Merida (Crossway-Speeder) Kullanıcıları Kulübü

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@trabzonlu ozan

Bugün mağazada 54 kadro olanını denedim. Boyuma uygun oldu. Bisikletin 2015 modeli mağazada 1690 tl. Aynı bisikletin ikinci el 2014 modeli tiagra set ile değiştirilmiş 1700 tl.
(link)
(link)
Sizce tiagra setli olanı sıfır fiyatına alınır mı? Yoksa sıfır almak daha mı mantıklı?
 
Scudo

dragotreis

Üye
Kayıt
24 Temmuz 2016
Mesaj
21
Tepki
12
Yaş
48
Şehir
ankara
Başlangıç
1982—83
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Ecguven neden 100 seçtiniz? ben de 20v almayı düşünüyorum da. epey araştırdım, beğenmeyen yok gibi. herkes çok memnun. yalnız 2015 i kalmamış neredeyse piyasada. 2016 sına da 1400-1600 lira istiyorlar :''(
 

Özgün

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2016
Mesaj
104
Tepki
126
Yaş
39
Şehir
Eskişehir
İsim
Özgün
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar güncel modellerin ağırlıklarını bilen var mı?

crossway 20-v
crossway 40
crossway 100
speeder 200

bunları merak ediyorum. Speeder serisindeki 2li aynakollar yokuşlarda sıkıntı çıkarır mısizce?
 

alihank

Üye
Kayıt
4 Haziran 2016
Mesaj
3
Tepki
9
Şehir
Beylikdüzü, Türkiye
İsim
Alihan Koçoğlu
Bisiklet
Merida
Merhaba,

Bende crossway 20-v var, standart donanımlı, yaklaşık ağırlığı 13 - 13.5 kg.
 
Kayıt
12 Nisan 2016
Mesaj
3
Tepki
3
Yaş
47
Şehir
izmir
İsim
Ahmet Sungar
Bisiklet
Merida
@Özgün speeder da 50-34 ayna kol var bu yol bisikletlerinden kullanılan ayna kollardan, bacaklarınıza güveniyorsanız yokuş çıkarsınız ilk başlarda biraz zorlayabilir. benim merida reacto 400 yol bisikletim ve merida crossway urban 300 bisikletim var reactoyla ilk başlarda yokuş çıkarken zorlanıyordum indiğimde olmuştur ama crossway urbanda ön dişli 22 arka dişli 32 olduğu için yokuşlarda sıkıntı yapmıyor. birde speeder hız yapmak için yapılmış bir bisiklet kullanım amacınıza göre seçerseniz daha mantıklı olur şehir içinde binecekseniz crossway urban serisini tavsiye ederim

speeder 200 ağırlığı:10,90 kg
crossway 100 :13,5 kg
crossway urban 100:11,90
ağırlık karşılaştırması için merida linki : (link)
 

trabzonlu ozan

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Mesaj
369
Tepki
419
Yaş
34
Şehir
trabzon
Bisiklet
Carraro
@Özgün şu anki bisikletinizdeki aynakolda (3lü diye tahmin ediyorum) orta aynakol yaprağında yokuş çıkmayı deneyin isterseniz, benzer derecede zorluk yaşarsınız
 

Özgün

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2016
Mesaj
104
Tepki
126
Yaş
39
Şehir
Eskişehir
İsim
Özgün
Bisiklet
Salcano
@adrenalinizm

Peki şöyle bir değerlendirme yapalım:

crossway 20-v aynakolu 48 38 28
crossway urban 100 40 30 22
crossway urban 300 36 22
speeder 200 50 34

aynakollara sahip, teoride 3lü aynakollar daha ince aralıklı vites imkanı sunduğundan yokuşta daha rahat bunu anlıyorum. Fakat dişli sayısının performansa etkisini anlayamıyorum. Normalde dişli sayısı çok, çapı büyük olan aynakol, dişlisi az ve çapı küçük aynakoldan daha az güç gerektirmez mi? Yoksa tam tersi mi, küçük ve az dişli aynakol mu daha rahat?

