Scudo Sports

Markaların fiyat/performans değerlendirmesi...

Kayıt
6 Mart 2011
Mesaj
5
Tepki
1
Şehir
EDİRNE

Markaları, fiyat ve performans olarak ele aldığımızda, iyiden kötüye doğru bir liste oluşturacak olsak, sıralama nasıl olurdu ?
Bu konuda özellikle tecrübeli arkadaşların görüşleri önem arzediyor...
Tabi toplama bisikletler bu değerlendirmenin dışında :rolleyes:
Ama biz bisiklet severlere, buğüne kadar edindiği tecrübeleri yansıtmak , yüksek performans, uygun fiyatı yakalamak maksadıyla, toplama yapacak arkadaşlarıda bekliyoruz...:in:
 
Scudo
@Derviş Özcan
@Cihangir KOPARAN
Bence şu anda Merida özellikle internette çok fazla aradım ama Merida Big.Nine 70 ya da Big.Seven 70 çok yakın geldi bana
 
Yerli firmalarımız oldukça iyi iș çıkarıyor bu konuda, șimdi yabancı firmalara geleyim. 🙃

Ortada bir anlam karmașası var, bisikleti kadro üzerinden değerlendirmek ile bisikleti üstündeki donanımlar üzerinden değerlendirmek kesinlikle çok farklı șeyler.

Atıyorum aynı fiyat bandındaki specialized marka bir bisiklet ile bir btwin marka bir bisikleti karșılaștırırsak donanım olarak btwin net olarak ciddi bir șekilde üstünlük sağlar ama iș kadro ve mühendislik kıyaslamasına gelince specialized bu durumu lehine çevirir.

Kadro ve donanım kalitesi olarak bence en iyi fiyat / performans oranı sunan yabancı bisikletler giant ve mosso ikilisidir ki giant sahip olduğu kadro kalitesi ile bu kıyaslamada açık ara öndedir bence. 😁
 
@Heicks
Benim düşüncem yerli markalarda fiyat performans olarak Carraro önde. Ardından da sırasıyla Peugeot ve Bisan. Bisan ile Peugeot un sırası değişedebilir bu arada.

Bunlar yerli marka mı?
 
Acıktım mı ne? Makarnaların fiyat/performans değerlendirmesi olarak okudum. Bir yandan şaşırıyorum bir yandan başlığa girerken filiz güzel makarna arbellayı da beğenerek yiyorum ama kaç paraydı bunlar diye düşünüyorum 😁
 
merhaba
bisikletin markasını ve modelini bilen var mı
 

Dosyalar

  • Elite 4_ Sezon.jpg
    Elite 4_ Sezon.jpg
    69,8 KB · Okunma: 71
Bunlar yerli marka mı?
Evet yerli marka. Ancak yerli üretim demek yanlış olur. Öte yandan evet Carraro İtalyan, Peugeot Fransız menşei. İsim hakkı yerli üreticilerce alınmış. Yerli marka derken üretimi (ya da montajı ne derseniz diyin) burada yapılanlar ve Specialized, Giant, Trek vs gibi dünya çapında markalara nazaran görece ucuz fiyatlı olanları kastettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
@Heicks
Benim düşüncem yerli markalarda fiyat performans olarak Carraro önde. Ardından da sırasıyla Peugeot ve Bisan. Bisan ile Peugeot un sırası değişedebilir bu arada.
Evet, geçenlerde Carraro'un bir bisikletini gördüm ve 8000₺-9000₺ arası bir fiyatı vardı. Aynı fiyat bandında o donanımı veren bașka bir yabancı bisiklet üreticisi görmedim ben daha. 🙃
 
Evet yerli marka. Ancak yerli üretim demek yanlış olur. Öte yandan evet Carraro İtalyan, Peugeot Fransız menşei. İsim hakkı yerli üreticilerce alınmış. Yerli marka derken üretimi (ya da montajı ne derseniz diyin) burada yapılanlar ve Specialized, Giant, Trek vs gibi dünya çapında markalara nazaran görece ucuz fiyatlı olanları kastettim.

