Scudo Sports

mavic 2009 crossmax slr disk 6 vidalı

@yusuf bekar

Evet görmüştüm, belirttiğim gibi paranın alabileceği en iyi hazır tubeless cantlardan biridir, sizin cantınıza göre bir hayli fark yapacaktır zira en fazla fark dönen malzemelerde fark eder, yine dediğim gibi durumunuz varsa düşünmeden alınabilecek en iyi hazır tubeless cant setlerinden biridir :in: , ayrıca bu tür modifiyelere başlamadan önce fikir almak açısından bisiklet seçimi bölümündeki hafiflik ile ilgili yazımı da okumanızı öneririm...
 
Scudo
@Hakan Yazman

Hakan, benim bildiğim en tepedeki sporcu Fulcrum Red Metal Zero kullanıyor.
Ayrıca aşağıda başarılı bisikletçilerin bisikletleri diye güzel bir konu başlığı var.
Göz gezdirdim XTR, DT, Specialized ve ilginçtir biraz fazlaca Ritchey hazır setleri kullanan var. Hatta yukarda önerdiğim American Classic-Stans ZTR combinasyonu bile var ama Mavic SLR var mı orada ?

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=36829

Yukardaki örnekler takibi geneli yansıtmaz. Dediğin gibi Mavic SLR kullanan pro. sporcu da vardır ama XTR, DT ve hatta Stans ZTR jantlarla giden çok büyük sporcular var. Hatta meşhur trialci Ryan Leech'in 3-5 metrelerden zıpladığı bir videosunda XTR set kullandığını görmüştüm :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: fecredall
@Hakan Yazman


hakan abi tubeless derken yani lastiğin içinde şambiyel yokmu bu tubeless anlamadım tam olarak
 
@Güney Tuncer


güney abi ya xtr jant yada linkteki cantı alıcam ikisi arasında iyi bir araştırma yapmam lazım bu jantları alırsam orijinal olarak vidalı sisteme devam edimmi yoksa center look'a mı geçim ?????
 
@yusuf bekar

CENTER LOCK Kullndığında bu şekilde değiştirme şansın var.
(link)

Jant seti bence DE SON NOKTA..1540 gr civarında..
(link)

Ve ben xtr m-975 kullandım,Sert kullanıcılar için en son tavsiyem olur.
Bildiğim kadarı ile tabi.Hope ve 240s için aynı şeyler söylenemez sanırım..iyi forumlar..
 
@sadana

Yalniz bisiklette ortaligi yakiyor, haberin olsun..;)
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
@yusuf bekar

Yusuf bu tercihte kilon ve yarışlara katılıp katılmayacağın önemli. 75kg üzeri değilsen Mavic SLR ile gidebilirsin. Biraz daha ağır ama yarışmayacaksan da bunlarla gidebilirsin. Bende zamanında almaya çok niyetlenmiştim ama biraz esnek olduğu "özellikle ağır kullanıcılar için", sert kullanımda çabuk rulman eskittiği ve hatta tel kırılmaları gibi bir dizi olumsuz şeyler duyduktan sonra üzüle üzüle vazgeçmiştim. 75kg-90kg arasında ve yarışmayı düşünüyorsan XTR sana daha esnemez ve dayanıklı bir platform sunacaktır. 90kg üstündeysen kim ne derse desin kaliteli ekipmanlarla toplanmış 32 telli klasik bir set her yönüyle avantajlı olacaktır. Kararı sen ver..
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
kilom 70 evet yazın yarışlar oluyo yarışlara %80 katılırım ya xtr jant yada linkteki xtr jantın toplam ağırlığı nedir acaba güney abi
 
Mavic Crossmax Slr benim hayalimdeki tek jant setidir. set olarak alabileceğin en iyi jant seti
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
teşekkürler ama bu set tubeless ' miş yani normal lastikle kullanımda ne gibi bir farkı var
 
