Scudo Sports

Mavic Aksium Jant Seti

işte bir kaç zamandır üzerine düşündüğüm ve bir bilenden yardım istesem dediğim olay tam da bu: cole elite modelini daha önce bazı forum başlıklarında gördüğüm için dikkatimi çekmişti. karbon kadroya geçmek yerine(ki yakın zamanda öyle bir planım da yok) jant setini değiştirmek şuan olduğu halinden daha tatmin edici olur mu? diye düşünmeden edemiyorum. rs100 jant seti yerine cole rollen elite kullansam kullanışta daha memnun edici olur mu acaba? üstatların yorumlarına ihtiyacım var.. heellppp pleasee:D @trainspotting35 üstat özellikle sizin yorumlarınız değerli benim için.
 
Scudo
işte bir kaç zamandır üzerine düşündüğüm ve bir bilenden yardım istesem dediğim olay tam da bu: cole elite modelini daha önce bazı forum başlıklarında gördüğüm için dikkatimi çekmişti. karbon kadroya geçmek yerine(ki yakın zamanda öyle bir planım da yok) jant setini değiştirmek şuan olduğu halinden daha tatmin edici olur mu? diye düşünmeden edemiyorum. rs100 jant seti yerine cole rollen elite kullansam kullanışta daha memnun edici olur mu acaba? üstatların yorumlarına ihtiyacım var.. heellppp pleasee:D @trainspotting35 üstat özellikle sizin yorumlarınız değerli benim için.
O jant setini kullanmadım tecrübem yok ama takoz gibi ağır olan RS100 setinden daha akıcı olacağı kesin. Yanlış hatırlamıyorsam RS100 2 kg üzerinde, elite ise 1590 gram.
 
işte bir kaç zamandır üzerine düşündüğüm ve bir bilenden yardım istesem dediğim olay tam da bu: cole elite modelini daha önce bazı forum başlıklarında gördüğüm için dikkatimi çekmişti. karbon kadroya geçmek yerine(ki yakın zamanda öyle bir planım da yok) jant setini değiştirmek şuan olduğu halinden daha tatmin edici olur mu? diye düşünmeden edemiyorum. rs100 jant seti yerine cole rollen elite kullansam kullanışta daha memnun edici olur mu acaba? üstatların yorumlarına ihtiyacım var.. heellppp pleasee:D @trainspotting35 üstat özellikle sizin yorumlarınız değerli benim için.
Ben etrafımda Cole Rollen kullanıp memnun olmayan 1 arkadaşıma rastladım o da kg li bir arkadaştı 2-3 sefer tel kırdı ama sonunda çözüldü sıkıntısı. Ben kullandığım sürede mutlu olduğum bir jant ama fren yüzeylerinin erken sürede beyazlamasi üzücü biraz. Özellikle yağmurlu hava da 2-3 kullanımda görsel olarak hayal kırıklığı oluyor onun dışında beni mutlu eden bir jantti. Üst düzey bir jant kullanmadım bugüne kadar ama piyasa durmusken karbon kadro değişikliği daha hoşuna gidecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhatteacher
Bu hub sesi bazı jantlarda çok kulak tırmalıyor, yani traktör gibi gereksiz sesli. Uzun sürüşlerde de çekilmez. Bakalım ilerleyen süreçte hub içerisinde ki yağ azaldıkça ya da ektisini yitirdikçe sesi değişecektir. Ben de Cole Rollen Elit, Aksium ve Campognolo Calima arasında kaldım.
Bazıları arı gibi o bana da hoş gelmez. Hub sesi için dün içerisindeki ağırca yağı temizleyip makine yağı koymuştum ses 5db kadar arttı ama yinede cılızdı. Bugün yay aldığım dükkana tekrar giderek tam kararında yaylar buldum. Hem ses 16db arttı hemde bisiklet ters dönükken hızlı serbest dönüşte pedal lar sabit kalıyor, sağlıklı bir upgrade yaptığım kanaatindeyim.
decathlona baktım aksium un 6500 tl fiyat etiketi var. bu zamanda gerçekten fiyatı cazip alıp koysam mı bi kenara.. ben cole rollen elite ciyim ama aksium yarı fiyatına...
Evet o fiyatı görünce hiç aklımda yokken mavic ci olduk🙂
Bu konuyu anca Esra Erol çözer boşuna burada kafa yormayın.
Konuda çözülemeyen unsur kalmadı👍
 
Son düzenleme:
Merhaba,
Sadece V frenlemi kullanılıyor. Disk sonradan takılabilir mi?
 
Yok arkadaş bu seri kesinlikle kusurlu decathlon dan bu jant setini almayın üzülürsünüz! İlk 15km lik sürüşten sonra 2 tel ciddi seviyede gevşemiş durumda..!
Eski setime de dönemiyorum çünkü ön jant setimi satmış bulundum.

 
Yok arkadaş bu seri kesinlikle kusurlu decathlon dan bu jant setini almayın üzülürsünüz! İlk 15km lik sürüşten sonra 2 tel ciddi seviyede gevşemiş durumda..!
Eski setime de dönemiyorum çünkü ön jant setimi satmış bulundum.


Güvendiğiniz bir yere akort ayarı yaptırdıktan sonra deneyin bence, belki sorun kalmayabilir. Yeni jant setlerinin ilk kullanımdan belli bir km/zaman sonra akort ayarı yapılması gerektiğini hatırlıyorum.
 
