Scudo Sports

Michelin Xc Road DiŞ Lastİk Nasil

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.857
Tepki
2.598
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar benim çok severek kullandığım ve tam 9 yıldır kullanmadığım bisikletimi bu siteyle tanışıp inceledikten sonra tekrar ortaya çıkartıp binmeye karar verdim.

Bianchinin carbon stil kadrosuna sahip shark isimli bir modeli. Ben bisikletimi asfalta kullanmak için çok nadirde olsa toprak bölgede kullanarak spor ve hobi amaçlı kullanmayı düşünüyorum. Bisikleti incelediğim zaman lastiklerin artık iyice hamur gibi olduğunu gördüm ve jantların paslandığını gördüm. Bunların haricinde kadroda hiçbir problem yok.

Aşağıdaki linkteki tekerleği düşünüyorum siz değerli üstadlar daha profesyonel olduğunuz için bu lastik hakkında görüşleriniz nedir. Birde 2 adet alüminyum kaliteli fiyatı çok abartmayan bir jant almak istiyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum. İlginize şimdiden teşekkür ederim. (link)
 
Scudo
almayı düşünüyorsan bende vardı bir çift az kullanılmış (500 km bile olmadı)
verebilirim

ancak stabilize yol lastigi diil
otoban lastigi desek daha dogru olur. Yani Nice de felan kullanmak için diyelim...
 
Hafif, hızlı bir lastiktir XC Road.
Ülkemizde başka tam kabak lastik satılmadığından ülkemiz için kategorisinde tektir.
Yiğit'in dediği gibi sadece asfaltta kullanıma uygundur, bunu gözönüne alın.
Tavsiye edeceğim bir lastiktir.

Jant olarak seçenek çok olduğu için sadece markalarını ileteyim;
Rigida
Alexrims
Mavic markalarından bütçe ve kullanım alanınıza göre istediğinizi seçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
@athletic


Asfalt lastiği veya otoban lastiği derken ben normal istanbul şehiriçinde veya sahile vs. giderken ve forumlarda ve bisiklet derneklerinde düzenlenen şehiriçi asfaltda yapılan gezi turlarına katılmak istiyorum. Aynı performansımla biraz daha hızlı gitmek için düşüyorum. Yada bu tam kabak lastik yerine bana yine yol için kullanabileceğim. Diş oranı normal mtb lastiklere göre az, yola uygun ve çok nadir de olsa toprak zemine de uygun başka bir lastik tavsiye edebilme imkanınız var mı?
 
Michelin Hard Terrain (2.0" düşük profil dişli)
Schwalbe Fast Fred Light (2.25" düşük profil dişli)
Schwalbe Racing Ralph (2.1" düşük profil dişli)

Bunlar asfaltta da arazide de baya iyiler.

Michelin XC Road ise asfaltta bu 3üne göre karşılaştırılamayacak kadar iyi ve hızlı fakat XC Road ile araziye girilmemesi gerekiyor.Sadece asfalt için bir lastiktir bu yüzden.
 
Birde benim kullandığım İRC Avantajge Pro var. Tanesi 9-10 lira. Arazide de idare ettiriyor. Efor bisiklette bulabilirsiniz. Diğerlerine sorduğumda yoktu.

Kesinlikle tavsiye ediyorum, düz asfaltta fena olmadığı kadar tozlu yollarda ve çok iri taneli olmayan stabilize yollarda gayet başarılı. Yapısı gereği su tahliyesi iyi görünüyor ama ıslak zeminde bu irclerle bile dikkatli olmak gerekiyor.
 
@baymineral

Ben de asfalt YOLDA KESİNLİKLE TAVSİYE ETMİYORUM. Viraja biraz hızlı girdiğiniz zaman viyaklamaya başlıyor hafif hafif kaydıgını hissediyorum. Bana hiç güven vermediler.

kuru Zemin için Michelin Xc Dry kullanabilirsin oldukça memnunum.
 
@Yigit

Selam lastikler için fiyat ne düşünüyorsunuz. Özeldende mesaj attım fakat bir cevap gelmedi.
 
aynen 2. el ilanlarının oldugu yere cıkarırsanız lastikleri ben de talep edebirim bu arada xc roadların agırlıkları ne kadardır bir bilgisi olan var mı ?
 
Michelin XC Road
Şehir kullanımı için yol antrenmanı lastiği
26x1.4
87 Maks. PSI
Gri/Siyah
Kevlar (66Tpi, 360g)
Telli (33Tpi, 458g)
 
  • Beğen
Tepkiler: kcuk_
@athletic

Kevlar olanları gramaj olarak daha düşük fakat hangisi daha uzun ömürlü ve daha kaliteli oluyor acaba ?
 
rahman abinin bisikletinde olan xc roadlar hangisi bir de :)
 
Ben Rahman'ın lastikleri elledim ve 50 metre kadar kullandım fakat bu mesafede kevlar mı değil mi anlayamazsınız :)
Daha kaliteli ve uzun ömürlü olan her zaman TPI oranı yüksek olandır, bu durumda da kevlar olan oluyor.
Fakat uzun ömür derken lastiğin yanağı için konuşursak telli olan yanak daha sağlam olur.
 
@athletic

Abicim yine tam net cevap alamadım kusura bakma. Uzun vadede Lastiğin zeminine göre yanak daha sonraki planda kalmıyor mu? Yani Kevlar genel bir ortalamaya göre daha iyi diyemez miyiz?
 
Evet genel ortalama gözüyle kevlar daha uzun ömürlüdür (eğer TPI sayısı fazla ise, çünkü bu rakam inç başına iplik yoğunluğunu gösterir)
Bu yüzdendir ki Kevlar lastikler (özel kampanyalar dışında) her zaman telli olanlara göre daha pahalı, daha hafif ve kalitelidirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Firochromis
@athletic

Teşekkür ederim. Bana ve bilmeyen arkadaşlara bundan sonraki dış lastik alımlarında kaynak oldu. Tekrar teşekkür ederim. Saygılar.
 
Geri