Misal o ikililerden 36 22 aynakol ile 50 34 aynakol arasında realitede nasıl bir sürüş karakteri farkı olu? Ve üçlüler arasında 48 38 28 ile 40 30 22 arasındaki fark nasıl olur?

urban 100e bakıyorum amortisörsüz olması, hafif olması ve 3lü aynakolla daha versatil bir bisikletmiş gibi geliyor ama üstündeki ekipman eh kararında. urban 300e bakıyorum az farkla üstünde güzel deore set var ama onda da ikili aynakol var. Şehiriçi hafif performans amaçlı ama yokuşta falan can sıkmayacak bir tercih bu dördü arasından hangisi olurdu?

Bir de arkadaşlar 2500 civarına amortisörsüz hafiflik odaklı seri yapılı bir şehir bisikleti için başka ne alternatifler vart? Scott speedster, trek fx serisi, special sirius vs var, meridanın kadro geometrisi, bu diğerleriyle karşılaştığında onlarla aynı kalibrede diyebilir miyiz, yoksa aynı paralara trek, giant, cube, scott gibi markaları mı tercih etmeli? Bu paraya 10kilo altı umudum yok ama 10kiloya ne kadar yakınsa benim için o kadar iyi olacaktır.
 

trabzonlu ozan

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Mesaj
369
Tepki
419
Yaş
34
Şehir
trabzon
Bisiklet
Carraro
@Özgün
dediğiniz gibi büyük aynakol daha çok efor demek ama bir bisikletin yokuşta daha rahat olması daha ince aralıklı vites imkanı sunmasından dolayı değil, aynakoldaki en küçük dişlinin ebadıyla alakalı.

kıyaslarsak,

crossway urban 300 36 22
speeder 200 50 34

bu ikisi arasında büyük aynakol yaprağı speeder 200'de 50'li, urbanda ise 36lı. yani daha fazla efor harcayarak daha yüksek hızlara erişmek isteyen biri speeder 200ü alabilir.
ama speederda küçük aynakol yaprağında 34 dişli olduğundan yokuş tırmanırken bu sizi zorlayacaktır. aynakol yaprağı ne kadar küçülürse daha az efor ile daha az mesafe imkanınız oluyor.
speeder 200'ün küçük yaprağı neredeyse crossway urbanın büyük yaprağıyla aynı dişli sayısına sahip. bacaklarına güvenen biri speeder 200 ile büyük viteslerde büyük performans yakalarken, yokuş tırmanırken de normal bir kullanıcıdan, mesela urban kullanıcısından çok daha fazla efor sarf etmek zorunda. bir yarış bisikletçisi ise mesela 53-39 luk bir aynakol kullanır, speeder 200 ona istediği performansı vermez.

crossway 20-v aynakolu 48 38 28
crossway urban 100 40 30 22

crosswayde üçlü aynakol var. ama en küçük aynakol yaprağı 28 dişliye sahip. urban 2li aynakola sahip olsa da en küçük yaprağı 22 dişliye sahip olduğundan yokuşlarda çok daha fazla konfor sağlayacaktır. performans ve yokuşlarda zorluk açısından üsttekiyle aynı durum var, büyük dişli = daha fazla efor ve daha fazla performans. yani crossway 20 ile daha fazla efor harcayıp daha hızlı gidersiniz, yokuşlarda ise bacak kaslarınızı daha fazla çalıştırmanız gerekecektir.
 

Özgün

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2016
Mesaj
104
Tepki
126
Yaş
39
Şehir
Eskişehir
İsim
Özgün
Bisiklet
Salcano
@trabzonlu ozan O zaman durum şu; normal sakin veya hafif performanslı süren amatör adama 50 34 veya üstü aynakollar fazla gelir diyoruz. Bu durumda insan ya daha versatil olan 3lü aynakola ya da dişli sayısı düşük olan 36 22 gibi bir ikili aynakola bakıyor.

