Scudo Sports

Merida Speeder T2?

Ormanci

Üye
Kayıt
28 Ocak 2010
Mesaj
95
Tepki
123
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Merida
Selamlar,

Yaklaşık 2 yıl kadar önce aldığım TREK 3700'ü artık bi şehir bisikleti ile değiştirmek istiyorum.
Önceleri bi hevesle amortisörlü dağ bisikleti alayım demiştim ancak yanlış bi tercih yaptığımı fark ettim, çünkü %90 oranında şehiriçi (sahilyolu) kullanımı yapıyorum, hem de 26 yerine 28'e geçeyim istiyorum.
Bir de bu işte biraz tecrübe kazanınca da insan fark ediyor, 3700'ü aldığım 16 inch'lik kadro boyu aslında bana göre tam sınırdaymış, yani aslında bi büyük boy kadroya da binebilirmişim, şimdi bisiklet bana iyice küçükmüş gibi geliyor.

Ufaktan araştırmalara başladım ve bir arkadaşım da ilk olarak kendisini gösterdi, Merida Speeder T2 gerek donanım, gerek tasarım olarak baya güzel görünüyor. Siyah-kırmızı boyası falan baya hoşuma gitti.
Benzer fiyatlara (1.500 TL civarları) başka önerebileceğiniz marka-model var mıdır?

Teşekkürler...
 
Scudo
bahsettiğiniz fiyatlarda scott sportster modelleri var.şayet amortisörlü bir bisiklet düşünüyorsanız scott düşünün derim ama düz maşa düşünürseniz terk fx 7.3 serisi sürüş pozisyonu olarak özellikle uzun yolsa çok rahattır.gerçi bende hem sportster hem trek fx serisinden bir bisiklet var.gideceğim yola göre bisiklet tercih ediyorum.bence gidin ikisinede bakın bir tanesini alın.
 
Speciallized Sirrus serisi, Trek FX 7.3 ve üzeri, Sedona 321, Whistle Guipago, Giant Seek 3, Scott Sub 30 - 20, Ghost Cross 1300 ...
bu liste uzar gider. Benim seçimim düz maşa, 24 - 27 vites (mümkünse yol donanımı olsun), gidon çok önemli değil zaten en kısa zamanda tur ya da yol gidonu ile değiştiririm. Lastik seçimim eğer çok düzgün yollarda kullanacaksam 700 x 28, hafif arazi, patika gibi yollar varsa 700 x 35 kullanırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ragyu
Cevaplar için teşekkürler, dün Merida Speeder T2 aldım.
Speciallized Sirrus ve ona çok yakın olan FX 7.3'ü de çok düşündüm ama T2'de yol donanımı olması hoşuma gitti.
27 vites, lastikleri falan tam istediğim incelikte, (Yol bisikletlerinin lastik inceliği ve gidonlarını sevmiyorum) bu bakımlardan süper oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ragyu
Vay, vay, vay. Tamda benim abim senin abini döver cinsinden bir velesbit bu. Biraz test sonuçlarını ulaştırda bize, ne menem bir cengaver ile karşı karşıyayız bilelim . Hani bizde de biraz sub30 varda ondan. Yolda nasıl kaçar, nasıl yeniyetmeler gibi hızlandıkça gidona abanır da gidersin. yol donatıları bisoya nasıl bir gaz verir. vesaire vesaire. Çok merak içindeyim hakkaten. sipidır meridalar benim için kült bisikletlerdir, nambır too dur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Arkadaşlar,
bu Merida nasıl bir markadır? Her ne kadar sormakta geç kaldıysam da yine de sorayım dedim, zira bugün ben de bir tane aldım. 10 gündür hangini alayım diye araştırıyordum. Sonunda Hybrid bisikletlerin off-road'a yakın olan olanlarından almaya karar verdim. Listeyi 10 modele kadar indirmiştim.
Trek 8.4 DS ve 7500
Cannondale CX2 ve CX3
Specialized Crosstrail Comp Disc
Scott Sportster 20 ve 30
Merida Crossway 300-D ve 900
KTM Life Motion

Bugün her bir bisiklet için tek tek dükkanları dolaştım. Trek'lerin her ikisi de Türkiye stoklarında yok. Cannondale'lerin her ikisi de Türkiye stoklarında yok. Scott'ların her ikisinin de bana uygun boyu Tr stoklarında yok. KTM var ama beğenmedim. Specialized'ın bana uygun boyunu İstanbul'da buldular ama görüp denemeden almak istemedim.
Diğer taraftan bu saydıklarımın içinde Merida Crossway 900'ün vites ve fren grubu oldukça iyi. Sonunda Merida'ya karar verdim en azından vites grubu XT.
Umarım kullanımı da hoşuma gider.
 
