Scudo Sports

Mazot pas söker mi?

Kayıt
18 Haziran 2016
Mesaj
46
Tepki
50
Yaş
25
Şehir
Antalya
İsim
Çağrı Öztürk
Bisiklet
Bianchi
Eski bisikletimi topluyorum çıkan paslı parçaların (jant,ruble aynakol vs de dahil) paslarını temizlemek ve parlatmak için mazot iyi bir çözüm mü? Başka önerileriniz varsa onlara da açığım
 
Scudo
Pas yuzey kaplamasinin bozulmasi ile ortaya cikar. Yani pasi temizleseniz alt kaplamasi bozuldugundan tekrar olusma olasiligi yuksek. Mazot direkt temizlemez ama yardimci olur. Tel firca ile oralari bastirip ama saglam yerlerdeki kaplamalari cizmeden mekanik temizlik ile beraber kullanin.
 
Rubleyi sökmek için yaptığım tutma koluna takacağım paslı zinciri tam bir hafta mazota beklettim. Çıkardığımda hala aynıydı. :confused:
 
İlk kez bisiklet temizliğini kendim yaptım. mazot aldım. rublenin üstüne döktüm sonra her yerini fırçaladım. mazotu bu şekilde rublenin üstüne dökmek zarar verir mi ?
 
mazot az da olsa kolaylaştırır pası atmasına ama daha profesyonel ürünler de kullanabilirsin
 
Kola'nin nasil tertemiz yaptigini gordum ve gunde 2 litre kola icen birisi olarak kola'yi biraktim. Ciddi tertemiz yapiyor metalleri, artik sadece pas sokucu olarak eve girer
 
Arkadaşlar bilen varsa benim soruyu cevaplayıverin konuyu hortlattım
 
@eodr Hayır zarar vermez dsotum ancak mazot aynı zamanda da çözücü oldugu için yağlamadan uzun süre bekleyip uçmasını sağlamalısın. Daha sonra tekrar yağlarsın. Balata spreyi vs gibi zımbırtılardan daha iyi temizler ve çok daha az aşındırır. Sprey şeklinde olmaıdığı ve gaz içermediği için de için de kısmen daha çevreci denebilir. Ancak toprağa temas etmesin altına gazete sermelisin.
kapalı mekanda kokusuna maruz kalmamanı açık alanda bu işleri yapmanızı tavsiye ederim. uzun süre tenefüs edilirse şiddetli baş ağrısı yapabilir.

Kalın pas için mazot ile beraber aliminyum bulaşık teli ile zımoaralarsan daha iyi sonuç alırsın. ancak tekrar paslanmamaları için boyamanı tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: eodr
@alper 76 Döküp üzerindeki eski yağını ve kirini temizledikten 1 saat kadar sonrasında yağlama işlemini yaptım.
 
@eodr iyi yapmışsınız , tavsiyem kuru bir bezle silmeniz ya da tüm gece kurumaya bırakmanız olurdu. Ya da sabunlu eski bir süngerle iyice silip gazyağı kalıntılarını çıkarabilirdiniz. Bunu dememin nedeni gaz yağının da bir çözücü olmasıdır. Zincire sıktıgınız yagın daha iyi tutunması için böyle diyorum. Temelde, dipte biraz gazyağı kalırsa üzerine sıkılan-dökülen zincir yağı kayıp akar, zincire tutunamayabilir. Beklemeniz doğru karar olmuş bir dahakine çok daha fazla bekleiyn ki gazyağı uçsun, böylece yağlamanız daha başarılı olur.
sağlıcakla kalın
 
Apolar yapıda çözücüler yağ gibi apolar yapıda ürünlerde daha iyi sonuç verir. Yani oksit veya hidroksit gibi polar yapıları (iyonik) çözmekte zorlanırlar. Alkollerin nispeten polar tarafı da olduğu için hafif çözücü nitelik taşır fakat işe yaramaz. Bunun için en doğru çözüm seyreltik asittir. Bir yerden saf su (iyonlaşmayan) bul, bunu az miktarda tuz ruhu(HCl, hidroklorik asit) ile karıştırıp dene. Sonuç alacaksın ama saf su üstüne tuz ruhu eklemeye dikkat et ve damla damla yavaş yavaş ekle. Bir de mutlaka koruyucu gözlük, maske ve nitril eldiven kullan.
 
