Evren Uyanık
Daimi Üye
- Kayıt
- 27 Ekim 2012
- Mesaj
- 249
- Tepki
- 280
- Şehir
- İzmir
- Bisiklet
- Scott
Tur bisikleti forumunda bir konu açmıştım. Gerek orada arkadaşların verdiği bilgiler, gerek kendi araştırmalarım neticesinde ölçü, desen, patlak koruması gibi konularda geniş bilgi edinerek Marathon serisinden bir lastik almaya niyetlendim. Her zaman asfaltta sürüyorum, genelde şehir içinde kullanıyorum, nadiren de turlara çıkıyorum. Gireceğim en bozuk yol şehirlerarası stabilize yollar veya yol çalışması olursa zorunlu olarak toprak yollar olabilir sanırım. Bunların dışında asfalttan çıkacağımı pek sanmıyorum. Bu bölümün konuya daha uygun olduğunu düşündüğüm için, biraz da model özelinde bir soru sormak istiyorum.
Marathon'un 700x32, Marathon Racer'ın ise 700x35 ölçülerini bulabildim, fiyat iki modelde de teki için 80 lira görünüyor. Schwalbe'nin sitesindeki puanlamalara göre Marathon biraz daha ağır, yuvarlanma direnci biraz daha fazla, buna karşılık patlak koruması yanaklarda daha iyi. Racer'ın taban patlak koruması Marathon ile aynı, ancak yanaklardaki zayıflık göz ardı edilirse daha hafif ve yuvarlanma direnci çok düşük, Marathon'un en hızlı lastiği olarak lanse ediliyor. Marathon Plus'ın patlak koruması biraz daha iyi olsa da o iyice ağır olduğu için karşılaştırmaya katmıyorum.
Sormak istediğim ilk soru, bu yanak koruması ne kadar önemli? Benim mevcut CX Comp lastiğim 1000 km'de 2 kez patladı, hiçbir koruması yok. Racer zaten korumalı olduğu için bundan çok daha iyi olacağından ihtiyacım olacak bir özellikmiş gibi görünmüyor. Bunun yanında forumda bir iki yerde yanağı yaran arkadaşlar olduğunu okudum. Ancak bu sorun asfalt yolda, şehirlerarası yolda olabilecek bir şey midir, yoksa sadece arazide, taşlık kayalık yerlerde sürerken mi olabilir?
İkinci sorum ise ölçüyle ilgili. İnce lastik daha hızlıdır gibi bir algı var, ancak (link) adresinde de hızın genişlikten değil basınçtan ve hamurdan ileri geldiği, teorik olarak aynı basınçtaki aynı özellikteki bir lastiğin ince de olsa kalın da olsa aynı yuvarlanma direncine sahip olacağı yazılmış. Racer'ın hamur ve desen olarak yuvarlanma direnci zaten daha düşük, ayrıca 700x32 Marathon ile 700x35 Marathon Racer'da basınç aralıkları ikisi için de 65-95 psi olarak verilmiş. Aynı basınçlarda kullanıldıkları için Racer'ın 700x35 olması hız açısından dezavantaj yaratmamalı sonucu çıkıyor.
Okuduklarım ve araştırdıklarımla ben bu sonuca vardım, ancak teorik bilginin ötesinde bu konularda tecrübesi olan farklı lastikler denemiş ve pratik bilgisi mevcut arkadaşlar fikir beyan edebilirse doğru karar verebilmem açısından çok makbule geçecek. İlgilenenlere şimdiden teşekkür ederim.
Marathon'un 700x32, Marathon Racer'ın ise 700x35 ölçülerini bulabildim, fiyat iki modelde de teki için 80 lira görünüyor. Schwalbe'nin sitesindeki puanlamalara göre Marathon biraz daha ağır, yuvarlanma direnci biraz daha fazla, buna karşılık patlak koruması yanaklarda daha iyi. Racer'ın taban patlak koruması Marathon ile aynı, ancak yanaklardaki zayıflık göz ardı edilirse daha hafif ve yuvarlanma direnci çok düşük, Marathon'un en hızlı lastiği olarak lanse ediliyor. Marathon Plus'ın patlak koruması biraz daha iyi olsa da o iyice ağır olduğu için karşılaştırmaya katmıyorum.
Sormak istediğim ilk soru, bu yanak koruması ne kadar önemli? Benim mevcut CX Comp lastiğim 1000 km'de 2 kez patladı, hiçbir koruması yok. Racer zaten korumalı olduğu için bundan çok daha iyi olacağından ihtiyacım olacak bir özellikmiş gibi görünmüyor. Bunun yanında forumda bir iki yerde yanağı yaran arkadaşlar olduğunu okudum. Ancak bu sorun asfalt yolda, şehirlerarası yolda olabilecek bir şey midir, yoksa sadece arazide, taşlık kayalık yerlerde sürerken mi olabilir?
İkinci sorum ise ölçüyle ilgili. İnce lastik daha hızlıdır gibi bir algı var, ancak (link) adresinde de hızın genişlikten değil basınçtan ve hamurdan ileri geldiği, teorik olarak aynı basınçtaki aynı özellikteki bir lastiğin ince de olsa kalın da olsa aynı yuvarlanma direncine sahip olacağı yazılmış. Racer'ın hamur ve desen olarak yuvarlanma direnci zaten daha düşük, ayrıca 700x32 Marathon ile 700x35 Marathon Racer'da basınç aralıkları ikisi için de 65-95 psi olarak verilmiş. Aynı basınçlarda kullanıldıkları için Racer'ın 700x35 olması hız açısından dezavantaj yaratmamalı sonucu çıkıyor.
Okuduklarım ve araştırdıklarımla ben bu sonuca vardım, ancak teorik bilginin ötesinde bu konularda tecrübesi olan farklı lastikler denemiş ve pratik bilgisi mevcut arkadaşlar fikir beyan edebilirse doğru karar verebilmem açısından çok makbule geçecek. İlgilenenlere şimdiden teşekkür ederim.