@mehmetsunu
T2 kullanıcısı olarak ben cevaplayayım. 6 aydır bisikleti düzenli olarak kullandım ve tek bir masraf bakım yapmadım patlaklar dışında. Yeri geldi free ridecılarla dik yamaçlardan indim yeri geldi mtbcilerle uzun patika inişleri yaptım yeri geldi yol bisikletiyle kafa kafaya tırmandım. Beklenti olarak hepsinden biraz yapayım diyorsanız her türlü işinizi görür. Ama mtb gibi çamurlu ya da sert olmayan veya taşlık alanda kısaca ince lastiğin kendine kanal açıp gömüleceği kontrolden çıkacağı alanlarda kullanması zevkten ziyade yusufun sizi ziyaret etmesi demektir. Mtb ye göre hızlıdır ama yol bisikleti kadar da değil ama fx veya sub serisine göre de daha bi agresif gibi açıları. Sirrus sport alacaktım ben de ama t2 yi seçtim. Son olarak bugün baradine pabuçlar taktırdım gidon boğazını ters çevirip baklaları yukarı aldırdım ve bisiklet baya bi yapı değiştirdi gibi yol gidonu düşünürken bugün turdan önce denediğim bir yol bisikleti yol gidonu hakkında şu an için gerek olmadığı kanısını uyandırdı o yüzden de bar end takmayı düşünüyorum. Kısaca her türlü olaya tam olmasa da cevap veren bir bisiklet bağaj delikleri de mevcut kafayı kırıp türkiye turuna da çık. Bisikletimle aramız bu aralar limoni gibiydi tamamen benim farklı heveslerim yüzünden. Şimdi yaşadığımız anıları düşününce sevdim epey keratayı :D
 
@Uğurcan Avan Yorumunuzu beğendim, kolay karar verilen bir olay olmadığı için bu gibi kullanıcı yorumları -dürüst olduğuna inandığınızda- insanı etkiliyor. (bunu derken kimilerinin kendi eşyasına tozkondurmamasından bahsetmeye çalışıyorum) . Benim gibi bir çok ,insan cyclocross ları ile toza çamura girmeyi garip ve gereksiz bulurken yol bisikletlerinin de "eğik gidonlarının rahatsız mı olacağı?" düşüncesini, taşıyor. Bu arada imdada T serisi yetişince oh be! diyorsun Sanırım gerektiğğinde takacağım kalın lastik-jant seti ile eğilmelerden korkmadan giderim. gerekirse de şehirde binerim.
teşekkür...
Merak ettiğim bir şey var,
Merida T5 te hidrolik dic yerine klasik fren sistemi kullanmış demek ki bir bildii var neden alt serilerde bunlar yok çok mu pahalı?
 
@alper 76 T serisinin bütün modellerinde disk ve v olarak modelleri var diye biliyorum T1,2,3,4,5 yanına D yazınca disk yazmayınca V fren modelidir, yeni ismiyle Speeder 100,200... öyle gidiyor.
 
yeni serinin speeder olarak adlandırıldıgını bilmiyordum, ben de siteden T olarak arıyordum demek bundanmış. Sizkullanıyor musunuz? ya da tanıyor musunuz bu bisikletleri?
 
@alper 76 evet eski seri olan T2d modelini kullanıyorum
 
@Onur Arslan Madem şehirde kullanıyorsunuz direkt yol bisikletine geçin derim. Yaklaşık 10 ay 5000km T1 kullandım. Yol bisikletinin 40 cm'lik gidonunun yanında neredeyse 70 cm 'lik speeder gidonunda kollarımı açtım rüzgarı kucaklarım diyorsunuz. Bisiklet ne kadar adı speeder olsa da açıları sebebiyle giriş sınıfı bir yol bisikleti kadar bile akıcı olamıyor. Düz gidon sayesinde yeterince kapanamıyorsunuz. Tabi ki bir dağ ya da cross bisikletten çok hızlı ama işte o kadar.
Çok güzel, kaliteli bir bisiklet ama ben sadece arada tur da yaparsanız tavsiye ederim. Ben sattığımda üzerinde Schwalbe Marathon ve Brooks B17 vardı. Dünyayı gezsem sıkıntı çıkarmazdı sanırım, keşke elimde 2 bisiklet tutacak durumum olsaydı. Fakat düşününce ona sahip olduğum süre içinde aslında sadece 1 kez bisiklet ve çadırlı kamp yapmışım.
Yol bisikletini kullanırken çocuk gibi keyiften bağırdığım bile oluyor ama T1 bunu pek veremiyordu. Kısacası uzun ve eşyalı tur yapmayacaksınız yol tavsiye ederim.
 