Merhaba;
Daha önce de böyle bir konuya yazmıştım ama tekrarlıyayım;
1-Ben hem mavic crossmax slr hem mavic crossmax st kullanan biri olarak eğer yarışılmayacaksa mavic cm st alınmasını tavsiye ederim!Yol bisikletim de de fulcrum racing 1 var yani fulcrumu da biliyorum o da taş gibi bir set ama konumuz mtb:)
2-Daha önceki cm slr setimde bir telin çembere giren kısmı kırıldığı (taş fala geldi herhalde) için tel çemberde kaldı, sonunda komple çemberi değiştirmek gerekti ki bunu yapmayıp cm st aldım.
3-Şu ana kadar kullandığım tüm göbekler ve setler üst düzeydeydi ama en akıcıları belki cm st oldu.
4-Hakan Yazman'ın mesajında yazdıklarına tamamen katılıyorum bu setlerin çemberleri taş gibi nerdeyse telsiz bile eğilmeyecek gibi göründü teli çıkarmaya çalışırken.Tubeless sistem düşünülüyorsa; para ve bazı olabilecek sorunlar düşünülmüyorsa bu setler alınır ve keyfine bakılır:)
Buna rakip bence fulcrumlar olabilir tabi tubeless modeli varsa ama onlar(fulcrum) da Türkiye de satılmıyor. Tubeless sistem düşünülüyorsa; hutchinson ve mavic birlikte çalışıyor; bu ikili komb. bendeki gibi piranha tubeless light + mavic crosmax st çok iyi sürüş zevki ve güveni veriyor. Amacım reklam yapmak ve marka taassubu değil ama tecrübelerimi paylaşıp bu konularda yeterince tecrübesi olmayanların daha iyiye ve güzele daha kolay ve çabuk ulaşmalarıdır.

Dt 240 göbekler de çok akıcı güzel ama mavic xm 819 tubeless çemberle toplayacağınız set bu ağırlığa ulaşamaz.
 
Düzeltme:
Lastiklerim pirenha değil phyton olacaktı; pirenha da kullandım ama phyton daha kullanışlı bir lastik:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
gerçekten bilgileriniz için çok teşekküer ederim aklımda iki tane jant seti var ya likte verdiğim jant seti yada xtr jant almayı düşünüyorum ama ikiside tubeless ben hiç tubeless kullanmadım benim kafamı karıştıran tubeless bunun normal iç lastikli bir tekerle ne farkı var acaba
 
xtr setinin tubeless olup olmadığını bilmiyorum belki tubeless olmayabilir dikkat et!

Tubeless cant setinin çemberlerinde havanın kaçmasını sebeb olacak delikler yok ve yan duvarları da farklı olabilir, her markanın kendine göre bir sistemi var ; Mavic'in sistemi UST (universal tubeless system). Bu UST'ye en uygun lastik ya da ust için özel geliştirilmiş lastik hutchinson tubeless lastikleri. Bu seti ve bu lastikleri alırsan iç lastik kulanmadan lastiğe 30 psi civarında (NORMALE GÖRE DAHA DÜŞÜK BASABİLİYORSUN TUBELESS SETLERDE) hava basarak yol tutuşunu ve konforunu artırıp daha güvenli bir sürüş yaşarsın, mavic crosmax st alırsan onun çember genişliği daha büyük olduğu için lastik daha yayvan oluyor ve lastiğin yola oturan kısmı genişliyor.