Ülkedeki son dönem yaşanan yozlaşmanın bir örneği de bu. Yerli Malı Haftasını bitirdiğimiz için böyle bir kavram geliştirdik. Yerli üretim. Bu markalar yerli değil. Evet ucuz iş gücünün de etkisiyle ( tabi tek neden bu değil daha kapsamlı) ülkemizde üretimi yapılan mallar. Mutlaka ekonomiye katkısı var. Yanlış anlaşılmasın. Ama kavramların içinin boşaltılmasını pek hazmedemiyorum.
 
Ülkedeki son dönem yaşanan yozlaşmanın bir örneği de bu. Yerli Malı Haftasını bitirdiğimiz için böyle bir kavram geliştirdik. Yerli üretim. Bu markalar yerli değil. Evet ucuz iş gücünün de etkisiyle ( tabi tek neden bu değil daha kapsamlı) ülkemizde üretimi yapılan mallar. Mutlaka ekonomiye katkısı var. Yanlış anlaşılmasın. Ama kavramların içinin boşaltılmasını pek hazmedemiyorum.
Yok ben kavramın içini boşaltmak amacıyla söylemedim. Sadece bu forumda ve dahi bisikletle bir parça fazla ilgilenen insanlar arasında yerli diyince Carraro, Bisan, Mosso, Salcano, Kron, Peugeot ve Corelli akla gelir. Yoksa bunlara yerli üretimdir demek evet pek te gerçekle bağdaşmıyor.
Öte yandan üzülerek hatırlıyorum ki yerli malı haftası elma, fıstık, kayısı ve fındıktan ibaretti...
 
Yok ben kavramın içini boşaltmak amacıyla söylemedim. Sadece bu forumda ve dahi bisikletle bir parça fazla ilgilenen insanlar arasında yerli diyince Carraro, Bisan, Mosso, Salcano, Kron, Peugeot ve Corelli akla gelir. Yoksa bunlara yerli üretimdir demek evet pek te gerçekle bağdaşmıyor.
Öte yandan üzülerek hatırlıyorum ki yerli malı haftası elma, fıstık, kayısı ve fındıktan ibaretti...

kesinlikle o konuda da haklısınız. Ne yazık ki öyle idi.
 
  • Beğen
Tepkiler: everhard
Fiyat performans vs bunları bir kenara bırakın.
Önümüzdeki beş sene enflasyon ortalama yüzde 25 olur bisiklet fiyatlarında.
Şimdi ne alabiliyorsanız onu alın.
Zira seneye onu bile alamayacaksınız.
Seneye bir işimiz olacak mı o bile bir muamma...
Allah yardımcımız olsun.
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
 
Ülkedeki son dönem yaşanan yozlaşmanın bir örneği de bu. Yerli Malı Haftasını bitirdiğimiz için böyle bir kavram geliştirdik. Yerli üretim. Bu markalar yerli değil. Evet ucuz iş gücünün de etkisiyle ( tabi tek neden bu değil daha kapsamlı) ülkemizde üretimi yapılan mallar. Mutlaka ekonomiye katkısı var. Yanlış anlaşılmasın. Ama kavramların içinin boşaltılmasını pek hazmedemiyorum.
Hocam Yerli kavramı günümüzde biraz daha değiști, mesela çoğu bisikletin üretimi ve mühendisliği o bisikleti üreten firmanın merkez hattından bir hayli uzak.

Mesele o ürüne bir katma değer ekleyebilmek, eğer içerisine mühendisliğimizi katıp o ürünün üzerine katma değer ekleyebiliyorsak bir sorun yok bence. Tabiki ben de isterim kendi topraklarımızda üretelim ama artık üretim hatları hammadde ve mühendislik nerede ucuz ise oraya kayıyor.

Mesela bizimkiler kendileri tasarlamıșlardır sahip olduğumuz kadrolarımızı ve tayvan'daki üretim hatlarında tamamen mühendisliğimizden doğan bir kadro üretilmiștir. Sonuç olarak argesi bize aittir ki burada önemli olan bunu bașarabilmek.