@ilker o yüzden şuan yola geçmeyi planlıyorum bende :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker
@ilker Selam, ben de bazen o "kapanma" meselesini arıyorum açıkçası. Ancak korkum sanıırm sizin de tahmin ettiğiniz o "incecik" lasitkler. şu anda 700*38C kullanıyorum. Belki 35 de iyi gelebilir ama 23'lük incecik lasitklere her ne kadar bayılıyor olsam da her gün tangır tungur gittiğim şehir yollarında, yamulan jant ve patlayan lastikler beni korkutuyor. Şimdilik zırhlı bir lastik alıp, forumları okumaya devam edeceğim. Sanırım ileride bir zamanda ise gerektiğinde çamurluk ve çanta takabileceğim biy yol bisikleti alacağım. Mersinde dağ tarafına güzel asfalt yollar var ve aşırı trafik de olmuyor ama dik çıkışlar var o nedenle de yol bisikleti beni düşündürüyor yol bisikleti ile rampa çıkmak mümkün olur mu? diye
varsa tavsiyelerinizi de alabiliirm,
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker
@alper 76 bendeki lastikler 32c konforlu olmasına rağmen düz yolda hız kesiyor normal olarak. Şuanki bisiklette aynakolu sadece orta ve büyük dişlide kullanıyorum 38/48 yani, buna alışıp yol bisikletine geçtiğinizde 34/50 yada 36/52 hiçbir şekilde zorlamaz... Ayrıca o yokuşlar çoğu yol kullananların en çok istediği etaplar gerisini siz düşünün :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker ve alper 76
@ilker

Konuyu 2012'de açmışım, eh o zamanlarda geçmişim sanırım T2'ye :D

Valla dağ bisikletinden sonra kamyondan inip arabaya binmişim gibi oldum, ister açısı yanlış olsun ister bilmemne olsun :) Halen de memnunum, binmeye devam ediyorum. Daha ziyade sahile in, antreman yap modunda olduğu için sorun olmuyor, uzun tur hiç düşünmedim. Bir arkadaşımla incelerken "yarı yol" donanımı var görünüyor diye almıştım bu bisikleti... Bir süre daha değiştirmem herhalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker ve r.ezk
@ilker Katılıyorum %100. Bende Merida T5 satarak Merida Scultura 5000 yol aldım. Arada çok fark var. Yol bir başka..
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker
@Onur Arslan Çok doğru bir karar verdiğinizi düşüünyorum ben gazeteden kuponla aldığım dağ bisikletini çaldırana kadar binmiştim. Gitmiyor abi gitmiyor alet, ama köyde toprak veya off road da iyi ve güvenli oluyor. Şehirde binenlere ben gülümsüyorum jeep le şehirde gezmek gibi geliyor bana.

@alpyese Forumda bir tane lapierre var satılık , kardeşimiz 2000 istiyor bende şimdilik o kadar yok. Sanırım büyük sözü dinleyip :) yol a geçeceğim inşallah ilerde patlaktı janttı vs sıkıntıları yaşamam. Ama sanırım cyclo gibi yüksek yanaklı hatta zırhlı geniş lastikler almam gerekecek. Çünkü her gün okula toplam 26km gidiyorum tek patlak beni zaman olarak çok geriye atar derse yetişemeyebilirim.
 
@alper 76
Merhaba, hocam hiç çekinmeyin yola geçin. Yalnız bozuk yollar için özellikle karbon maşası olan bir model almanızı önereceğim çünkü karbon maşa, yol sarsıntılarını hissedilir derecede emiyor. Yokuşlar içinse şunu söyleyeceğim, %10 eğim ve 2.5 km'lik bir yolda T1 ile olan süremi, Btwin Alur 700 ile 4 dakika kısalttım. İkili ayna kol ve vites oranları daha sert olmasına rağmen, bacağa binen güç pek de artmadı hatta yokuş çıkmak çok daha kolaylaştı. Çevrenizde yol kullanan birisi varsa deneyerek siz de bunu gözlemleyebilirsiniz.
Ayrıca drop bardan neden çekiniyorsunuz ki? Düz gidondan çok daha fazla tutma pozisyonu sunuyor. Örneğin düz gidona bar end taksanız fren yapmak sıkıntı oluyor ama drop barda hemen elinizin altında.

@Onur Arslan
Hocam valla ben hortlatmadım konuyu ama yine de güle güle binmeye devam edin T2'nize :)
 
  • Beğen
Tepkiler: alper 76
@ilker Dostum bayıldım sözlerinize ilaç gibi geldi, Aslında karbon meselesinden biraz çekiniyordum çünkü Mersindeki güneş öyle böyle değil karbon marbon bırakmaz abi :) Bisikleti güneşte süreceğiz ister istemez ben evimin içinde saklayacağım gözüm gibi bakarım ona ama neyse dedikleirnizi aklımda tutarım. Sanırım 1000 TL nin üzerine çıkmak, beklemek gerek. Sitemizdeki lapierre süper görünüyor, scott var bir tae o da iyi ama kadro küçük. Bense 2000 vermek istemiyorum böyle sancılana sancılana bir şey alacağız artık. Tiagra donanımı çok merak ediyorum, sıralama altus,sora,tiagra... diye gidiyor değil mi?
Benim iki bacağım da menüsküs yırtıgı var, birinden ameliyat oldum, diğerinden bu sene düşünüyorum, o nedenle bacağa binecek baskıyı önemsiyorum.
 
Geri