Bu slr çok üst düzey bir set, bisikletinin ne olduğunu bilmiyorum ama bu canta da uygun bir ekipman olması gerekir diye düşünüyorum:)

Neyse xtr de slr da güzel setler hangisini alırsan güle güle kullan;
ama ben crossmax st derim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
@hknbykl

Boyle bir genelleme yapmak yanlis olur cunku ust sistemini kullanan diger firmalarin da hutchinson'dan uygunluk acisindan bir farki olmayacaktir.Sonucta ust sistemi bir standardizasyon...
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
"En uygun" kelimesini yazdiktan sonra silmek istedim ama; mavic'in standardi "UST", mavic ve hutchinson urun gelistirmek icin ortak calistiklari icin bu iki kelimenin aslinda cok ta yanlis olmadigini dusundum. Bu hutchinson lastigin ustunde " vts system" ve "nagesti" ye de uygun oldugu yaziyor ama asil "ust" icin gelistirilmis:) belki baska lastikler de ilk planda "ust" icin gelistirilmis olabilir, boyleyse en uygun kelimesi biraz fazla olur ama boyle olsa bile bana gore performans ve dayaniklilik acisindan en uygunu "hutchinson phyton tubeless" olur. Zaten mtbr de de 2009 un en iyi tubeless lastigi de "hutchinson phyton tubeless light" secilmis ki dunyada bircok kisi de benimle ayni gorusde imis.

Neyse;
Biraz uzun oldu ama eksik yazinca da ikili yazisma uzayip gidiyor; bunlar benim goruslerim ve biraz da tercihlerim,
Bunlari tartisma ortami olussun diye yazmadim, yazmiyorum; yazdiklarim genel degil ozel olsa da tavsiye ederim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
@hknbykl


Yazdiklarinizdan, mavic'in 'ust' sistemi icin mecburen tek bir lastik markasi kullanilabiliyormus gibi bir izlenim edinince eklemek istedim, takdir edersiniz ki hic bilgisi olmayan kisilerde burada yazilanlardan fikir ediniyorlar..
Bir de mavic, michelin ve hutchinson ve (3 fransiz) bu ust standartini olusturdular.. Michelin'in adi gecmedigine gore, pek sevmiyorsunuz herhalde:)
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
Arkadaşlar tubbless dönüşüm kitleri ile normal jantlar sorunsuz kullanılıyor.
dt 4.2d jantları Joe's kit ile bir müddet sorunsuz kullandım ve şimdi kit bile kullanmıyorum. Heryerde bulabileceğiniz suya dayanıklı bantları uygun genişlikte kesip jantı 3 kat dolanıyorsunuz alın size tubbless jant. Kullanılan bandın ağırlığı teker başına taş çatlasa 15-20gr geliyor. Sistem iyi değil şahane çalışıyor. 7-8 ay oldu, defalarca lastik değiştirdim ve hep patlak önleyici sıvı kullanırım. Sardığım bandta en ufak bir deformasyon olmadığı gibi hava da kaçırmıyor.
Yusuf tubbless konusunda çok takılmana gerek yok. Hangi set hoşuna gidiyorsa git onu al. Tubbless kullanmak istersen dediğim gibi çözümü çok kolay. Unutmadan XTR set mavic gibi tubbless..
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
Bu yazilan butun secenekler ust duzeyde setler; bundan sonra bazi seyler kisisel tercihe giriyor; fabrika orumlu dt setlerin de cok iyi oldugunu kabul ediyorum ama en ust seviyede yarisanlar ya da binenler icin kucuk farklar var; tellerin gobege giris sekli,tipi ve canta telin vidalanarak girmesi gibi; bunlarin farkini da ben kendi seviyemde cok fazla hissedebilecegimi dusunmuyorum belki cogu kisi farkedemez, bu yuzden eger tubeless kitlerle de bu is halledilebiliyorsa bu seti de kullanirdim ama herkes denilen bant seklini yapmayi beceremeyebilir, diger kitler de pek ucuz degil. Boyle bir durum olursa tecrubeli arkadaslardan yardim istenir artik:)

(Not:Michelin lastik kullanmadim ama lastik ararken mtb de cok fazla secenegi olmadigini gordum, ayrica olan modelleri ornek dry2 hem cok pahali hem de cabuk bittigi soylendi o yuzden hem desen hem performans hem de uzun omur acisindan hutchinson:)
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar
Geri