Scudo Sports

Metrobüsteki Aktarmalı Ulaşım Problemi

Sizce girişim değerlendirilerek bu problemleri çözüme kavuşturmak için adım atılır mı?

  • Evet

    Katılım: 5 35,7%
  • Hayır

    Katılım: 9 64,3%

  • Toplam katılım
    14

Y. Serdar Güler

Aktif Üye
Kayıt
11 Mayıs 2014
Mesaj
166
Tepki
202
Şehir
istanbul
Bisiklet
Carraro
Arkadaşlar merhaba,

Öncelikle konu bisikletle alakalı değil, Metrobüsteki aktarma sisteminde yaşanan problemlerle ilgili.

Metrobüs'ü açıkçası zorunda kalmadıkça kullanmıyorum ama İstanbul'daki ulaşım problemine akılcı bir çözüm olduğu için bir takım eksikliklerini iyileştirebilmek adına bir adım atmak istedim. Belki karşılık bulamayacak bir adım olacak bu ama gene de vatandaş olarak üzerime düşeni yapmak mecburiyetinde hissediyorum.

Öncelikle tespit ettiğim problemler ve çözümleri hakkında bir sunum hazırladım. Bu sunumda taslak olarak "aktarmalı sistem"in yanlışlığı üzerinde durdum.

(link)

Konuyu şuan metrobüs işletim yöntemi ile ilgili destek alınan TÜBİTAK ve İ.B.B'ye aktarmayı planlıyorum. Sizlerden ricam, eklenmesini ya da düzeltilmesini düşündüğünüz birşey varsa iletebilir misiniz?

Formata, yazım yanlışlarına vs takılmayın iş yoğunluğum dolayısıyla gözden geçiremedim. Bu sadece bir taslak. Benim için şuan içerik önemli ve içeriksel olarak boşluklar var.

Anketi özellikle ekledim. Mailin içeriğinde anket sonucunu da dile getireceğim.

Teşekkürler.
 
Scudo
Merhaba, çözüm çabanız ve sunum hazırlamak için harcadığınız emeği gerçekten takdir ediyorum. ankette karamsar şekilde olumsuz oy kullandım fakat denemekten zarar çıkmaz. umarım fikriniz değerlendirilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: OguzGyan
Talep çok fazla metrobüse. Özellikle is giris-cikis saatlerinde. Tek geçiş fiyatını 10 tl yap o zaman yarı yarıya duser:)
 
@Yalchinosis

Çok Teşekkür ederim Yalçın Bey. Benzer girişimleri birçok kere yaptım ve oldukça güzel öneriler sundum ama maalesef pek ilgi göremedim. Aslında yanıt dahi alamadım diyebilirim. Bu işgüzar düzeni değiştirmek için inadına devam edeceğim:)

Sunumun son sayfasında iki adet gazete haberine yer vermiştim, her nasılsa bu sayfa çıkmamış. PDF formatını ekledim, incelemek isteyenler buradan bakabilirler.

@cervèlo

Ama insanların hayatını kolaylaştırmak amacımız, canına okumak değil:)
 

Dosyalar

  • metrobüste aktarmalı ulaşım problemi.pdf
    748,7 KB · Okunma: 5
  • Beğen
Tepkiler: Yalchinosis
@cervèlo
Talep çok çünkü mecburuz, belirttiğiniz gibi iş çıkışında yoğun çünkü işe gidiş geliş için kullanılıyor. bu sebeple her ne kadar espriyle belirtmiş olsanız da fiyat artışının da kesin sonuç getirmeyeceğini aksine bu ulaşıma mecbur insanlara daha da yük olacağını düşünüyorum.

Şahsi fikrim Metrobüs için eleştirilecek pek çok nokta var doğru bir ulaşım olduğunu da düşünmüyorum. bu kadar insanın kullanması onun kaliteli bir ulaşım olduğu anlamına gelmez mecbur olduğumuz için kullanıyoruz ama çoğunlukla memnun kalmıyoruz. bence kalitenin göstergesi bu memnuniyet olmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: cervèlo
@Yalchinosis haklısın mecburen kullaniyoruz. Sırf çabuk gidiyoruz diye bunca zahmet i görmezden geliyoruz. Herkez balık istifi metrobüs lerde. Alternatif ulaşım olmassa pek değişeceğini sanmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalchinosis
otobüsün adını philsea diye yanlış yazmışsınız. phileas olacak doğrusu. bu arada marka, dandikliği yüzünden avrupa'da phileasco (fiyasko çağrışımı :)) adıyla anılan bir markaymış.
 
@ozgur908

Teşekkür ederim, düzelttim:)

Aslında bu araçları kapasite ve yakıt kriterlerini gözönünde bulundurunca daha mantıklı buluyorum ben ama tabi kalitesizlik söz konusu ise astarı yüzünden pahalıya mal olabilir..
 
Ben anlayamadım olayı tam olarak , aktarma olmadan nasil bir sistem buldunuz alternatif olarak peki ? Bir metrobus tum yolu tek seferde mi kat edicek ?
 
Ben İstanbulda yaşamadığım için bu metrobüsü sadece TV'de gördüğüm kadarıyla biliyorum. Gördüğüm kadarıyla bunların ayrı bir yolu var. Madem bu araç için ayrı bir yol var neden bu yol tramvay ya da metro için kullanılmıyor? Bu mümkün değil mi? Tramvay metrobüsten çok daha fazla yolcu taşımaz mı?
 
@Abdllh
Aynen öyle, ayrıca daha ekonomik, daha güvenli ve daha konforlu olabilirdi.
 
Aslında metrobüs yolunun üstüne aynı yol şeklinde çelikten bir yol kurulabilir. Alternatif bir yol daha olur. Yanılmıyorsam 1930 yıllarda Chicago da tren ulaşımı icon böyle bir yol kurulmuştu. Belgesel D3 denk gelmiştim. Emin değilim. Veya yerin altından metro yolu yapılabilir. Ama masraflı olur devletin pek işine gelmeyebilir
 
@cervèlo
Yanılmıyorsam 3 sene kadar önce metrobüs yolunun altından metro yolu yapılacağı konusunda bazı projeler duyurulmuştu sonra vaz mı geçildi ne oldu hiç bir bilgim yok. Belki bilen veya hatırlayan biri varsa bizi bilgilendirebilir.
 
@furkan.zaman

Kısaca aktarmanın gereksiz olduğunu ve aktarmasız hatların daha işlevsel olacağını anlatmaya çalıştım.

@Abdllh

Köprüyü geçerken araç trafiğine giriyor sadece onun dışında sizin de dediğiniz gibi ayrı bir yolu var. Ray döşemek + tren / tramway daha mı maliyetli oluyor bilemiyorum ama bu araçların da yaklaşık 1 milyon liraya satın alındığını biliyorum.
 
1,2 milyon liraya alınan metrobüsler (hollandalılar) yolcu yoğunluğunun olduğu saatlerde ve uzun mesafe kullanılmıyor ve bir kaç tanesi yedek parça olarak kullanılıyor...kullanılan mercedes körüklü otobüs....
 
Geri