Scudo Sports

Maxxis Radiale 22-23c

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.869
Maxxis'in yeni çıkardığı radyal(dik 75 derece) profile sahip lastiği hakkında bilgisi olan arkadaş var mı?Yıllardır beklenen gelişme geldi ama sürüş kalitesi ne kadar değişti?En azından Schwalbe Ultremo R(Radyal 68 derece) kullanan arkadaş varsa; yorumlarıyla, radyal lastikler hakkında bilgi sahibi olmuş oluruz.Lastik sınır çizgisi ne kadar?Sarkmaya izin veriyor mu?Yere değen temas yüzeyinden dolayı frenleme veya lastiğin dönüş direnci gibi etkiler nasıl?Sitesinde konforlu sürüş yazılmış ama radyal lastikler benim bildiğim kadarıyla daha az konforludur.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
Düzeltme Ultremo R'ler 68 değil 69 derece.
 
Ankarada Ultremo R kullanan bir kaç tanıdığım vardı, inanılmaz diyorlardı her şekilde :) Hem çok akıcı hemde virajlardaki yanal tutuşu çok iyiymiş..
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Bu konuyu görene kadar radyal lastiğin ne anlama geldiği hakkında hiçbir fikrim yoktu. İnternetten araştırdığım kadarıyla radyal lastiklerin farkı, lastik içindeki ipliklerin sarım şekli imiş. Standart lastiklerde iplikler çapraz bir şekilde sarılırken, radyal lastiklerde, lastiğe 90 derece dik olacak bir şekilde sarılıyor. Sonuç olarak bu sarım şekli lastiğin sürüş karakteristiklerine büyük bir etki yapıyor.

Aşağıda linkini verdiğim Michelin'in karşılaştırmasına bakacak olursak radyal lastikler, standart (bias ply) lastiklere göre her yönden üstün gibi görünüyor.

Benim merak ettiğim şey, madem radyal lastikler bu kadar üstün, neden bu zamana kadar bisikletlerde yaygınlaşmadı? Motorlu taşıtlarda uzun yıllardır standart olmuş bu lastiklerin acaba bisiklet kullanımında bazı zayıf noktaları mı var? Açıkçası kafam karıştı biraz.

Vikipedi linki:
(link)

Michelin'in karşılaştırması:
(link)
 
Ben yarışlarda Ultremo R kullanıyorum, çok memnunum, teknik kriteryumlarda da viraj performansı çok iyi, ancak sadece iyi yollarda kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Radyal lastiklerinde önemli sorunları vardır.Açıklama yazacağım şimdilik işlerim var üşeniyorum o kadar yazı yazmaya.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Radyal lastiklerin yararları hakkında yorum yapmaya gerek yok yeterince açıklama var zaten.Sorunları hakkında bir kaç cümle söylemek lazım. Fiziksel sorunlardan bahsedersek öncelikle; Radyal lastiklerde iplikler(damarlar) ayrılmaya çalışır.Bu otomobil lastiklerinde çelik tellerle ve daha sert hamurlarla önlenmeye çalışılır.Bu lastiğin sertleşmesine ve ağırlığının artmasına sebep olur.Yarış teknolojisinde lastiğin ağırlığını(kevlar telli lastikler) ve lastiğin hamurunun yumuşatılması için açı düşürülür ve yanak genişletilir.Cadde otomobillerinde açı 90 dereceyken,Yarış dünyasında;otomobillerde 80-85,iki teker dünyasında 69-75 derecedir ve lastik yanakları geniştir.Bilinçsizce yapılan,moda olan yanakları ince lastiklerin geniş taban olma zorunluluğu vardır çünkü hamurları çok serttir,ıslak zeminde aquaplaning(su üzerinde yüzmeye başlama) çok yatkındırlar ve sert hamurunda yol tutuşu düşüktür(Denemesi bedava lastikçilere gittiğinizde lastiklere elleyiniz ve tırnağınızı batırınız fark bariz ortada olacaktır).Yumuşak hamurlu,kevlar telli,ince yanaklı ve tüy gibi hafif bir yol bisikleti lastiği yapmak için lastik teknolojisinin ekmek yemesi gerekliydi.İncelen yanakların tabanı destekleyebilmesi için kullanılan hamurun,ipliklerin ve bezlerin geliştirilmesi gerekiyordu. Sürüş karekteristik sorunlarına gelirsek. Radyal lastikler,yukarıda dediğim gibi suda yüzmeye yatkındırlar.Suda yüzmenin sebebi normal sarımlı(bias ply) lastiklerin düşük açısının vermiş olduğu ince burunla suyu yarabilmesidir.Radyal lastik düz olduğunda suyu yaramayacağı için yüzmeye başlar.Hiç bir yol bisikletçisi yüksek hızda giderken lastiklerinin suda dengesizce yüzmesini istemez değil mi?Maxxis'in sitesini incelerseniz kuru ve ıslak zemin lastiği diye ayırmış sebebi bu işte(Radiale 22c kuru,23c ıslak zemin hamurunda). Konfor olarak radyal lastikler sanılanın aksine daha az konforludur.Bunun sebebi lastiğin desteklerinin sertliği ve dönüş direncinin düşük olması.Düşük dönüş dürenci her zaman konforla ters orantılıdır.Lastiğin yapısı bozulmadıkça dönüş sürtünmesi artmaz ama konfor azalır.Konforu artırırsanız lastiğin dönüş sürtünmesi artar. Maxxis Radiale lastik,Dünya üzerindeki en iyi teknolojiye sahip seri üretim lastiğidir.Lastik teknolojisinde zirve konumundadır. Daha bir çok karşılaştırma var ama inşallah akıllardaki sorulara bir nebze olsun cevap olmuştur inşallah.
 
Dik 75 derece olmasi, ve ayrica; modular-3 degisik boyutta-9 degisik subap renk secenekleriyle cok ses getirdi. Basindan okudugum kadariyla yorumlar cok olumlu Maxxis icin.

Bu arada Ultremoda R 1 versiyonunu cikardi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Ultremo R1 ler için de yorum bekleriz.Lastik piyasası iyice kızışacak gibi.
 
Geri