Scudo Sports

Marmaray & Metro Bisiklet Uygulamaları

gokhanaltinellliler

Aktif Üye
Kayıt
30 Eylül 2015
Mesaj
101
Tepki
150
Şehir
Türkiye
İsim
Gökhan Altınelliler
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar merhabalar,
Marmaray ve metro hatlarında bisikletli yolcular için vagon eklenmesi ve hafta içi saat kısıtlamalarının kaldırılması talebiyle TBMM’ye resmi bir dilekçe göndermiştim.
Bu dilekçeye TCDD, İBB ve Metro İstanbul’dan gelen tüm resmi cevaplar aşağıda özet ve anlaşılır şekilde yer alıyor.
Cevapların ortak noktası ise şu:
👉 “Yoğunluk var, bu yüzden kısıtlama yapmak zorundayız” yaklaşımı hâlâ sürüyor.
👉 Mevcut vagonlarda bisiklet için özel alan/aparat olmadığını kabul ediyorlar.
👉 Yeni araçlarda bisiklet bölmesi konusunun değerlendirileceğini söylüyorlar.

Yazışmalarımın genel hatları ile ilgili kurumların cevaplarını derledim.
TCDD Genel Müdürlüğü (Marmaray):
  • Katlanabilir bisikletler her saat taşınabiliyor.
  • Normal bisikletler sadece 07.00–08.30 ve 16.00–19.30 dışındaki saatlerde kabul ediliyor.
  • Zirve saatlerde yoğunluk gerekçe gösterilerek kısıtlamanın kaldırılmayacağı belirtilmiş.
  • Mevcut Marmaray setlerinde bisiklet bölmesi, askı veya aparat yok (bunu resmen kabul ettiler).
  • Yeni alınacak trenlerde bu konunun “dikkate alınacağını” söylüyorlar (net bir taahhüt yok).
2) İBB / Metro İstanbul:
  • Metro hatlarında son vagon “Bisiklet Dostu Vagon” ilan edilmiş.
  • Normal bisikletler için hafta içi 07.00–09.00 ve 17.00–20.00 arası yasak.
  • Hafta sonu saat kısıtlaması kaldırıldı.
  • Yoğunluğu gerekçe göstererek tamamen özgür kullanımın şu an mümkün olmadığını belirtiyorlar.
  • Metro istasyonlarına bisiklet park alanları planlandığını ve kısmen uygulandığını ifade ediyorlar.
3) TBMM Dilekçe Komisyonu:
  • İdarelerin verdiği cevapları yeterli bulmuş.
  • “Başka bir işlem yapılamaz” diyerek konuyu kapattı

Fakat bu cevaplar bir şeyi net biçimde gösteriyor:
💬 Bu konu kamuoyu baskısıyla ilerleyebilir. Topluluk olarak harekete geçersek değişim yaratılabilir. Konu ile ilgili olarak bir rapor hazırlayıp herkesin yardımı ile konuyla alakalı olarak yazmış oldugunuz yazılar resim vb belgeler rapora ekleyip kamu denetciler birliğine sunup etkili bir adım atabiliriz.
 
Scudo
Toplu taşımaya (marmaray- metro otobüse bisiklet ekleme şeklinde veya mecut yollara güvenilir ayrı sadece bisiklet yolu yapma şeklinde) bisikleti eklemeyi yoğunluk nedeniyle yapmıyorlar ama aslında yoğunluğun bir nedeni de bisikleti ulaşıma entegre edilmemesi. Bizim siyasiler parti farketmeksizin vizyonsuz yetersiz olduğu için de bu kısır döngü böyle devam eder, toplum da onlar gibi çünkü.
 
