Scudo Sports

Mekanik diskten hidrolik diske

@srtkmc 3x7 için shimano grip shift setler hem uygun fiyatlı hemde frenden bağımsızlar. Uzun süre kullandım ben, vites ayarların doğru yapıldıysa sorun çıkartmıyorlar.
 
Scudo
@BerkEvren Teşekkürler hocam aslında çevirmeli olanları hiç düşünmemiştim hep tuş lu olanlara bakmıştım,bunlara da bir bakayım
 
@srtkmc

Çevirmeli (revoshift) haricinde, alıştığınız tarzda devam etmek için Altus SL-M310 vites kolları da kullanılabilir.

5037327-NOC02.jpg
 
@Sadettin Z.

Hocam bu çok daha iyi olur baktığım bir bisiklet sitesinde 7 vitesli tuşlu kol yoktu başka sitelerden bakıyorum şimdi bu kola çok tesekkurler
 
Bendede Salcano cyc02 cyclocross bısıklet var ve mekanık dısk frenden pek menun degılım. Acaba hıdrolge cevırebılır mıyım ?
 
Öncelikle merhabalar. Salcano ng 650 bisikletimin tektro mekanik disk sistemini hidrolik diske geçirmek istiyorum. maliyeti nedir en uygun fren sistemi hangisidir. önerilerinizi bekliyorum. Vites kolu da değişceği için klasik yuvarlaklardan deyilde parmaklarla kullanılanlardan en uygunu hangisidir. Şimdiden teşekkür ederim.
 
@OğuzAytar
Vites kollari ile fren bitişikse bir çift vites kolu+hidrolik fren seti. Disklerin de çok kötü olduğunu düşünürsek bir çift orta seviye rotor takımı. Maliyeti 2. El olarak kabaca 50 vites kolları 140 fren 60 rotor diyebiliriz.
 
@JusTiMe (link) bu linkteki fren sistemi nasıl bikginşz var mı her şey dahil rotora kadar

@Mustafa Zeybek vites kollatı maaşesef 50 tl ye yok üzerindeki kladik fren + vites olanlardan ve oarmakla atılıyor bende kolaylık açısından parmakla kullanılanlardan almak istiyorum bunlardan bi öneriniz varmıdır
 
@OğuzAytar
Bisiklet muhtemelen 21 vites. 21 vitesi ikinci elde 50' ye bulursunuz bence. Uzun süre altus m310 kullandım iş görüyordu. Sıfır alıp yükseltmek ölü yatırım olur söyleyeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
Yazildi mi bilmiyorum, hidrolik fren deneyimi yasamak ama fazla da para harcamak istemeyenler sadece on freni hidrolik yapabilirler, arka fren hizdan ve yukten bagimsiz denebilir, fren sirasinda agirlik one atildigi icin. Fren esnasinda on %75 arka %25 ustlenir. Malumun ilani olmus olabilir belki bilmeyen vardir diye. Bisiklet toplayacak olsaydim arkayi da hidrolik yapmak yerine oraya orta seviye bir v fren alip, arkadan artan butceyi one daha iyi bir hidrolik takmaya ayirirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Temel fizik yasalarına göre hidroilkteki mekanik avantaj ile kuvvet çarpı kuvvet kolu prensibindeki mekanik avantaj sürtünmeyi yoksayarsak aynı. (Basınçlı pompalı hidrolik sistemleri farklı tabi) Bisiklette hidroliği bu kadar etkin kılan nedir merak ediyorum. Kablodaki sürtünmenin neredeyse sıfıra indirgenmesi mi daha etkin yoksa mekanik hareketin yön değişimlerinde (doğrusal dairesel ve tekrar doğrusal) ki kayıbı azaltması mı. Şu yüzden merak ediyorum yanlış hatırlamıyorsam yol bisikleti için sadece kaliperi değiştirerek hidroliğe çevirmek mümkün. (Fren kolu, kablo ve tel kalıyor) Bu kaliper hakkında bilgisi olan var ise mekaniğe oranla kolaylığı konusunda bilgilendirebilirse çok memnun olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: OğuzAytar
Peki toplama bi hidtolik fren sistemi ?? Nasıl olur zaten öğrenciyim 1. Ay kaliper 2. Ay fren kolları ve hortum (hortumun pahalı olmadığını düşünerek) sonraki ay rotorun durumuna göre rotor vs böyle bişey daha maliuetli olcaktur fakat ay ay olcağı için kasmıycağını düşünüyorum. Mümkün mü ortalama maliyet ne kadar olur acaba

@JusTiMe shimano br-m486 fren takımı hakkında bi bikgin var mı gittiğim salcano servisinde ondan vardı. 350 tl tam set dedi vites kolları hariç
 
@karanbatu kuvvet çarpı kuvvet kolu mekaniğin kullandığı prensiptir. Hidrolikte kapalı kaplar prensibi pascal prensibi işler. Özetle sıvı kap icindeki tüm yüzeylere eşit basınçla etkir. Dolayısıyla fren kolunun bağlı olduğu yüzey 1 mm2 iken balata pistonunun yüzeyi 1 cm2 ise sizin uyguladığınız kuvvet 100 kat (kare olduğu için 10x10) artarak rotora ulaşır. İşte hidroliğin avantajı budur.
 
@mhtozel size katılmam mümkün değil. Enerji yoktan var, vardan yok edilemez. Prensipte ikiside sizin fren koluna uyguladığınız kuvvet ve kolun bu kuvvetle aldığı mesafenin karşı tarafa yani fren padine kuvveti artacak ve aldığı yol düşecek şekilde aktarılmasıdır. Kaldıraç sisteminde de, dişli çark sisteminde de, makara ve hidrolik sistemlerinde böyledir veya tam tersidir (alınan yol uzayacak, kuvvet azalacak). Bir tahtaravalli düşünün destek noktasından itibaren bir tarafı 10 birim diğer tarafı 1 birim uzunluğında olsun buradaki mekanik avantaj bir tarafı 1cmkare bir tarafı 10 cmkare olan bir hidrolik sistem ve bire on dişli sistemiyle aynıdır. Pompalı hidrolik sistemleri farklı onlarda kuvveti yapılan hareket değil yapılan hareketle açılan yoldan gelen basınçlı sıvı yapar. Bisiklette hidroliği etkin kılan mekanik avantajın farklılığı değil kablodaki sürtünmenin ve hareketin yön değişimlerindeki kaybın azaltılmasıdır. Benim asıl merak ettiğim sadece kaliper değiştirerek hidroliğe dönüştürmek mümkün bunu kullanan kıyaslayacak olan var mı, ne kadar etkin olduğu ve marka model bilgisi olan varmı onu merak ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@JusTiMe internette baktım biraz türkiyede satan biyer bulamadım. Yabancı internet sitelerindede 100 $ vivarı fiyatı var ve şu anki ekonomiye göre çok çok iyi sizede yardımınız için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Mumi08
Bi sorum olcaktı. Mekanik diskten HD ye geçerken hortumlar nereye koyuluyor tel yuvalarına olması mümkün değil mağlum.

SM-A700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@OğuzAytar sadece disk kalıyor geri kalan herşeyi değiştiriyorsun bildiğim kadarıyla.
 
Geri