Dün biraz nette araştırma yaptım ve ikili aynakollarda şehir kullanımında şöyle bir sıkıntı olduğunu okudum. 3lüde rampada en küçük yaprağı, yüksek hızda en büyük aynakolu kullansak da, zamanımınızın çoğu ortadaki yaprakla geçiyor ki bize geniş ve rahat bir aralık sunuyor 8-10-12. vitesler gibi. Fakat deniliyor ki ikili aynakolda vites işi biraz sıkıntıya giriyormuş bazı durumlar oluyormuş küçük yaprağın en üst vitesi yetmiyor, bazı durumlar büyük yaprağın en küçüğü fazla kaçıyor ikisinin arası olmadığından arka vitesle olduğu kadar sürekli aynakollar arasındaki yapraklar arasında da sık sık git gel yapmak gerekiyormuş. Hiç ikili aynakola sahip bisiklet kullanmadığımdan bilmiyorum, bu durum gerçekten böyle mi? Yani üçlü aynakola göre daha mı fazla vitesle oynama gerektiriyor aynakol yaprakları arasında?

Kendi adıma kullandığım bisiklette 42 34 24 aynakol var ve kilolu biri olmama rağmen yokuşlarda çok zorlamıyor, hatta nadiren en küçük yaprağa inmek zorunda kalıyorum rampada, genelde orta yaprak en düşük viteslerle çıkabiliyorum. Tabi uzun rampalarda iş değişecektir. Zamanımın %90ı orta yaprakta geçiyorum ve 34 bana baya kıvamında geliyor.

Şimdi ben urban 100 alsam 36 22 şu anki bisikletime göre küçükte biraz daha rahat edeceğim, büyüktede az birşey daha hızlı olabileceğim ama yüksek hıza çıkmak istersem 36lı yaprak az gelecek. Hemde sanki baya mı az gelecek bilmiyorum. mtb ile yüksek kadans seri sürüş yapmaya çalışıyorum. Şimdi ileride bu tip bir fitness bisikleti aldığımda 36lı aynakol çok mu düşük kalır ince lastiklerle, ulan keşke 3lü aynakol alsaydım der miyim? Yoksa hiç bunlarla uğraşmayıp 3lü aynakollu model mi seçsem? 50 34 ihtimal dışı gibi çünkü hem kiloluyum hem pek kondisyonum yok, sık bisiklete binmiyorum.

Zamanımın çoğu orta yaprakla geçen ve kondisyonlu olmayan kilolu biri olarak sanki 36 22 aynakol bana idealmiş gibi geliyor ama hiç kullanmadığımdan siz kullanmış olanların fikirlerine ihtiyacım var. Niye ikili aynakola bu kadar kafayı taktın derseniz biikleti illaki 4 kat omuzda taşımak zorundayım bu sebeple ne kadar hafif bisiklet o kadar iyi, 10 kiloya yakın bisiklet almaya çalıştığınızda seçenekler çoğunlukla ikili aynakollu modeller çıkıyor karşımıza.
 
  • Beğen
Tepkiler: karaslanxl

trabzonlu ozan

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Mesaj
369
Tepki
419
Yaş
34
Şehir
trabzon
Bisiklet
Carraro
@Özgün
öncelikle benim de hiç ikili aynakol kullanmadığımı belirteyim (speeder 200 2015 model sahibiyim, 3lü aynakola sahip, 48 38 28), çok bilgi veremeyeceğim bu sebeple. ama şöyle bir şey anlatayım, dediğiniz gibi ben de genelde aynakolun ortasındaki yaprağı kullanıyorum, zaman zaman büyük yapraktayım, en küçük olanı çok az kullanıyorum. benim için uzun sayılabilecek bir turda bir rampaya gelmiştik. yolun öncesi düzlük olduğundan hızım fena değildi, ön vites ikideydi, düşürmedim, yani en küçük aynakol yaprağına geçmedim, hızımın da yardımıyla bu rampayı kolayca alırım dedim. önümdeki bisikletli(benden yaşça çok daha büyük, daha tecrübeli biriydi, bisikletlerimiz benzer modeller denilebilir) ise bunu yaptı ve ağır ağır tırmanmaya başladı. ben onun yanından geçip gittim.
bir süre sonra bacaklarım yetmedi, rampanın ortasında kalakaldım, nefes nefese durdum. ben yokuşun orta yerinde tekrar yola koyulmaya çalışırken demin geçtiğim bisikletli oldukça yavaş bir hızla da olsa tıkır tıkır yanımdan geçip gitti, harcadığı efor bisikletle bakkala ekmek almaya giden birininki kadardı sanırım, öyle bir rahatlık içindeydi. potansiyelimizi, gücümüzü iyi bilmek gerekiyor, 42 34 24 ten sonra 36 22ye geçerseniz, bir gün kondisyonunuz arttığında ve hız istediğinizde 36 size kesinlikle yetmeyecektir. bir de ikili aynakol üçlü aynakol ağırlığı fark yaratmaz 4 kat yukarı çıkarırken, 50 gram mı 100 gram mı ne fark vardır, tour de france da yarışırsanız fark yaratır ama.
 

