Scudo Sports

Merhabalar arkadaşlar.. Birde sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.!

samet teke

Üye
Kayıt
23 Şubat 2014
Mesaj
43
Tepki
21
Şehir
Edirne
Bisiklet
Carraro
merhaba arkadaşlar ben şuan kırıkkale de yaşıyorum okulum yeni bitti edirnedeydim bu sene geldim şuan çalışmıyorum koca kışı evde geçirdim şimdi havalar düzeliyor malum bi bisiklet almayı düşünüyorum canım sıkıldıkça kendimi dağlara tepelere atmak istiyorum. Şimdi sorum şu bisikleti aldığım zamanyarı asfalt yarı toprak yolda kullanıcam yani kendimi böyle sakin ıssız dağlık tepelik bi yerlere götürmem için 15-20 km asfaltta gitmem gerekiyor ama benim için toprak yol performansı önemli atlamayı zıplamayı seviyorum bisikletle. bu aralar SALCANO ASTRO HD modellerine bakıyorum ancak kullanım şartlarıma göre 27,5 olanı mı 26 olanımı bana uygun olur? bu arada iç bacak boyumu ölçtüm hesapladım filan 17-18 inc arası. bisikletleri burdan inceleyebilrisiniz (link) Birde max bu fiyatlarda alabileceğim daha kaliteli daha iyi bisikletler varsa tavsiyelerinizide bekliyorum ama daha önce salcano kullandığım için bu markaya da güveniyorum cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
 
Scudo
27.5 uygun olabilir bence rahat kullanım saglıyor ben 26-27.5-28 kullandım şimdide 29 kullanıyorum. Biraz araştırma yap. Kendi içine yatanı al..Buradaki insanların yorumu da bir yere kadar. Öncelik senin.
 
@Bilici serhat

ewt bende 27,5 e daha sıcak bakıyorum ama kadronun eğimi asfaltta zorlarmı diye 26 yıda düşünmeye başlamıştım bakalım şuan araştırıyorm burda bi bayi bulabilirsem gerçi var ama bakalım bu model var mı canlı daha rahat seçerim diye düşünüyorum ama yinede forumdakilerin bilgilerinede ihtiyacım olucak. teşekkürler cevap için..
 
Atlama ziplama çok olacaksa bir boy kucuk kadro öneririm

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Atlama - Ziplama olacaksa lastik boyutunu kücük tutman gerekir. Iki sebepten dolayi: Diger tüm özellikleri ayni olan iki janttan kisa olani daha saglam olur. Ikincisi de lastik boyu büyüdükce bisikletin stabilitesi artiyor. 26" tekerle üzerinden ziplayarak gectigin engellerin, örnegin 29" bir tekerle dümdüz üzerinden gecip gidersin. Asfalt yol icin lastiklerin boyutundan daha öte dizayni önemli. Profilin ortasi olabildigince düz bir lastigin yol direnci minimum olur. Lastik ebadi ise yukaridakinin tam tersi bir etkiye sahip. 26" ile ivmelenmek kolaydir, 29" ise hizi daha iyi korur.
Manevrali bir sürüs olacaksa hem kadro acisindan hem de lastik ebadi acisindan sana uygun sinirin minimumuna yönelmen daha iyi olur.
Bu arada sunu da ekleyeyim: Her ne kadar 27.5, 26 ve 29'un ortasi gibi dursa da jant boyutu acisindan 29'a daha yakindir. 29er jantlari 28".
 
@Murat Bulut

verdiğiniz bilgiler çok güzel teşşekkür ederim. peki kadro ölçüsü konusunda ne önerirsiniz hem asfaltta fazla sıkıntı yaşamak istemiyorum hemde arazide istediğim performansı almak istiyorum orta yolu nasıl bulabilirim..
 
@samet teke

Orta yolu bulmak gercekten önemli. Secim konusunda "su uygundur" diyemem, cünkü kadro seciminde tek kriter bacak boyu degil. Kol uzunlugu, gövde - bacak boyu orani, vs. Bisiklet üzerindeki konforu ve manevra kabiliyetini etkileyen etmenler cok. Kücük kadroyu kontrol etmesi ve manevra yapmasi daha kolaydir. Fakat kücük kadro sadece sele-göbek arasi mesafenin kisalmasi degil ayni zamanda gidon-sele mesafesinin de kisalmasi demek. Bu da daha dik bir oturus demek. Agirlik merkezi, bisiklet üzerinde ne kadar dik oturursaniz o kadar yukarida olur. Bu da yol tutusunu düsürür. Eger asfalt-arazi karisik bir sürüs planliyorsaniz acili bir gidon bogazi kullanimi oldukca iyi sonuclar veriyor. Arazide gidon yüksekligini düsürüp mesafeyi arttirarak öne daha fazla yatis sagliyorsunuz. Hiz ve yol tutusunda getirisi olumlu oluyor. Kücük kadro düz yol sürüsleri icin ise dezavantaj demektir. Bunu da yine acili gidon bogaziniza yapacaginiz bir ayar ile kismen cözersiniz. Kadro boyu hesaplamak icin su oldukca kullanisli bir site: (link) Yine de yerinde gidip denemek en sagliklisi.
 
@Murat Bulut

teşekkürler verdiğiniz bilgiler seçimimi daha da kolaylaştıracak gibi.
 
Geri