Scudo Sports

Marka lastiklerin 4 kat pahalı olmasının sebebi nedir

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.926
Tepki
921
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
ağırlık değil bu da 500 gram (link)

Schwalbe, Continental gibi lastiklere tonlarca para vermenin getirisi nedir

25 liraya cst varken neden 120 liraya Schwalbe alayım

patlıyor yarılıyor diyenler var bir de

ikinci el ilanlara bakıyorum da yarılmış patlamış Schwalbe, Continental gibi lastikler bile sıfır fiyatına yakın satılıyor

ben 3 senedir cst kullanıyorum sene de 1 defa patladı sadece 1 senede 1 defayı geçmez patlaması

sonra rubena kullandım onlarda aynı şekilde idare etti

araba lastikleri de böyle pirelliye mıcheline tonla para vereceğime starmax yerli üretim aldım senelerce

hiç bir sorun da yaşamadım bisiklet yedek parçası olsun kadrosu olsun yabancı markalara sırf marka diye tonla para vermenin bir anlamı olduğunu sanmıyorum

yerli firmalar varken salcano kron vs varken

trek scott gibi markalara tonla para vermenin bir anlamı yok

ömür boyu kadro garantisini artık neredeyse her marka veriyor


72 euro tek lastik (link)


nedir yani diğer marka yerine bu kadar parayı etikete mi veriyoruz
 
Scudo
Çok amiyane olacak ama Murat 131 de yolda gidiyor, en pahalı araba da... (evet, araba konusunda bilgisizim, o yüzden en pahalı araba dedim :))

Dediğiniz lastiklerin hamuru farklı oluyor. Atıyorum CST kullanırken ıslak yolda buz pistindeymişçesine kayarken Conti ile sanki çivili lastik varmışçasına yere yapışıyorsunuz.
Aynı şekilde kadrolarda da öyle.. Salcano, Kron ve sair markalar Çin/Tayvan'da fason ürünleri alıp üzerine marka yapıştırırken, üst seviye markalar kendi tasarımları, kendi açılarını tasarlayıp Çin/Tayvan'da ürettiriyor kadrolarını..
 
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=137210&highlight=

aynı konuyu bende açmıştım :)

aynı şekilde motosiklet lastikleride pahalı.

bisiklet ve motosiklet ürünleri lüx ihtiyaca giriyor da olabilir.
şöyleki.
abim motosikletçide satılan 15 liralık contanın aynısını nalburda 50 krş a bulmuştu.
 
arabadada bisiklette'te yada tekerlekli başka bir alette " lastik " yolla temas eden tek elemandır.
o yüzden en kabul görmüşünü seçmekte fayda var.

arabada örnek verim ;
kumho lastik kullanırken bir sonraki lastiği michelin pilot sport 2 aldım.
kumho 20 binde bitmişken ps2 lastik 60 bin devirdi ve hala tutunuyordu.

bisiklettede kenda markadan schwalbeye geçtim.
yatmalarda frenlemelerde bariz fark ediliyor.

sizin dediğiniz kadar basit bir olay değil yani.
 
Ben daha güzel bir örnek veriyim. Giyim ürünleri gibi düşün. Kimisi 10 liralık alır 1-2 ay giyer atar. Kimisi 100 lira verir 1-2 sene kullanır. Schwalbelerin özelliği patlama korumasından ziyade, ömrünün çok uzun olması sanırım. Yani uzun vadede lastik yine hakkını veriyor.
 
Asfalt ile temas eden tek parca lastikleriniz.
Riske girmem ben.
 
@chn krmz


evet 140 70 arka lastik 250 cc motorlar için 550 liraya motosiklet tek lastiği var pirellinin


aynı şekilde aynı lastik 80 liraya da diğer markadan bulunabiliyor...


ben 1.500 liralık marş motorunu servis yerine 150 liraya yenisini alıp yaptırdım
 
benim tepem öyle bi atıyoki bu konularda,maxxis over driverlar toplam 100 lira idi yuro 3 lira oldu ,yok mu bu ülkede babayiğit ekonomist yuroyu indirecek,maxxisler oldu 240 lira almadım almayacağım ,şiddetle protesto ediyorum ,bu halk halinden memnun gıkı çıkmıyor yuro 5 lira olsun bu milletin gıkı gene çıkmaz,evet cst -700x32 aldım 60 lira bence herkes onu alsın 100 lirayı aşan tekeri kimse almasın o vakit eldeki stoklar çürüyecek tabi,evet bundan sonra sadece zincir ve teker değişecek zincir 70 kağıt slx ayna kol 450 lira,100 lira olsun almayan namerttir,ve sram 11-34 -9'lu sistem olacak 100 lira ben çoktan boykota başladım bile.
 
