Zaten ilk önce Ankara'da tamire götürdüm, kulanım hatası var denilince müşteri hizmetlerini aradım onlar İstanbul Merkez Atölyeyenin telefonunu verdiler. Şu an email yazdım onu okuyan da müşteri hizmetleri ,hafta içi yönetimi arayacağım(müşteri hizmetleri kendilerinin ilgilendiğini söyledi), müşteri hizmetleri atolyeye yönlendiriyor, bir üst muhatap yok. Depoya göndereblirsin bisikleti ama onlar da aynı şeyi der diyor. Tüketici hakem heyetinden başka çare gözükmüyor.
Ne umduğunuza bağlı... Lastikleri kötülüyorlardı, ıslakta iyi tutmuyor ama 1500km de 1 kere patladı dikenden, çok da yıpranmadı. Sele kişiye göre değişir ama genel olarak sert bulunup değiştiriliyor(ben de öyle yaptım), frenlemesinden memnun değilim(başka yol bisikleti kullanmadım karşılaştırma yapamam).
Viteslerden ben de memnundum(ön aktarıcı hariç). Tıkır tıkır geçiyorlar(dı). Ama böyle bir sorun yaşayınca ne önemi kalıyor ki.
Jant yüzeyleri bitti gibi. Ön göbek akıcılığı çok kötü idi, decathlondan ön jant sipariş ettim o da berbat, en sonunda sora ön göbek aldım yağ gibi akıyor.
Aynakol orta yaprağı 100 km de eridi(bisikleti sıfır gibi almıştım ve aldığımda yoktu), onu da zamanında decthlona götürmüştüm, kullanım hatası demişlerdi, kendi cebimden acera 48x38x28 aynakol aldım. 1500km ye kadar kullandım hiç bir sıkıntı yok (nedense yanlış kullanmamışım
).
Zaten Triban500'ün fiyatını oluşturan parçalar (en pahalılar) kadro,maşa, sti kollar; diğer parçalar(fren bacakları, jantlar, göbekler) en düşük seviyeden kullanılmış ki bu gayet normal.
Orta göbek bende de akıcı değil. Çevirince tıkır tıkır parmakla hissediliyor sürtünme birkaç kere söktüm yağladım yine aynı (zaten kapalı hazne). Bb un 55 orta göbek aldım fakat daha takmadım(ama elimle çevirdim, pürüssüz).
Kısacası benim beklentim yeni başlayan olarak zaten performans değil nispeten akıcı, sağlam, uzun ömürlü bir sistemdi. Shimano dışı komponentli olmasını da arkamda Decathlon var diyerek kabul etmiştim.
Bisikletteki komponentler yavaş yavaş shimanoya gidiyor. Zaten çoktan satardım daha önce ama bisikletler çok pahalandı.
Eş değer başka bir bisiklet alsaydım, bu sorunları yaşarmıydım bilinmez (ki sanmam) ama decathlon bana bu süreçlerde hiç yardımcı olmadı, üstüne üstlük suçlayıcı konuşmalar tavırlar.
Bisiklet alacaklara önerim Decathlon'un ismine güvenip almamaları, ben şu an olsa btwin marka almazdım hele ki 2018 model Claris ler bu kadar fiyakalıyken. STI kollar uzay mekiği gibi(görünüş olarak üst segmentlerden farkı yok), kablolar içeriden geçiyor. Hollowtech göbek (tek parça aynakol) var yahu.
@ahlaksız "Ben de bir sefer bu çapraz kullanım sonrası zinciri kitledim..Dalgınlığıma denk geldi..Durdum,zinciri düzeltmek için epey uğraştım.."
Bisiklet kullanırken illa ki olur buna benzer durumlar, çapraz kullanım, zincir atması vs.
Asıl problem bir sorun çıktığında hemen bu bahanelere sarınılınması. Hemen diyorlar hatalı kullanmışın (az buçuk bilmesek inanacaz da haa), zaten en çok olan ne çapraz kullanım diyorlar çapraz kullanmışındır, nerden biliyorsun kardeşim sen benim çapraz kullandığımı yanımdamıydın sürekli..
Bisikleti satarken sıkıntı yok microshift sağlam, bir şikayet yok filan. Madem bu kadar narin bu sistemler komponentler söylesinler en başta.