Scudo Sports

Merida Reacto serisi ve Scultura Serisi

The UGUR

1317-P.8
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.258
Tepki
2.033
Şehir
Ankara
İsim
Ugur
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar merhaba :) Bir şey dikkatimi çekti sizlere danışmak istiyorum.Merida'nın Reacto serisindeki bisikletler Scultura serisine göre daha ağır ve vites takımı olarak falan da aynı.Bunlara rağmen daha pahalılar.Görüntü olarak belli zaten baya agresif duruyorlar ki çok hoş.Ancak merak ettiğim şu; neden daha pahalılar? Mesela Reacto 400, Scultura 400'den neden daha pahalı? Vites takımı dışında pek anlamıyorum donanımdan ben.Bilenler biraz açıklarlarsa hangisi neden daha iyi diye iyi olur :)
Cevaplar için şimdiden teşekkürler :)
 
Scudo
Reacto serisi sanırım aero yapısına sahip, aero kadrolarda biraz daha ağır oluyor ama ağırlığı aero yapısıyla nötrlüyor diye biliyorum. tam tersi de olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Yani Aero'nun ağır olması dezavantaj olmuyor mu bu durumda?
 
Forumda aero kullanıpta(ağır olmasına rağmen) hızlanma konusunda daha iyi olduğunu söyleyen gördüm, pek bir bilgim yok. yani olmuyor diyebiliriz. hatta forumda aero bisikletlerle ilgili konu vardı Aero bisikletler - BisikletForum burdan bakabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Bakıyorum hemen.Teşekkür ettim :)
 
reactoyu yakından gördüm ve üzerine binmiştim.Biraz tt tarzında.Görüntü olarak çok agresif,göze hoş geliyor fakat herkesin rahat edebileceği bir yapıya sahip değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
iki kadro arasında 350gr gibi bir fark var bence önemsiz, pahalı olmasının sebebi aero kadro üretiminden kaynaklı olabilir yada pek yaygın olmamasından
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Aero kadro biraz daha hıza dayalı sanırım.Şehir içinde kullanımı sizce nasıl olur pekiyi? Büyük miktarda para biriktirdim ve almam yakındır :D Cannondale falan beklemeden hemen alacağım da bi Merida.Günlük şimdilik max 60 km yaparım diye düşünüyorum.Korkum şu beni yorar mı? Cevaplar için de çok çok teşekkür ederim herkese :)
 
Bence hepsini denemeden almayın.Benim denediği reacto 300dü ve fiyatı 3600 gibi birşeydi.Tiagra donanımlı,alü kadrolu bisiklet için fazla geldi.400ün fiyatını bilmiyorum fakat 4000 tl sınırını geçtikten sonra alınabilecek çok çok iyi bisikletler var.Yorma konusu tamamen size bağlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Reacto 400 kullanıyorum aero kadro olduğundan biraz ağır fakat hızlanma anında ve inişlerde çok çok fark ediyor.Kadro yapısı çok agresif.2 gün önce 80 km yol yaptım en ufak rahatsızlık duymadım.....
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Aero bisiklet tercübesiz olduğum içni korkutuyor açıkçası.Kabloların içeriden geçmesi bir avantaj.Pekiyi bana max 1500 dolar önerebileceğiniz bir yol bisikleti var mı?
 
Reacto performans odaklı bir model Scultura biraz daha rahat kullanım için.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@Berke K.
Berke sana sormam gerek; reacto aero kadro olduğu için ağır ve scultura'ya göre daha agresif.Hangisinin performans için olduğuna nasıl karar veriliyor? Ağırlığa bakılarakmı?
 
Scultura bu durumda endurance/road mı oluyor? :\ Synapse ile Caad farkı gibi mi?
 
@Emre Akkanat

Kadro açılarına, geometrisine bakarak karar veriliyor diye biliyorum.
O yüzden performance/endurance diye değerlendiriliyorlar.
 
@Emre Akkanat
yahu ağır dediğin sadece 350 gr fark var,agresif olması kadro açılarıyla ilgili özellikle reach ve stack değerleri farklılık gösteriyor yani daha yatarak sürüş pozisyonuna zorluyor bisiklet buda tabii biraz konfordan ödün demek oluyor galiba bu yüzden pek yaygın değil aero kadrolar çoğu marka hiç üretmiyor

aslında scultra da endurance değil, merdanın ride serisi endurance
 
Geri