Scudo Sports

Mekanik disk fren sistemi sorunları

SanerDK

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2012
Mesaj
36
Tepki
6
Yaş
31
Şehir
İzmir
Bisiklet
Kron
Merhaba arkadaşlar. KRON XC150 MD bisikletimde Logan DX-2004 kaliper bulunuyor. Bisikletim eskiden çok güzel duruyordu fakat şimdi fren yaptığımda durmak bilmiyor.

Fren telini değiştirdim, fren telinin girdiği yeri yağladım ama yinede bu sorun sürekli oluyor. Kaliperi dağıttım yağladım ama bir çözüm olmadı. Yayı geri takarken biraz zorladı mekanizma çünkü çok hassas bir noktası var montaj için.

Yayı birkaç tur çevirerek mi takmak gerekli yoksa olduğu gibimi? Çünkü kablo geri gelmesi gerekirken kilitlenip kalıyor ve bu durum sürüşü çok fazla etkiliyor.

Sell_LOGAN_BRAKE_SYSTEM_LB.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Huseyn_132
Scudo
Arkadaşlar ben de mekanik disk kullanıyorum. Zamanla balata aşınır e boşluk yapar. Kaliperin tekerlek tarafındaki cıvata yı allen anahtar ile sıkarak boşlugu alabilirsiniz. Balata bitikse değiştirmeniz gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
KArdes ben dun cozdum bu problemi.Actim kaliperleri falan tam her seyini ayirdim icinden.ICindeki demirleri falan uzerini sildim sonra yagladim sonra icinde haraket eden dairevi civatayi yagladim sorun cozuldu
 
  • Beğen
Tepkiler: SanerDK
Ben bisiklet düzgün fren yapmıyor diye balata spreyi ile temizledim birkaç kez kaliperi. Muhtemelen içinde olması gereken yağıda alıp götürdü bu işlem :/
 
Aynen.Temizlenmesi gereken yer balatalar ve rotor.KAlipere sikmak olmaz
 
Mekanizmanın hangi kısımlarını yağladınız ve hangi tip yağ kullandınız? Mekanizma hareketli ve sıcak çalıştığı için viskozitesi düşük yağ sıkıntı yapar diye düşündüm ben. Gres yağı sürülebilir belki [emoji848]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Mekanizmani tamam soktum her yerine yag vurdum.Dairevi bir demir var oraya cok surdur.Gres yagi surdum(litol-24)
 
merhaba arkadaşlar.yeni aldığım bisikletimin arka freni neredeyse hiç tutmuyor.yine bunun yanında sabit balata diskime sürtüyor.(ayar vidasıyla oynamama rağmen sadece sürtmeyi azaltabiliyorum).bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.
 
@slckats

Mekanikte benim yaptığım ayarlar 3 kısım.

1. Fren teli gergigerginlik ayari

2. Alyanla ayarlanan balata ayari

3. Fren mekanizmasını komple yerinden oynatarak yaptığım fren ayarı.

Boyle bir sorun olsa once bakarım disk ve balatalar temiz mi ? Gerekeli temizlemeleri yaparım.

Sonra balata bitik mi? Balata bittiyse üstteki ayarlari ne kadar da yapsak randuman vermez. Yeni balata almak gerekir

Diske bakarım üstünde bariz deformasyon var mi?

Bunlarda sorun yoksa diskle balatalar arasi mesafeye bakarım. Balatayi diske yakinlastirmak için fren teli gerginliği veya alyanla ayarlanan balata mesafesini ayarlarim. Bunu yaparken gerekirse fren mekanizmasinin vidalarini alyanla sokerek disk le balatalar arasindaki mesafeyi ayarlarim. Başka bir çözüm yolu bunlardan baska bilmiyorum.

Fren teli gerginlik ayarı fren kolundan ve fren mekanizmasinda yapilir.

Sizin sorunda fren mekanizmasiya oynamak gerekebilir. Sürten taraf dediginize göre tel ayarli kısımda. Tel gevsetilir biraz. Böylece o tarafa sürtünme olmaz. Diskle balatalar arasi optimum mesafeyi ayarlamak için ardından fren mekanizması ile oynamak gerekebilir. Çok bir tecrubeniz yoksa bisikletbisikletci en iyi çözüm. Birde yag surulmemis olmalıdır disk ve balatalara
 
teşekkür ederim.Bisikletim henüz 7 günlük.Dün aldığım yere götürdüm.bir de ne görelim fren ve vites ayarını geçtim katlanır mekanizmayı tutan pimin güvenlik vidası bile takılmamış.Ve ben o bisikletle birkaç km de olsa yol gittim,hafif trafiğe çıktım.Yani anlayacağınız Allah korumuş beni.benden özür dilediler ama ne fayda.Garanti kapsamı dışında herhangi bir işlem yapacağım zaman artık oraya gitmeyi düşünmüyorum.bir de bu yer bisikletimin ana bayisi.:mad:
 
Geri