Shimano degreaser kullanıyorum,bütün kirler ve paslarda dahil olmak üzere söküyor
videoda görüldüğü gibi :)
 
Shimano degreaser kullanıyorum,bütün kirler ve paslarda dahil olmak üzere söküyor
videoda görüldüğü gibi :)

bu tip ''bisiklet için özel'' gibi pompalanan ürünlere kanmayın ve dünyanın parasını dökmeyin. en güçlü (birim hacim başına sökülen pas miktarı olarak) 3 pas sökücü sıvı, etkisi çoktan aza doğru şu şekilde:

1 - hidroklorik asit, halk adıyla ''tuz ruhu''
2 - hidrojen peroksit, yani ''oksijenli su''
3 - elma sirkesi

pası bu pahalı sıvılardan en az kullanarak sökmek için, yüzeye sıvıyı döktükten sonra diş fırçası veya aluminyum folyoyu buruşturarak hafif bir zımpara etkisi yaratmak gerekiyor. ayrıca, 3 ü de, ironik şekilde, hızlı paslandıran sıvılardır. pas çözüldükten sonra yüzey çok iyi kurulanıp bu maddelerden tamamen arındırılmalıdır.

pas önleyici/yavaşlatıcı olarak, mazot (motorin) ve madeni yağlar, içinde su barındırmayan ve suyla karışmayan sıvılar olduklarından pasa karşı en etkili kalkanlardır. demir profilcilerdeki malzemelerin mazota daldırılmış olması bu sebeptendir.
 
bu tip ''bisiklet için özel'' gibi pompalanan ürünlere kanmayın ve dünyanın parasını dökmeyin. en güçlü (birim hacim başına sökülen pas miktarı olarak) 3 pas sökücü sıvı, etkisi çoktan aza doğru şu şekilde:

1 - hidroklorik asit, halk adıyla ''tuz ruhu''
2 - hidrojen peroksit, yani ''oksijenli su''
3 - elma sirkesi

pası bu pahalı sıvılardan en az kullanarak sökmek için, yüzeye sıvıyı döktükten sonra diş fırçası veya aluminyum folyoyu buruşturarak hafif bir zımpara etkisi yaratmak gerekiyor. ayrıca, 3 ü de, ironik şekilde, hızlı paslandıran sıvılardır. pas çözüldükten sonra yüzey çok iyi kurulanıp bu maddelerden tamamen arındırılmalıdır.

pas önleyici/yavaşlatıcı olarak, mazot (motorin) ve madeni yağlar, içinde su barındırmayan ve suyla karışmayan sıvılar olduklarından pasa karşı en etkili kalkanlardır. demir profilcilerdeki malzemelerin mazota daldırılmış olması bu sebeptendir.
Tuz ruhu cilt ve göz için son derece tehlikelidir onu kullanmanızı önermem fakat dediklerinizin çoğuna katılıyorum.Kirli yağı temizlemek için kullandığım yöntem ise mazot ve gaz yağıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
@kudretozbay
tuz ruhunu babadan yadigar 78 model exclusiv in rigida superchromix jantlarında ve tellerinde paslar gözüme battıkça uyguluyorum. çemberlerde direkt çembere damlatıp (metal yağdanlık gerekiyor) aluminyum folyo ile girişiyorum. tellerde de ince zımpara kağıdına damlatıp o şekilde uyguluyorum. tabi bunu balkonda açık havada yapıyorum ve ellerimde deriden imal kaynak eldiveni oluyor.
 
Geri