Özgün

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2016
Mesaj
104
Tepki
126
Yaş
39
Şehir
Eskişehir
İsim
Özgün
Bisiklet
Salcano
@trabzonlu ozan Anladım o zaman 3lü aynakola sahip versatil bir bisikletle devam etmek benim gibi bir adam için en mantıklısı gibi görünüyor.

Bu arada speeder 200de şu anda 50 34 aynakol var, sanırım önceki serilerde 3lü aynakol vardı. Nasıl bisikletten memnun musunuz, ağırlığı kaç kilo biliyor musunuz?
 

trabzonlu ozan

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Mesaj
369
Tepki
419
Yaş
34
Şehir
trabzon
Bisiklet
Carraro
@Özgün 2015 model 10 buçuk kg civarı, 2016dan başlıca farkları üçlü aynakol ve v fren olması, 2016da disk frene geçildi, ağırlığı birazcık artmış olabilir. ben de şu anda çok fit değilim ama güzel uyum sağladık bisikletle, amortisörlü bisikletlerden mtblerden sonra biraz konforsuz geliyor ama alışıyorsunuz, ben en son keyfi olarak drop bar gidon taktım bisikletime, hep severek bindim, gayet memnunum her halinden
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89

ozkan5043

Üye
Kayıt
10 Temmuz 2016
Mesaj
22
Tepki
18
Yaş
49
Şehir
istanbul
İsim
Özkan
Bisiklet
Merida
@Özgün & @trabzonlu ozan. arkadaslar son yazilarinizi hayranlikla okudum diyebilirim ben bir bisiklet sever ve gec bisiklet sahibi olmus biri olarak bu gibi bilgilerin uzagindan yakinindan gecemem yani bisiklet konusunda bilgi sahibi olmanin onemini anladim hic bu zamana kadar bisiklet dislilerinin disli sayisin da fark oldugunu dusunmemistim meger bisiklet sadece sekil ve renkten ibaret degilmis ben sadece bunlara bakardim bu bisikleti nasil aldigima gelirsek eger bi arkadasimda iki tane bisiklet vardi biri speeder t2 onu bana verdi avcilar yesilkoy arasi bi tur yapmak icin birlikte yola koyulduk ogun anladimki ben hic bisiklete binmemisim bende gittim onun aynisini aldim digerlerini deneme sansim olmadigi icin direk merida icin arastirma yapmistim fiyat ve renk olarak bakmistim crosway 20 v speeder 100 ve sppleeder 200 d arasinda gittim geldim ben t2 yi deneme sansi buldugumdan speeder 200 d icin karar verdim ama bu gibi bilgilere hic sahip degilim size imrenmedim dersem yalan olur ama yine de yazdiklariniza bakarsak sans eseri iyi bir bisiklete sahip oldugumu anlamis oldum sevindim:)
 

Özgün

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2016
Mesaj
104
Tepki
126
Yaş
39
Şehir
Eskişehir
İsim
Özgün
Bisiklet
Salcano
@trabzonlu ozan anladım teşekkür ederim bu modelde listemde olacak, 3lü aynakol ile ikili aynakolu crossway urban'dan daha mantıklı bir modele benziyor.

