Radyal lastiklerin yararları hakkında yorum yapmaya gerek yok yeterince açıklama var zaten.Sorunları hakkında bir kaç cümle söylemek lazım. Fiziksel sorunlardan bahsedersek öncelikle; Radyal lastiklerde iplikler(damarlar) ayrılmaya çalışır.Bu otomobil lastiklerinde çelik tellerle ve daha sert hamurlarla önlenmeye çalışılır.Bu lastiğin sertleşmesine ve ağırlığının artmasına sebep olur.Yarış teknolojisinde lastiğin ağırlığını(kevlar telli lastikler) ve lastiğin hamurunun yumuşatılması için açı düşürülür ve yanak genişletilir.Cadde otomobillerinde açı 90 dereceyken,Yarış dünyasında;otomobillerde 80-85,iki teker dünyasında 69-75 derecedir ve lastik yanakları geniştir.Bilinçsizce yapılan,moda olan yanakları ince lastiklerin geniş taban olma zorunluluğu vardır çünkü hamurları çok serttir,ıslak zeminde aquaplaning(su üzerinde yüzmeye başlama) çok yatkındırlar ve sert hamurunda yol tutuşu düşüktür(Denemesi bedava lastikçilere gittiğinizde lastiklere elleyiniz ve tırnağınızı batırınız fark bariz ortada olacaktır).Yumuşak hamurlu,kevlar telli,ince yanaklı ve tüy gibi hafif bir yol bisikleti lastiği yapmak için lastik teknolojisinin ekmek yemesi gerekliydi.İncelen yanakların tabanı destekleyebilmesi için kullanılan hamurun,ipliklerin ve bezlerin geliştirilmesi gerekiyordu. Sürüş karekteristik sorunlarına gelirsek. Radyal lastikler,yukarıda dediğim gibi suda yüzmeye yatkındırlar.Suda yüzmenin sebebi normal sarımlı(bias ply) lastiklerin düşük açısının vermiş olduğu ince burunla suyu yarabilmesidir.Radyal lastik düz olduğunda suyu yaramayacağı için yüzmeye başlar.Hiç bir yol bisikletçisi yüksek hızda giderken lastiklerinin suda dengesizce yüzmesini istemez değil mi?Maxxis'in sitesini incelerseniz kuru ve ıslak zemin lastiği diye ayırmış sebebi bu işte(Radiale 22c kuru,23c ıslak zemin hamurunda). Konfor olarak radyal lastikler sanılanın aksine daha az konforludur.Bunun sebebi lastiğin desteklerinin sertliği ve dönüş direncinin düşük olması.Düşük dönüş dürenci her zaman konforla ters orantılıdır.Lastiğin yapısı bozulmadıkça dönüş sürtünmesi artmaz ama konfor azalır.Konforu artırırsanız lastiğin dönüş sürtünmesi artar. Maxxis Radiale lastik,Dünya üzerindeki en iyi teknolojiye sahip seri üretim lastiğidir.Lastik teknolojisinde zirve konumundadır. Daha bir çok karşılaştırma var ama inşallah akıllardaki sorulara bir nebze olsun cevap olmuştur inşallah.