gokhanaltinellliler
Aktif Üye
- Kayıt
- 30 Eylül 2015
- Mesaj
- 101
- Tepki
- 150
- Şehir
- Türkiye
- İsim
- Gökhan Altınelliler
- Başlangıç
- 1991—92
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Arkadaşlar merhabalar,
Marmaray ve metro hatlarında bisikletli yolcular için vagon eklenmesi ve hafta içi saat kısıtlamalarının kaldırılması talebiyle TBMM’ye resmi bir dilekçe göndermiştim.
Bu dilekçeye TCDD, İBB ve Metro İstanbul’dan gelen tüm resmi cevaplar aşağıda özet ve anlaşılır şekilde yer alıyor.
Cevapların ortak noktası ise şu:
👉 “Yoğunluk var, bu yüzden kısıtlama yapmak zorundayız” yaklaşımı hâlâ sürüyor.
👉 Mevcut vagonlarda bisiklet için özel alan/aparat olmadığını kabul ediyorlar.
👉 Yeni araçlarda bisiklet bölmesi konusunun değerlendirileceğini söylüyorlar.
Yazışmalarımın genel hatları ile ilgili kurumların cevaplarını derledim.
TCDD Genel Müdürlüğü (Marmaray):
Fakat bu cevaplar bir şeyi net biçimde gösteriyor:
💬 Bu konu kamuoyu baskısıyla ilerleyebilir. Topluluk olarak harekete geçersek değişim yaratılabilir. Konu ile ilgili olarak bir rapor hazırlayıp herkesin yardımı ile konuyla alakalı olarak yazmış oldugunuz yazılar resim vb belgeler rapora ekleyip kamu denetciler birliğine sunup etkili bir adım atabiliriz.
Marmaray ve metro hatlarında bisikletli yolcular için vagon eklenmesi ve hafta içi saat kısıtlamalarının kaldırılması talebiyle TBMM’ye resmi bir dilekçe göndermiştim.
Bu dilekçeye TCDD, İBB ve Metro İstanbul’dan gelen tüm resmi cevaplar aşağıda özet ve anlaşılır şekilde yer alıyor.
Cevapların ortak noktası ise şu:
👉 “Yoğunluk var, bu yüzden kısıtlama yapmak zorundayız” yaklaşımı hâlâ sürüyor.
👉 Mevcut vagonlarda bisiklet için özel alan/aparat olmadığını kabul ediyorlar.
👉 Yeni araçlarda bisiklet bölmesi konusunun değerlendirileceğini söylüyorlar.
Yazışmalarımın genel hatları ile ilgili kurumların cevaplarını derledim.
TCDD Genel Müdürlüğü (Marmaray):
- Katlanabilir bisikletler her saat taşınabiliyor.
- Normal bisikletler sadece 07.00–08.30 ve 16.00–19.30 dışındaki saatlerde kabul ediliyor.
- Zirve saatlerde yoğunluk gerekçe gösterilerek kısıtlamanın kaldırılmayacağı belirtilmiş.
- Mevcut Marmaray setlerinde bisiklet bölmesi, askı veya aparat yok (bunu resmen kabul ettiler).
- Yeni alınacak trenlerde bu konunun “dikkate alınacağını” söylüyorlar (net bir taahhüt yok).
- Metro hatlarında son vagon “Bisiklet Dostu Vagon” ilan edilmiş.
- Normal bisikletler için hafta içi 07.00–09.00 ve 17.00–20.00 arası yasak.
- Hafta sonu saat kısıtlaması kaldırıldı.
- Yoğunluğu gerekçe göstererek tamamen özgür kullanımın şu an mümkün olmadığını belirtiyorlar.
- Metro istasyonlarına bisiklet park alanları planlandığını ve kısmen uygulandığını ifade ediyorlar.
- İdarelerin verdiği cevapları yeterli bulmuş.
- “Başka bir işlem yapılamaz” diyerek konuyu kapattı
Fakat bu cevaplar bir şeyi net biçimde gösteriyor:
💬 Bu konu kamuoyu baskısıyla ilerleyebilir. Topluluk olarak harekete geçersek değişim yaratılabilir. Konu ile ilgili olarak bir rapor hazırlayıp herkesin yardımı ile konuyla alakalı olarak yazmış oldugunuz yazılar resim vb belgeler rapora ekleyip kamu denetciler birliğine sunup etkili bir adım atabiliriz.