Bir de tamamen parçaları ithal edip memleketimde birleștirip satmak var, bu ayakları yere sağlam basan bir yöntem değil. Sonuçta her parça için ayrı bir mühendislik bedeli de ödemiș oluyoruz, birleștirip ve sat mantığı uzun vadede çok kötü bir yöntem.

Atıyorum mühendislik bașarısıyla ürüne bir katma değer ekleyip A bir kadroyu B bir fiyata tayvan'da ürettirip satabilmek ile direk tayvan'daki üreticiden hazır kadro satın alıp bunu piyasaya sürmek arasında dağlar kadar fark var.

Mesela bugün giant firması bir tcr kadrosundan %80-%85 oranında kar ediyor diyelim, eğer giant arge'ye yatırım yapmayıp ta aynı kadroyu bașka bir üreticiden alsaydı kar oranı çok ciddi anlamda düșecekti. Yani belki de herșeyi hazır bir șekilde üreticilerden alıp 2000 tane tcr kadrosu satsa bugün kendi mühendislik becerisiyle elde edip sattığı 300 tane kadrodan elde ettiği karı ancak kazanabilecekti.

Bilmiyorum kendimi ne kadar ifade edebildim. 😁
Bence Yerlilik kavramımız tamamen ürünlere ne kadar katma değer katabildiğimiz ile alakalı, herșeyi hazır alıp satmak hem istikrarsız hem de ayakları yere basmayan bir yöntem. Mesele mühendisliğimizi ortaya koyabilmek, mesele bașkasının 100.000 bisiklet satıp elde ettiği ekonomik kazancı mühendisliğe yatırım yapıp 50.000 kadro satarak elde edebilmek. 🙃
 
Hocam Yerli kavramı günümüzde biraz daha değiști, mesela çoğu bisikletin üretimi ve mühendisliği o bisikleti üreten firmanın merkez hattından bir hayli uzak.

Mesele o ürüne bir katma değer ekleyebilmek, eğer içerisine mühendisliğimizi katıp o ürünün üzerine katma değer ekleyebiliyorsak bir sorun yok bence. Tabiki ben de isterim kendi topraklarımızda üretelim ama artık üretim hatları hammadde ve mühendislik nerede ucuz ise oraya kayıyor.

Mesela bizimkiler kendileri tasarlamıșlardır sahip olduğumuz kadrolarımızı ve tayvan'daki üretim hatlarında tamamen mühendisliğimizden doğan bir kadro üretilmiștir. Sonuç olarak argesi bize aittir ki burada önemli olan bunu bașarabilmek.

Bir de tamamen parçaları ithal edip memleketimde birleștirip satmak var, bu ayakları yere sağlam basan bir yöntem değil. Sonuçta her parça için ayrı bir mühendislik bedeli de ödemiș oluyoruz, birleștirip ve sat mantığı uzun vadede çok kötü bir yöntem.

Atıyorum mühendislik bașarısıyla ürüne bir katma değer ekleyip A bir kadroyu B bir fiyata tayvan'da ürettirip satabilmek ile direk tayvan'daki üreticiden hazır kadro satın alıp bunu piyasaya sürmek arasında dağlar kadar fark var.

Mesela bugün giant firması bir tcr kadrosundan %80-%85 oranında kar ediyor diyelim, eğer giant arge'ye yatırım yapmayıp ta aynı kadroyu bașka bir üreticiden alsaydı kar oranı çok ciddi anlamda düșecekti. Yani belki de herșeyi hazır bir șekilde üreticilerden alıp 2000 tane tcr kadrosu satsa bugün kendi mühendislik becerisiyle elde edip sattığı 300 tane kadrodan elde ettiği karı ancak kazanabilecekti.

