Scudo Sports

Mekanik Far

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
84
Yaş
31
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar malûm ramazan ayındayız. İnsan yemek yimeyince boş işlerle uğraşıyor.
Neyse malzemeler:
1.Aliexpressden sipariş ettiğim led.
2.DC motor
3. Kablo
4. Lastik kayış.(sabitleyici)
Resimlerden kalanı gayet açık.
 

Dosyalar

  • IMG_20170528_194842.jpg
    IMG_20170528_194842.jpg
    91,2 KB · Okunma: 308
  • IMG_20170528_194856.jpg
    IMG_20170528_194856.jpg
    55,3 KB · Okunma: 300
Scudo
Insanin kafasi acken calisir. Demeyin oyle;)
 
@Emre Yönlüer Kanki normalde onu ön için almıştım. Ön akord bozuk olunca arkaya yaptım. Ama aklımda kırmızıyı da sipariş edeceğim.

Öyle az yanıyormuş gibi anlaşılmasın. Hızlanınca iyi aydınlatıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
@Tuurok kırmızı oje sürmen yeter bende bu pratik bilgiyi vermiş olayim :)
 
Yavaşlatmayacak mı bu seni?
 
Yok hacı onun yavaşlatma sından ne olacak ki. Küçücük motor ne olacak ki sanki

:)
 
@Tuurok Kullanımda ve kullanım dışında hız ortalamalarını test eder misin?
 
motor ve kayış yerine jant tellerine mıknatıs bağlayıp ve maşaya bobin yerleştirseydiniz sonuç ne olurdu? (Süreklilik için de denkleme bir adet kapasitör ilave edilebilir)
 
Bölümümün fizikle alakası yok ama hobi olarak ilgileniyorum:) Bildiğim kadarıyla akımı artırmak için bobinin sarma sayısı, manyetik alan ve devir hızının fazla olması gerekiyor. Bu durumda manyetik alanı artırmak için mıknatıs ın bobine yakın olması lazım. Mıknatıslar masaya bağlanır, tekere de bobin sarılırsa olur. Ama sistem bisiklete ağır olur:cool:
 
kilometre saatlerı böyle çalışıyor. Biraz daha güçlü mıknatıs ve daha bol sarımlı bobinle bayağı güçlü bir atım (pulse) elde edilebilir. Tekere bağladığınız mıknatıs sayısına göre yanıp sönecektir ama ucuzundan bir diyod köprüsü ve orta karar bir kapasitörle tahminim 2 mıknatısla bile bayağı sürekli ışık elde edilebilir.

Mevcut çözümünüzde :
1. Sürtünme çok fazla
2. Sürtünen parçanın (sanırım kayış) bozulması an meselesi.

Eskiden şişe dinamolar kullanılırdı, led denen şey de olmadığından bayağı bir akım çekmesi gerekirdi, bol bol sürtünme ve problem yaşanırdı.
 
@antika mıknatısların bobine çok yakın olması lazım. Ayrıca bobini masanın neresine bağlayacaksınız. Maşa ile jant arasındaki küçülürken mesafe merkezde 0 oluyor. Yapılabilse güzel olur. Ancak görüntü ağırlık dezavantajı var ve uygun ekipman bulmak zor
 
kilometre saatlerinde bobin maşanın iç tarafına plastik cırtcırt ile sabitleniyor.

Mıknatısın ve bobinin kalınlığına göre tekerin ince olduğu maşanın üst tarafına doğru bile sabitlenebilir, hatta tekerin kenarına ne kadar yakınsa mıknatısın geçiş hızı artacağı için atım daha güçlü (fakat kısa) olacaktır.

Kilometre saatlerindeki mıknatıs 5-10 gramlık küçücük birşey. Amaç sadece atım (pulse) alıp hız ölçmek değilde enerji üretmek olduğu o küçük mıknatıstan adam gibi bir akım çekebilmek için çok daha güçlü bobin kullanmak gerekir.

Eski tip trafolu AC/DC adaptörlerin hepsinde mıknatıs hariç bütün gerekli malzeme vardır : köprü diyod yani akım doğrultucu, kapasitör, bol bol bobin teli.

Pratikte nasıl yaparsın tam bilemem ama olayın teorisi böyle işte.
 
@antika alternatif akıma hiç girmeyim diyorum. En basit sistem DC motorla sağlanıyor. Diyota falan gerek duymadan yapılacak sistem için adaptördeki bobin olur mu?
 
Teli trafodan çıkarıp bir daha sararsan olur.

Diğer taraftan dinamo mevzusunun doğası gereği alternatif cereyan olayı kaçınılmaz.

1. Bildiğim kadarıyla LED tek taraflı çalışan birşey, yani artısı eksisi belli. Doğrultucu diyod kullanmazsan eğer (fiyatı 1-2 TL var mıdır bilmem) oluşturduğun dalganın sadece yarısını ışığa dönüştürebilirsin. Beri taraftan benim bu dersleri aldığım zamndan bu yana malzemenin özellikleri değişmediyse eğer, köprü diyodun kendisi de 1.2V voltaj eksilmesine sebep olacaktır.

2. Doğrultulmuş akımı kapasitörle desteklemezsen anlık çakmalar elde edersin. Ayrıca kapasitörle sistemini keskin atımlardan korursun, ledin ömrü uzar.
 
Geri