Daha uzun süre aşınmadan dayanabilir sanırm.
 
Şunu da belirteyim, kalite illa pahalı olacak diye bir şey yok..
Örneğin lastiklerde; Vittoria, çok kaliteli ama bir o kadar da ucuz lastik yapıyor..
Veya yeni bir marka olsa da Boardman; muadillerine göre çok daha ucuz bisikletler satıyor..
 
@Edip Dinçer

Edip bey Vittoria dediğiniz gibi f/p lastiği midir ? Malum önümüz sonbahar ve slikler (hutchinson-equinox) beni korkutmaya başladı. Decathlon'da Zaffiro modeli 28 tl gibi bir fiyata satılıyor. İsa Bey'in konusu benim de kafamı karıştırdı :)
 
@ilbey666

Dediğiniz gibi Vittoria fiyat/performans ürünleri yapıyor genelde.
Zaffiro ilk aldığım yol bisikleti üzerinde vardı, patlama konusunda biraz daha zayıflar ama yine de güzel lastikler.. Hiçbir şekilde sizi üzeceğini düşünmüyorum..
 
Lastik olayı farklı bir konu bence. 2 sene goodyear kullandım arabamda hadi memnunum dedim gene goodyear aldım sonra michelin lastik aldım. Sonuç şu; Ben arabayı traktör gibi kullanıyormuşum dedim. Yol sesi frenleme mesafesi yol tutuşu ve yakıt tasarrufunu sadece 4 lastik yaptı. Yanında güven vermesi de cabası. Yani can taşıyoruz lastiklerle ilk önce kendi canımızı sonra sevdiklerimizi... Bisiklette de aynı canımızı taşıyoruz. Kullanım alanımıza göre kaliteli lastik kullanmak bence önemli.

Ama geri kalan konularda Kudret abiye katılmamak elde değil. Her şey çok pahalı gerçekten. :/ Bir slx aynakol 450 bir fren seti 500 aktarıcıları falan derken sadece orta üst seviye ekipmanlar neredeyse asgari ücretlinin senede kazandığının üçte biri. Dünyanın yönetim sistemi çok acımasız hele kapital yaka silktim. Bıktım hep para hep para. İnsanlığını unutturdu insanoğluna. :(
 
@Edip Dinçer

Çok teşekkür ederim cevap için. Çifti 100 tl bandında ıslak-soğuk için başka önerileriniz de mevcutsa öğrenebilirsem sevinirim.
 
Contınental Race Kıng 2.2 Lastikleri(Çifti 100 Kayme) 9700 Km Kullandım Bir Arkadaşa sattım oda 4 5 ay kullandı...
Mıchelın Country Traıl Lastik aldım 98 liraya 5000 km'ye Yakın Kullandım,yarı ömründeyken sattım..
Kenda Small Block Aldım(Çifti 120 Kayme) 3000 Km Yaptım Halen Kullanıyorum,
Rubena Walrus Yol Lastiği Aldım(Çifti 50 Tl) 3.Km'de Balon yaptı...
 