Ülkemizin gözbebeği İstanbul'da bisiklet kullanımındaki problemlere olan yaklaşımlara bakarmısınız yazık ya. TBMM de aktif bisiklet kullanan vekil var mı acaba. Bir de şunu merak ediyorum İstanbulda boğazdan karşıya bisikletle sürerek geçmek mümkün mü acaba? Günün herhangi bir saatinde?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Ülkemizin gözbebeği İstanbul'da bisiklet kullanımındaki problemlere olan yaklaşımlara bakarmısınız yazık ya. TBMM de aktif bisiklet kullanan vekil var mı acaba. Bir de şunu merak ediyorum İstanbulda boğazdan karşıya bisikletle sürerek geçmek mümkün mü acaba? Günün herhangi bir saatinde?
Göstermelik sürenler olmuştu Boğaz köprüsünden geçiş güvenlik sebebi yasak ancak mümkün ayrı bir bisiklet yolu yapılır ise olur maalesef genel düşünce bu şekilde
Toplu taşımaya (marmaray- metro otobüse bisiklet ekleme şeklinde veya mecut yollara güvenilir ayrı sadece bisiklet yolu yapma şeklinde) bisikleti eklemeyi yoğunluk nedeniyle yapmıyorlar ama aslında yoğunluğun bir nedeni de bisikleti ulaşıma entegre edilmemesi. Bizim siyasiler parti farketmeksizin vizyonsuz yetersiz olduğu için de bu kısır döngü böyle devam eder, toplum da onlar gibi çünkü.
Bu kısır döngü bir yerde kırılacak sonuçta
 
  • Beğen
Tepkiler: yonuzzade
Bu kısır döngü bir yerde kırılacak sonuçta
Çok katılmıyorum ortadoğu ülkelerindeki insanlar biraz gelişince avrupa gibi olacağımız sanıyorlar ama benzer bir gelişme içerisinde değiliz bence, bizim gibi küçük bir kısım bunu anlıyor sadece 50 yıl sonra da bisiklet entegre olmaz başka bir çözüm bulunur nüfus azalır vs ama yine Almanya Hollanda gibi bir çözüm olmaz.
 
Belki de zaman gösterecek alt yapı genelde arabalara yönelik yapılıyor yapılan bisiklet yolları da göstermelik İstanbul için diyorum diğer iller de oturmuş örnekler var tabi bu yöneticilere bağlı dediğiniz gibi vizyon meselesi :) olsun biz yazalım yaparlar yapmazlar onların bileceği iş yeter ki sürerken ölmeyelim :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: yonuzzade
aynen önce ölmeyip oyunda kalmak lazım ;)
 
Bir yer ile rapor hazırlayıp kamu denetçiler birliğine sunmuştum işlemede aldılar 6 ay sürdü. Kurumlara 30 gün içinde önlem alınması gereken bir yazı ile cevap verildi kısmen de yaptılar ama tabi işte yapmaları gereken şeylerdi 5 senede bu kadar ilerledi. Bu konu ile ilgili olarak hazırlayayım diyorum ya herro ya metro :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Eskişehir’in Mihalgazi Belediyesi başkanı bi hanımefendinin belediye meclisi toplantısında bi söylemi vardı, burada da paylaşılmış olabilir hatta emin değilim, özetle ‘Avrupa toplumları gibi bi altyapıya ve kültüre sahip olmadan gelişigüzel bisiklet yolu yaparak trafiği tehlikeye atıyorsunuz’ gibi bişeydi. İnsanlar eleştiriyor tabi ister istemez böyle bi lafı ama kadın haklı, hiçliğe giden yollar, ortasında tümsek olan, basamak gibi şeyler olan bisiklet yolları yapılıyor. Sen toplu taşımayı istediğin kadar bağla bisiklet yollarına, insanlar ulaşım için bisiklet yolunu bile güvenli bi şekilde kullanamıyor ki toplu taşımayı kullansın.

Herşeyin başı eğitim, küçük yaşta başlaması lazım bisikletin ulaşım amacıyla kullanımı. Ortaokuldur, lisedir falan bu seviyelerdeki çocuklarımızı okula bisikletle gitmeye teşvik etmek üzerine ne yapıyoruz mesela? Bi çok genç İstanbul’da bile kendi mahallesindeki okula gidiyor, öyle anayollara falan çıkmadan okuluna ulaşabilir durumdalar, ne kadar kullanılıyor ki? Kendisi kullanmış olan, kullanmamış dahi olsa etrafında bu şekilde okula gidip gelen arkadaşları olan gençlerimiz yarın bir gün bu projeleri hazırlayan, onaylayan konumuna gelecek. Ancak o zaman işte iş yapılmış olsun diye değil, işe yarasın diye yapılmaya başlar.