Bilmiyorum kendimi ne kadar ifade edebildim. 😁
Bence Yerlilik kavramımız tamamen ürünlere ne kadar katma değer katabildiğimiz ile alakalı, herșeyi hazır alıp satmak hem istikrarsız hem de ayakları yere basmayan bir yöntem. Mesele mühendisliğimizi ortaya koyabilmek, mesele bașkasının 100.000 bisiklet satıp elde ettiği ekonomik kazancı mühendisliğe yatırım yapıp 50.000 kadro satarak elde edebilmek. 🙃

Bu söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum. Ben kendimi belki de tam anlatamadım. Ülkede Yerli Malı etiketi tamamen kalktı. Mesela Vestel dünyada bir çok yerde üretim yapıyor. Türk Malıdır. Başka bir ülkede üretiliyor diye nasıl o ülkenin markasıdır demeyip bizim markamızdır diyorsak aynı şeyi yabancı markalar için de demeliyiz. Ben büyük markaların burada üretim yapmasında fayda görüyorum. Bunu tekrar belirteyim. Ama o markaya yerli üretim denilip matah bir şeymiş gibi algı oluşturulmasından rahatsızım.
Gönül ister ki bizimdr dünyada bilinen ve bir çok yerde üretim yapan markalarımız olsun.
Türk Malı ve Yerli Üretimin ayrı şey olduğunun ve bunun önemli bir fark olduğunu belirtmek istemiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Evet yerli marka. Ancak yerli üretim demek yanlış olur. Öte yandan evet Carraro İtalyan, Peugeot Fransız menşei. İsim hakkı yerli üreticilerce alınmış.
Yerli marka tanımınıza katılamayacağım. Peugeot'nun isim hakkını sattığı ülke sadece Türkiye değildir diye düşünüyorum. Başka ülkelerde de Peugeot etiketli bisiklet üretiliyordur. O zaman bütün bu ülkelerin Peugeot'ya yerli marka demesi gerekir. O zaman sorarlar bu Peugeot hangi ülkenin? ;)

Yerli marka diyebilmek için markanın Türkiye çıkışlı olması gerektiğini düşünüyorum.
 
Yok ben kavramın içini boşaltmak amacıyla söylemedim. Sadece bu forumda ve dahi bisikletle bir parça fazla ilgilenen insanlar arasında yerli diyince Carraro, Bisan, Mosso, Salcano, Kron, Peugeot ve Corelli akla gelir. Yoksa bunlara yerli üretimdir demek evet pek te gerçekle bağdaşmıyor.
Öte yandan üzülerek hatırlıyorum ki yerli malı haftası elma, fıstık, kayısı ve fındıktan ibaretti...
@can_celik yukarıdaki mesajla daha net ifade etmeye çalıştım.
Ancak söylediklerinize de katılıyorum.
 
Bu söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum. Ben kendimi belki de tam anlatamadım. Ülkede Yerli Malı etiketi tamamen kalktı. Mesela Vestel dünyada bir çok yerde üretim yapıyor. Türk Malıdır. Başka bir ülkede üretiliyor diye nasıl o ülkenin markasıdır demeyip bizim markamızdır diyorsak aynı şeyi yabancı markalar için de demeliyiz. Ben büyük markaların burada üretim yapmasında fayda görüyorum. Bunu tekrar belirteyim. Ama o markaya yerli üretim denilip matah bir şeymiş gibi algı oluşturulmasından rahatsızım.
Gönül ister ki bizimdr dünyada bilinen ve bir çok yerde üretim yapan markalarımız olsun.
Türk Malı ve Yerli Üretimin ayrı şey olduğunun ve bunun önemli bir fark olduğunu belirtmek istemiştim.
Șimdi anladım hocam, mesela F-16 aslen bir amerikan uçağıdır ama bu zamana kadar en iyi F-16 üreten ülkelerden birisi biziz. Mesela tüm F-16 uçaklarımız Yerli üretimimizdir ama bu 'o uçağın markasını ya da o uçağı tasarlayıp üreten firmayı' Türk malı yapmaz. Doğru anlamıș mıyım ? 🙃
 
Șimdi anladım hocam, mesela F-16 aslen bir amerikan uçağıdır ama bu zamana kadar en iyi F-16 üreten ülkelerden birisi biziz. Mesela tüm F-16 uçaklarımız Yerli üretimimizdir ama bu 'o uçağın markasını ya da o uçağı tasarlayıp üreten firmayı' Türk malı yapmaz. Doğru anlamıș mıyım ? 🙃

Evet aynen bunu demek istemiştim.
 
Geri