde frenleri sıkmak o kadar çok yordu iniş bittiğinde ellerim uyuşmuştu ne yapacağım konusunda çok kararsızım şu aşamada...
 
Ebay uzerinden problem solvers - travel agent almistim. Bu sekilde aratip uygun kargo ucretli bulup alabilirsiniz. Chigago dan gonderilmisti. 1 haftada ulasiyor. 4 adeti 2 seferde almistim 2 paket de 1 haftada ulasmisti.

STI kollar ile Vfren de nerdeyse cekme oranini 2ye katliyor. Tavsiye ederim.
 
Geri