Bu işlerin sorumlusu olan 70+ adamların torununlarına güvenlikli korkuluklu sitelerinde kullansın diye hediye olarak aldığı oyuncakları kullanmaya çalışıyoruz, bu kadarını bile bize fazla görüyorlar eminim..
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Çok geç kalındı 1800 yıllardan bu yana ülkede bisiklet ağı kurulamadı bir sonraki nesile bırakılacak bir çalışma bırakalım adım atalım inşa etsinler şuan kimlerin keyfini beklersek sonraki nesil aynı şeyleri ile bocalanacak
 
şaşırdık mı...yapıcı hiç bir yanıtları yok yazık
 
marmaray için e-bike yasağı gelmişti hiçbir şekilde alınmayacak diye, sizler gene kuralları esnetmelerini falan bekliyorsunuz bu yasakçı zihniyetin :) malesef değişen pek birşey olmaz.
 
marmaray için e-bike yasağı gelmişti hiçbir şekilde alınmayacak diye, sizler gene kuralları esnetmelerini falan bekliyorsunuz bu yasakçı zihniyetin :) malesef değişen pek birşey olmaz.
Resmi olarak yasaktır demiyor sadece alanda kullanmak yasak elle götür diyor. Ancak şuradaki ironi çok komik (link) bu sitede son vagonda niye alınıyor gibi bir tartışma yaşanmış açıkcası bu konuda son vagon Bisikletinin hakkı ancak bu konuda çok tartışma çıkıyor. İşte bu yüzden konuya açıklık getirilmesi gerekli kalabalık diye yapılmaması kabul edilir bir uygulama degil
Açıkçası bu konuyu çözebilecek koordinasyona sahip kurum yetkilileri de yok. Birinin yaptığı uygulamayı diğeri yapmıyor; ödenek ayırmayan var, gereksiz gören var, “araba taşımacılığı daha önemli” diyen var… İşin içinde çok fazla dinamik bulunuyor ve ortada net bir yetkili olmayınca çözülememesini anlayabiliyorum.
Bu sorunun çözümü ancak toplumsal farkındalık ve toplumsal baskıyla mümkün. Madem ilk ve son vagon bisikletli diyorlar, o zaman bir gün 10 kişinin bisikletiyle birlikte sadece ilk ve son vagona binmesi bile bir eylem niteliği taşır. Bu düzenli olarak yapılırsa, sorun arz–talep meselesi üzerinden kendiliğinden çözülür düşünüyorum.
 
Malesef "cahil" pilli scooter kullanıcıları yüzünden. Bende bir iki defa metroda kullandıklarına şahit oldum. Zaten kalabalık, insalar curcuna halinde koşturuyor, bir de bu gibi tipler, insanların üzerine sürüyormuş gibi kullanınca, tazsız oluyor.
 
Sürmeleri elbette bir sorun, ancak insanların bisiklet, scooter gibi araçların trenlerde olmaması gerektiğini düşünmesi aslında daha büyük bir problem. Sorun yalnızca buradan kaynaklanmıyor. Örneğin sadece bisikletlilere özel bir vagon olsa, bu kez de “Acaba sorun tamamen çözülür mü?” sorusu ortaya çıkıyor. Çünkü o vagon boş göründüğünde normal yolcular da binmek isteyecek, bu da yeni tartışmalara yol açacaktır.
Bu nedenle, kalıcı ve uygulanabilir çözümler üretmek gerekiyor. Böyle çalışmalar ancak dernekler üzerinden yapılacak çalıştaylar, görüşmeler ve detaylı raporlar sunularak hayata geçirilebilir. Çünkü yetkili kişiler genelde “Çözümün varsa getir, hazır olsun ben de uygulayayım” yaklaşımıyla hareket ediyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurcakici
Geri