@ozkan5043 açıkcası bende düne kadar aynakoldaki dişli olaylarından falan çok anlamıyordum. Dün merak edince hem yerli hem yabancı ortamlarda iyice araştırıp netleştirdim. Birşeye merak saldı mı oturp saatlerce okuyup öğrenme huyum vardır. Çok tekniğine girmeden bakarsak iş arabaların şanzımanı gibi. Çok vitesli kısa oranlı şanzıman var, az vitesli uzun oranlı şanzıman var. Motor kaldırabiliyorsa uzun oranlı iyi gider yüksek hıza çıkar, aksi taktirde kısa oranlı sık değişen şanzıman aracı daha rahat ilerletir, daha az yakar vs. Bisiklettede aynı, üçlü aynakol ve az dişli yapraklar rahat ilerleyen, kolay kullanılabilecek bisiklet anlamında işi etkileyen temel unsurlardan birisi. Performans kasılmayacaksa 40-50dişli yapraklı aynakollu bisikletleri almanın manası yok gibi çünkü şehir içinde o şekilde kullanmıyoruz.

Bisiklet bir nevi eldiven gibi birşey. Kadro geometrisi, aksamların boyları, eğimleri tamamen kullanım konforunu etkiliyor. Bu yetmiyor yürüyen aksam da karakteristiği ve pürüzsüzlüğü etkiliyor. E herkese göre bir bisiklet var tabi ama doğrusunu bulmak zor işte. Hele görmeden, üzerine otrumadan almak iyice risk. Keşke bisiklet sporu ülkemizde çok daha yaygın olsa, içinde yüzlerce bisikletler bulunduran büyük spor mağazalarımız olsa da gidip deneyip, beğenerek alabilsek. Öyle imkan olmayınca insan 2-3bin gibi ciddi meblağları bisiklete verecekse ince eleyip sık dokuyor haliyle.

Ben de zamanında bianchi leopardi bisikletim varken iyi bisiklet olduğunu zannederken, bir arkadaşımın peugeot bisikletine binip farkı görünce anlamıştım bisikletler arasında nasıl da farklı karakteristik olabileceğini. Hala ounutamam o bisikleti hayatımda sürdüğüm en konforlu en rahat bisikletti.

Tabi iyisini istemek, araştırmak iyi ama çok ıncığını cıncığına da dalmamak lazım olayın, sonuçta olay bisikletin üstüne oturup sürmesinden keyif almaktan ibaret, yukarıda arkadaşın bana dediği doğru, ikili aynakol olsa ne olur üçlü aynakol olsa ne olur aradaki birkaçyüz gramlık ağırlık 4. kata çıkarırken pek de birşey etkilemez. Sonuçta pro yarışcı değiliz birşey değiliz. Gayet doğru.
 

ozkan5043

Üye
Kayıt
10 Temmuz 2016
Mesaj
22
Tepki
18
Yaş
49
Şehir
istanbul
İsim
Özkan
Bisiklet
Merida
@Özgün gercekten de haklisin birde arastirdikca insanin akli daha da cok karisiyor birde bisikletlerin ozellikleri icinde su olsun bu olsun si daha iyiymis bu daha iyiymis dedikce bir bakiyosun almak istedigin bisiklet 10 binleride geciyor speeder 200 un bir alt modeline bakiyorum metin bisiklet var bakirkoyde speeder 100 1300tl mi oyle bi fiyat vermislerdi cok cesitli bisiklet var hepsini gorup inceleme sansin var bu niye 200 den bu kadar ucuz diyorum bunun aktaricisi su marka bunun aktaricisi bu marka diye anlatmaya bi basladi aklim allak bullak oldu yani bisikletin bir parcasi cok kaliteli olupda diger parcalarinida cok kaliteli koyamiyorlar cunku fiyat cok yukseliyor genelde anladigim kadariyla dengelemeye calisiyorlar yani bunun siniri yok anladigim kadariyla butcenin en son siniri belli olarak arastirma yapmak lazim cunku akil karisikligi cok oluyor ben arkadasima sordum enson arka aktarici tiagra mi dedi evet dedim onu al dedi otekiler zaten yukseldikce fiyat artar dedi bende dedigi gibi yaptim onu aldim cok memnunum gercekten anca fiyat olarak o kadar cikabilirdim iyide yaptim diye dusunuyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: trabzonlu ozan