Ya giriş
Güvendiğiniz bir yere akort ayarı yaptırdıktan sonra deneyin bence, belki sorun kalmayabilir. Yeni jant setlerinin ilk kullanımdan belli bir km/zaman sonra akort ayarı yapılması gerektiğini hatırlıyorum.
Ya giriş segmenti olduğu için fabrika kontrol süreci yetersiz yada 2016 dan beri beklemiş bir seri olması sebebiyle bu şekilde bir sonuç ortaya çıkıyor.. Sebep ne olursa olsun tellerin düzgünce ayarlanması gerektiği aşikar. Doğru yöntemlerle akort yapacak bir yer bulmam gerekecek...
Güvenebileceğim bildiğim bir yer yok maalesef...
 
Son düzenleme:
İki kere kargo ile Erdoğanlar Bisiklet e akort işini yaptırdım. Bilgisayarlı sistemleri var. Ben memnun kaldım.
 
İki kere kargo ile Erdoğanlar Bisiklet e akort işini yaptırdım. Bilgisayarlı sistemleri var. Ben memnun kaldım.
Çok iyi olurdu ancak İstanbuldayım onların ayarladığı jant kargoda daha beter olur diye düşünüyorum
 
Sağ sol yalpa işi layıkıyla halloldu ancak radyal akort istediğim kıvama gelmiyor kaynak yerini hadi es geçtim bazı noktalarda 1mm kadar fark var. Tel tansiyonları neye göre ve hangi gerginlikte olacak elimde veri yok sadece müzik tabiriyle birkaç telde yarım nota fark var. Eşitlemek istersem akort iyice bozuluyor..
 
Her hamleyi, hem yatayı hem dikeyi hesaba katarak yapmak gerekir. Ayrıca 3-4 tellik bir bölgeyi değil, çemberi çepeçevre gözlemleyerek, çemberi komple okuyarak yapmak gerekir. Anladığım kadarıyla yeterli tecrüben ve ekipmanın yok. Fazla kurcalama derim, nipeli yalama yaparsan işi büyütürsün. "Aynı taraf teller tamamen aynı gerilimde olmalı" diye bir kaide de yok bu arada. Tekerin "olmuş" sayılması için 2 şart var, geometrik balans, ve 'yeterli minimum gerilim'den düşük gerilimde tel olmaması.
 
İstanbulda hassas, teknik ekipmanla akort işi yapan yok sanırım.. Yoksa mutlaka "şurada yapılır" şeklinde bir cevap gelirdi. Daha önce aktif pedal da çalışmış arkadaşıma sordum o da neresi vardır bilmiyor ilginç bir durum...
 
Son düzenleme:
İstanbulda hassas, teknik ekipmanla akort işi yapan yok sanırım.. Yoksa mutlaka *şurada yapılır" şeklinde bir cevap gelirdi. Daha önce aktif pedal da çalışmış arkadaşıma sordum o da neresi vardır bilmiyor ilginç bir durum...

Nasip olursa bu gün yarın akort kontrolü için Tandem Bisiklet Gürkan abiye gideceğim, akortlar gördüğüm kadarıyla bozuk değil ama epeydir jantlara el değmediği için kontrol ettireceğim. Eğer siz de o zamana kadar yaptırmamış olursanız sizin için referans olur, hatta sizin meseleden de bahseder gelişme olursa buraya yazarım.
 
İstanbulda hassas, teknik ekipmanla akort işi yapan yok sanırım.. Yoksa mutlaka "şurada yapılır" şeklinde bir cevap gelirdi. Daha önce aktif pedal da çalışmış arkadaşıma sordum o da neresi vardır bilmiyor ilginç bir durum...
Şehir dışından bile akort yaptırmaya gelinen bir Esat ustamız var. Bursa'ya gelirim derseniz iletişim bilgilerini bulalım, randevu alıp gelin bir gün.
Dijital araçlar kullanmadan kendi el yapımı sehpasıyla harika işler yapıyor. Bursa'da akort dendi mi Esat usta. Bekleriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Nasip olursa bu gün yarın akort kontrolü için Tandem Bisiklet Gürkan abiye gideceğim, akortlar gördüğüm kadarıyla bozuk değil ama epeydir jantlara el değmediği için kontrol ettireceğim. Eğer siz de o zamana kadar yaptırmamış olursanız sizin için referans olur, hatta sizin meseleden de bahseder gelişme olursa buraya yazarım.
Memnun olurum teşekkürler.
 
Tandem ile görüştüm yol bisikleti özellikle aero teller için ölçüm yapacak alet mevcut değilmiş o sebeple bisiklet sepetine yönlendirdi..
 
Tandem ile görüştüm yol bisikleti özellikle aero teller için ölçüm yapacak alet mevcut değilmiş o sebeple bisiklet sepetine yönlendirdi..
Gerilim ölçerde tel silindirik mi yassı mı bişey farketmiyor. İkisini de ölçüyor. Senin kusursuz akorta takıntılı olduğunu anlayıp "bu başımıza iş açar, uğraşmayalım" dediler bence.
 
Gerilim ölçerde tel silindirik mi yassı mı bişey farketmiyor. İkisini de ölçüyor. Senin kusursuz akorta takıntılı olduğunu anlayıp "bu başımıza iş açar, uğraşmayalım" dediler bence.
Telefonda görüştüğüm kişi teller yuvarlak mı aero mu diye sordu yassı olduğunu söyleyince onu ölçecek alet farklı onu kaybettim dedi ve aletin bisiklet sepetinde olduğunu söyledi. Bunun takıntılı olmakla alakası yok! Akort varsa vardır yoksa yoktur teller doğru gerginlikte değilse değildir yani illa abuk sabuk konuşmaya devam edeceksin antipatik olmaya çalışıyorsan emin ol başarıyorsun!
 
Geri