Merhaba İhsan abi,
Ben şöyle anlatıyım samsunda benim bisiklet sürdüğüm yollar asfalt olmasına rağmen birçok çeşitli yarık,çatlak ve girdiğinde hasara neden olabilecek yer var.Benim lastiğim Scwable Lugano ve lastiğimden oldukça memnunum bu zamana kadar birçok bu bahsettiğim yerlere girdim ve sana bunlardan şöyle örnek vereyim.Bir gün eve dönüyordum.Zemin yol bisikleti kullanımına oldukça uygundu ve hızımda 20-25 civarı ve arkamdan gelen aracında etkisiyle önceden farkettiğim ama girmek zorunda kaldığım 3 cm boyundaki asfalt kesme makinalarının oluşturmuş olduğu yola dik uzunluktaki yarığın içine daldım ve çıktım gerçekten çok sert girdim ve Allah'a şükür birşey olmadı.Ve yine başka bir gün de trafiğe kapalı asfalt alanda 25 km civarı bir hızla geniş ama keskin bir viraja girdim ve baya bir yatmak zorunda kaldım hatta bir ara artık sınıra geldim,1 cm daha yatsam düşecektim.
Eğer daha güzel ve daha düzenli yolları olan bir yerde yaşasaydım veya dağ veya şehir bisikleti kullansaydım bunları düşünmezdim fakat mevcut yaşadığım yere göre lastiğimin performansı,dayanıklılığı,hamuru..vs benim için oldukça önem arz ediyor.Bu anlattıklarım sadece birkaçı,ben bunlarda kazasız kurtulduysam bunda önce sürüşe çıkmadan okumuş olduğum dualar ve sonrada Scwable lastiklerimin etkili olduğunu düşünüyorum. :)
 
Araba konusunda da fiyatlar ne kadar uçuk olsa da bazı lastikler bariz biçimde verdiğiniz parayı hakediyorlar malesef. Kullandığı kalitesiz lastik yüzünden fazla benzin harcayan veya lastik tutmadığı için kaza yapanlar genelde en son lastiğe dikkat ediyorlar veya etseler bile bakış açıları "diş derinliği" ölçüsünü geçemiyor.

20 yaş civarı serde gençlik varken ve arabalarımızı gereksiz yere zorlarken iyi lastik ile kötü lastik arasındaki farkı bariz görebilme şansımız oldu. Mesela bahsi geçen starmaxx lastikler için yapılan yorumlar "iyi lastik ama birazcık ıslak zemin tutuşu kötü" şeklinde, bunun gerçek hayattaki tercümesi ıslak zeminde önden veya arkadan kopuyor demek. Biz bu tür lastikleri kontrollü spin için kullanıyorduk.
Ailemi taşıdığım bir araca ne kadar ucuz olursa olsun takmam. Lastik değiştireceğim zaman ADAC gibi güvenilir testlerde o sene ilgili kategoride kim birinci çıkmışsa maliyetine bakmadan gider o lastiği takarım. 700-800 lira fark bile olsa değer.

Bisiklette de eminim fark vardır, önceden kullandığım ucuz cst'ler ile şu anda kullandığım ucuz rubenalar arasında bile bariz yol tutuş farkı var. Değer mi kısmı göreceli ama lastikler arasında hiç fark yok diyemeyiz, fiyata orantılı mı yada değer mi sorusu ise bence kullanım yeri ve şekli ile çok alakalı.
 
Aynı donanımlı faklı marka modellerinde neden fiyat farkı var?? (tartışma) bende böyle bir konu açmıştım.

lastikler bencede önemli ancak kullandığınız yerlerde bu seçimi yapmanıza etken olmalı. sürekli trafikteyseniz yere vantuz gibi yapışan bir lastik tercih etmeniz gerekli diye düşünüyorum. önümüzdeki arabadan daha yavaş gittiğimizde bile bisiklet lastikleri yere daha az temas nettiği için araçlardan daha geç duruyoruz. hatta sadece arka freni kullandığımız için arabalara nazaran yere temas noktamız çok çok azalıyor.

bütçe ve pahalılık konusuna gelince evet pahalı maalesef herşey. ve bu herşeyde $ ve € endeksli olduğu için belimiz bükülüyor.
lafın gelişi basit bir lastik bile yapamıyoruz, taklit bile edemiyoruz. gelişen büyüyen Türkiye deniyor ama ne benim maaşım artıyor nede maaşımın satın alma gücü.

bu durumda f/p ürünlerini arayıp bulacağız yapacak birşey yok
 
lastiklerde mühendislik işine giriyor mu.
şuraya bir diş daha koyalım. şuranın arasını açıp şu dişi buradan çıkartalım. aha canavar gibi lastik oldu yol tutuşu bilmem ne kadar artar ohh süper oldu valla.. falan gibi işler mi yapıyolar acaba.
mühendislik işçiliği olduğu için mi pahalı. acaba
 
@chn krmz

Yok öylesine sadece janta zarar gelmesin diye petrol ürünlerini eritip eritip teker yapıyorlar. Her hangi bir mühendislik olayı yok. :D Bizde takıp kullanıyoruz.. :D:D
 
Geri